Ga naar inhoud

Op gewicht blijven na BV/ sporten


beertje0123

Aanbevolen berichten

Hey meiden,

Ik ben erg beieuwd waneer jullie weer begonnen met sporten na de BV..

Ik ben nu bijna 5 weken PO en wil zo graag weer rustig aan beginnen..

Heb echt het idee dat dat ik dikker begin te worden aggrrr...

Voor mijn bv sporten ik de laatste weken tussen de 5 a 8uur in de week..en mis het zo.

Ik ben van plan om morgen weer rustig aan te beginnen met cardio ( maar dan wel fietsen )

En buikspieren, deden jullie dat ook niet?

Ben heel erg benieuwd..

veel liefs Beertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Beertje,

Ik kan je vraag niet beantwoorden, omdat ik zelf pas in februari mijn eerste afspraak bij de pc heb... Maar ik ben wel erg benieuwd naar de reacties van de meiden. Ik hoop maar dat je vrij snel weer alles kan oppakken qua sport, want ik zou het ook erg gaan missen! Ik loop nu hard en ik tennis, vroeg me al af hoe lang ik uit de running zou zijn :unsure:

Anyway, ik hoop dat je gauw weer aan de slag kan. Een vriendin van me die een bv heeft ondergaan vertelde me dat ze juist zo snel mogelijk weer begon met sporten, omdat haar pc haar aanraadde de spieren weer snel te gebruiken om spierpijn juist te voorkomen. Zo blijven je spieen soepel zei hij. Bij haar werkte dat idd zo, maar uit eigen ervaring weet ik het dus nog niet.

Succes Beertje en eh zou ik je ww om je foto's te bekijken?

Groetjes Anais

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht na een week of 3 alweer op de ligfiets of de crosstrainer (zonder armen te gebruiken).

Buikspieroefeningen mocht ik absoluut nog niet, en ook geen armspieren want dan zet je ook weer kracht op je borstspieren...

En na 6 weken heb ik het geprobeerd maar dat was nog iets TE... en na 8 weken ben ik weer met armspier oefeningen begonnen

Maar je zou alvast kunnen beginnen met de ligfiets toch? Dan doe je iig iets. Ik was dolblij dat ik gewoon weer mocht bewegen. Ik voelde me ook dik worden :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Beertje,

Na mijn eerste BV werd gezegd zeker 6 weken niet sporten. Ik fitness en loop hard.

Ik vond het ook moeilijk om niks te doen.

Ik ben al vrij snel flink gaan wandelen. Ik heb een hond dus dat scheelt. :rolleyes:

Hoe beter je rust, houdt hoe beter je litteken heelt, dus nog even geduld meid, dat is het beste.

Lopen, fietsen ed kan wel maar zeker geen krachttraining met armen, buik en bovenlichaam.

Hoe is het verder verlopen?

Je bent heel tevreden met het resultaat lees ik.

Staat je verslag ergens?

Liefs J@ne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat snel zeg, nog maar 1,5 week?

Ga je nu wachten of pak je toch maar vast een fiets op de sportschool? ;)

Ben nog een beetje in dubio... aan de eene kant wil ik niks voorzeren.. dus wie weet wacht ik nog ff..

Gelukkig begin ik morgen met mijn nieuwe baan.. dus ben ik waarschijnlijk toch erg druk deze week.

Maar misschien dat ik van het weekend wel weer rustig begin.

Wanneer begon jij weer met intensief sporten? echt na die 6 weken of heb je het eerst nog even rustig opgebouwd?

Ik volg namelijk normaal alleen lessen, ben een beetje uitgekeken op cardio haha

Dus meer Zumba, steps, en spinning..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik wou gewoon na 6 weken weer aan de gang, ik sport meestal 3 keer per week in de sportschool. Fietsen, crosstrainer, step ging allemaal wel, maar ik doe vaak ook gewichten en die vielen me nog zwaar tegen. Mijn borstspieren hadden niets gedaan dus ik kon niet veel tillen (vond ik ook nog eng) en ik wou mijn buikspieren oefenen op het apparaat (waarbij je naar links en rechts kan draaien weet je wel) en die kon ik ook nog niet. Toen heb ik de kliniek gebeld, en zij zeiden dat ik OF lichter moest tillen OF nog even moest wachten. Heb dus maar voor wachten gekozen, wou ook niet iets teveel doen. Dus ik ben rond een week of 8 weer écht gaan sporten.

Toen kon ik ook alles weer goed doen en toen voelde het ook niet te zwaar. Persoonlijk had ik denk ik nog geen Zumba kunnen doen. Ik moest er toen niet aan denken om te gaan springen en dansen :blush: maar dat voelde bij mezelf gewoon nog niet lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallootjes,

ik fitness 5 dagen in de week. Daarbij doe ik aan spinning, combat en bodypump. Ik ben na een week al weer gaan crosstrainen zonder armen erbij en gaan fietsen. Ben nu dus alweer 6 weken aan het sporten en het gaat heel goed. Je moet goed naar je borsten luisteren !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook fanatiek aan het sporten voor mijn bv en was erg bang weer een heel stuk terug te vallen bij 6 weken totale rust. Ik loop 5x in de week hard en daarnaast nog een paar keer steps per week.

Na overleg met mijn PC mocht ik na 4 weken weer met steps gaan beginnen omdat je daar je borstspieren niet bij gebruikt. Dat is wel erg belangrijk dat je je daar aan houdt. Na 5 weken ben ik met een hele goede sport-bh weer kalm aan begonnen met hardlopen en dat ging super. Zal binnen 2 weken weer in mn oude ritme en nooit ergens last van gehad. Wat verder heel erg belangrijk is, is dat je goed luistert naar je lichaam en zodra je pijn voelt: Stoppen!!!!

Achteraf snap ik trouwens niet dat ik die 6 weken zo'n probleem vond.....wat zijn 6 weken nou om te herstellen?????!!!!! maar op dat moment dacht ik er anders over hahahahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Heeft iemand ervaring met de sporten Body Attack en Body Step?! Ik ben erg benieuwd hoe ik deze na 8 weken weer ga oppakken.. Ik geef zelf les in deze sporten (3x attack en 3x step), dus hopelijk kan ik weer knallen in juli.. (moet er nu nog niet aan denken, haha)

Groetjes Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.