Ga naar inhoud

Sproetje : 21 mei 2013 : Dr. de Boer : Mediconsult


Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik heb eindelijk de beslissing genomen om borstvergroting te nemen omdat ik door mijn schildklier heel veel

ben afgevallen is er voor mijn gevoel niet veel meer overgebleven van mijn borsten.

Maar nu zit ik dus te twijfelen zoals vele meiden hoeveel CC ik moet gaan nemen, ik dacht zelf aan 300 cc te denken.

Ik ben 1,72 lang en weeg nu 55 kilo.

Ik heb 17 mei een 1e afspraak om eind mei begin juni onder het mes te gaan ik laat dit doen

bij Mediconsult, heeft iemand daar ervaringen mee?

Mijn naam is trouwens Rachel en ben 34 jaar.

Groetjes Rachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 93
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi hoi,

Welkom hier...

Hoeveel cc is erg lastig...zeker als je nog geen consult hebt gehad.

Een pc kan dit het beste inschatten....verder is veel belangrijker de vorm en de projectie en diameter van je prothese als het aantal cc.

Ik heb geen ervaring met deze kliniek maar als je het in de zoekbalk zet kom je vast het een en ander tegen.

Veel succes,

Groetjes ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi sproetje, welkom.

Je pc gaat uitmeten wat passend is voor jouw lichaam. Pas dan kan je gaan nadenken over het aantal cc en welk profiel.

Je zal inderdaad nog even geduld moeten hebben.... Hoop dat je daar beter in bent dan uhhh ik :-)

Veel plezier hier op het forum.

XxX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sproetje,

Ik ben zelf door dr. de Boer van Mediconsult geholpen op 16 april. Ben nu dus 2 weken po. Ik ben echt heeeeeeeel tevreden! Het eerste gesprek heb je met dr. Lutlage, de directeur. Het 2e gesprek heb je dan met dr. de Boer zelf. Bij beiden worden pasproteses gepast en wordt besproken wat het beste bij je past.

Ik heb zelf ronde prostheses gekregen, cohesive 1. Ze zijn dual plane geplaatst.

Ik had van mezelf 75 aa (misschien wel aaa :-)) en ik hoop nu op een ruime c. Ik heb 300 cc gekregen.

Ik ben nu al heel erg blij met de vorm van mijn borsten, ze zitten niet zo belachelijk hoog en hebben al een heel natuurlijke vorm. Ze moeten nog wel echt een stuk zachter worden en de prostheses moeten nog wat zakken.

Op de operatiedag zelf wordt je heel goed opgevangen. De operatie wordt in Amstelveen gedaan omdat ze zelf in een monumentaal pand zitten waar ze de operatiekamer niet mogen verbouwen naar huidige regels. Op deze dag maakt dr. de Boer ook nog foto's en herhaalt hij nogmaals wat ze gaan doen en hoeveel cc je gaat krijgen.

Na een paar uurtjes mag je dan weer naar huis. Ik werd om even over 12-en geholpen en rond half 4 mocht ik naar huis. Het duurde bij mij ietsje langer omdat ik wat meer last had van misselijkheid en pijn. Ik kreeg nog wat extra pijnstillers toen. Wanneer je naar de wc bent geweest en een kopje thee met een beschuitje hebt gegeten mag je naar huis toe.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel! Ik heb afgelopen vrijdag mijn hechtingen eruit laten halen en het gaat verder allemaal super! Nog wel regelmatig last van spierpijn, zeker in de ochtend na het slapen. Maar na de eerste week ging het gelukkig al een stuk beter.

Gr. Mikje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mikje

Ben blij om te lezen dat je goeie ervaring hebt met Mediconsult.

Ik had nog erg weinig gelezen op het forum over mediconsult.

Zat nu ook te kijken naar ACCZ omdat ik het liefst vandaag de borstvergroting wil hebben:) en meer lees over ACCZ

En bij mediconsult was de chirurg nu 2 weken op vakantie zo balen daarom pas 17 mei.

Wat houdt dual plane precies in?? ik lees dus veel over de plaatsing voor de spier omdat dit minder pijn schijnt te doen??

Dat is idd goed om te weten dat het altijd op dinsdag.

Werd je onder gehele narcose gedaan?? bij ACCZ las ik dat het plaatselijk verdoofd wordt en dat zie ik zelf niet zo zitten.

Dat is wel een hele voorruitgang als je van aa naar een c gaat.

Kanje na een week wel weer gewoon werken of is dat nog te gevoelig ik kan zelf heel moeilijk stil zitten en sport bijna elke dag

dat zit er dan een paar weken waarschijnlijk niet in he??

Groetjes Rachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is balen ja!

Ik kon zelf dezelfde week dat ik belde nog terecht voor een consult en 2 weken later kon ik onder het mes :-)

Ik denk dat er op het forum niet heel veel mensen zitten die bij mediconsult zijn geweest. Ik heb ook gezocht en eigenlijk kwam ik alleen maar 1 heel negatief verhaal tegen. Ik werd daar wel een beetje onzeker van, maar ik denk dat bij iedere kliniek wel eens iets fout gaat. Bij al mijn verdere onderzoekjes kwam dr. de Boer alleen maar heel goed uit.

Ook zit hij bij alles aangesloten wat je maar kan bedenken (heb via de consumentenbond gekeken naar waar een goede chirurg aan moet voldoen). Hij heeft alle "keurmerken" zeg maar :-)

Dual plane betekent gedeeltelijk achter de spier. Het klopt dat je daar meer pijn van hebt, zeker omdat de spier tijd nodig heeft om op te rekken. In het begin worden de borsten ook nog iets naar buiten geduwd omdat de spier nog flink tegendruk geeft. Maar na een tijdje geeft deze het op en dan wordt de vorm mooier. Boven de spier is inderdaad minder pijnlijk.

Bij mij werd dual plane geadviseerd omdat ik maar heel weinig eigen weefsel had en het dan een mooier resultaat zou geven.

De operatie gebeurd onder gehele narcose. Zodra de laatste hechtingen erin gaan wordt de narcose "uitgeschakeld" zodat je vrij snel erna al weer wakker wordt. De anesthesist is er de volledige tijd bij om alles in de gaten te houden.

Ik ben zelf ook na 1 week weer aan het werk gegaan. Ik heb een kantoorbaan dus daar hoef ik niet te tillen en zwaar lichamelijk werk te doen. Auto rijden is nu na 2 weken nog steeds wel lastig. Ik ga op mijn snorscootertje naar het werk en zo breng ik ook mijn zoontje naar school, hij kan hier zelf op en af klimmen. De eerste week hebben mijn ouders de kinderen naar school gebracht.

Sporten weet ik niet echt, ik ben niet zo een sporter. Ik heb vandaag voor het eerst sinds tijden weer 20 minuutjes op de hometrainer gezeten. Hierbij hoef ik mijn armen niet veel te gebruiken.

Tja en qua huishoudelijke taken.....veel overlaten aan anderen. Ik kan alleen de was een beetje doen en sinds deze week (na akkoord van de pc) een beetje stofzuigen, maar alleen op een gladde vloer.

Ik kan niet wachten totdat ik bh's kan gaan kopen en werkelijk weet wat voor maat ik heb!! Gisteren was ik heel even in een lingeriezaakje en de verkoopster dacht dat ik wel een D had!, dan een C zeker niet zou gaan passen. Maargoed, ik ben al blij met een mooie c cup :-)

Groetjes Mikje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

Wat je bij accz wel even moet weten is dat ik nog niet 1 keer heb gehoord dat je daar tijdig je pc ziet,

Die zie je bij accz pas op de dag van de operatie zelf.....ik vind dat persoonlijk onverantwoord.

Je wil toch weten wie je gaat opereren en wat hij of zij denkt dat het beste bij je past...om consulente zijn hoef je geen diploma te hebben of wat dan ook....fijn dat die je dan verteld wat er bij jou in moet.....en dan kan het dus ook zijn dat het op de dag zelf nog veranderd...zowel de vorm projectie en het aantal cc als zelfs het voor of achter de spier.

Dat is natuurlijk alleen mijn persoonlijke visie....kijk maar wat je er mee doet....het is uiteindelijk allemaal iemands eigen keuze.

Groetjes Ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

ik heb een bv ondergaan bij accz, en heb de pc al bij het eerste

gesprek gezien. Van anderen die ik ken hoor ik ook deze ervaring.

Het is dus onzin dat je hem alleen bij de operatie ziet.

Ik ben zeer tevreden over de verleende zorg bij accz en zou iedereen

deze kliniek aanraden.

Succes rachel.

Liefs sabine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

ik heb een bv ondergaan bij accz, en heb de pc al bij het eerste

gesprek gezien. Van anderen die ik ken hoor ik ook deze ervaring.

Het is dus onzin dat je hem alleen bij de operatie ziet.

Ik ben zeer tevreden over de verleende zorg bij accz en zou iedereen

deze kliniek aanraden.

Succes rachel.

Liefs sabine

Het spijt me dat ik het zeg Sabine, maar je bent echt meer uitzondering dan regel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sabine,

Het is erg fijn dat het bij jou wel goed is verlopen...ik zeg ook niet dat het bij iedereen hetzelfde is...maar ik weet wel dat het vaak wel zo gaat en daar wil en mag ik iemand voor waarschuwen als ik dat wil....net zo goed als jij het tegendeel mag zeggen.

@ Sproetje,

Ik hoop dat je een weloverwogen keuze maakt en dat JOUW gevoel goed is...alleen dan kun je er blij mee zijn.

Groetjes Ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Mikje

Ik heb ook een kantoorbaan dan zou ik ook na een week weer kunnen werken.

En misschien ook wel rustig aan kunnen sporten zoals benen trainen en op de fiets.

Geen zware bewegingen met de armen.

Ik had daar nog niet helemaal bij stil gestaan dat je helemaal niks mag en kan doen en dat je alles eigenlijk een beetje aan

andere moet over laten, maarja ik wil het graag dan moet het maar:(

Als ik op het forum lees hoe blij iedereen is met het resultaat dan moet je dat er maar bij nemen.

Ik zou heel graag voor de spier willen maarja dat moet ik dus afwachten wat de PC zegt.

Pfff kan niet meer wachten.

Ik heb gisteren een mail gestuurd naar ACCZ kijken hoe snel ik daar terecht kan en misschien ook op gesprek om te vergelijken

waar ik beste gevoel bij heb.

Kan je nu al BH s kopen of kan dat echt pas na 6 weken?

Ik moest bij het 1e gesprek ene wit shirt en een bh zonder vulling meenemen moest jij dat ook??

Groetjes Rachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sabine en Guppie

Je hoort natuurlijk overal goeie en slechte ervaringen bij een kliniek.

Mijn 1e gevoel gaat echt uit naar Mediconsult in Haarlem, maar heb gisteren een mail gestuurd naar ACCZ

kijken hoe snel ik daar terecht kan en moet dan op mijn gevoel af gaan welke ik het beste vindt.

Het is zo moeilijk omdat ik het snel wil.

Ik wacht de mail vandaag af van ACCZ.

Groetjes Rachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi rachel.

Je moet idd doen waar jij je het beste bij voelt, het is niet zomaar

even iets.

Ik heb voor accz (kruppa) gekozen omdat deze een heleboel goede

recensies heeft en kruppa al meer dan 20 jaar ervaring heeft.

Hij opereert ook dames in het lieve vrouwe gasthuis in amsterdam

die een borstreconstructie nodig zijn.

Dit gaf mij een goed gevoel.

Maasr als je het 1 en ander op google opzoekt en op dit forum kom

je ook veel te weten over verschillende klinieken.

Succes met je keuze rachel.

Liefs sabine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf nu nog geen bh's te kopen. Ik zou wel willen maar ik ben bang dat ze nog teveel gaan veranderen en dat de bh dan straks niet meer past. Nog echt even 4 weekjes wachten dus......

Ik moest bij het 2e gesprek een wit topje aan en een bh zonder vulling. Het eerste gesprek nog niet, toen werd er voornamelijk heel veel uitgelegd. Ik had toen een bh met vulling aan en de pasprotheses gingen ook heel moeilijk. Lijkt me dus heel verstandig om bij het eerste gesprek al een bh zonder vulling aan te doen :-)

Ik moest wel heel goed zoeken want ik heb alleen maar bh's met vulling :-) Gelukkig had ik er nog eentje uit mijn zwangerschapstijd, die was alleen veel te groot. Maargoed, voor de pasprotheses wel beter juist.

Volgens de regels mag je echt 6 weken niet zwaar tillen en ervoor zorgen dat je elleboog niet boven je schouder komt. De eerste 2 weken moet je op je rug slapen en je krijgt 1 week een band om je borsten heen (wel bekend als de martelband hier op het forum :-))

Een gesprekje bij een andere pc kan nooit kwaad natuurlijk. En wie weet kan je daar wel sneller terecht! Je moet gewoon gaan daar waar je je goed voelt. Ik denk dat er over iedere pc wel negatieve berichten te vinden zijn. Er gaan enkele namen hier in de rondte die als echt heel goed aangegeven worden (dr. Demeyere geloof ik), maar dit is volgens mij in Belgie. Voor mij was dit dus echt veeeeeeel te ver (kom uit Noord Holland).

Liefs Mikje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sabine

Bedankt, ik ben vandaag gebeld door mediconsult en 28 mei kan ik al onder het mes , van

Accz heb ik niks gehoord meer vandaag.

Het blijft altijd moeilijk he bij wie je je laat opereren.

Hoe lang geleden is het voor jou je borstvergroting?

Groetjes Rachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mikje

Nou ik ben vandaag gebeld door Mediconcult en kan 28 mei onder het mes:)

13 mei heb ik dan een afspraak bij de chirurg meestal is dat je 2e gesprek maar omdat hij alleen maandags werkt en

20 mei hemelvaart is hebben ze wat normaal het 2e gesprek is nu het 1e gesprek gemaakt.

Wat bespreekt de chirurg eigenlijk precies met je?

Ik moest ook ff goed nadenken of ik wel een bh heb zonder vulling maar een sport bh was ook goed zei ze vandaag dus neem ik die mee.

nou heb ik 16 juni een concert van Holland zingt Hazes is dat te te doen als je op het veld staat of is het nog te vroeg en beter om de kaartjes dan te verkopen?

Pfff het is zo spannend allemaal dat het nu vaststaat:)

Belgie is idd niet handig voor mij ook niet ik woon ook in Noord Holland, Haarlem is 10 minuten rijden voor me en Amstelveen ook als er dan wat zou zijn kan ik meteen naar ze toe zonder een hele rit te maken.

Het slapen zal zo lastig worden ik draai heel veel in me slaap en lig het liefst op me zij of buik:(

Zal wennen worden.

Groetjes Rachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi rachel,

Ik ben 18 april geopereerd, morgen dus 2 weken geleden.

Fijn dat je nu een datum hebt, kan je er naartoe leven.

Ik had 11 april een gesprek met een consulente en hierbij kwam

de chirurg ook. En een week later kon ik al onder het mes.

Als ik nee had gezegd was het deze maand geworden, maar omdat

ik het al zo lang wilde heb ik ja gezegd.

Erg spannend allemaal.

Over het kopen van bh's, dat zou ik nog niet doen hoor.

Het is moeilijk om nu al je toekomstige cupmaat vast te leggen

en het is ook zonde om straks allemaal bh's te hebben die je niet

past.

Ik heb welgeteld 1 bh nu, haha.

Dat is de compressie bh die ik van accz heb gekregen.

Ik kan ook niet wachten om over een paar weken met een smile

naar een lingeriewinkel te gaan, iets wat ik eerder nooit deed.

Liefs sabine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Lotjelot

Wat spannend as vrijdag al hoelaat moet je onder het mes??

Ja heel raar idee he?? ik heb ook nooit het idee gehad dat ik dit ooit zou doen maar door

die stomme schildklier is er bijna niks meer over gebleven:(

Groetjes Rachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.