Ga naar inhoud

Even voorstellen :)


Gast Karin1984

Aanbevolen berichten

Gast Karin1984

Hallo dames,

Ik ben Karin en ben 28 jaar. Al een tijdje denk ik er over na om een borstvergroting te doen en heb ook al een paar keer meegelezen op het forum..

Jaren geleden had ik altijd een mooie c-cup. Maar na een hele zware periode ben ik veel afgevallen en heb ik echt 2 theezakjes waar soms de a-cup bh nog te groot is.. :24:

Voor jullie beeld, ik ben 1.63m en woog ooit 60-62 kilo. Nu weeg ik nog maar 50 kilo. Ik heb geprobeerd weer aan te komen, maar niets mag baten.. Het lijkt wel alsof mijn theezakjes nog meer afslanken.. :139: En het lelijke is dat ik ook van die straie striemen heb.. Dus als ik geen bh aan heb, zie je duidelijk die striemen zitten wat het geheel nog akeliger maakt om naar te kijken. Ik voel me er onzeker door..

Na veel wikken en wegen en op internet lezen toch besloten om het te gaan doen.. Ik vind het doodseng! Ik ben nog nooit onder het mes gegaan en val al flauw als ik bloed moet prikken bij de dokter.. :24:

Vanmorgen de dokter gebeld voor een afspraak, aanstaande dinsdag om 9.00 uur is de afspraak gepland en dus mijn eerste stap gezet.. :D

Ik woon in Rotterdam, dus zou ook het liefst daar geopereerd willen worden. Hebben jullie goede ervaringen met ziekenhuizen en dokters in Rotterdam?

En kwa kosten, wat kan ik ongeveer verwachten? Ik heb werkelijk geen idee wat een beetje een richtlijn is...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

XXX Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Waarom ga je naar de dokter? Ik neem aan je huisarts? Die hoeft je niet door te verwijzen voor een borstvergroting, omdat het tegenwoordig toch niet meer vergoed wordt :) Die kosten van dat consult kun je je dus besparen ;)

Een goede pc bij jou in de buurt.... Sja.. hoe ver wil je rijden?

Je hebt namelijk verschillende..

Wat ik zo lees zijn Dr. Nio en dr. Tan in de parkkliniek goed. Dr. Nio werkt echter ook in het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis (SLAZ) in Amsterdam en daar is een bv een stuk goedkoper. Prijzen weet ik niet uit mijn hoofd... helaas...

Verder weet ik zo niemand in Rotterdam zelf... Anders is Bergmankliniek in Den haag misschien een optie, maar die zijn over het algemeen ook duurder.....

Je kunt de zoekbalk rechtsboven eens gebruiken, of eerst op de website van bergmankliniek kijken wie er werken in Den haag.. Dan kun je de pc's hier een voor een eens bekijken. Kan dus ook met Nio en Tan.

Gewoon hun naam ingeven bij de zoekbalk, dan zorgen dat het grijze vakje voor het loepje op: Forums staat en dan op het loepje klikken (op het moment is dit alleen mogelijk via een computer.. op de Ipad is de zoekbalk zoek.... wordt naar gekeken...)

Verder, veel lees- en forumplezier!!

Het zal een kwestie zijn van een consult plannen om te kijken wat de mogelijkheden bij jou zijn... Je zou ook eens op google afbeeldingen kunnen kijken of je borsten kunt vinden die je graag zou willen qua formaat. Dan neem je dat plaatje mee naar de plastisch chirurg en kan hij kijken of dat mogelijk is bij jou :)

Als je nog vragen hebt: shoot!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Karin1984

Hoi!

Bedankt voor de reacties! :)

@BB

Inderdaad mijn huisarts.. Ik belde gisteren namelijk naar de assistente van de huisarts om te vragen wat ik moet doen als ik een borstvergroting wilde, toen vertelde ze mij dat de eerste stap een afspraak met de huisarts is. Daar moet ik dan mijn beweegredenen aangeven en kon ik een doorverwijzing krijgen zei ze... Ik zal anders nog een keer bellen om te vragen of het echt nodig is dat ik naar de huisarts ga..

Hoe ver ik wil rijden..is eigenlijk een beetje afhankelijk van hoeveel ik op de dag van de operatie aan kan.. Ik neem aan dat ik op dezelfde dag van operatie weer naar huis mag? Mijn partner heeft namelijk geen rijbewijs..En ik weet niet of ik vanuit bijvoorbeeld Amsterdam terug kan rijden naar Rotterdam..

Ik had inderdaad al iets gelezen over dr. Nio.. Zal straks ook eens kijken bij verhalen over dr. Tan.

Ook heb ik al e.e.a. gezien.. Wil het zo natuurlijk mogelijk :) Er zijn veel verschillende soorten vergrotingen heb ik al gezien.. Het is lastig.. Ik wil ook weer niet dat het TE groot wordt.. Zo groot ben ik zelf ook niet en het moet wel mooi blijven vind ik.. Hoe maak je die juiste beslissing?

En niet meer vergoed? Verschilt dat nog per verzekering of is dat landelijk? Ik heb geloof ik onder een steen gelegen ;) Houd al die wijzigingen in verzekeringen ook niet allemaal meer bij.......

XX

Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

even tech related (moet mezelf blijven :D) de zoekbalk is perfect zichtbaar op android dus WIN! de techbewuste mensen die kwaliteit over naam kopen hebben volle functionaliteit.

Ik had eigenlijk nog nooit gehoord dat je een doorverwijsbrief moest/kon krijgen. Misschien was dit vroeger zo. Maar je huisarts kon dan bijvoorbeeld zeggen dat je niet mocht en daar stopte het dan?

Dat de verzekering niet tussen komt is wel begrijpelijk. Een bv is tenslotte niet "noodzakelijk". Zou anders wel fijn zijn.

wel leuk dat de bal eindelijk aan het rollen is.dan lijkt het zo echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Karin! Welkom hier!!

Allereerst, je mag na je bv NIET zelf naar huis rijden. En dat zou je denk ik niet eens kunnen laat staan willen.

Dus als je dan toch een chauffeur nodig hebt maakt afstand ook niet zoveel uit,of je moet achterop de fiets;)

Ik wordt binnenkort in het Vlietlandziekenhuis in schiedam geopereerd door dr de blecourt. Daarover is ook wel het een en ander over te vinden.

Hij gaat voor natuurlijk en heeft geen voorkeur voor de plaats van de prothese, ja wat het mooiste resultaat geeft. Hij is volgens mij alleen niet zo'n fan van anatomische prothese.

Succes met je tocht naar borsten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Karin,

Wat I233 zegt klopt echt.

Misschien is het een optie om een nachtje te overnachten?

Heel veel klinieken bieden die mogelijkheid ook aan (tegen betaling).

Ik wordt 29 april geopereerd door dr. Verdonck WellnessKliniek in Genk (Belgie).

Dat is 1,5 uur rijden (ik kan het weten ik kom zelf uit Dordrecht)

Succes!

xoxo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik kom zelf ook uit Rotterdam ik ben in Barendrechtop consult geweest

bij Diana Gabriels (moet je anders even googlen)

waar ook de nacontroles zijn alleen de operatie zelf is in Nijmegen (1 uur en 20 minuten rijden vannaf Rotterdam)

Kosten 2600 euro voor ronde protheses van het merk mentor.

de chirurg heet Frans Straten, hier op de site redelijk veel over te vinden met name positief!

En naar je huisarts inderdaad dat hoeft niet meer, gewoon zelf op zoek gaan en naar consulten gaan.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Karin1984

Wat veel reacties! Leuk! :1:

Ik weet nu ook even niet meer hoe het zit met de doorverwijzing.. Mijn huisarts werkte altijd zo, ik moest een tijdje geleden voor een uitstrijkje naar het ziekenhuis en daar had ik ook een doorverwijsbrief voor nodig.. Bij het ziekenhuis was dat ook het eerste waar ze naar vroegen.. Ik zal voor alle zekerheid maandag toch maar even naar mijn huisarts bellen.. dat scheelt dan weer een consult en ik kan langer in mijn bed liggen dinsdagochtend :)

Anatomische prothese? Ik heb er al eerder over gelezen maar ben er niet echt achter gekomen wat dat precies inhoud..

Ik heb in ieder geval weer een aantal pc's te googlen :) Spannend allemaal..

Ik denk dat dat ik inderdaad een overnachting erbij zal doen (als ik niet in Rotterdam geopereerd wordt dan) Toch wel slim als ik het zo hoor..

@Mamii

29 april is al snel! Spannend hoor! Ben benieuwd naar het eindresultaat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Karin,

Anatomische prothese is een druppelvormige prothese die de onderkant van de borst met name meer opvult. maar voor uitleg van protheses kan BB het beste uitleg geven. ik ben ook maar een leek:P

je moet je wel beseffen dat je om verschillende redenen niet mag rijden. de dag zelf niet ook ivm de narcose, maar ook mag je niet rijden omdat het niet goed is voor de wondgenezing, kapselvorming en je bent niet verzekerd.

succes met zoeken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

Je hoeft je huisarts alleen maar af te bellen hoor. Lijkt me er nog een van de oude stempel... Je hebt gewoon geen doorverwijzing nodig punt ;) Gewoon afbellen, want hij strijkt de centen alleen maar op voor een prietpraatje ;)

Dan over prothesen...

Je hebt anatomische en je hebt ronde.

OOOOOOOH nee, eerst dit: Je mag de eerste 2 weken niet autorijden. De eerste 6 weken niet tillen, geen zwaar huishoudelijk werk zoals dweilen, stofzuigen, strijken, ramen lappen enz!

Dus bedenk je goed eer je eraan begint.. Je kunt beter iemand anders zoeken die jullie naar huis rijdt, want je bent niet verzekerd, als je gaat rijden met een beperking (je bent niet zo mobiel als anders ;) en je kunt niet snel reageren, ivm stijfheid en pijn van de borstspieren) en je mag sowieso de dag van de operatie zelf niet rijden ivm het onder invloed zijn van verdovende middelen :)

Het niet mogen van dingen is niet iets om patientjes te pesten hoor haha. Het is zoals l233 zegt: niet goed voor het kapselvormingsproces en voor je wondgenezing. Als je dingen doet die eigenlijk je herstel in de weg zitten, dan kun je daar later problemen mee krijgen. Kapselcontractie is het meest voorkomende. Dat is als er tijdens de vorming van het kapsel (om elk lichaamsvreemd ding in je lichaam, maakt je lichaam een vliesje dat ze kapsel noemen) beschadigingen onstaan in dat kapsel door verkeerde bewegingen. Die beschadigingen herstellen als een litteken. Littekens kunnen verkeerd herstellen, zeker als er regelmatig verkeerde bewegiingen gemaakt worden. Als een litteken dikker wordt, dan kan het gaan samentrekken en zo wordt het kapsel om je prothese uiteindelijk te klein. Op die manier gaat het drukken op de prothese en komt er te weinig ruimte voor de prothese. Je voelt dat het pijn gaat doen en de vorm van je borst gaat dan veranderen.... Dan moet ie eruit en moet het kapsel weggehaald worden. Ook moeten er dan vaak nieuwe prothesen in. Hier is niet altijd garantie op, zeker als je het zelf veroorzaakt hebt. (niet om je bang te maken, maar een borstvergroting is niet iets dat je tussen de soep en de aardappelen door doet haha, ook ik dacht dat in eerste instantie, maar gelukkig hebben we het forum ;) )

Oke, dan nu de prothese.

De anatomische is druppelvormig, de ronde is (raad eens? ) juist: rond hihi

Wat bij jou wordt geadviseerd is vaak afhankelijk van een paar factoren:

De dikte van je huid

Je wens van welk soort borsten je wilt (dus zoek voorbeeldfoto's op google afbeeldingen of zo die je kunt meenemen naar je consulten)

De voorkeur van de plastisch chirurg.

Laat je maar eens goed voorlichten door een goede pc, dan ben je al een stuk wijzer en veel lezen hier helpt ook :)

Succes!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.