Ga naar inhoud

PoisonIvy : 4 juli 2013 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb er zeker veel van opgestoken.

Gisteren ben ik op consult geweest bij dr. Mooijen-zaal, en vond dit een mooie gelegenheid om me maar eens aan te melden. Ik zou me eerst eens even voorstellen: Ik ben een jonge meid van 21 jaar en ben student aan de UU. Vanaf mijn 15e/16e heb ik altijd al geroepen als ik 21 ben, dan koop ik een paar borsten! Dit was natuurlijk niet super serieus want had stiekem nog wel de hoop dat die borsten er vanzelf wel zouden komen. maar dat gebeurde dus niet.. Toen heb ik idee een tijdje aan de kant geschoven om verschillende redenen. Mijn borsten konden tenslotte nog een aantal jaren groeien en daarnaast werd een close familielid met borstkanker gediagnostiseerd. Inmiddels had ik een 75B. Niet bepaald mijn droommaat maar op zich paste dit bij mijn postuur (ben 1.76 en 57 kg) en ik vond dat ik er maar tevreden mee moest proberen te zijn. Toen ik ongeveer een jaar geleden overstapte van de normale anticonceptiepil naar iets anders, veranderden mijn borsten van bittie titties naar ittiebittie titties :145: draag nog steeds een 75B maar hij is minder gevuld. zit denk ik tussen een A en B in. Tevreden zijn didn't work out for me. Sindsdien ben ik toch weer serieus na gaan denken over een borstvergroting. Heb er een aantal keer met mijn moeder en zus over gepraat. En toen vertelde mijn moeder me dat degene met borstkanker ook een borstvergroting heeft laten doen een aantal jaren geleden. Ook met prothese is alles dus nog goed te controleren, en is het bij haar allemaal goed afgelopen. Dit heeft dus mijn laatste grote zorgen weggenomen. Mijn ouders, zus, vriend en beste vriendin weten van mijn idee van een borstvergroting en ondanks dat zij er niet allemaal om staan te springen, staan ze achter mijn keuze. Hierdoor heb ik de eerste stap durven zetten en heb een consult afspraak gemaakt in de Velthuiskliniek in Hilversum.

Dit is mij echt super goed bevallen. Ook de bezorgde mams was mee en was dik tevreden. Ik wil graag een mooie volle borst dat er natuurlijk uitziet en bij mijn lichaam past. Hiervoor heb ik zeker de goede kliniek uitgekozen. Lieve mensen die de tijd nemen om alle vragen te beantwoorden en alles goed door te nemen. Na de info kwam het welbekende passen. Ik heb de pasprothese 5, 6 en 7 gepast. 5 viel vrijwel meteen af, want zelfs met een superpushup bh ziet het er voller uit. de 6 vond ik erg mooi, maar ter vergelijking heb ik de 7 nog gepast. 7 zou omgerekend naar de echte prothese te breed worden voor mijn lichaam. Ik heb dus gekozen voor de 6, en daarmee zou de echte prothese tussen pasprothese 6 en 7 inzitten en zou ik uitkomen op een mooie c/kleine d. Perfect! Groter zou ook echt niet moeten. Dit betekend dat ik de Natrelle 295 anatomisch zou krijgen en deze zou dual plane worden geplaatst.

Ik heb de datum nog niet vastgeprikt, omdat ik het eerst even allemaal wilde laten bezinken. Ben nogal een control freak en denk eerst 10000 x na voordat ik iets doe wat gevolgen heeft op langer termijn. Want stel je voor dat ik over 30 jaar spijt krijg van mijn eerdere keuzes :46:. Tijd om deze instelling te veranderen. Ga straks de datum vastzetten, waarschijnlijk wordt het 4 juli. Vanaf nu ga ik doen waar ik gelukkig van word (met de juiste hoeveelheid afwegen) en de rest zie ik tegen de tijd dat het echt aan de orde is wel weer. Het enige waar ik nog een beetje mee zit is dat ik het nogal oppervlakkig vind van mezelf. Maar ik heb geen zin meer om me er constant aan te storen en onzeker te zijn, en hé als een borstvergroting dat kan veranderen dan ben ik dat wel aan mezelf verschuldigd :35: YOLO :46: .

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi PoisonIvy,

Welkom op het forum :D Wat balen dat die verandering van de pil, tevens een aanslag op je boobs betekend :(

Ik heb de pasprothese 5, 6 en 7 gepast. 5 viel vrijwel meteen af, want zelfs met een superpushup bh ziet het er voller uit. de 6 vond ik erg mooi, maar ter vergelijking heb ik de 7 nog gepast. 7 zou omgerekend naar de echte prothese te breed worden voor mijn lichaam. Ik heb dus gekozen voor de 6, en daarmee zou de echte prothese tussen pasprothese 6 en 7 inzitten en zou ik uitkomen op een mooie c/kleine d. Perfect! Groter zou ook echt niet moeten. Dit betekend dat ik de Natrelle 295 anatomisch zou krijgen en deze zou dual plane worden geplaatst.

Misschien als ze een ander model prothese kiezen ( smaller, en meer vulling naar voren) dan nr 7 wel past? Maar dan is nog wel precies uit te zoeken als je wil, dan kunnen we de afmetingen die in de catalogus staan met elkaar vergelijken.

Maar, laat dit eerst maar eens bezinken, zoek en lees nog even verder en dan zullen we zien of je twijfelt aan je maat, of niet natuurlijk :43:

Het enige waar ik nog een beetje mee zit is dat ik het nogal oppervlakkig vind van mezelf. Maar ik heb geen zin meer om me er constant aan te storen en onzeker te zijn, en hé als een borstvergroting dat kan veranderen dan ben ik dat wel aan mezelf verschuldigd

Sja.. wat is oppervlakkig..

Ik snap je idee wel, maar dan zou je heel zwart wit gezien ook je haren niet moeten verven, of je nagels lakken ( zwaar overdreven) maargoed, dat zijn ook 'niet natuurlijke' aanpassingen die men doet om het totaalplaatje op te fleuren ;)

Tegenwoordig zijn natuurlijk boobies zo 2012 :45::P;)

Go with the flow!! :35:

Ohja, ik las dat je perfectionistisch bent, en dat je over 30 jaar geen spijt wil krijgen van een besluit wat je nu hebt genomen. Eén troost : Over 30 jaar mag je nadenken wat je dan mooie borsten vind, want dan zullen ze écht aan vervanging toe zijn ;)

Veel leesplezier, puzzel- en pluiswerk en bij vragen : Just ask!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Piepke,

Dankje voor je reactie!

Sja.. wat is oppervlakkig..

Ik snap je idee wel, maar dan zou je heel zwart wit gezien ook je haren niet moeten verven, of je nagels lakken ( zwaar overdreven) maargoed, dat zijn ook 'niet natuurlijke' aanpassingen die men doet om het totaalplaatje op te fleuren ;)

Tegenwoordig zijn natuurlijk boobies zo 2012 :45::P;)

Go with the flow!! :35:

Ohja, ik las dat je perfectionistisch bent, en dat je over 30 jaar geen spijt wil krijgen van een besluit wat je nu hebt genomen. Eén troost : Over 30 jaar mag je nadenken wat je dan mooie borsten vind, want dan zullen ze écht aan vervanging toe zijn ;)

Veel leesplezier, puzzel- en pluiswerk en bij vragen : Just ask!

Ja je hebt helemaal gelijk over het oppervlakkige gedeelte haha, en idd tegen de tijd dat het aan vervanging toe is zien we wel weer verder. Ik ga dit gewoon lekker voor mezelf doen :14:

Ik denk dat de maat niet groter moet voor me. Ik had toevallig bij iemand gelezen die dezelfde prothese heeft gekregen dat deze prothese met alle bijbehorende maten sowieso uit zal komen op een flinke c waarschijnlijk kleine d.(weet zo even de naam niet meer van diegene) Dat komt wel overeen met wat ze in de kliniek zeiden. Dus ik ben dik tevreden. Ben eerder een beetje bang dat het te groot wordt. Maar dat komt vast helemaal goed aangezien ik de 5 toch echt te klein vond.

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hee dames,

Mijn topic is een beetje verwaarloosd, maar wilde toch mijn operatieverslag met jullie delen. Omdat ik hier zelf ook veel aan heb gehad.

Gisteren was het dan eindelijk zo ver.

Woensdag avond zijn we vertrokken naar een hotel in de buurt. De volgende ochtend werd ik om 8 uur in de kliniek verwacht.

Ik kon vrijwel meteen mee om foto's te maken, en naar de verpleeg kamer. Rond kwart voor 9 ging ik naar de o.k. Ik zag best een beetje op tegen de narcose, maar dat was helemaal niet nodig. Ik proefde iets chemisch, werd een beetje licht in me hoofd en om half 10 werd ik wakker. Was dit het? was mijn eerste gedachte.

Ik moest nog eventjes gaan slapen, en ben toen nog een halfuurtje een paar keer ingedut. Ik voelde me meteen heel erg goed. Had nog 0 pijn, niet misselijk, duizelig niks. Nadat ik iets gegeten/gedronken had en de oefeningen met de fysiotherapeut had doorgenomen mocht ik om half 12 naar "huis". In de auto naar het hotel voelde ik al wel iets meer, maar echt pijn was het niet te noemen. Gewoon een beetje stijve spieren en later een beurs gevoel. Vanochtend was de pijn voor het eerst echt aanwezig. Had wel even moeite met uit bed komen. Maar naar wat bewegen en medicatie is het weer goed vol te houden.

Ik durf het resultaat nog niet echt te bewonderen. Heb alleen een beetje gespiekt. Het is nog erg gezwollen en keihard. Maar ben er tot nu wel heel tevreden over! Niet te groot, niet te klein. Qua maat heb ik nog geen flauw idee, maar de verhouding is goed :14:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste dagen best wat pijn gehad maar was tedoen... Vooral uit bed en de bank komen moest mijn man me in de rug een duwtje geven:)

Heb vandaag een mindere dag en last van vooral links...slik ookal vanaf dag 5 geen pijnstillers meer. Ben zeer tevrede met de kliniek... Je betaald wel veel geld ervoor maar dat is het zeker waard kwa vriendelijkheid en service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, duur hoeft natuurlijk niet altijd goed te zijn. Maar bij deze kliniek is dat voor mijn gevoel wel het geval. Met het opstaan heb ik ook de meeste moeite inderdaad. Ik probeer de oefeningen zo vaak mogelijk te doen, merk wel dat het echt helpt. Ookal moet ik soms een beetje doorbijten als ik ze doe, het verlicht de pijn daarna wel heel erg.

Wat vervelend dat je een slechte dag hebt, hopelijk voel je je snel weer beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje!

Ja de oefeningen helpen zeker...vooral je oefening met handen achter je rug... Ook met slapen vond ik plat het prettigste...deed het meeste zeer maar als je ff doorbijt dan is het minder pijnlijk dan wanneer je met je bovenlichaam hoger ligt. Je spier verkort dan heel erg waardoor het nog meer zeer doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Poisionivy,

Hoe gaat het met je? Hier gaat het redelijk, overdag gaatjes eigenlijk wel goed. Maar het slapen is echt een drama. Heb geprobeerd op advies van Liekieliek, plat te slapen gisteren ging dat goed, maar vanacht was het niet te doen. Het leek wel of mijn borstspieren die protheses probeerde weg te duwen. Waardoor mijn spieren helemaal brandiger aanvoelen en mijn borsten weer erg zijn opgezwollen. Heb jij daar ook last van?

Gisteren had ik ook nog heel voorzichtig een oude bikinitop gepast, maar dat zag er al super uit haha. Dus het is wel voor een goed doel allemaal ;-)

Gr. Babsy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is echt balen als je zo pijn heb met slapen. Ik kan inmiddels zelf al uit bed k,en maar zodra ik rechtop gaat zitten in bed komt alle druk op de onderkant van mijn borst en dan voelt het heel zwaar/strak en branderig gevoel. Maar na 5 min trekt dat weg. Hoop dat dat donderdag verdwijnt als de knoopjes doorgeknipt worden.

Moet jij donderdag ook op nacontrole?

Ik heb ookmgisteren bikini's gepast...hihihi

Alles is teklein... Had 1 topje dieniets tegroot zat boven en die is u gevuld:)

Heb fotos ervan staan in mijn album.

Ppfff veel foutje...thnx ipad:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Babsy en Liekieliek,

Met mij gaat het super. Ik heb zaterdagnacht voor het laatst die sterke pijnstiller genomen voor het slapen. Vannacht zonder, en dat ging heel goed. Het omhoog komen gaat ook steeds met minder pijn. Ben vandaag ook aan het afbouwen met de paracetamol en heb tot nu nog geen pijn. Af en toe wat trekkerig. Heb vandaag zelf weer mijn benen etc. geschoren en een make uppie opgedaan. (hoop niet dat dat onder herhaalde bewegingen valt:p). Wat naar Babsy dat je zo slecht kunt slapen. Ik slaap zelf ook vrij plat maar nog ietsje hoger met me hoofd en schouders en dan voornamelijk op mijn rug. probeer af en toe een beetje op mijn zij te draaien, maar echt op mijn zij lukt nog niet. Ik had begrepen dat jij heel veel je borstspier traint Babsy? Misschien heeft jou spier daarom wat langer de tijd nodig om weer uit te rekken.

Vinden jullie het ook nog zo gek om te douchen? Zodra ik de bh uit doe is het echt: Oh hallo daar!! Ik vind ze nog een beetje eng. Zo hard en recht vooruit staand haha. En sommige plekjes zijn nog gevoelloos waardoor het heel gek aanvoelt. Ik zag bij Liekieliek dat ze er al heel mooi natuurlijk uit beginnen te zien, hoop dat het bij mij ook een beetje opschiet.

Ik moet donderdag ook naar de controle, wie weet zie ik iemand van jullie nog.

xx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelaat moet jij donderdag? Ik moet om 10uur en babsy moet om 10:45.

Misschien zien we elkaar :)

Ik vind het moeilijk om te zeggen dat iets repeterende bewegingen zijn. Als ik mijn aanrecht of tafel schoonmaak. Herhaal ik de dezelfde beweging.... Mag dit dan wel of niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh dan zie ik jullie niet, ik moet pas om half 3. Moet ook nog een flink stuk rijden dus wel een fijne tijd.

Ja lastig he. Maar als zulke kleine bewegingen er ook onder vallen dan zou je ook je tanden niet kunnen poetsen :131:. Denk dat ze vooral grotere en zwaardere bewegingen bedoelen. Met poetsen zou ik nog wel een beetje uitkijken, dat is denk ik al weer iets zwaarder.

Succes donderdag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi PoisonIvy,

Wat fijn dat je zo snel herstelt. Heb vandaag ook een poging gedaan om mijn benen te scheren, het is volgens mij redelijk gelukt Haha. Alleen doet de wond onder mijn rechterarm erg pijn en kan ik die arm ook niet zo ver omhoog doen, dus het scheren van mijn oksel ging niet helemaal soepeltjes ;-)

Wellicht dat het inderdaad scheelt dat ik 4 keer per week mijn borstspieren trainen. Ik moest daar overigens 2 weken voor de operatie mee stoppen en heb dat ook braaf gedaan. Denk dat het herstel bij iedereen anders is, bij Liekieliek gaat het ook niet zo snel volgens mij.

Gisteren heb ik een klein stukje auto gereden, maar dat was ook pijnlijk aan mij rechter wond. Ik durf het denk ik ook niet aan om donderdag alleen naar de kliniek te rijden.

Ook heb ik een stuk gewandeld en een stukje gefietst, mijn boobs waren gelijk weer erg hard.

Doen jullie wel koken? Want met snijden en in de pan roeren maak je ook een roterende beweging.

Xxx Babsy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd, het herstellen kan natuurlijk heel verschillend zijn. Maar het zou ook vast meespelen dat jij een sterke borstspier hebt. Heb vandaag weer een iets mindere dag. Gister misschien nèt ietsje te veel gedaan.Vrij actief geweest en gezellig vriendinnen op bezoek gehad. Ook niet lekker kunnen slapen vannacht door nek/rugpijn en zeurende rechterborst. Vandaag dus heel moe. Maar moest gewoon even het huis uit, dus even naar het centrum geweest wat boodschapjes doen(niks getild ofzo hoor). Voelde bij elke stap mijn rechter borst vervelend doen, het voelt bij mij ook alsof het vooral de wond is vandaag. Dus snel weer naar huis gegaan en lekker de hele middag lui in de tuin gelegen. Ben wel helemaal pijnstiller vrij dus dat is wel fijn.

Zo autorijden en fietsen vind ik wel dapper van je haha. Dat durf ik nog niet.

Over het koken was ik ook een beetje onzeker. Was er aan begonnen zondag, maar heb mijn vriend het af laten maken. Ben nu lekker bij mijn ouders dus hoef me even geen zorgen te maken over huishoudelijke dingetjes.

Ja 4 uur reizen, om daar hooguit een kwartiertje binnen te zijn is niet helemaal in verhouding. Maar ik heb het er voor over! Woonde toen ik de plannen voor mijn bv maakte nog dichterbij, maar had de keuze voor de kliniek vooral om andere redenen dan afstand gemaakt. Dus dat nemen we maar op de koop toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef.. al zo snel autorijden?

Doe geen dingen die niet mogelijk of erg pijnlijk zijn he.. Dan belemmer je je herstel :(

En stel je moet een onverwachte manoevre maken en je zou een aanrijding veroorzaken, dan zit je verzekeringstechnisch met de gebakken peren... Je krijgt dan al snel de schuld in de schoenen geschoven, omdat je eigenlijk niet in staat bent om te rijden ;)

Dus wees voorzichtig dames :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.