Ga naar inhoud

Cystes, dicht klierweefsel en borstvergrotingen


Aanbevolen berichten

Goedenavond,

ik heb geen idee of hier al een topic van bestaat maar ik dacht ik zet het er gewoon neer.

Hebben jullie ervaring met dicht klierweefsel, goedaardige cystes of mastopathie?

Ik heb altijd dicht klierweefsel gehad en ook last van cystes, echter ze hoefden nooit echt verwijderd te worden omdat ze niet zo heel groot werden. Mijn zusje heeft er al twee operatief laten verwijderen ter grootte van mandarijnen waren dat, je kan dus zeggen dat het in de familie voorkomt.. Nu heb ik voordat ik voor de bv ging eerst bij de huisarts een mammo gevraagd omdat ik toch echt een verdikking voelde in me rechterborst. Uit voorzorg wilde ik ernaar laten kijken want ik wilde niet iets in mijn borst laten stoppen terwijl er eigenlijk eerst iets uit moest ;-).

Ah goed ben geweest naar het AMC echo gehad en de arts kwam tot de conclusie dat het geen cyste betrof maar dat ik dicht klierweefsel had en dat was wat ik zo goed kon voelen.

Het voelde ongeveer als een knikker (bonk) met rafels dus niet glad en zat vlak onder de tepel, niet beweegbaar en je kon het zo vastpakken. Met name in de menstruatie tijd heb ik altijd last gehad van opgezette borsten en dikker weefsel onder me tepelhof wat ook pijnlijk kon zijn maar niet ondraagbaar.

Het kan allemaal geen kwaad zei die arts en hup kon weer naar huis kortom bezoekje voor piet snot, zo doen ze het altijd voorkomen.

Nu heb ik sinds de vergroting 4 weken geleden onder me linkertepel(hof) weer zo een massa zitten in het begin was dit ook vrij pijnlijk ik dacht dat het het implantaat was.. Echter nu na vier weken weet ik vrijwel zeker dat het mijn klierweefsel is wat zo verdikt is dat het zo ook aanvoelt. Pijnlijk is het nauwelijks meer maar ik vrees dat dit altijd gevoelig (er) blijft.

Ik hoop alleen dat ik uiteindelijk geen cystes ga aanmaken want ik denk dat er bij mij dan echt wel verdikkingen in de borst zichtbaar gaan worden. Mijn huid is erg strak en heb echt minimaal vet ertussen zitten. Maar goed ook dat zou geen kwaad kunnen want die kunnen ze verwijderen/leegprikken.

Wellicht herken je wat in dit verhaal of heb je zelf zoiets gevoeld in je borst en weet je niet wat het is, is dit misschien evt info waar je wat aan hebt .....

Groetjes Jilly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Jilly, heb toevallig vandaag met Dr. Janssen gebeld en hij vermoed ook dat er cystes bij mij zitten. Liet het even aan een vriendin voelen (ook toevallig met Janssen boobies ;-) ), maar zij ontdekte dat er nog eentje naast zat.. Heb er dus twee naast elkaar zitten.

Janssen zei dat ik mij niet druk hoefde te maken en in de gaten moest houden als ze zouden veranderen of pijn gaan doen. Kom over 4 weken toch zijn kant weer op en dan gaan we evt. een echo maken om te kijken wat er zit. Op die plek van de cystes loopt ook precies randje van kliniek bh naar mijn oksels bedacht ik mij later. Misschien wordt er ook wel kliertje afgekneld of zoiets en dat daar wat vochtophoping blijft zitten.

X Flo

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb deze ook in delinkerborst en zo verdwijnen ze en zo zijn ze er weer...ik heb dit voorgelegd aan pc schiettecatte voor de bv plaats vond. en hij gaf aan dat dit geen probleem was....ik heb dit van mijn twee borstvoeding over gehouden..nu moet ik zeggen dat ik ze voorheen altijd leegde via de tepel onder een warme douch! of ik dat nu nog durf weet ik niet...dat zie ik dan wel weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.