Ga naar inhoud

Waar info over Protheses te vinden?


Gast Merel78

Aanbevolen berichten

Hallo!

De pc gebruikt zo'n handig boekje met alle maten van de protheses erin. Nu deed ik een poging om het op internet op te zoeken maar kon niks vinden. Ik wil weten in welke soorten en maten er protheses zijn zodat ik goed voorbereid ben en me niet laat overbluffen. Dus als ze zeggen bijv. bij deze breedte is het profiel maximaal dit dan kom je op zoveel cc uit. Kijk, tis mar dat ik dan kan zeggen of dit waar is of niet! Dus als het ook nog eens een beetje overzichtelijk te vinden is...

De merken McGhan en Mentor vind ik het interessantste om te weten.

Thx alvast!

X Merel

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.implantforum.com/implants/mcghan410.pdf

Hier nog een linkje van McGhan. Sorry, had eerst even beter moeten zoeken voordat ik ging roepen,

Maar jee, wat een verschil tussen Mentor en Mc Ghan! Mentor heeft veel meer modellen en mogelijkheden.

Bijvoorbeeld heb ik nu:

Mc Ghan Style 410 FF. 290 cc = 11.5 cm + 12.0 cm. Projectie is 4,6 cm.

Ter vergelijking met Mentor:

Mentor CPG 333 Tall Height Cohesive III

380 cc = 11,5 cm + 12,0 cm. Projectie is 5,8 cm.

Dat scheelt ff onwijs! Dat is dus dezelfde breedte (dat was bij mij het probleem omdat er wat betreft breedte niet meer in kon) maar zo te zien had er nog minimaal 90 cc meer ingekund! Dus, we gaan voor de Mentor!

Ik wil eigenlijk nu minimaal:

Mentor CPG 333 Tall Height Cohesive III

430 cc = 12.0 cm + 12.5 cm. Projectie 6.0 cm.

Of

485 cc = 12.5 cm 13.0 cm. Projectie 6,2 cm.

Misschien is die laatste wat overdreven maar laten we hoog inzetten!

Ik weet in ieder geval meer en hopelijk heb ik iemand anders hiermee ook kunnen helpen!

Liefs, Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee hoe het werkt, of je echt alles wat je wilt kunt krijgen bij een bepaalde pc in een bepaald ziekenhuis of kliniek.... zo zie ik bij mcghan ook heel veel verschillende types waar ik hier nog niet van heb gelezen of mensen heb gezien

wat is breedte van je borst?

je moet daar 1,5 cm onder blijven voor maximale breedte van prothese...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van mijn pc gehoord dat je er minimaal 1 cm eronder moet zitten. Ik weet de breedte nu niet echt want ik heb al protheses dr in zitten en nu kom ik op 14 cm ofzo maar dat zal ik vast verkeerd meten. Woensdag weer naar pc en dan neem ik mijn briefje mee waar ik alle soorten en maten heb opgeschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

laatste pc houdt 1,5 cm aan, maar weet niet of dat samenhangt met plaatsing voor de spier....

mijn breedte is 15 cm, maximale breedte prothese is 13,5 cm, daarbij opgeteld de andere factoren, leegte en lengte bovenpool, slapte borst bepaalden volgens mij zijn advies, en natuurlijk wat ik mooi vond

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.