Ga naar inhoud

Kibukibu : 24 december 2012 : Dr. Meesters - Caberg : Orbis : Sittard


Aanbevolen berichten

Hai iedereen,

Ik ben Kibukibu, 24 jaar oud, woon samen met mijn vriend, 3 katten en 2 extreem pluizige konijnen. Ik hou van mijn beestjes, gamen, lezen en hopelijk snel ook weer sporten.

Ik kijk al jaren zo nu en dan op dit forum, maar nu dan eindelijk mijn eerste post.

Sinds mijn 16e (70E) mag ik al een bvk, maar er werd toen aangeraden te wachtten tot mijn 18e omdat mijn borsten nog zouden groeien. Op mijn 18e (70G) waren ze nog steeds aan het groeien dus werd er aangeraden tot mijn 23ste te wachtten. Begin dit jaar toen ik nog 23 was heb ik dan ook een afspraak gemaakt in het ziekenhuis. Na een kort gesprekje met de pc werd ik op de wachtlijst geplaatst. Daar ging iets mis waardoor het wat langer duurde, maar gelukkig is het dan eindelijk zo ver en 24 december is de grote dag. Dr. Meesters-Caberg zal me in het Orbis in Sittard gaan helpen en morgen heb ik mijn laatste afspraak met haar en de anesthesist en om de puntjes op de i te zetten.

Al sinds de dag dat ik het weet (vorige week vrijdag) ben ik stikzenuwachtig. Dus hoop ik hier mijn gedachten te verzetten en wat rust en steun te vinden. Ik heb namelijk ook nog asperger en kan daardoor heel slecht tegen veranderingen. Zo laat ik bijvoorbeeld mijn haar maar een keer in de 2 jaar knippen omdat ik meteen in huilen uitbarst als ik thuis kom, gelukkig begin ik er dan na 3 dagen al aan te wennen, maar ik weet niet hoe dat nu zal gaan. Om de bvk te voorkomen heb ik de laatste jaren fysio geprobeerd en ben naar de sportschool geweest, maar dat mocht allemaal niet baten, de rugklachten bleven dus de bvk was onvermijdelijk.

Na overleg met de pc ben ik van plan voor een 75C te gaan omdat ik het idee heb dat mijn lichaam nu wel klaar is met groeien (12e – 18e 1 cupmaat per jaar, 18e – 24ste ½ cupmaat). En als ik dan op een 75D uit zou komen zou ik daar nog zeer tevreden mee zijn (ik weet namelijk dat ik mijn borsten pas vanaf 70E/F te groot vond voor mijn lichaam). Ik ben niet van plan kinderen te krijgen en wel van plan te kijken of ik minder hormonen binnen kan krijgen door op mijn voedsel te letten en weer de sportjunkie (voornamelijk hardlopen) te worden die ik was. Nu vroeg ik me dus ook af of jullie ook denken dat dit de juiste maat zou zijn voor mij, ik kan me namelijk niet inbeelden hoe ik er ooit uitzag, noch hoe het eruit zal gaan zien… Even om het beeld wat completer te maken, ik ben 173cm, weeg 65kg en heb cup 75K en spijkerbroekenmaat 28/32, gewone broeken ongeveer 36/38.

Sorry voor de hele lange post.

Liefs, Kibukibu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kibu,

Wat een aparte datum, zo vlak voor de Kerst. Je wordt dan met Kerst wakker in het ziekenhuis.

De bvk lijkt mij overigens een verandering waar je wel aan kan wennen hoor ... :)

Tsja je maat... Ik denk dat je met gemak nog een d kunt hebben...

Het is nog maar te bezien of die C gaat lukken .. Die klieren van je tepels moeten er weer terug in.. Ik had ze zelf wat kleiner nog gewild maar in vergelijking met wat ik had, is het wel beter. Ik ben nu gewoon normaal met nog steeds een beetje veel boezem maar wel zo dat ik in een bloesje maat 40 pas.

Ik ben 1.68 en weeg nu iets van 68 nogwat.. (Op weg naar 66) .. Heb bh s in 75 e en d, zelfs n 80 c... Dus ja wat ik nu voor maat heb.. Geen idee maar had n 75 g.

Studeer je nog, of werk je?

Heel veel sterkte alvast. Er zijn genoeg ervaringsdeskundigen hier, hahaha.

Xx anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Dat lijkt me ook apart met de kerst, heb je wel een mooi kerstkado!
De maat zou ik over laten aan de pc.
Ik heb in mijn geval gezegd zo klein mogelijk en dat het mooi blijft! Ik heb nu een C (en vind dat groot genoeg) maar mijn vriend zegt dat het vreselijk knap werk is want hij vind het precies bij mijn lijf passen! `ik vond het ook eng dat ik van te voren niet super een maat door kreeg (zover ze dat doen) maar heb er echt geen spijt van dat ik het de pc heb laten bepalen.
Zoals anma zegt; het is maar net wat mogelijk is.
Kwa maten begrijp ik dat je er last van hebt en ik kan ook niet wachten om weer echt fanatiek te kunnen sporten!
Ik wens je veel sterkte!

X em

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Anma en Em voor jullie reacties.


Het is inderdaad een beetje een vreemde datum, maar ik kan me niets beters bedenken dan straks met kerst wakker te worden met het mooiste kadeau ooit! :D Plus dat mn vriend dan kerstvakantie heeft en heerlijk voor mij kan zorgen, ikzelf heb dan ook kerstvakantie, maar heb bij de universiteit al aangegeven dat ze het volgende blok niet op me hoeven te rekenen, ik vind het zelf namelijk veel belangrijker dat ik goed herstel, gelukkig geven ze me daar ook gewoon de ruimte voor.


Ik heb na het gesprekje met de pc een 75C en D sportbh gekocht. Ze zei echter wel dat ik rekening er mee moet houden dat mn tepel waarschijnlijk als huid getransplanteerd word. Dit is dus iets waar ik al die jaren al erg tegen opzie, voor mijn gevoel tast het gewoon een stukje van mijn vrouwelijkheid aan. Maar ik heb me hier zelf nog even in verdiept en snap inmiddels ook wel dat aangezien ik van een enorme maat naar iets kleiners moet het niet mogelijk is om op een redelijk normale maat C/D uit te komen zonder dat dit het geval is. Voor wat ik heb gelezen en gehoord gaat dit enkel op als je ongeveer 3 maten omlaag gaat en ik ga er 6/7.


Wat betreft de zenuwen, ik ben gister nog uit eten geweest met mn vriend omdat ik al dagen helemaal gek werd van de zenuwen en vreemd genoeg voel ik me nu voor het eerst sinds dagen rustig en heb ik zoiets van, meer dan wat ik nu heb gedaan kon ik er toch niet aan doen, het is wel goed zo.


Anma ik snap precies wat je bedoeld een C is qua kleding en sporten (en irritante mannen) net iets beter dan een D.

Em ik vind het echt leuk om te horen dat je er zo gelukkig mee bent, dat geeft mij ook weer wat positieve moed! ^_^


Liefs, Kibukibu

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo kibukibu:

hey, ik onderga komende vrijdag een bvk (28/12) en ook wel nerveus hoor maar wel rustig ergens ook, ben er continu mee bezig in mijn hoofd. ik ga ook naar een grote c. maar de exacte maat bepaald de pc tijdens operatie zelf eigenlijk.

veel succes morgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb via mijn dermatoloog ook de naam van je pc doorgekregen als iemand die zeer goed is in haar werk. Zij doet ook veel reconstructies na borstkanker.

Mijn dermatoloog zei me ook dat als ik haar kon betalen, ik zeker bij haar moest gaan. Het was een persoonlijke vriendin van haar. Maar mijn datum lag ondertussen al vast, en ik kan het mentaal niet aan om opnieuw rond te shoppen :)

Laat je weten hoe het gegaan is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Bedankt Anma en Em voor jullie reacties.

Het is inderdaad een beetje een vreemde datum, maar ik kan me niets beters bedenken dan straks met kerst wakker te worden met het mooiste kadeau ooit! :D Plus dat mn vriend dan kerstvakantie heeft en heerlijk voor mij kan zorgen, ikzelf heb dan ook kerstvakantie, maar heb bij de universiteit al aangegeven dat ze het volgende blok niet op me hoeven te rekenen, ik vind het zelf namelijk veel belangrijker dat ik goed herstel, gelukkig geven ze me daar ook gewoon de ruimte voor.

Ik heb na het gesprekje met de pc een 75C en D sportbh gekocht. Ze zei echter wel dat ik rekening er mee moet houden dat mn tepel waarschijnlijk als huid getransplanteerd word. Dit is dus iets waar ik al die jaren al erg tegen opzie, voor mijn gevoel tast het gewoon een stukje van mijn vrouwelijkheid aan. Maar ik heb me hier zelf nog even in verdiept en snap inmiddels ook wel dat aangezien ik van een enorme maat naar iets kleiners moet het niet mogelijk is om op een redelijk normale maat C/D uit te komen zonder dat dit het geval is. Voor wat ik heb gelezen en gehoord gaat dit enkel op als je ongeveer 3 maten omlaag gaat en ik ga er 6/7.

Wat betreft de zenuwen, ik ben gister nog uit eten geweest met mn vriend omdat ik al dagen helemaal gek werd van de zenuwen en vreemd genoeg voel ik me nu voor het eerst sinds dagen rustig en heb ik zoiets van, meer dan wat ik nu heb gedaan kon ik er toch niet aan doen, het is wel goed zo.

Anma ik snap precies wat je bedoeld een C is qua kleding en sporten (en irritante mannen) net iets beter dan een D.

Em ik vind het echt leuk om te horen dat je er zo gelukkig mee bent, dat geeft mij ook weer wat positieve moed! ^_^

Liefs, Kibukibu

Hoi,

Ik heb voor 3 april 2013 een borstverkleining gepland staan bij Dr. Meesters-Caberg.

Ik zou heel graag horen hoe het resultaat is, heb je veel pijn gehad? En hoe gaat het met je herstel?

Groetjes Sanelleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.