Ga naar inhoud

Nev89 : 9 april 2013 : Dr. Maas : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi,

Na een tijdje mee te hebben gelezen op dit forum heb ik mij ook aangemeld. Ik heb vorige week de operatie gepland (bij Bergman) en begin toch te twijfelen over het aantal cc's.

De PS wilde weinig zeggen over cupmaten en vond dat de maat die ik het beste vond staan in de pas bh aan moest houden. Ik kwam uit op ronde protheses Eurosiliconen81 300cc. Ze worden dual plane geplaatst. Hebben jullie misschien een idee wat voor een cupmaat dat ongeveer zal worden? en wat raden jullie aan? Ik ben bang dat ik ze achteraf toch te klein vind.

Ik heb nu 80A, ben 1.70m en 57kg.

Alvast bedankt!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nev

Ik durf bijna te gokken dat je bij dr. Koopmann geweest bent? 300 of 350 cc zijn zijn maten haha.

Welkom op het forum trouwens!!

Ik heb eens even in de catalogus gekeken voor je, om te zien welke cupmaat je ongeveer op uit zou komen met de 300 cc high profile.

Deze prothese heeft een breedte van 11,1 cm en een projectie van 4,4 cm

Daarmee zou je dus ongeveer uit gaan komen op een 80D. Echter!! Het gaat eruit zien in kleding als een 80C.

Waarschijnlijk heb je wel vaker gelezen dat de prothese-borsten wat kleiner 'vallen' dan echte borsten....

Om mezelf als voorbeeld te nemen. Ik ging naar de pc voor een 75D en kwam thuis met een 75F. Ik ben die pc eeuwig dankbaar, want met een kleinere cupmaat was ik niet tevreden geweest! Bij een 75D dacht ik aan HUGE.. nou..

Ga zelf eens bh's passen en kijk wat je graag wilt. Loop een pashokje in met een 80c een 80D en een 80E. Pas ze, (harde cup he) vullen met zakdoeken. Strak truitje erover en kijken wat je het mooiste vindt! Wil je toch graag een 80E, dan zou je al moeten denken in de richting van 375cc ECHTER!!! Dit moet wel mogelijk zijn.... De arts kan bepalen of deze maat gaat passen. Als de breedte van de prothese te breed is, dan kan de prothese er dus niet in en dan past het dus niet... Dus, dat is wel iets dat de pc je moet vertellen :)

De pasprothesen zelf geven vaak een beetje vertekend beeld.. Dus bedenk je goed wat je wilt: 80D dan neem je 300 tot 325 cc. En voor een 80E ga je voor de 350 of 375. (ik ben een leek, maar heb vaker met dit bijltje gehakt haha, vandaar dat ik dit durf te adviseren)

Succes!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord!

Haha nee, niet bij Koopmann. Ik was bij dr. Maas. Hele aardige vent die rustig de tijd nam om me verschillende maten te laten zien. Mn nicht heeft door hem haar borsten laten verkleinen en het ziet er heel goed uit!

In de pas bh zag 300cc er heel groot uit (ik ben vrij tenger gebouwd) maar ze zullen vast een stuk kleiner uitvallen? Ik ga idd maar eens in de winkel voorgevormde BHs passen. 80D klinkt groot maar ik denk dat als het C lijkt ik toch teleurgesteld ben. Ik dacht dat ik de maat wel zo ff zou kiezen maar nu zelfs weken na het eerste consult twijfel ik nog!

xx Nev

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Onlangs ben ik ook op consult geweest bij Bergman en ga ook voor de 300 cc, ik ben net als jij erg tenger gebouwd en heb nu een magere 70 b maar pas nu na mijn zwangerschap ook 70 a , mij is de high profile geadviseerd door dokter koopmann aangezien ik smal ben. Ik heb ook heel lang getwijfeld want vond ze ook behoorlijk groot! Laatste keer 280 gepast , maar op advies ga ik toch maar voor de 300 aangezien je er misschien achteraf spijt van krijgt.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi

Werd er bij jou iets verteld over welke cup je ong krijgt? Bij mij wilde de pc dat liever niet vertellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi nev89,

zag net je foto's van het passen,erg mooi hoor de 300cc

is de 80 omvang jou alleen niet te groot? heb zelf nu 80 omvang en ik ben wel breeder in mijn bovenlijf.

wanneer is je operatiedatum? spannend he, vond het kiezen qua maat ook lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik zit tussen 75 en 80 in.

8 april laat ik het door dr. Maas bij Bergman doen. Best snel al. Het liefst laat ik het vandaag al doen, kan echt niet wachten! Heel spannend allemaal en hopelijk valt de pijn mee.

Zo irritant dat ik de maat nog niet zeker weet!

Ik zit nu te twijfelen om groter dan 300cc te nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ook 8 april!! haha en ik wil eigenlijk ook vandaag al wel.

ik heb door het afvallen nu een 80 omvang, en krijg 425cc anatomisch

ik zou graag uitkomen op een mooie volle d

mijn consulente en de pc gaven aan niet te klein te kiezen omdat je daar misschien spijt van krijgt.

bij mij is 425cc een mooie volle maar wel een natuurlijk ogende maat

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohhh spannend haha! waar ga je t laten doen?

Ik ga denk ik bergman eens bellen of t mogelijk is groter te nemen(vast wel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg tijdens mijn consult alleen ES te zien dus ik weet niet of ze ook natrelle hebben. Ik ga voor rond, high profile. Kon jij wel kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vond het wel lastig hoor, heb uiteindelijk voor de grootste maat gekozen, wat dan nog wel steeds natuurlijk oogt.

ben vorige week voor de 2e keer geweest voor het nogmaals passen, en vind het nogsteeds een goede keuze

heb je op youtube alle filmpjes van bergman al gekeken? of kijk je die liever niet ivm de operatie enz?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, nog niet gekeken maar zal ze eens opzoeken.

Een volle d zou inderdaad een mooie maat zijn! Hoe vond je het 2e consult? Ik zit er aan te denken om nog eens te gaan maar ik weet dat ik 350cc ook mooi vond staan in de pasbh dus misschien is het zonde om 250 euro voor nog een consult te betalen. Je weet uiteindelijk toch niet hoe ze er precies uit komen te zien.

Haha wat een twijfels allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ik zag op de site staan dat het 2e consult 250 euro kost. Ik zal morgen bellen, misschien had ik het verkeerd begrepen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas op voor te klein...als je nu al twijfelt zou ik zeker navragen of een matje groter of een andere vorm waardoor uiterlijk groter tot de mogelijkheden behoort....na de operatie lijkt het door zwelling vaak heeeeeel groot...maar dat neemt snel af en dan willen de meeste (waaronder ik) liefst toch ietje groter

succes

gr ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vond een 2e consult echt even fijn, bevestigde mijn goede gevoel van de 1e pas sessie.

ik kon gewoon komen heb er niet extra voor betaald, vraag het iid maar even goed na.

zou zelf gewoon voor het grootst mogelijk kiezen dus als 350 past zou ik dit zeker doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ik zou ook echt als ik jou was nog een keer passen, en je bent geen 250 euro kwijt hoor. ( ben zelf ook voor de 2e keer bij Bergmann geweest)

Nee bij mij werd ook geen cupmaat genoemd, de assistente zei wel, ongeveer 2 cupmaten moet je rekenen...

Spannend allemaal he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heel spannend! Worden ze bij jou ook dual plane gezet?

Ik ga maandag voor een tweede consult. Wil toch graag de 350cc nog een keer passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik zou ook zeker niet te klein nemen ik heb zelf 240cc eurosilicone dual plane gehad omdat meer cc's niet in mijn huid pastte (ik was helemaal plat) en ben uitgekomen op een C ik had ook erg graag gehad dat ze wat groter waren aangezien ze in kleding niet veel lijken maar als ik mezelf in bh of bloot bekijk lijken ze weer groter. Misschien dat ik nog een wissel laat doen over een paar jaar aangezien ik toch nog erg jong ben maar het lijkt mij fijner als je meteen de gewenste maat hebt. De pijn viel mij overigens heel erg mee heb 3 dagen sterke 'spierpijn' gehad en na anderhalve week nergens last meer van :)

Xxx kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriendin van mij heeft het vorig jaar laten doen en had er weinig last van. Alleen haren wassen vond ze lastig de eerste paar dagen. Traplopen en autorijden was niet al te prettig maar ze had geen extreme pijn zoals je wel eens bij die make over programma's op tv ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag naar Bergman geweest. Ik ga voor 325cc. Heb t/m 375cc gepast en die werden wel heel erg groot!
Dr Maas zei ook dat ik beter voor 325cc kon gaan.

Nog 3 weken. Jeeeee!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.