Ga naar inhoud

Hulp nodig voor keuze prothese en cc's


Aanbevolen berichten

Hoiiii allemaal!

Ik heb vandaag de hele dag op het forum zitten lezen.

Ik heb dus een probleem nou meer dat ik bang ben om de verkeerde keuze te maken.

Ik heb dus al eerder een borstvergroting ondergaan.

Ik heb van mezelf helemaal geen borst. Je kan wel zeggen 2 erwten op een plank. Geen enkele bolling.

Ik heb nu een Nagor GFX 370 prothese 370cc achter de spier. Ik vind de maat erg klein. Ik zit op ongeveer 75c of 75b. Ook is mijn ene borst harder en vervormd dan mijn linker. Ben bij Medisch Centrum Waalre geweest voor een consult. Mijn pc zei dat dit met kapsel te maken heeft maar denkt ook te zien dat mijn borstspier is gescheurd. Dit is waarschijnlijk gebeurd door dat ik de dag van mijn operatie ben gevallen bij mijn bv. Ik wou naar het toilet en helaas viel ik flauw en ving het personeel mij niet op.

Mijn pc stelde voor een mentor moderate plus profile. Maar als ik kijk in de tabel lijkt dit niet veel verschil te maken. Hij zit te denken aan 475 cc. Ik denk door mijn breedte. Nu zag ik dat er van mentor ook een high profile is. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil absoluut geen torentjes als borsten en wil wel dat het er natuurlijk uitziet. Ook als ik op me rug lig wil ik wel ze mooi plat gaan zoals echte borsten. Ik zou graag een E cup willen.

Heeft iemand ervaring met de prothese en zo weinig borstweefsel als mij? Ik weet echt niet wat ik moet doen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lovelly

Welkom op het forum!!

Dat lezen over het aantal cc, zal je misschien niet veel wijzer gemaakt hebben.. Het is lastig om uit te gaan van het aantal cc... Er zijn zoveel dingen die een rol spelen.. Namelijk de breedte van je eigen borst, de rekbaarheid van je huid, en vooral de maat die je zou willen bereiken!

Ik heb even gekeken naar de projectie (het volume naar voren) van je huidige prothese. Die is 4,0 cm (wat normaal gesproken wel ongeveer een C zou moeten zijn geworden) De breedte van deze prothese is 12,6 cm.

Hiervan uitgaande, ben ik gaan zoeken naar de 475 cc moderate plus profile van Mentor, maar die kan ik niet vinden.... Heb jij die wel kunnen vinden? Ik ga er namelijk wel van uit dat hij een Siltex prothese zou gaan plaatsen?

Een high profile mentor, met ongeveer gelijke breedte, zou betekenen dat je 450 of 500 cc zou kunnen plaatsen. Dan zou je uitkomen op een projectie van 5,2 of 5,4 cm..... De vraag is of jij daarmee een E haalt. Misschien wel, misschien nét niet....

(ik ben een leek, maar vind het al een tijdje leuk om bij meiden hun maat te raden aan de hand van voorsituatie in combinatie met de breedte en projectie van de prothese, vandaar dat ik hier ook een handje wil helpen :) Hoop dat ik iets voor je kan betekenen)

Mijn vraag is eigenlijk.... Wat zegt hij over jouw ingescheurde spier? Wat gaat hij hiermee doen tijdens de operatie? en wat zijn vervolgens de mogelijkheden? Is het zo, dat als hij herstelwerkzaamheden zou uitvoeren aan jouw spier, dat deze dan toch maximaal belast mag worden met een grotere prothese achter de spier? Of mag de spier maar minimaal belast worden?

Als dat laatste het geval is, ga jij die E niet halen....

Mag hij wel maximaal belast worden, dan zou je zelfs eens kunnen kijken voor een extra high profile, misschien...

Echter... Van Mentor zou je dan al uitkomen op de 590 cc, met een projectie van 6,5 cm en zou je dus op groter dan een E uitkomen.. Ik zou denken een grote F, waarschijnlijk wel een G cup.....

Ben je gebonden aan Mentor? Ben je gebonden aan deze pc? Zijn er andere mogelijkheden die je bekijkt?

Dat je kapselcontractie hebt (uit je verhaal komt dat tenminste naar voren, vervormde borst) is wel een goede reden om te wisselen..... Hoe lang heb je de huidige implantaten?

Als ik je 1 advies mag geven: Ga niet voor die moderate plus, want het resultaat gaat je tegenvallen!!! Je moet minimaal een high profile krijgen, van welk merk dan ook!!

Een moderate plus profile geeft jou niet het volume dat je wilt behalen!!

Hoop dat je me nog wat antwoorden kunt geven :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best boobie,

Dankjewel voor je antwoord!

De pc weet nog niet wat hij gaat doen met de spier want hij kan dit pas bepalen als ik open lig om het maar even grof te zeggen.

Ik heb de mentor moderate plus wel kunnen vinden 13,9 cm met 4,2 projectie. Daaruit haalde ik dat ik het te weinig verschil vond. 0,2 om precies te zijn.

Ik ben niet verbonden aan de pc maar hij gaf mij een erg goed gevoel bij het gesprek en mijn moeder en vriendin zijn bij hem geopereerd en ziet er erg mooi uit. Zij hadden allebei al borst van zichzelf en hebben 500cc moderate plus genomen.

Ik gaf wel aan aan mijn pc dat ik wou weten of dit de enige prothese was die hij had. Hij zei dat hij met verschillende werkte dus ik denk dat ik nog wel een andere kan aankaarten.

Ik wil een ronde silicone prothese van mentor. De heb ik op het moment ook alleen dan van het merk Nagor. Deze gebruikte mijn pc in België.

Ik ben niet heel erg breed van boven. Maar wil natuurlijk wel dat mijn borsten zacht aanvoelen na de bv en mee bewegen. Dat heb ik op dit moment ook. Bijv met tanden poetsen of rennen haha ja het klinkt misschien raar.

Ik vond deze foto op het internet. Zo iets wil ik ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lovelly,

Ik zie ook geen foto? Maar misschien is het een idee om die foto mee te nemen naar de pc en vragen of hij dat voor elkaar kan krijgen?? Bij wie ben je op gesprek geweest als ik vragen mag? Bij dr Fresow of dr Hawinkels?

Ik ben op 18 okt ook in waalre geopereerd door dr Fresow en ook zeeeeer tevreden over de mensen daar en natuurlijk het resultaat!!

Ik vind al die cc's ook echt een raadsel! Ik had van te voren een 75AA en met de mentor protheses 375cc plus profile heb ik nu een 75E!

Wat vervelend van die spier zeg! Heb je daar dan verder ook geen last van gehad?

Nog heel veel succes met je keuze!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stones, ik word geopereerd door dokter Hawinkels. Maar dat is wel super zeg dat je zon groot verschil heb met zo weinig cc's. Ik zag indd dat helaas me foto niet was mee gekomen met mijn vorige antwoord.

Ben blij te horen dat jij erg tevreden ben met het resultaat! Geeft me toch wel een goed gevoel kwa keuze van kliniek.

Van de spier heb ik gelukkig niet echt last. Het is alleen zo dat je het wel ziet aan de binnenkant van mijn borst. Daar is de vorm heel anders van mijn borst.

Heb jij ook een foto mee genomen naar de pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de foto even als profielplaatje gezet

Ik wil een natuurlijke look maar we vol en groot.

Ik heb nu prothese van 12,6 cm. Ik denk niet dat ik veel bredere protheses kan nemen aangezien ik niet breed ben van boven.

Hoeveel cc denken jullie dat mijn voorbeeld foto heeft en welk profiel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm de foto op je profiel is niet echt goed te beoordelen aangezien ze ze met haar handen bij elkaar en naar boven drukt.

BB is degene die veel over de maten en verschillende prothese's weet.

Ik gok dat het een Xtra High profile is voor de spier geplaatst, en zo rond de 450 cc denk ik ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ik zou het echt niet weten op die foto? Misschien inderdaad BB (best boobie) of andere meiden die het weten?

Ik had trouwens geen foto meegenomen, niet aan gedacht toen eigenlijk, maar had gewoon aangegeven dat ik ze graag "zo groot mogelijk" wilde,hihi... En dit was het maximale wat er in paste bij mij.

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook nooit gedacht aan een foto tot ik het advies kreeg.

En vond het eigenlijk best een goed idee. Zo kan mijn pc toch een beetje weten wat ik in gedachte heb.

In maart is het waarschijnlijk zover. Maar eerst in februari nog even een gesprekje voor alles door te nemen en definitief te beslissen. Tot die tijd ga ik lekker neuzen hier op het forum.

Geeft me best we een goed idee van alles. Maar toch blijven die cc's voor mij een raadsel!

De ene heeft zon groot verschil met weinig cc's en de anders heeft er meer cc's voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hey BB

Ik zit net deze topic te lezen en hier schrijf je ,is echter wel iemand met een dunne huid

Wat houd dat in want mijn pc zei dat ik ook een dunne huid heb maar heb eigenlijk niet gevraagd wat hij daarmee bedoelde en wat dat inhoud voor mij

Xx Wendy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekent dat de huid die over de prothese komt, niet voorzien is van veel vetweefsel. Tevens kan bedoelt worden dat je zelf eigen borstweefsel hebt.

Als dit het geval is, dan wordt vaak gekozen voor Dual plane, of voor de prothese van Natrelle, de style 510. Dat is een prothese met een extra dunne rand, die kan dan alsnog voor de spier geplaatst worden.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.