Ga naar inhoud

welke recepten


Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

welke recepten kregen jullie van je arts na de operatie?

ik kreeg mee tramagesic retard 100mgr,naproxen 500mgr,peracetamol 1000mg

moet zeggen dat de eerste 2 goed werken,maar die paracetamol enkel helemaal niet.

ik denk dat het verschilt wat je krijgt aan medicijnen,vandaar me vraag wat ieder kreeg/krijgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het ziekenhuis kreeg ik een morfine-pompje141.gif en thuis naproxen icm paracetamol; a een paar dagen alleen paracetamolletjes ingenomen.

Om paracetamol goed haar werk te laten doen (pijnstilling) moet je een (goede) bloedspiegel van paracetamol maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moontje, ik zal proberen uit te leggen van die bloedspiegel...

Als je een paracetamolletje neemt (or any other pijnpilletje) dan duurt het ongeveer een uur of 4 voordat ie uitgewerkt is. Als je helemaal zou wachten tot de pijnstilling uit je bloed is, krijg je natuurlijk wéér pijn. Je kan dan beter de Paracetamol óm de 3 á 4 uur (ligt aan de dosering) innenemen zodat het peil (van die paracetamol) in je bloed wat constant blijft...zodat ie blijft werken. Volg je dat?

Het heeft dus weinig zin om bij pijn na een operatie een paracetamol in te nemen en dan 8 uur later erachter komen dat de pijn weer heel erg is en er dan weer eentje in te nemen. Dan moet die tweede paracetamol weer helemaal "inwerken" terwijl als je er plm 3 a 4 uur tussen laat zitten, de eerste paracetamol nog in je bloed zit zodat de tweede sneller z'n werk kan doen.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uit kunnen leggen. :119:

Ps: Ik kreeg trouwens Paracetamol(1000 mgr) en Brufen (400 mgr) mee. Ik moest om en om innemen en dan om de 3 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Moontje,

Ik heb paracentamol (zelf gehaald op advies) en celebrex, arnicazalf en arnicadruppels op recept meegekregen.Ik had overigens ook nog absorberend verband, om tussen de Bh en de wond te doen, als verlichting van de druk van de bh op de wond.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch best een verschil wat ieder meekrijgt aan pijnstilling.

pickwickje,nu begrijp ik het verhaal eromheen,ik doe het dan dus wel fout,neem pas iets in als ik weer pijn voel,maar zal het dus om de 4uur innemen,zodat het op pijl blijft.

het zit ook enorm in me rug,maar vind niet dat me pijnstillers daar tegen werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... behoorlijk verschil. Ik heb geen pijnstillers meegekregen. Paracetamol moest genoeg zijn, en inderdaad, ik heb er totaal een stuk of 2 ingenomen voor de nacht maar die waren uiteindelijk niet eens nodig.

Ik heb alleen een receptje gekregen voor de littekencreme :D

In de kliniek had ik natuurlijk wel een infuus waar ik pijnstillers heb gekregen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik kreeg het recept al wel maar hoefde pas te smeren toen de hechtingen eruit waren. Dat was meer zodat ik de creme al zou hebben zodra de hechtingen eruit waren. Uiteindelijk heb ik de creme natuurlijk pas gehaald toen ze er uit waren :blush: ik stel die dingen vaak uit...

Maar het verschilt idd behoorlijk. Ik moet zeggen dat ik wel steken heb gehad enzo, maar ik kon het goed hebben qua pijn. Ik neem al bijna nooit paracetamol of ibuprofen, dus ik ben niet zo'n fan van pijnstillers.

Misschien krijg je nog een littekencreme. En zo niet, dan kun je die altijd nog gewoon kopen. Ik kreeg een recept maar dat werd niet vergoed, ik mocht uiteindelijk ook in de 30 euro neerleggen voor de creme.

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou toch wel verwachten dat je iets meekrijgt ja,want de pijn kan best gemeen en hardnekkig zijn,vooral dag na je operatie merk ik wel,alles beurs en stijf,en brandende wonden en tepels enzo.

ik neem het enkel savonds en overdag om de zoveel uur paracetamol.zo sla ik me er wel doorheen,heb het wel enorm in me rug,weet niet hoe dat kotm ook eigenlijk,en daar helpt de paracetamol ook niets bij,voor me rug.

ik wacht het even af,voor de creme,en anders haal ik tegen de tijd wel iets,komt helemaal goed :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Moontje,

Ik heb paracentamol,celebrex en zitromax (? antibiotica weet de precieze ff niet meer en opstaan gaat nu ook ff moeilijk :38:) op recept meegekregen.

En die zware celebrex helpen erg goed! had die in de auto ingenomen haha.

maar mijn borsten gingen tegen 16:00/16:30 zeuren dus heb 2 molletjes op voor het eten en tegen 20:00 weer 1 want voelde ze weer erg. neem zometeen als slaappil weer een celebrex omdat die lekker zwaar is. en morgen ook preventief om de zoveel uut paracetamol. probeer die celebrex alleen als slaappil te gebruiken want dat wordt een DRAMA denk ik :139:

Liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.