Ga naar inhoud

Blackquinta :17 juli 2013 : Dr. Van Renterghem : Jan Palfijnziekenhuis


Aanbevolen berichten

Hoi allen,

Ik ben nieuw hier op dit forum en kom uit België.

Sinds 2008 ben ik aan het nadenken over een borstverkleining gezien de vele problemen met de rug, schouders en nek. Ik ben helaas gezegend met een F-cup, afhankelijk van het merk zelfs een G-cup. Ik heb tevens een beroep waar mijn graden en naamplaatje op de borst staat wat leidt tot gestaar naar de borsten.

Nu 2013 heb ik de knoop doorgehakt en ben op 23/05/2013 naar de plastisch chirurg geweest, Van Renterghem in Antwerpen. Er werd onderling tot een besluit gekomen om een BVK te laten doen om medische redenen, dit naar een C-cup. De operatie wordt dan omschreven als een reconstructieve operatie ipv een estetische operatie en zal doorgaan op 17/07/2013. Eerst nog genieten van een welverdiende vakantie.

Op mijn verzoek heb ik nadien een afspraak (06/06/2013) gemaakt bij de controlerend arts van het ziekenfonds (OZ). Juist een kwestie van geen document te zijn met enkel wat gegevens op. Als de (ziekenfonds) dokter je heeft gezien maakt het dat net iets persoonlijker. Zonder enig probleem goedkeuring gekregen. Yes Yes. Komt neer bij OZ op een tussenkomst van 550 euro per borst.

Nu nog een volgende stressfactor..... DKV. Lees zowel positief als negatieve ervaringen hiermee. Ik moet deze goedkeuring binnen hebben voor de operatie, wil zeker op safe spelen om niet met een financiële kater achter te blijven.

Had gebeld naar mijn PC en hem gezegd dat ik geen 1persoonskamer wou als DKV niet tussenkomt. De PC zei me dat ik een 1persoonskamer" moest" nemen omdat ik assistentie op de kamer heb. (ik lees hierbij tussen de regels: ik wil de erelonen opstrijken!). Weten jullie wat hij bedoelt met assistentie op de kamer?

Ik had vooraf van DKV verzekering een document gekregen dat ik samen moest laten invullen met de documenten voor het ziekenfonds door PC. Ik ben nu op het document van het ziekenfonds aan het wachten om de goedkeuring dus mee te verzenden naar DKV. Normaal gezien zou ik dan voor de operatie bericht krijgen of DKV tussenkomt in alles/gedeelte/niets. Zou enorm teleurgesteld stelt moest dit niet goedgekeurd worden want ik zie de kosten van de erelonen absoluut niet zitten.

Heeft iemand ervaringen met DKV type Plan IS2000

Mijn PC blijft benadrukken dat DKV alles dekt en niets ten mijnen laste valt ( zeker met goedkeuring ziekenfonds) en dat hij net nog een dame met DKV had geopereerd waar alles gedekt was. Ik krijg de prijs van de operatie niet te horen bij de PC, is precies een geheim. Voor de rest wel een dokter die me betrouwbaar en professioneel lijkt.

Wat is eigenlijk zo wat de kostprijs van zulke operatie. Ik zal geopereerd worden in een ziekenhuis

Voila das zowat mijn verhaal en ik hou jullie zeker verder op de hoogte.

Graag jullie meningen over mijn vragen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik weet niets van de prijzen in België af maar ik zou voor een bvk in het ziekenhuis 4500 moeten betalen. Dit was met 2 overnachtingen. Aangezien mijn verzekering heg niet vergoedde ben in naar de boerhave kliniek gegaan en heb 3900 betaald met 1 overnachting.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

IK ben ook bij hem op consultatie geweest....

Hij zei me toen ook botweg dat je een eepersoonskamer moest nemen omdat hij er anders niets van overhoudt (hij os wel eerlijk ;-)) dus daar kan je bij hem niet onderuit.

Of je verzekering dit betaald dat weet ik niet, maar hij had me gezegd dat als het ziekenfonds akkoord gaat, als je het zelf zou moeten betalen het op een 2000 euro komt. Zo heb je tenminste toch al een idee....

Ik heb uiteindelijk niet voor hem gekozen maar hij leek me wel bekwaam!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Zea,

bedankt door de reactie. Vond dit ook al een beetje raar. ben wel benieuwd nu wat het gaat worden. Morgen of overmorgen heb ik de documenten van het ziekenfonds binnen en dan naar DKV. Ik zal je zeker op de hoogte houden hoor?

Ik kijk er echt wel naar uit om de operatie te laten uitvoeren. 17 juni lijkt zo dicht bij en toch nog zo ver. Nu alles vorm begint te krijgen wil ik het ook wel achter de rug hebben. Het moet ook geweldig zijn om normale kledij te kunnen kopen en vooral dragen.De zenuwen zijn nu nog niet aanwezig maar ik denk dat ze wel snel voltallig aanwezcig zullen zijn;

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi allen,

Mijn goedkeuring van ziekenfonds EN hospitalisatieverzekering zijn binnen. Alles valt precies zo een beetje op zijn plooi. Nu 2 juli eerst genieten van een welverdiende vakantie. Daarna een pak zenuwen denk ik (die zijn er eigenlijk nu al wat hoor). Ben zo benieuwd wat er allemaal nog te wachten staat ppppffft.

17 juli lijkt zo ver weg en toch zo dicht bij. slik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

hallo

ik heb ook goedkeuring van ziekenfonds maar hospitalisatie is van medilink, die keuren pas goed NA de ingreep. Hun beslissing hangt af van de hoeveelheid weggenomen weefsel en BMI.

Ik heb wel een prijsafspraak voor het ereloon en dat is all in(anesthesie chirurg en controles) van 1500€ . dit is een personeelsprijs want ik werk in het ziekenhuis.

Als de verzekering akkoord gaat betalen ze 60 %

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 months later...

Hoi Christineb, mag je van medilink een kamer alleen nemen?  Ik heb morgen een afpraak met de PC voor documenten ivm aanvraag ziekenfonds. Heb van medilink ook doorgekregen dat ze pas goedkeuren na het post-operatief verslag.  Ik ben bij OZ, word je altijd opgeroepen voor een controle of keuren ze de operatie goed nadat ze het formulier van de PC hebben gekregen? Ik word op 10/5 geopereerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.