Ga naar inhoud

KirstenB : 10 juni 2013 : Dr. Zonnevylle : Zuwe Hofpoort


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik ben Kirsten en ben 16 jaar oud.

Vorige week maandag (10-06-2013) heb ik een borstverkleining gedaan. Ik ben namelijk 1.68 en had cup 70G.

Na lang nadat ik de voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen had, heb ik toch besloten de borstverkleining te doen en ik kan alleen maar zeggen dat ik er heel blij mee ben!

Ik keek van te voren veel op verschillende fora en ik moet zeggen dat mij dat goed bang heeft gemaakt!

Om deze reden heb ik besloten zelf een berichtje te plaatsen met mijn ervaring.

Mijn ervaring zal in een ander topic delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

vorige week maandag heb ik een borstverkleining gehad.

Ik ben 16 jaar en ben 1.68 lang en had tot voor kort cup 70G.

Ik wil graag met jullie mijn ervaring van het begin tot het eind delen.

Dit doe ik, omdat ik redelijk bang gemaakt ben door de ervaringen die ik op internet heb gelezen.

Natuurlijk ervaart iedereen het anders, maar ik wil graag laten zien dat het ook anders kan.

Ik had vorig jaar al vaak gezegd dat ik last had van mijn borsten.

Vaak werden er grapjes over gemaakt dat ik misschien maar een borstverkleining moest doen.

Tot ik er op een bepaald moment toch steeds wat meer aan begon te denken.

Ik sportte namelijk bijna iedere dag, kocht van jasjes altijd maat 40 terwijl ik daar eigenlijk te dun voor was (behalve mijn borsten dan) en had altijd last van mijn rug.

Voor mijn rug ben ik vaak naar de fysio geweest. Helaas hebben deze nooit vermeld dat mijn rugpijn ook wel aan mijn borsten kon liggen.

Mijn schouders zijn namelijk lichtelijk ongelijk, waardoor de rest van mijn lichaam ook een beetje scheef is (die is bijna niet te zien tenzij je er heeeeel goed op let). Iedere fysio heeft mij gewoon oefeningen voor mijn rug gegeven en nooit is er gezegd dat het misschien ook wel van mijn borsten kon komen.

Ik heb dit met mijn moeder overlegd en die zei dat ik misschien maar gewoon een keer naar de dokter moest gaan om te zien wat hij ervan zegt en dan kon ik altijd nog beslissen wat ik wilde.

Een paar dagen later had ik dus een afspraak bij de dokter.
Ik moet zeggen dat dit de vreemdste afspraak ooit was.
De dokter lachte mij zo goed als uit en vroeg zelfs nog waar ik dan mijn sportbh's bestelde..

Wel heeft hij gelijk het ziekenhuis gebeld en gevraagd of een borstverkleining mogelijk is voor iemand van 16 jaar.

Gelukkig was dit geen probleem.

Ook had ik een beetje het gevoel dat de dokter mij pushte om het gewoon te doen en dus voor mij de beslissing al had genomen.

Hij gaf mij gelijk een verwijzing naar het ziekenhuis.

Na de afspraak was ik een beetje flabbergasted.

Ik heb het een paar dagen laten rusten en heb het er goed met mijn moeder over gehad.

Toen heb ik toch besloten het ziekenhuis te bellen.

Ik maakte een afspraak en kon er een week later terecht voor een gesprek.

Het gesprek was in het Antonius ziekenhuis te Nieuwegein met Plastische Chirurg Dr. Zonnevylle.

Dit was ergens in februari.

Hij stelde mij erg op mijn gemak en ik was er al redelijk snel van overtuigd dat ik dit gewoon moest doen.

Omdat ik minderjarig ben, was het nog wel even noodzakelijk dat mijn moeder ook meekwam op gesprek.

We hadden verwacht dat dit zo gepiept was, maar helaas zat het Antonius erg vol en zal de volgende afspraak pas over ongeveer 5 weken kunnen plaatsvinden.

Omdat de operatie en herstel alleen plaats konden vinden tussen 9 juni en 8 juli (wegens school) zat er een beetje haast achter en duurde de 5 weken mij te lang. Ik moest immers ook nog op de wachtlijst van 3 maanden voordat ik aan de beurt was voor de operatie.

Gelukkig kwam ik erachter dat Dr. Zonnevylle ook werkzaam was in ziekenhuis Zuwe Hofpoort te Woerden.

Hier kon ik een week later op gesprek komen met mijn moeder.

Toch twijfelde ik nog erg.
De gesprekken waren achter de rug en het enige wat er nog moest gebeuren was een datum prikken en een afspraak bij de anesthesist.

Ik dacht telkens aan de voor- en nadelen.

De voordelen waren:

- geen rugpijn meer

- geen €60 meer uitgeven aan een bh

- geen mensen meer die alleen naar mn borsten kijken

- makkelijker kleding kopen

- leukere kleren kopen

De nadelen waren:

- duidelijke littekens (ik heb een donkere huid)

- kans dat ik later geen borstvoeding meer kan geven

- herstel tijdens de zomer

- kans dat het contract op mn werk niet wordt verlengd, omdat ik in de drukste periode afwezig ben (gelukkig is die wel verlengd :))

Toch heb ik besloten de borstverkleining te doen.

Ik had op veel fora gelezen dat het verwijderen van de drains erg pijn deed. Hier was ik dan ook erg bang voor.

Verder moet ik zeggen dat ik niet echt heb nagedacht over de impact van de narcose.

Achteraf is het heel stom van me geweest, want ik was er helemaal niet op voorbereid dat ik moe en stoned zal zijn.

Maargoed het was 10 juni.

Gelukkig mocht ik op de kinderafdeling liggen.

Ik ben redelijk bang voor prikken dus ik zag op tegen het infuus.

Omdat ik op de kinderafdeling lag, kreeg ik een 'wonderzalfje' deze zorgde ervoor dat ik minder pijn kreeg bij het inbrengen van het infuus.

En inderdaad het viel reuze mee.

Toen ik naar de operatiekamer ging, vroeg Dr. Zonnevylle mij wat ik in gedachte had qua cup.

Ik wilde nog wel volle borsten hebben, maar er mocht wel redelijk wat vanaf. Tussen een c en d cup vond ik perfect.

Al gauw kreeg ik de narcose.

Na de narcose werd ik wakker in de uitslaapkamer. Ik was erg onrustig en had heel veel pijn. Het voelde net alsof de messen nog in mn borsten zaten. Later vertelde mijn moeder dat ze mij op dat moment nog geen pijnstillers hadden gegeven, omdat ze eerst wilde dat ik wakker werd. Daarna hebben ze mij morfine gegeven en ik kan niks anders zeggen dan dat ik verschrikkelijk stoned was.

Een deel van wat er op de uitslaapkamer gebeurd is, weet ik ook niet meer, maar als ik het van mijn moeder hoor, was ik totaal mezelf niet.

Toen ik wakker werd op mijn eigen kamer was ik nog steeds erg draaierig en misselijk.

Ik heb de hele dag niks kunnen eten en voelde me nogsteeds niet mezelf.

Ik mocht alleen maar liggen en moest op de PO plassen. Dit is een bak die onder je billen wordt geschoven terwijl je in bed ligt.

Ik vond het verschrikkelijk en voelde mij net een baby, omdat ik zelf niets kon.

Toch viel de pijn erg mee. De plek waar ik voornamelijk pijn had, was de plek waar de drains zaten. Verder had ik van mijn borsten geen last.

De volgende dag voelde ik mij al veel beter. Mijn eetlust was terug en ik mocht gelukkig zelf naar de wc.

Ook zijn de drain verwijderd. Ik las vaak dat het verwijderen van de drains heel veel pijn deed. Hierdoor was ik heel erg bang.

Wel kreeg ik een uur van te voren 2 paracetamollen van ieder 500 mg en nog een klein pilletje van 50 mg.

Een uur later werden de drain dus verwijderd. Ik had al tegen de zuster gezegd dat ik heel bang was.

Toch is ook dit mij erg meegevallen.

De linker drain gaf helaas een beetje weerstand en ja dat was te voelen, maar pijn is anders.

Het is geen fijn gevoel en je voelt dat er iets beweegt. Ik had er geen verdere ervaringen mee en had verwacht dat zn drain maar voor 2 cm in je lichaam zat. Achteraf bleek dit toch echt minimaal 20 cm te zijn. Toen de drain weerstand gaf voelde het alsof er nog geen millimeter uit mijn lichaam was, maar dit was al 10 cm.

De rechter drain was er binnen 3 seconde uit. Het ging allemaal zo snel en ik was zo bang voor helemaal niks.

Tuurlijk is het geen super gevoel, maar pijn doet het echt niet.

Aan het eind van de dag mocht ik eindelijk naar huis.

Ik ben dus 1 nachtje in het ziekenhuis gebleven.

Ze zijn in het ziekenhuis zo goed voor me geweest en ik ben dan ook erg te spreken over Zuwe Hofpoort.

Vandaag is de 7e dag na mijn operatie en ik voel me super.

Vooral nadat ik uit bed stap heb ik pijn, maar na het nemen van een paracetamol is dit al snel weg.

Doordat ik weinig voel, heb ik het gevoel dat ik alles alweer kan doen.

Echter heeft mijn chirurg mij hiervoor gewaarschuwd, want het kan zijn dat de wondgenezing minder goed verloopt wanneer ik mij teveel inspan.

25 juni heb ik weer een afspraak met Dr. Zonnevylle en dan worden als het goed is de pleisters verwijderd.

Ik ben erg blij met het resultaat en zit denk ik op 70d.

Het is even wennen en even afzien wegens het herstel, maar ik ben heel blij dat ik er toch voor heb gekozen een borstverkleining te doen.

Als er mensen zijn met verdere vragen, hoor ik het graag :)

XXX Kirsten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow top hoor meid dat je er toch voor bent gegaan. Fijn dat je rugklachten straks een stuk minder zullen zijn.

Ben je tevreden over je maat en vorm?

Ook fijn dat het vergoedt wordt. Scheelt toch een hoop zorgen. Heel veel plezier met je nieuwe boobies. Ik zelf ga 18 nov. onder het mes voor een borstlift en protheses.

Ik hoop dat ik dan ook gelukkig wordt met mijn lijf.

Heel veel beterschap met je herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ik ben net dit weekend 16 geworden en heb ook zelf net een borstverkleining laten doen. Ik kwam van ongeveer 70H af. Ik ben zelf dan wel vrij lang en vol, dus slecht zag het er in verhouding met de rest van mijn lichaam niet uit, maar het hing heel erg en ook ik had last van mijn rug. Ik heb ook therapie ervoor gehad, maar helaas werkte dat ook niet al te lang.

Ik ben nu 2,5 weken PO en ben erg blij met het resultaat. Tuurlijk, het is niet zo mooi als natuurlijke borsten, maar ze hangen in elk geval niet meer en mijn rug is erg blij met het verminderde gewicht. Ik heb nu 75D/70E, dus het ziet er nog steeds proportioneel goed uit.

Ik ben blij om het verhaal van iemand anders te lezen die ook nog zo jong is die een borstverkleining heeft laten doen. Ik hoop dat je kunt genieten van het resultaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

En super dat alles zo goed verlopen is!!

Alleen die huisarts van jou? Beetje vreemd.. Maar gelukkig heeft hij je wel doorverwezen :)

Doe het idd rustig aan met je herstel!! Heel belangrijk :)

Fijn dat je je verhaal wilde delen. Altijd goed als meiden kunnen lezen hoe alles kan verlopen :)

Ik zal even de naam van je arts en het ziekenhuis in je topictitel vermelden, dan kunnen andere meiden het ook vinden als ze erop googelen :)

Een goed herstel!!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Bedankt voor de reacties!

Ik zit nu op 4 weekjes herstel en ik moet zeggen dat ik al redelijk veel weer doe behalve sporten.

Wel al een aantal bhtjes gekocht en ik zit toch nog op een 70E dus helaas is het nog steeds niet al te makkelijk om bh's te kopen, maar het zal nooit meer zo moeilijk worden als het was!

Nog steeds ben ik erg blij met het resultaat!

Verder wens ik de dames ook heel veel sterkte en beterschap met het herstel!!

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

En super dat alles zo goed verlopen is!!

Alleen die huisarts van jou? Beetje vreemd.. Maar gelukkig heeft hij je wel doorverwezen :)

Doe het idd rustig aan met je herstel!! Heel belangrijk :)

Fijn dat je je verhaal wilde delen. Altijd goed als meiden kunnen lezen hoe alles kan verlopen :)

Ik zal even de naam van je arts en het ziekenhuis in je topictitel vermelden, dan kunnen andere meiden het ook vinden als ze erop googelen :)

Een goed herstel!!!

xx BB

Bedankt voor je reactie! Hoe verander in de topictitel? Dan zal ik dat direct doen!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

En super dat alles zo goed verlopen is!!

Alleen die huisarts van jou? Beetje vreemd.. Maar gelukkig heeft hij je wel doorverwezen :)

Doe het idd rustig aan met je herstel!! Heel belangrijk :)

Fijn dat je je verhaal wilde delen. Altijd goed als meiden kunnen lezen hoe alles kan verlopen :)

Ik zal even de naam van je arts en het ziekenhuis in je topictitel vermelden, dan kunnen andere meiden het ook vinden als ze erop googelen :)

Een goed herstel!!!

xx BB

Bedankt voor je reactie! Hoe verander in de topictitel? Dan zal ik dat direct doen!

xx

Dit kunnen wij niet zelf:P Dus BB

ze is 10 juni geopereerd in Zuwe Hofpoort door dr. Zonnevylle.

KirstenB wat goed dat je jouw ervaring zo duidelijk hebt omschreven, dat kan de andere meiden zeker geruststellen die ook alle griezelverhalen op internet zien.

Fijn dat het herstel goed gaat en je alles al weer kan. Ik begrijp het issue wat je voelt omtrent de cup E die je nu hebt en dat het nog steeds lastig kan zijn in het vinden van een BH maar het is wel een stuk beter, kijk naar de klachten die izjn verdwenen. en pas na 3-6 maanden kan je pas echt oordelen op welke cupmaat je uit komt omdat er nog best wat kan veranderen, en er zeker kans bestaat dat er nog wat zwelling in je borsten zit wat nog weg moet trekken.

hoe gaat het herstel van de littekens??

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie! Hoe verander in de topictitel? Dan zal ik dat direct doen!

xx

Oeps. Vergeten te doen, ga ik NU direct doen :)

Dit kunnen wij niet zelf:P Dus BB

ze is 10 juni geopereerd in Zuwe Hofpoort door dr. Zonnevylle.

:45: Jij bent geweldig! Thanks l233 :35:

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe gaat het herstel van de littekens??

x

Ik had de littekens heel erg verwacht, maar ik moet zeggen dat het heel erg meevalt gelukkig!

De littekens rondom de tepels zie je eigenlijk helemaal niet. Alleen de verticale littekens zijn 'opvallend'.

Toch zijn ze veel minder erg dan ik verwacht had! Het is niet dat ik het lelijk vind wanneer ik in de spiegel kijk.

Eigenlijk ben ik gewoon heel blij met het resultaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.