Ga naar inhoud

Even voorstellen


Carmen45

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben 44 jaar, ben getrouwd en heb (helaas) geen knderen.

Sporten doe ik ongeveer 4 keer per week.

Ruim 19 jaar geleden heb ik een bortsvergroting ondergaan.

Er wordt gezegd dat deze ongeveer 20 jaar kunnen gaan?

De komende tijd wil ik mij gaan richten op vervanging.

Ik heb geen idee wanneer het moment daar is.......?

Mijn prothese (siliconen) zit onder de spier en is geplaatst via de oksel.

Na mijn operatie destijds heb ik weinig tot geen klachten gehad.

Ik kon toen kiezen tussen zoutwater en siliconen.......met water zouden minder mooi in model blijven...dus mijn keuze viel op de siliconen.

Groetjes,

Carmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Carmen,

Ik heb zelf ook 20 jaar geleden een bv gehad bij mij was het advies dat ze na 10 tot 15 jaar vervangen moesten worden. Mijn bv staat gepland op 27 mei.

Ik kan je vertellen dat dit een geweldige site is om info van af te halen, je verhaal te doen en lekker te kletsen met meiden die weten waar ze en we het over hebben.

Xxx Juwel XxX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Carmen

Welkom op het forum!

Mooi dat je zo weinig klachten van je borsten gehad hebt en nu eigenlijk nog steeds geen klachten lijkt te hebben. De reden waarom prothesen vervangen dienen te worden na 10 - 15 jaar is omdat het lichaam vaak toch op een gegeven moment meer kapsel aan gaat maken en dit pijnklachten of vervorming veroorzaakt. Echter, lijkt het zo te zijn dat jij daar geen last van hebt. Verder is het wel zo, dat ze 20 jaar geleden met hele andere prothesen werkten dan nu. De gel, was volgens mij nog vloeibaar en geruwde prothesen (dus met een grovere buitenkant waardoor minder snel te veel kapselvorming kan ontstaan) bestond toen nog niet. Ook de lagen om de prothese, die je tegen lekken en scheuren beschermen, waren toen natuurlijk nog anders...

Om die laatste reden zou ikzelf wel een wissel doen na 20 jaar, ook al zou ik geen klachten hebben.

Zoek een pc uit die eerlijk is en echt naar jouw situatie kijkt! Kijk ook bij het plannen van een consult naar wat de voorkeuren van die pc zijn. Sommige pc's zijn voorstander van een anatomische prothese, de andere weer van rond, terwijl een ander kijkt naar wat het beste bij jou past... Ook zijn er veel pc's die sowieso de prothese achter de spier plaatsen, zelfs als je voldoende eigen weefsel zou hebben.

Zowel voor als achter de spier plaatsen, heeft natuurlijk voor en nadelen. Daarom is het misschien handig (nu je dit forum toch gevonden hebt ;) ) om hier eerst wat meer te lezen en dan een keuze te maken voor een consult?

Niet dat hier álles te vinden is, maar je kunt hier natuurlijk wel vooral lezen wat de ervaringen van anderen zijn.

Heel veel lees- en forumplezier!!

En als je vragen hebt, waar je geen antwoord op kunt vinden, dan stel ze gerust in dit topic! Altijd wel iemand die wil proberen er een antwoord op te geven :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum. Heel veel lees plezier! Ik ben 41 en pas mijn eerste bv laten doen. Ik kan nu alleen maar roepen: Joepie!!!! Ik heb Boobies!!!

Groetjes corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reactie's ben er erg blij mee.

Ik schrik eigenlijk wel dat het advies is 10 a 15 jaar voor vervanging.....pffff...nooit zo bij stil gestaan!

Wat ik wel vreemd vind ook is dat er na de operatie niet een soort "spreekuur is ter controle" of het e.e.a. nog goed is?

Ik heb er wel naar gevraagd maar dat was er niet.

Ik kan me wel een beetje voorstellen hoe het voelt als het gaat ontsteken e.d.....

Ik heb deze vergroting destijds vergoed gekregen.

En vergoeden doen ze alleen nogmaals indien ze verwijderd moeten worden vanwege lekkage's, ontstekingen e.d.

Er valt nog veel te lezen........maar zoveel tijd heb ik ook niet eigenlijk....

Groetjes,

Carmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.