Ga naar inhoud

Sollicitatie en vakantie


engelke69

Aanbevolen berichten

Het heeft niks met boobs te maken, maar daarom staat het dan ook in de "off topic" :D

Heb 2weken geleden gesolliciteerd voor een job. En kreeg gisteren mailtje dat ik geslaagd ben voor het eerste deel van de selectieprocedure.

Ik heb toen laten weten dat ik volgende week donderdagavond op vakantie vertrok (want ronde 2 is volgende donderdag en vrijdag).

En wat staat er op mijn uitnodiging voor ronde 2? Vrijdag om 9u!

Maar dan kan ik dus niet he...

Zou ik mijn sollicitatie verzetten of moet ik mijn vakantie annuleren?
In de mail stond "Om praktisch-organisatorische redenen wordt er geen afwijking van deze datum voorzien."

Maar ik weet dus niet wat doen nu he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou even bellen. Zeggen dat je heel erg graag in aanmerking wilt komen voor de baan, maar dat je vakantie al geboekt en betaald is en je vanwege praktische redenen niet kunt annuleren :P

Sorry dat laatste was een grapje.

Geloof me als ze enthousiast zijn over je eerste ronde gaan ze echt geen nee zeggen. En een vakantie is wel even een gegronde reden om een andere oplossing te zoeken. Dus gewoon bellen, vragen naar de verantwoordelijke en de situatie uitleggen. Ik ben vanwege vakantie niet in de gelegenheid om deze dag te komen voor het gesprek. Ik ben wel heel enthousiast over de functie kan ik (bv) de dag ervoor komen.

All done.

Je gaat toch niet je vakantie verzetten voor 1 gesprek!

Zij zeggen je dadelijk doodleuk ow sorry bedankt voor de moeite maar het wordt een ander. Heb jij daar je vakantie voor laten schieten! Je bent wel gek.

Succes trouwens!!!!

x Vero

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe laat je vertrekt, maar misschien dat je eer toch naartoe kan. Staat namelijk niet zo goed als je je vakantie voor laat gaan. Aan de andere kant, je hebt het aangegeven dat je dan vertrekt dus als hun het orginisatorisch niet zo kunnen plannen dat je een dag eerder ofzo kan komen dan geeft dat ook wel iets aan over het bedrijf waar je dan terrecht zou komen. Als ze je echt heel graag willen hebben dan zouden ze wel iets regelen...

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou je vakantie staat al vast toch. Een bedrijf zal daar heus geen rekening mee houden maar net wat Veroooo zegt: hoe zeker is dat jij de baan krijgt?

Ik zou ze bellen en uitleggen dat je vakantie al vast staat en dat je snapt dat zij hun sollicitatie procedure door laten gaan maar dat je graag uitgenodigd wilt worden als er nu niemand als geschikt uitkomt dat ze jou dan uit kunnen nodigen. Ook kan je aangeven dat ze bij een volgende vacature aan jou kunnen denken.

Zo laat je zien dat je interesse hebt en gemotiveerd bent.

XxX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes !

Spannend e ! Woensdag solliciteer ik ook ergens anders alle had ook al men eerste gesprek erop zitten en ga woensdag nu terug ze zeiden voor concreet af te spreken dus veronderstel dat dat wel goed zit dan ?

Eindelijk weg uit mijn huidige job met een k*t mentaliteit ! Sorry ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik ben geslaagd!
Vandaag brief gekregen dat ik op de 6de plaats in de lijst sta. Dus nu is het wachten tot de 6de vacature vrijkomt (is met een werfreserve)

jippie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mercikes allemaal :)

Wil je ook nog vertellen wat voor een baan het is?

het is voor administratief medewerker op het stadhuis in Leuven.
Kan aan de balie zijn of kan meer op de achtergrond aan een bureau zijn. Dat weten we pas als vacature nr. 6 vrijkomt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.