Ga naar inhoud

Help! Doe ik teveel?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb 25 maart een BV gehad en ben nu dus 10 dagen po.

De eerste dagen heb ik ontzettend veel pijn gehad, maar nu gaat het hartstikke goed

en gebruik helemaal geen pijnstillende middelen meer.

Omdat het zo goed gaat, twijfel ik bij alles wat ik doe.

Ik weet dat ik m'n armen langs m'n lichaam moet houden maar ik ben alleen

en heb de eerste week wel hulp gehad. Alleen moet nu zelf m'n eigen (lange) haar

wassen en mezelf aankleden. En in huis mezelf redden.

Ik rijk dus als ik een glas pak iets voorover en kam m'n haren voorzichtig iets met m'n armen omhoog ( nooit boven schouder hoogte.) Ook heb ik helemaal geen pijn als ik dat doe.

Toch ben ik dus bang dat ik teveel doe, hebben meer vrouwen daar last van?

Ben zo bang voor kapselvorming!

Naast het douchen, aankleden en eten maken / huishoudelijke taakjes zit ik de hele dag thuis en rust goed uit.

Kan het veel kwaad om dan alleen met die dingen wel je armen van je lijf af te houden en ook sprijden als ik bijvoorbeeld m'n oksels scheer?

En na hoeveel dagen gingen jullie autorijden?

Veel vragen en misschien een beetje paniekerig maar ik ben zo bang dat ik m'n borsten verpest! Wordt er onzeker van :(

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eigenlijk heel simpel : Je mag zo ongeveer alles, zolang je nog maar geen zware dingen tilt. Een tasje boodschapjes kan wel, maar geen TAS vol.

Je mag idd niet boven schouderhoogte reiken, niet duwen trekken, rekken en strekken ;)

De dingen die jij opnoemt, en de manier waarop je ze uitvoert moeten toch wel kunnen vind ik. Alles waarbij je kracht moet zetten, moet je even overdenken : Hmz.. wat is de slimste manier op dit aan te pakken.

Ik scheerde mijn oksels door voorover te hangen, en mijn armen ook los naar voren te laten vallen, hierdoor kon ik met een scheermesje precies erbij.

Stofzuig 1 of 2x per week en probeer daarbij je bovenarmen tegen je lijf te houden. Enkel met je onderarmen die stang bewegen, het duurt dan wel langer, maar op deze manier maak je zo min mogelijk gebruik van borstspieren.

Ik ging na 1 week autorijden, en het het liever pas veel later gedaan maar het moest ivm kinders ophalen van school.

Ik zat echt als een halve zool achter het stuur. Stoel zo ongeveer tegen het stuur aan, neus tegen de voorruit, en bovenarmen tegen mijn lijf, enkel sturen met mijn onderarmen. Dat betekend dus een keer of 20 overpakken als je de bocht doorgaat :45: Maargoed, ik kwam wel aan op de plek van bestemming zonder teveel kracht te hoeven zetten ;)

Zolang jij je zo bewust bent van je kapsel, als dat je nu bent, denk ik niet dat je snel wat verkeerds zult doen :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met dezelfde schrik!
Ben nu 4 weken PO en heb sinds 2weken dus amper/gene pijn.

Heb mezelf al op foute dingen betrapt (zoals gordijn tegoei trekken met armen iets te hoog, een bord weg leggen dat te hoog moet,...).

Maar heb er echt niks last van.

Vooral met dat mijn borsten dus sinds week 1 niks veranderd zijn, ben ik bang dat ik teveel gedaan heb.

Maar het "voelt" toch niet als kapselvorming of zo.

Ze zijn toch zacht aan het worden.

Ik zou zeggen, probeer er zoveel mogelijk aan te denken en maak je maar niet teveel zorgen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai!

Ik heb dit ook! Sinds gister zijn mijn borsten nog harder dan ze al waren. Waarschijnlijk door het vocht. Ik probeer rustig aan te doen, maar met 2 kinderen gaat dat niet zo makkelijk.

Ik ben blij dat dinsdag mijn hechtingen eruit gaan en dat ik mijn borsten even kan laten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, wilt dat zeggen als ik een borstvergroting onderga, dat ik een lange tijd mijn kinderen (1tje van 4 jaar en 2de van 4 maand) niet mag opheffen? dat is mijn grootste probleem. wat gaat er gebeuren als ik da wel doe? scheurt er iets open? Ik heb zo persoonlijkheid dat ik niet snel de neiging heb om hulp van iemand te vragen, kdoe alles zelf thuis. Wilt dat zeggen dat ik mijn BV moet uitstellen tot kids groter zijn? heeft iemand ervang mee?

groetjes XDX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, wilt dat zeggen als ik een borstvergroting onderga, dat ik een lange tijd mijn kinderen (1tje van 4 jaar en 2de van 4 maand) niet mag opheffen? dat is mijn grootste probleem. wat gaat er gebeuren als ik da wel doe? scheurt er iets open? Ik heb zo persoonlijkheid dat ik niet snel de neiging heb om hulp van iemand te vragen, kdoe alles zelf thuis. Wilt dat zeggen dat ik mijn BV moet uitstellen tot kids groter zijn? heeft iemand ervang mee?

groetjes XDX

Best is: OF je bv uitstellen, OF toch hulp vragen :)

Ik heb het ook heel moeilijk om hulp te vragen. Zelfs aan mijn vriend (die alles wel wilt doen, maar zelf geen werk ziet liggen) kan ik dat maar heel moeilijk.

Maar het zal toch moeten wil je een goede genezing hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 3 weken PO en die van mij fijn ook nog heel hard en continue gespannen. Wordt er gek van! Had verwacht dat dat nu wel minder zou worden, maar lijkt alleen maar erger. Ik heb niet echt het gevoel dat ik veel te veel doe. Tja, ben alleenstaand met drie kids dus ben wel continue bezig, maar doe geen gekke dingen. Alleen als ik smorgens mijn haar doe, ff net mijn armen boven schouderhoogte maar dat lijkt me toch geen ramp... Maak me wel een beetje zorgen. Maar ik zal wel weer geduld moeten hebben. Dat is het advies dat ik hier altijd krijg haha...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar rustig aan doen is nog best lastig zoals jij ook zegt met 3 kids thuis.

Ik vergeet steeds om m'n armen naast me lichaam te houden, omdat je ook geen pijn meer hebt.

Gister voor het eerst auto gereden, maar dat was ook niet echt een succes te noemen.

Word gek hier in huis haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ella,

Ik ben inmiddels 3maanden po.

Toen ik 2weken po was ben ik al gaan werken. Ik werk ik de zorg.

Mijn herstel is perfect gegaan.

Op mijn werk zei ik dat ik door mijn rug was gegaan. Gelukkig hielpen mijn collega's me goed als dat nodig was.

Verder was ik na 4weken alweer 110% de oude en vergat ik steeds dat ik nog 2weken rustig aan moest doen.

Voor als nog denk ik dat alles goed is gegaan en ja zo niet dan krijg ik wat meer kapsel vorming... helaas, dan heb ik wel een reden om nieuwe te pakken en een maatje groter.

Als het mis gaat dan gaat het mis. Je kan niets anders doen dan je best.

Succes ermee, komt wel goed allemaal.

Ik heb me super veel zorgen gemaakt, maar is nergens voor nodig. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit met het zelfde probleem ben nu 3 week po en doe denk ik ook veels te veel. Gisteren voor het eerst weer gefietst met de kleinste moest haar n paar keer uit kinderstoeltje tillen en bijv. In de keuken borden in te hoge kastjes terug leggen. Heb eigenlijk best vaak mn armen boven de schouders haren wassen en etc. Heb geen pijn en daarom denk ik er ook niet aan maar als ik dit dan weer lees denk ik ojaa chips kapselvorming!!

Maar hoe merk je dat je kapselvorming aan het kweken bent door harde stukken te voelen of iets? In ieder geval tot nu toe voelt alles goed. Vannaf nu maar weer beter op letten! x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook bang dat ik teveel doe, ben 4 dagen po en kan bijna alles weer. Merkte vandaag wel dat mijn rechterborst een stuk harder aanvoelt, hoop dat dit niks ergs is.

Maar ik ben dus ook wel benieuwd hoe je voelt dat er kapselvorming aan t optreden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kapsel vorming kan je volgens mij nu nog niet voelen. Mijne beginnen nu pas fijn zachter te worden en ik ben al 3maanden.

En ik las laats over op iemand die de eerste 6 weken 100% heeft uitgerust en uiteindelijk tog kapselvorming kreeg.

Dus vandaar dat ik zei gewoon je best doen en hopen dat het goed gaat.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik dit allemaal lees moet ik mijn eigen eraan herrinere ook ni teveel te doen, ben 8 dage po en doe ook terug alles zelf, ben al terug aan het werk en rijd met de auto, was me haar zelf enz... Khoop dat het niet teveel is van het goeie,, verder heb ik niet zo'n last dus hopen dat het inkapselen goed en vlot verloopt, ook voor jullie dames xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.