Ga naar inhoud

Borstverkleining ivm rugklachten


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!!

Fijn dat iedereen hier zijn verhaal wilt delen!

Ik ben door de fysio en de dokter doorverwezen naar een PC voor een borstverkleining. Ik heb al jaren last van mijn rug, schouders en nek. En het gaat niet over, het wordt steeds erger.

Ik zit nu op maat 80F/G en heb ook wat overgewicht.

Nu is mijn vraag, weet iemand hoeveel je zou moeten afvallen, kun je via de verzekering hulp bij krijgen of vergoeding?

Groetjes Sanne :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sanne,

Hoeveel is je overgewicht?
Ik had bij mijn eerste consult al een goede bmi en nooit over gewicht gesproken. Al word wel geadviseerd om zoveel mogelijk af te vallen voor je operatie, en dat dat ook ten goede komt aan je herstel.

Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd en ik had ook altijd hoofdpijn en dat is direct over. Ondank het lichamelijke ongemak heb ik er nog geen spijt van! Als ik in de spiegel kijk dan denk ik, dit is wat ik altijd al wou!

Ik zou dus een start maken met het afvallen, en een afspraak maken voor een consult! Het afvallen zal makkelijker worden als je, je doel voor ogen krijgt!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

bedankt voor je reactie!

ik heb een bmi van 31,8. Dat is ongezond dus ik weet dat ik echt moet afvallen en nu heb ik inderdaad een doel. Maar tot nu toe gaat het afvallen niet zo makkelijk dus ik hoop dat de PC misschien mij advies kan geven hoe dit het beste aan te pakken. Ik ben bang dat het afvallen niet zo snel gaat en dat dus de eventuele operatie alleen maar verder weg wordt. Terwijl ik echt elke dag last mijn rug heb, wil er zo snel mogelijk van af. Ik ga gewoon een afspraak maken en dan kan de dokter mij vast wel vertellen hoeveel ik zou moeten afvallen.

Hoe voel jij je na de bvk? Heb je veel last gehad van de narcose?

Greetz Sanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sanne,

Ik ben erg ziek geweest van de narcose en is het logische dat je lichamelijk ongemak hebt. Maar 2 dagen na operatie kan ik niet echt spreken van pijn!
Natuurlijk kan ik niet wachten tot de december maand voorbij is, dan kan ik eindelijk weer uit de voeten maar als ik het verschil nu zie wil ik daar wel even ongemak voor hebben!

Ik zou gewoon jezelf gaan oriënteren en op consult gaan dan weet je ook wat je moet afvallen voor een goedkeuring. Er zijn hier meer meiden die eerst moesten stoppen met roken of gewicht moesten verliezen en heb het idee dat dat voor hen makkelijker was met een stok achter de rug.

Mijn moeder is trouwens sinds 3 maanden aan de weight watchers maar die gaat als een trein na jarenlang jojo-en!
Waar een wil is, is een weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

ik ben op consult geweest bij de PC, na een uur wachten in de wachtkamer, was ik eindelijk aan beurt. De PC was wat gehaast en vroeg eigenlijk bijna meteen wat ik wilde. Hij begreep waarom ik doorgestuurd was door de fysio en arts. Hij heeft even gekeken naar mijn borsten en er wat op getekend. Hij ging de operatie aanvragen bij mijn zorgverzekeraar. Op de vraag hoeveel ik moest afvallen, kreeg ik het antwoord: dat hoor je van de zorgverzekeraar. Dus ik ben niet veel verder gekomen behalve de aanvraag. Binnen 6 weken krijg ik te horen of de operatie wordt goed gekeurd of niet.... Dus afwachten maar... Ik ga het in ieder geval rustig aan doen met al dat lekkers met SInterklaas en Kerst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sannemurf

Bij welke PC ben jij geweest, als ik jouw verhaal zo lees zou ik al geen vertrouwen meer in die man hebben, ik snap dat je van je borsten af wilt maar als je bmi te hoog is zal je toch flink moeten lijnen want met een te hoog bmi zijn de risico's behoorlijk groot, heb hier en daar op internet wel wat verhalen gelezen en dat moet je niet willen meid!

Zelf word ik volgende week woensdag geholpen na 15/20jaar afzien, zelfs zo erg dat er gedacht werd dat ik een hernia had/heb niet kunnen bukken niet uit mijn bed kunnen komen en ga zo maar door, zorg er alsjeblieft voor dat je jezelf goed laat informeren en ga niet voor de eerste de beste PC, orienteer je goed meid, zoek zijn naam op google en kijk wat je over hem terug kan vinden online enz enz... het is allemaal niet niets!

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hoi hoi,

ik moet eerst sowieso mijn bmi onder de 30 krijgen anders word ik niet geopereerd. Ik ga maandag op dieet (onder begeleiding). Doel; 15 kilo eraf!

Ik heb de PC natuurlijk even gegoogled, zijn naam is Dr.L.U.M. Corion. Werkt in meerdere ziekenhuizen in de regio Leiden. Een kennis van mij is door hem geholpen en zij is tevreden over hem.

Hoe gaat het nu met je na de operatie?

Groetjes sanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.