Ga naar inhoud

eventjes voorstellen en een paar vragen


*1995

Aanbevolen berichten

hoihoiii

Eventjes voorstellen!

Ik ben nu al tijdje 17 en wil graag een bv. Ik ga nog na school opleiding verpleegkunde en binnenkort beginnen met stages. Iemand misschien ervaring met een baan in de zorg en een bv?? Ik ben 1,68, ben rond de 78 kilo. Ik draag 80 of 85A of B, dan lijkt het al wat meer. Ik denk dat ik zelf uitkom op een AA, maar ik ben nog nooit 80 of 85AA tegengekomen eigenlijk. Ik zag laatst zo’n bh voor kinderen in de winkel en toen was het wel even moeilijk om te zien dat die qua ‘cup’ wel goed zou passen.

17 is wel jong, maar ik ben er sinds mijn 14e toch wel al erg mee bezig. Ik ben volgens mij uitgegroeid dus denk niet dat er nog kans is dat er wat bijkomt.

Iemand misschien ervaring met een bv op jonge leeftijd?

Ik heb al veel rondgekeken en vooral bij

- linea aesthetica

- Kliniek beaucare

- global care clinic

- wellness kliniek

Volgens mij is global care clinic heel goed als ik zo rond kijk.

Ze zitten allemaal in België, maar daar zijn de prijzen gewoon veel beter. In Nederland heb ik nog niet echt iets gevonden wat een beetje betaalbaar voor mij is. Iemand misschien ook een kliniek hier in Nederland waar de prijzen een beetje zo zijn als in België? Kan het eigenlijk ook een probleem zijn, bijvoorbeeld met complicaties of gewoon tijdens herstel als je als Nederlander een bv in België laat doen? Ik kan hier eigenlijk niks over vinden.

Groetjess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi 1995

Welkom op het forum!

Of je oud genoeg bent voor een bv, zou ik niet weten. Dat bepaalt de pc waar je bij op consult gaat.... Ik zie vaker jongere meiden hier die een bv laten doen, echter iemand van 17, heb ik nog niet gelezen. Het zou best kunnen dat het mag hoor, maar ik heb gewoon geen idee. Daar zul je echt voor op consult moeten gaan :)

Ik ben zelf verpleegkundige, maar werk niet, dus heb geen ervaring met bv en dan werken in de zorg. Wat ik wel vaker hier gelezen heb, en wat ik me wel heel goed kan voorstellen, is dat je toch aardig wat tijd nodig hebt, om volledig te herstellen en om je werk te kunnen hervatten. Wil je het helemaal goed doen, en zeker als je je prothesen achter de spier zou krijgen, dan zou je 6 weken vrij moeten nemen, of de ziektewet in gaan... Hoe dit echter geregeld is bij een verpleegkundige in opleiding, zou ik niet weten...

De klinieken die jij noemt, plaatsen heel vaak, sowieso de prothesen achter de spier, al is het bij sommige misschien toch wel afhankelijk van welke pc je neemt. In de Wellnesskliniek weet ik zo uit mijn hoofd, dat dr. Visser ook vóór de spier plaatst, als je voldoende weefsel/huid van jezelf hebt...

Als dit een mogelijkheid is bij jou (en ook dat bepaalt de behandelende pc) dan zou dat wel de beste optie zijn.

Houd er rekening mee, dat je borsten de eerste 4-6 weken, rust nodig hebben. Dat je je ellebogen niet hoger mag houden dan je schouders, en dat je bij een plaatsing achter de spier niet mag tillen, is natuurlijk niet echt handig voor je werk :) Dit heeft te maken met het inkapselingsproces van je prothesen. Alle niet-lichaamseigen 'dingen' worden ingekapseld door je lichaam, dus ook de prothesen. Dit is in principe een goed iets, omdat op die manier de prothesen vastgroeien in je lichaam. Je zult begrijpen dat als dit kapsel in het begin beschadigd wordt, door te veel bewegen van de prothese (wat gebeurt bij tillen door het bewegen van je borstspier) dat er dan littekens kunnen ontstaan in het kapsel, wat later harde borsten kan veroorzaken en dus kapselcontractie.

Of een kliniek of arts goed is, in jouw ogen, moet je zelf bepalen. Kijk wel goed om je heen en kies niet zomaar op basis van de gunstige prijs. Er zijn ook veel kwakzalvers aan het werk als pc en wat ook heel belangrijk is, is de nazorg. Zorg dat je vragen stelt in het consult over wat als er complicaties zijn..... Wat valt onder garantie en wat niet? Heel belangrijk, want het scheelt een hoop geld om een goede nazorg te hebben als er dingen mis gaan.

Mijn advies: lees veel hier, van verschillende artsen in de verschillende klinieken en bepaal op basis daarvan waar je op consult wilt gaan. Vaak zijn consulten gratis. (soms niet, maar dat kun je aan de telefoon vragen natuurlijk)

Bereid je goed voor :)

Veel lees- en forumplezier!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Hallo 1995,

op 17 jarige leeftijd doen ze niet gauw een BV, omdat je lichaam nog niet helemaal is uitgegroeid, en als ze het wel doen, heb je waarschijnlijk toestemming nodig van je ouders.

Ik wil zelf ook graag een Bv, en ik ga ook zorg doen, maar ik wacht er nog even mee!

Succes verder

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi love999

Dit is een topic uit 2012 en daarbij heeft de topic starter sinds het openen van dit topic nooit meer iets gepost. Hier op reageren heeft dus eigenlijk geen nut ;)

Misschien leuk om zelf een voorsteltopic te openen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.