Ga naar inhoud

bvk vragen, en geen pijn?


Aanbevolen berichten

Hoi ik ben nieuw,

ik ben aan het denken over een bvk en ik heb wat vragen;

wat gebeurt er eigenlijk met je borsten als je ouder wordt? Van nature heb je een soort druppelvorm met de tepel op het hoogste punt, maar na een bvk is er niks natuurlijks meer aan dus komt je tepel dan op den duur niet op een rare plaats te zitten (te hoog/te laag)? Of blijven je borsten gewoon heel stevig ofzo?

en voor een vergoeding moet je dus pijn- of smet- klachten hebben. Die heb ik dus niet, maar ik heb wel een 65H (denk ik, ben nog steeds opzoek naar wat goed past) dus je kan je wel voorstellen hoe vervelend dat is, ook heb ik er psychisch wel last van. Ik vraag me af of je die pijnklachten kan verzinnen en of ze je altijd eerst naar een fysio sturen of gaat dat allemaal heel makkelijk? (ik snap dat het niet hoort om te liegen, maar het is nogal een verschil: wel of geen vergoeding)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik ben nieuw,

i

en voor een vergoeding moet je dus pijn- of smet- klachten hebben. Die heb ik dus niet, maar ik heb wel een 65H (denk ik, ben nog steeds opzoek naar wat goed past) dus je kan je wel voorstellen hoe vervelend dat is, ook heb ik er psychisch wel last van. Ik vraag me af of je die pijnklachten kan verzinnen en of ze je altijd eerst naar een fysio sturen of gaat dat allemaal heel makkelijk? (ik snap dat het niet hoort om te liegen, maar het is nogal een verschil: wel of geen vergoeding)

Psychische klachten zijn ook klachten.. en die heb je :35:

Daarnaast is een 65H ruimmmm voldoende om een borstverkleining vergoed te krijgen, ik denk dat je je daar zeker geen zorgen over hoeft te maken of dat je zou hoeven liegen.

Ik weet alleen de volgorde niet die je verzekering hanteert.. ? De ene gaat op consult bij de chirug, en het ziekenhuis geeft je dan papieren mee voor de verzekering, en de ander vraagt een doorverwijzing aan de huisarts voor een bvk en neemt dan contact op met de verzekering.

Dan zou je even wat operatie verslagen van borstverkleiningen door moeten lezen over de manier van aanpak, hoe anderen het hebben gedaan.

Vooralsnog lijkt het me geen enkel probleem om dit vergoed te krijgen.

Over de tepelstand..

Ik heb wel eens gelezen dat bij een borstlift met prothesen ( waar ook de tepel verplaatst wordt naar een hoger punt) de tepel kans heeft om hoog te blijven staan, en de huid met prothese er in de loop der jaren verder onderuit zakt en de tepel nauwlijks meezakt.

Bij een borstverkleining weet ik eigenlijk niet hoe het gaat, maar ik vermoed dat het weinig problemen oplevert omdat de natuurlijke borst niet verzwaard wordt met een prothese.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey briggite,

Wat piepke zegt klopt...in nederland als je cup groter is dan een D en je er klachten bij hebt fysiek of psychisch kom je in aanmerking voor een BVK.

Je kan zelf ervoor kiezen naar welke PC je gaat en die helpt je dan verder met het aanvragen van de vergoeding bij je verzekering.

Je hebt in principe geen verwijzing nodig van je Huisarts om naar een kliniek of ziekenhuis te stappen.

Die zijn zelf instaat alles te beoordelen en je verder te helpen.

Bij de meeste borstverkleiningen en wordt de overtollig weefsel weggehaald en de borst inclusief tepel gelift. Dus behoud je een super natuurlijke vorm met een mooie tepel. Bij mij zijn ze zelfs heel mooi in peren vorm dus hier moet je niet druk om maken.

Wel is het belangrijk dat je dit met je PC bespreekt zodat hij weet wat hij voor jou moet doen.

Ik zou je ook willen adviseren om iets meer research te doen en de BVK verslagen door te lezen zodat je beter geinformeerd naar een dokter stapt en zo doende een beslissing kan nemen.

Als je nog vragen hebt horen wij die natuurlijk graag.

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Your welcome

Maak anders gewoon een topic aan bij de voorstel topics zo houdt je zelf bij wat wilt gaan doen en kan je ook verhalen lezen anderen die ook een bvk aan het overwegen zijn. En als je wat hebt rondgeneusd ...stap naar een PC om informatie te winnen...een eerste gesprek verplicht je tot niks...je bent er enkel om meer info te winnen voor jezelf en wat ze voor je kunnen doen.....Zo kan je ook Pc's shoppen totdat je er eentje vindt waar jij je prettig voelt..

veel lees en onderzoek plezier

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.