Ga naar inhoud

Mariel : 7 mei 2013 :


Aanbevolen berichten

Hallo! Mijn naam is Mariel. Op 7 mei krijg ik mijn borstverkleining. Naarmate de tijd vordert word ik steeds zenuwachtiger. Ik vind het ongelofelijk spannend en hoop dat jullie wat extra tips voor mij hebben. Ik heb drie kinderen; een jongen van 8, een jongen van 5 en een meisje van 2,5. Mijn man zal de eerste week thuis zijn en daarna sta ik er weer grotendeels alleen voor. Hebben jullie nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!

Je kinderen zijn gelukkig niet zo klein meer en kunnen al redelijk wat zelf en de grootste kan op jouw aanwijzingen vast een hoop voor de kleinste doen.
Probeer je aan de hersteladviezen te houden, lees: niet proberen, maar DOEN! Ik heb een vergroting gehad toen mijn zoontje anderhalf was en het was eigenlijk best te doen. Nou heb ik er 1, geen 3, maar die van jou zijn ook nog niet aan het puberen.

Laat zoveel mogelijk door anderen doen en zet de spullen waar je verwacht niet bij te kunnen na de operatie of niet bij te mogen maar je wel nodig hebt, wat lager zetten.

Succes! Er zullen vast anderen zijn die meer bruikbare tips kunnen geven. Als de kleinste nog in een ledikantje slaapt, kan je alvast de ene zijkant eraf halen als ie er nog op zit en dan oefenen dat die zelf zijn/haar bedje instapt en er zelf uit komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!

Ik heb even bvk in je titel gezet, dan krijg je misschien wat meer reacties van de enkele bvk-dames hier.. Ze zijn namelijk in de minderheid ;)

Als je hier schrijft door wie je geopereerd gaat worden en in welke kliniek, dan verhuizen we je naar de operatieverslagen en kunnen we je titel verder aanpassen :)

Heel veel succes de 7de!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je helaas geen tips geven, ik ben 17 mei aan de beurt.

Gelukkig is de jongste 17 dus de problemen met kleinere kinderen heb ik ook niet.

Die van dat ledikantje is een hele slimme.

Laat de kindjes nu al zoveel mogelijk zelf doen, leer de kleinste traplopen etc.

Graag lees ik hoe je het vergaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi mariel,

Welkom. Hoe bedoel je na een week sta je er alleen voor? Hier geen kids maar ik geloof niet dat ik na 1 week alweer up and running was. Met name beperkt in bewegen. Dus als je nog wat hulp kunt optrommelen of de kindjes kunt uitbrsteden zou ik zeggen doen!

Sterkte met aftellen, maak je nog wat foto's voor jezelf.

Groetjes anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

oooo na 1 week kan je echt nog niet gaan tillen hoor!

doe het zeker niet!!!

,de eerste weken veel rust nemen

ga ook niet gaan poetsen

het loopt niet weg

de oudste nu ,leren de was op plooien

op een speelse manier

beetje leuk maken

uitleggen waarom ze de mama moeten helpen

wat er gaat gebeuren

betrek ze nu zoveel mogelijk overal bij

niet als de operatie achter de rug is

want dan gaan ze pas zeuren en rvagen stellen

nu kan je je nog voorbereiden

zorg bv ,voor genoeg flessen water in huis ,andere boodschappen

net voor de operatie ,de lakens verversen van de bedden

alle strijk erdoor

ramen allemaal gepoetst

want dat lijken nu allemaal heel eenvudige bewegingen

maar geloof me je wil je zeker niet oevrdeon hoor !

je lichaam moet herstellen ,op zen eigen tempo !

heel veel succes en zijn er vragen ?

shoot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hopelijk heeft iemand ervaring of adviezen;

3 weken geleden heb ik een borstverkleining gehad en tot een weekje geleden ging alles heel goed. Ik had al wat zwelling in mijn linkerborst maar deze wordt met de dag erger! De bh uit het ziekenhuis en de bh's die ik daarna ook nog heb gekocht worden me nu al te klein. Ik heb vanmiddag contact gehad met het ziekenhuis en afgesproken donderdag opnieuw contact te hebben mits ik geen andere klachten heb zoals roodheid of gloeien. Heeft iemand van jullie dit ook wel eens gehad en wat was er toen aan de hand?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mariel,

Ik kan je niet helpen wat ervaring betreft maar eerlijk gezegd zou ik morgen al contact op nemen en een afspraak voor controle maken.

Door de telefoon kunnen ze het niet beoordelen...mocht dat echt niet lukken zou ik proberen om het vast te leggen op foto en die dan mailen zodat ze er in ieder geval een beeld bij hebben.

Succes,

Gr ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Moeks7,

Beankt voor je reactie, ze hebben er verder niets over gezegd in het ziekenhuis. Ze beginnen nu nog wat meer te zwellen en voelen goed warm aan dus morgen maar even opnieuw bellen. Heb ff bij jou gespiekt maar ziet er erg mooi uit, zal je wel heel blij mee zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben weer thuis uit het ziekenhuis (moest eerst even de kindjes bij een vriendin halen). Komt niet zo heel vaak voor dat het na een paar weken nog zoveel zwelt maar gelukkig geen ontsteking. Waarschijnlijk een combi van hormoonspiegeling (heb een spiraaltje dus weet niet wanneer ik ongesteld ben) en toch teveel gedaan. Maar weer rustig aan doen nu....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké. Gelukkig geen ontsteking. Ben je wel gerust nu?

Ik kreeg van Nalaa (ook op dit forum en 6 wk po) ook echt de tip om het rustig aan te doen, bij haar zwelt het nu nog weleens op na 6 weken.

Dus...... Rustig aan doen ;)!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké. Gelukkig geen ontsteking. Ben je wel gerust nu?

Ik kreeg van Nalaa (ook op dit forum en 6 wk po) ook echt de tip om het rustig aan te doen, bij haar zwelt het nu nog weleens op na 6 weken.

Dus...... Rustig aan doen ;)!!

Ik zal echt wel wat rustiger moeten doen! Valt soms alleen niet mee met 3 kinderen maar we redden het wel hoor. Ben wel gerust gesteld nu, alleen toch zonde om weer even terug te vallen vorige week voelde ik me wel wat beter. Stapje voor stapje hebben ze me verteld in het ziekenhuis. Hoe gaat het nu met jou dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn je kindjes nog jong, gaan ze naar school?

Ik snap het wel, met een gezin ben je toch ' ik doe hetzelf wel ff' geneigd te zeggen.

Maar probeer echt je rust te nemen, op de momenten dat het wel kan.

Met mij gaat het super! Zaterdag had ik teveel gedaan dus zondag echt een stap terug dag maar nu gaat het heel goed. Geen klachten en super blij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.