Ga naar inhoud

JuneJade : 6 juni 2013 : Dr. Melis : Rode Kruis Ziekenhuis : Beverwijk


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben een jonge meid van 15, bijna 16 jaar en zal binnenkort een borstverkleining ondergaan, over zo'n 3/4 weken. Ik heb er toch wel ruim een jaar over nagedacht, en ook al wil ik het niet zo zeer, doe ik het toch vanwege de aanhoudende klachten over mijn nek, rug, etc...

Inmiddels ben ik al zo goed als over mijn "angst" voor de littekens heen, maar ik maak me enorm zorgen of mijn borsten na de operatie nog wel bij mijn figuur passen. Ik heb namelijk een behoorlijk vol figuur. Ik ben ongeveer 1.77 en weeg nu ongeveer 75 kilo. Daarnaast heb ik cup 70G (daar kan ik dus echt geen bh's voor vinden) en enorm brede heupen bij een zandloper figuur. Ik ben erg trots op mijn zandloperfiguur en de verhoudingen tussen mijn lichaam al mag er wel wat vet vanaf. Nu ben ik dus bang dat ik na de operatie er een stuk dikker uit kom te zien met een 70C, want daar had de chirurg het over. Zou iemand mij een ander inzicht kunnen geven, gewoon even een andere kijk dan die van mijn moeder, zus en die van mij? :56:

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap dat je nu al die beslissing neemt om het te laten doen. Ik had ook ooit een klasgenootje die het ook op jouw leeftijd heeft laten doen en ze is er zo blij mee! Ze had al snel minder last en ze is goed in proportie gebleven. Risico is wel (maar dat zal je chirurg je ook wel verteld hebben) dat je borsten nog weer wat gaan groeien vanwege je leeftijd. Maar ik zou zeggen: ga ervoor! Die littekens gaan echt wel meevallen, maar je moet je wel goed aan de regels houden (niet met de littekens in de zon, dus echt bedekt houden het eerste jaar).

Als je een goede chirurg hebt, dan kijkt die wel naar of je goed in proportie zal blijven en met je 1.75 denk ik dat dat wel goed zit!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi junejade! Welkom hier! Spannende beslissing hoor op zo'n leeftijd. Denk wel dat het goed is om het zo jong te doen, om verdere klachten te voorkomen. Kijk gewoon goed rond op het forum naar ervaringen van anderen en resultaten. En kijk goed naar wat je wel en niet wil. Als de operatie goed wordt gedaan en je goed voorde littekens zorgt kunnen ze cht mooi worden. En 1.77 met 75 kilo is toch prachtig? Daar gaat ook nog wat vanaf na de verkleining.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Summergirl13

Ik weet niet of de vrouwen in je familie ook brede heupen hebben? Als zij wat kleinere borsten hebben kun je dat misschien een beetje vergelijken.

Persoonlijk vind ik brede heupen (mt44) en kleine borsten (70b) minder mooi, maar ik weet niet precies hoe jouw silhouet eruitziet.

Ik snap je twijfels wel hoor, ik heb dat ook. Ben welliswaar wat kleiner, maar eigenlijk best trots op mijn rondingen. Ben bang dat mijn buik meer gaat opvallen als ik kleinere borsten heb. Daarentegen zou ik wel veel liever sporten met kleinere borsten, dus dan valt die buik ook wel een beetje weg te werken (hoop ik).

Oh, en zoals hierboven ook wel vermeld: ik zou er wel rekening mee houden dat je borsten toch weer gaan groeien, gezien je (nog maar) 16 jaar bent. Hoop dat het dan niet té veel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enorm bedankt voor de reacties! Lucht echt wel op om even met andere mensen hierover te praten.

Ik hoop inderdaad dat sporten wat makkelijker word zonder al dat gewicht aan de voorkant, zeker gezien ik de laatste maanden aan kickboxen doe.

Mijn moeder en zus hebben bij lange na niet de heupen die ik heb, ik heb echt een zandloperfiguur.

Ik ga in ieder geval proberen om wat extra gewicht kwijt te raken na de operatie door veel te wandelen, ook omdat ik redelijk actief ben (fiets elke schooldag zo'n 18km) en niet te lui wil worden.

Alle tips/opmerkingen zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje zo piep jong nog ,maar snap wel dat je er behoorlijk mee zit en de pijn zal ook geen pretje zijn,wat je mee moet slepen.

Knap van je dat je de stap nu al durft te zetten,al zou ik persoonlijk(ja mn mama gevoelens borrelen) zeggen wacht nog heel even tot je 18e.

Maar goed, uitzonderingen daargelaten en ik denk,dat je er wel 100% achter staan en je moeder ook neem ik aan,en je zult vast onwijs happy zijn straks met t eindresultaat.

De cup C die de arts beloofd zal wel heel mooi worden hoor,en een omvang van 70 is netjes hoor !!!

Succes en sterkte alvast met de operatie. :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Gast Summergirl13

Hoe sta je er inmiddels in? Wanneer word je geopereerd?

Kan me voorstellen dat je het heel eng vindt, omdat je lichaamsbeeld dan ook heel erg verandert. Denk eerlijk gezegd wel dat je borsten na de operatie nog gaan groeien omdat je zo jong bent, maar stel dat je uiteindelijk (na een paar jaar) op een D/E uitkomt, dan heb je nog steeds mooie vrouwelijke vormen. Denk niet dat het te doen is om al die jaren nog zo'n grote cup mee te sjouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Summergirl,

Inmiddels ben ik echt een stuk positiever over de operarie en alles erom heen! 6 juni is de grote dag. Nog anderhalve week dus.

Tja...mijn figuur, jammer dan. Ik moet gewoon meer gaan bewegen en gezonder en minder eten na de operatie en wil ook proberen flink te wandelen wanneer ik me weer wat beter voel.

Ik heb ook een hoop gelezen op het forum, ook van jongere meiden die deze operatie ondergaan zijn en dat lucht echt enorm op. Heb ook het nodige huiswerk gedaan wat betreft research over mijn PC, te verwachten resultaten, herstelproces, etc... ik kan bijna zeggen dat ik zelf aan de slag kan als PC, haha...

Ik geloof er inmiddels wel in. Ik kan toch niet veel meer doen dan me er simpelweg bij neerleggen. Daarnaast heb ik genoeg begripvolle mensen om me heen. Dus ik ben nog vrij relaxed.

Hoe sta jij er nu tegenover? Heb je al een datum enzo?

Als ik jou was zou ik me ook niet meer zo druk maken over je figuur. Straks kun je weer heerlijk sporten en dan kan het best hard gaan. We blijven positief!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Jeetje meid, morgen is de grote dag.

Heel veel succes, het komt goed!! Denk dat je heel gelukkig gaat zijn met het resultaat en dat er letterlijk een last van je afvalt!

Ben benieuwd naar je operatieverslag morgen of over een paar dagen! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awww...wat is iedereen toch lief hier!

Gisteren ben ik rond twaalf uur geopereerd. Ik ging heel rustig de operatie in. Ik werd best oke wakker, maar helaas duurde dat niet lang. Ik moest al gauw overgeven en bij elke beweging kwam er al een volgende lading aan.

Mijn lieve moeder natuurlijk hartstikke bezorgd, is de hele dag bij mij gebleven en ik heb zelfs nog een supervriendin die helemaal vanuit Purmerend naar Beverwijk is gegaan.

De pijn valt me tot nog toe erg mee! Gisteren was het vooral even de emotionele lading eruit na al iets van vijf keer overgeven en toch wel een beetje steken in de borst. Heb toch iets van 10x gekotst... De twee hapjes beschuit waren er zo uit, maaaaaar na een hele lange dag heb ik toch een boullionetje binnen gehouden!

Het slapen wilde niet echt lukken en ik moest ook een paar keer op een postoel (een soort rolstoel met daarin een pannetje waarin je plast). Ik had echt mijn dag niet, want naast het feit dat mijn lichaam dus uitermate slecht op narcose reageert, werd ik dus gisterochtend voor de operatie ongesteld, is er misgeprikt met bloedprikken en liet het verband los om mijn pas geopereerde borsten, waarna er een prachtige bloedvlek achterbleef in het bed, nog niet gesproken over dat verlepte infuus(!)....

Dr. Melis is wel 's avonds langsgekomen om even te checken hoe het ging en om het resultaat even te showen. Nou was ik dus nog vrij duf, dus veel zag ik niet echt, maar wel dat er nog twee mooie bergjes over zijn!

Nou...dan vanochtend...het ongeluk werd nog iets uitgerekt, namelijk de sportbh's bleken een te kleine cup! We hadden ze besteld in 70C, maar ik zit toch wel op een 70D. Op het moment draag ik even met verband een 75D (het verband is vrij dik). Toch ben ik best happy. Ik krijg allemaal superlieve berichtjes en mijn mama zorgt prima voor me!

Let alleen wel: wordt niet overmoedig! Ik kan bijna alles en schrik er een beetje van. Ben namelijk enorm bang dat ik teveel doe en dat ik het resultaat zal bederven voor mezelf.

Iedereen die voor een bvk gaat: sterkte en zeker doen! Vragen mogen altijd gesteld worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooooo jammer dat je er zo ziek van werd zeg? Pffff heb je het altijd?

Wel super dat je er zo weinig pijn aan hebt he? Ik hoop dat ik dat ook mag zeggen :P

Kben der wel wa stressy voor. Maar na het lezen van je berichtje? Heb ik weer een pakje moed erbij gekregen.

Thx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wizerd,

Haha...je hoeft echt niet zo veel te stressen hoor!

Sinds een week voor de operatie heb ik me gewoon bij alles neergelegd. Het enige waar ik nog over stresste, was of het huis wel schoon was en of ik de belangrijkste schooltaken wel af had. Ook vlak voor de operatie nog heel rustig, terwijl mijn moeder nog behoorlijk gespannen was.

Mijn moeder heeft zelf ook in een ziekenhuis gewerkt, dus ze kon extra goed voor me zorgen. Ook had ze het idee dat mijn evenwichtsorgaan gewoon heel erg van slag was. Maar aan het eind van de avond ging het al beter en 's ochtends moesten de zusters me ervan weerhouden om zelfstandig alles te doen!

Ik neem op advies van een zuster mijn pijnstillers heel regelmatig in, maar pijn heb ik niet echt.

Vandaag mag ook eindelijk even dat vervloekte verband af (hallelujah koor opmachtergrond)! Dat is alleen om even te douchen, maar het mag toch af!

Laat die operatie maar komen voor jou!

Op het moment gaat alles dus best goed. Je zou haast zeggen dat ik niet geopereerd ben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat je er zo blij mee bent!

En gaaf dat je toch nog een D hebt, of wilde je juist een C?

Wel balen van het overgeven en het infuus en alles! Dat verpest dan toch je dag.. Hoe voel je je nu??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voel me top nu! Maar juist daarom moet ik extra oppassen met wat ik wel of niet mag doen. Ik heb zo erg het idee dat ik alles gewoon kan dat ik vergeet dat ik net geopereerd ben!

Ik heb dan ook gewoon nul komma nul pijn, wat natuurlijk erg fijn is. Ik ga strakjes wel met hulp van moeders proberen te douchen. Kan ik eindelijk eens even goed kijken naar mijn nieuwe borsten en kunnen die twee eens even flink ademhalen. Ze stikken zowat met dat verband en die sportbh!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top dat je je zo goed voelt!!:D

Lijkt me heerlijk om weer te mogen douchen.. Ik mag het niet:( omdat mn borsten dan geïnfecteerd kunnen raken ivm de drains. Kijk er ook echt naar uit als ze eruit zijn en ik weer normaal mijn haren kan wassen ipv bij de gootsteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, das wel rot, zeker omdat die drains ook nog langer moesten blijven zitten. Maaaaar: we blijven positief. In plaats van er tegenaan te kijken zoals je nu doet, moet je denken: dan geniet ik straks extra veel van die superverdiende douche!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je kleinere 'bergjes', zoals je het zelf zo leuk zegt hihi...

Wel heel vervelend van dat overgeven en al de dingen die mis gingen! Jeetje.. jij had echt je dag niet.... Maar ach, het is maar een dag geweest he, en nu gaat het zo super met je !! Ongelooflijk!

Probeer het rustig aan te doen, zodat je lichaam energie overheeft om goed te herstellen!

Een goed herstel gewenst!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dames,

ik wilde wat vragen over zwelling aan de zijkant van de borst na een bvk met de ankermethode. Ik heb namelijk dat mijn borst aan de zijkant wat breed is, en wilde weten of dit nog afneemt, zo ja na hoelang en of iemand die dit heeft er ook last van heeft. Ik ben nog maar een week PO, dus misschien maak ik me wel druk om niets, maar ik vind het toch wat minder mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb geen enkele foto geplaatst. Ik denk er wel over na, maar ik ben nog geen 16 dus ik vind het ergens ook een beetje ongepast als ik dat zou doen. Ik denk dat ik het met mijn moeder ga overleggen om foto's in de borstverkleining (prive) map te plaatsen.

Bedankt voor de reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Voor de mensen die dit onderwerp nog volgen, hier een update!

Het gaat nog steeds heel goed met me, maar de sufheid heeft wel heel lang geduurd. Nu ben ik af en toe nog misselijk of duizelig wanneer ik moet douchen, en ik laat nog steeds veel wondvocht los in de linkerborst die ook vrij gezwollen is.

Het volume is wel super! Ik heb nog steeds een 75D/70E, alleen nu staan ze vooruit in plaats van naar onderen :D

Ik heb na 2,5 weken PO al bh's geshopt (ik kon het ECHT NIET laten!) en heb er 4 ingeslagen voor €15,00 en ze zijn sexy!!! Ik kan niet wachten tot ik ze mag dragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.