Ga naar inhoud

zonnebank na 3 maand BV


Aanbevolen berichten

hey girls

Ik heb een klein vraagje ivm zonnebanken.

Ik ben nu 3maand po en vraag me af of ik nog steeds m'n littekens moet bedekken bij het zonnebanken?

met wat bedekken jullie het of smeren jullie gewoon de littekens in voor het zonnebanken? en met welk product?

Hoe lang na de bv moet je uw littekens bedekken/inwrijven onder de zonnebank?

thx girlzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

heyhey!

ik ging met 6 weken onder de zonnebank zonder af te dekken. als het wondje gewoon netjes dicht is is dit volgens mij geen probleem.

smeer er verder ook niks op.. ben zelf ook rond de 3 maanden PO. Zo kan het litteken mooi bijkleuren!

er is mij verteld dat sunblocks enz juist NIET goed zijn voor onder de zonnebank, deze zijn bedoeld voor de natuurlijke zon en niet voor de zonnebank.

wel zou je je met een creme kunnen insmeren die ze bij de zonnestudio verkopen en er dus ook voor bedoeld is!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey girls

Ik heb een klein vraagje ivm zonnebanken.

Ik ben nu 3maand po en vraag me af of ik nog steeds m'n littekens moet bedekken bij het zonnebanken?

met wat bedekken jullie het of smeren jullie gewoon de littekens in voor het zonnebanken? en met welk product?

Hoe lang na de bv moet je uw littekens bedekken/inwrijven onder de zonnebank?

thx girlzzz

Hey maithefien,

Smeer ze absoluut WEL in!! Bescherm ze het eerste jaar ten allen tijde! Ook onder je bikini.

Je moet ze ook absoluut WEL bedekken onder de zonnebank. Als er 1 UV straal is die absoluut niet goed is, dan zijn het de UV stralen van de zonnebank..

Hoe doe ik het: ik heb van Hansaplast zo'n rolletje huidkleurige tape gehaald die ik er overheen plak. Deze laat absoluut geen straling door.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Een litteken is tot ongeveer zo een 18 maanden actief.
Het eerste half jaar veranderd er het meeste aan vorm, dikte, kleur etc. Vandaar dat vaak ook wordt aangeraden een half jaar lang de Dermatix te gebruiken en het litteken te masseren.
Na dat half jaar veranderd er niet meer zoveel aan het litteken, maar is het nog wel gevoelig.

Het is dus belangrijk om het litteken zeker het eerste half jaar, maar het liefst tot anderhalf jaar na ontstaan te beschermen tegen blootstelling aan de zon.
Of dat nou onder de zonnebank is of onder de 'natuurlijke' zon. Doordat het litteken wordt blootgesteld aan UV stralen zou het litteken kunnen gaan 'rimpelen', veranderen van kleur, dikker worden en er kunnen zelfs extra pigmentvlekjes op ontstaan.

Je kan trouwens gewoon dezelfde sun-block gebruiken onder de zonnebank, die je ook in de natuurlijke zon gebruikt. Er veranderd niks aan de werking van het product.
De reden waarom er wordt aangegeven dat er geen sunblocks onder de zonnebank gebruikt moeten worden, is omdat de tijdsduur van een zonnebad en de sterkte van de bank wordt aangepast op je huidtype, waardoor je dus niet hoort te verbranden. ( En zo ook geen bescherming nodig hebt.) Voor het litteken en evt. tattoo's kan je het zeker gebruiken.

Hoop dat je er iets aan hebt,

Groetjes Honnepon



Link naar reactie
Delen op andere sites

Dermatix is niet perse noodzakelijk natuurlijk, maar je kunt het ook gewoon met wattenschijfjes bedekken: tape erover om ze op hun plek te houden en klaar!

En idd hello titty, doe echt iets erop.... Eens je litteken rood wordt onder de zonnebank, wordt het nooit meer mooi wit! Dat zou eeuwig zonde zijn, toch?

En misschien is het een tikkeltje overdreven van mij, maar ik bedek ze ook nu nog met wattenschijfjes als ik onder de zonnebank ga... Ze zijn bijna helemaal wit (op een klein hoekje na) en dus wil ik het risico niet nemen dat ze nog verkeerd verkleuren...

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx dus ik blijf ze bedekken. Had ook al gedacht om gewoon watteschijfjes erover te leggen en vast te plakken zoals best boobie zegt :-)

Thx iedereen voor de reacties.

Juist nog een vraagje, moet ik iets op mijn littekens wrijven om ze mooi te laten genezen? ik smeer er eigenlijk nog steeds niks op ... (bedoel dan niet voor onder de zonnebank maar gewoon dagdagelijks )

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik bio-oil (gebruiktTE moet ik eigenlijk zeggen)

Werkt heel goed, je masseert daarmee het litteken dat de genezing bevordert :) En er zit vitamine E in, wat er ook goed voor is :)

Ik wil het nog steeds smeren, maar vergeet het vaak.. en als ik eenmaal in bed lig, krijg je mij er niet meer uit om nog mijn boobs te gaan smeren.. Denk dat ik het tot 7 maanden wel consequent gesmeerd heb, daarna om de dag nog een maand of zo... :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.