Ga naar inhoud

Wat voor bh als je ene prothese lager zit dan de ander?


Aanbevolen berichten

Voorlopig moet ik nog een maand de kliniekbh dragen, maar ik ben me al aan het afvragen wat voor soort bh ik daarna het beste kan dragen.

Het probleem: m'n linkerprothese zit een flink stuk lager dan m'n rechter. Een paar centimeter. Links heb ik geen borstplooi, rechts wel. Vraag me niet waarom ik er links geen één heb want ik heb geen flauw idee.. Ik vermoed dat de borst te laag zit juist doordat ik om wat voor reden dan ook geen borstplooi heb, want aan de bovenkant etc. valt het allemaal wel mee met verschil. Het wordt gecorrigeerd, maar pas over een half jaar.

Nu vind ik het verschil aan de onderkant (hoogteverschil qua waar de borst begint en wel/geen borstplooi) best wel groot en met strakke kleding zie je dat dus ook gewoon. Niet blij mee.. Ik vraag me dus af of er een bepaald soort bh is dat het verschil aan de onderkant en wel/geen borstplooi een beetje kan verhullen?

Het enige dat ik zelf kan verzinnen is dat een bh topje het misschien zou kunnen verhullen omdat die rand aan de onderkant wat verder doorloopt. Maar goed, als dat strak aansluit dan wordt er misschien nog steeds niks verhult?

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

Je gewoon een mooie normale bh aan hoor, no worries

het enige wat je moet doen is wat tissues onder in de cup

van de bh doen welke wat hoger 'zit' dan de ander.

Dan kan je vervolgens je bh gewoon recht aan doen en zie je er niets van, door de tisses in die ene cup 'kruipt' de bh dan niet omhoog bij die boob.

Bij mij zit een boob ook iets lager dan de andere +- 1cm.

Dit had ik voor mn bv ook al.

Als ik iets heel strak s aandoe dan doe ik wat tissues in een cup werkt perfect, anderen zullen het waarschijnlijk wel niet zien maarja het gaat om mijn gevoel ;)

De boob zit waarschijnlijk wat lager omdat ie een halve cupmaat groter is.

Plovier kan het voor me herstellen zei ie, maar ik weet nog niet.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit me te bedenken Vivienne.... Kun je de lagere borst niet wat omhoog duwen? Als je een beugel draagt, die strak tegen je lijf zit, dan denk ik dat je de borst wat omhoog kunt duwen en dat je dan een eigen soort 'borstplooi' maakt, waardoor je borst in de beugel past, zonder dat de beugel op de verzakte prothese zit, zeg maar....

Ik heb rechts een iets grotere pocket. was niks aan te doen, want er is maximaal gehecht. Als ik een beugel bh aan heb, dan zit die soms even op die prothese en dat voelt een beetje gek. Als ik de prothese dan wat meer naar binnen duw (tis maar 2 mm of zo, maar toch) dan zit het veel beter....

Misschien dat dat bij jou ook mogelijk is... Hand eronder leggen en omhoog duwen, dan vasthouden met andere hand en in de cup leggen? Tis het proberen misschien waard?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit me te bedenken Vivienne.... Kun je de lagere borst niet wat omhoog duwen? Als je een beugel draagt, die strak tegen je lijf zit, dan denk ik dat je de borst wat omhoog kunt duwen en dat je dan een eigen soort 'borstplooi' maakt, waardoor je borst in de beugel past, zonder dat de beugel op de verzakte prothese zit, zeg maar....

Ik heb rechts een iets grotere pocket. was niks aan te doen, want er is maximaal gehecht. Als ik een beugel bh aan heb, dan zit die soms even op die prothese en dat voelt een beetje gek. Als ik de prothese dan wat meer naar binnen duw (tis maar 2 mm of zo, maar toch) dan zit het veel beter....

Misschien dat dat bij jou ook mogelijk is... Hand eronder leggen en omhoog duwen, dan vasthouden met andere hand en in de cup leggen? Tis het proberen misschien waard?

xxx

Ik kan de borst niet omhoog duwen bb. Het is gewoon helemaal strak aan de onderkant zeg maar. Geen beweging in te krijgen. Die borst past van onderen ook niet helemaal goed in de kliniekbh die ik nu draag. De onderkant van de prothese valt tegen de elastische band en valt dus niet helemaal binnen de cup van de bh (m'n andere borst valt wel mooi binnen de cup). Met een beugel gaat het ook niet lukken denk ik. Het verschil is best groot (ik schat tussen de 3 of 4 cm?) dus als ik een beugelbh recht in plaats van scheef wil dragen dan valt de linker beugel onderaan tegen de prothese aan. Lijkt me niet echt goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

Je gewoon een mooie normale bh aan hoor, no worries

het enige wat je moet doen is wat tissues onder in de cup

van de bh doen welke wat hoger 'zit' dan de ander.

Dan kan je vervolgens je bh gewoon recht aan doen en zie je er niets van, door de tisses in die ene cup 'kruipt' de bh dan niet omhoog bij die boob.

Bij mij zit een boob ook iets lager dan de andere +- 1cm.

Dit had ik voor mn bv ook al.

Als ik iets heel strak s aandoe dan doe ik wat tissues in een cup werkt perfect, anderen zullen het waarschijnlijk wel niet zien maarja het gaat om mijn gevoel ;)

De boob zit waarschijnlijk wat lager omdat ie een halve cupmaat groter is.

Plovier kan het voor me herstellen zei ie, maar ik weet nog niet.

X

Dank je voor de tip Tijgertje. Ik schat het verschil ergens tussen de 3 en 4 centimeter dus of het met tissues gaat lukken weet ik niet, maar misschien met iets anders? Nu alleen nog even bedenken wat :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan de borst niet omhoog duwen bb. Het is gewoon helemaal strak aan de onderkant zeg maar. Geen beweging in te krijgen. Die borst past van onderen ook niet helemaal goed in de kliniekbh die ik nu draag. De onderkant van de prothese valt tegen de elastische band en valt dus niet helemaal binnen de cup van de bh (m'n andere borst valt wel mooi binnen de cup). Met een beugel gaat het ook niet lukken denk ik. Het verschil is best groot (ik schat tussen de 3 of 4 cm?) dus als ik een beugelbh recht in plaats van scheef wil dragen dan valt de linker beugel onderaan tegen de prothese aan. Lijkt me niet echt goed?

Oke... hm....

Hoe lang ben je ook alweer po? Misschien kan het nog veranderen als je prothese zachter wordt....

Maar goed, jij ziet hoe het eruit ziet, en ik ga er nog eens over nadenken.... Lastige situatie...

Zou die beugelloze bh van Tijgertje iets voor je zijn? Geen idee hoor, maar hij is van Freya en hij staat in de galerij.. Kan wel zijn dat hij alleen voor vriendinnen is. Misschien even een pb naar Tijgertje doen, dat je de bh wilt zien, als je dat wilt?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag 2 weken po. Dan zou het nog wel wat soepeler kunnen worden toch? Ja is lastige situatie.. Ik ben nog steeds vol verbazing dat ik de eerste was die het verschil opmerkte (een blinde ziet het nog..) en dat niemand in de ok het heeft gezien :79:

Ik ga even kijken of ik Tijgertjes foto kan zien. Thanks voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eentje dan he bb, m'n andere is al 1,5 jr oud haha. Die voelt ook wel heel anders aan hoor. Zachter en veel meer 'eigen'. Denk je trouwens dat als ik over een half jaar de correctie krijg dat ik gewoon deze prothese hou? Of weer een nieuwe? Ik vraag me af of ik na de correctie dan weeeer dat hele proces van zachter worden etc. krijg..

Ik heb de bh van Tijgertje gezien, ook op de site van lace-lingerie.nl, maar ik denk niet dat ik er iets aan heb in de zin van het verschil verhullen. Wel een mooie bh trouwens. Toch maar even een bookmarkje maken ::P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde die bh meer, dat je dan geen beugel op die prothese hoefde te dragen :) Sorry, had ik niet goed uitgelegd.

en idd.. 1 borst, oeps hihi.

Uhm, als het een verzakking is, dus dat je weefsel daar gewoon te zwak is geweest om de prothese tegen te houden, dan zou je je prothese gewoon kunnen behouden. Het enige dat dan gedaan wordt, is het litteken dat je al hebt, openmaken, en dan de onderste helft, dus de huid onder je litteken, vasthechten aan het weefsel op je ribbenkast. Daarna wordt het litteken weer gesloten. De prothese hoeft er waarschijnlijk niet eens uit.....

Ik kan je niet beloven dat het zachtwordingsproces dan niet weer opnieuw hoeft en ik kan je ook niet beloven dat je dan weer een herstelperiode van 6 weken in acht moet nemen.. Helaas... Daarom snap ik ook niet waarom hij je eerst wil laten herstellen en dan je weer een herstelperiode aan wil doen!!! Ik vind dat pure pesterij.... Het risico op infectie is heus niet groter als hij nu meteen even een hersteloperatie doet...

Sorry, ben me weer kwaad aan het maken haha, oeps

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha ja ik maak me er ook kwaad over, maar ik vermoed dat hij ook 6 maanden wil wachten zodat m'n huid de tijd heeft om aan de prothese te wennen. Of misschien omdat ik een paar maanden geleden ook al geopereerd ben toen de expander ingebracht werd. Of het is gewoon pesterij net als het te laag plaatsen van de prothese hahaha

Ik ben de afgelopen 1,5 jr vaker wel dan niet aan het herstellen geweest, dus die ene keer extra, vooruit dan maar.. Maar reken maar dat ik wel even om een spiegel vraag voordat ik de kliniek verlaat!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi die kwam ik vanmiddag ook tegen tijdens het googlen maar zoals alle bhs voor ongelijke borsten is als ik het goed heb ook deze voor ongelijke borsten waarvan de één groter is dan de ander. En das nou net niet het probleem bij mij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.