Ga naar inhoud

Yemanja : 4 maart 2013 : Dr. van Drunen : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Even wennen aan het posten in een forum en hopelijk in de juiste topic....

Ik loop al een jaar met de wens mijn borsten te laten vergroten, of liever gezegd weer wat meer volume te geven want op mijn leeftijd (47 jaar) en 3 zwangerschappen is dit volume ver te zoeken! Ik sport vrijwel dagelijks en doe trouw mijn buikspieroefeningen maar vollere borsten en een strakkere buik levert dit niet op. Na diverse klinieken te hebben bezocht, heb ik afgelopen vrijdag definitief voor Bergman, Den Haag gekozen. Dr. van Drunen gaat

bij mij op 4 maart 2013 (de eerst beschikbare maandag!) een BV en liposuctie uitvoeren. Ik heb zelf een grote cup C en heb gekozen voor 200 ml implantaten (200 ml. links en 250 ml. rechts, ongelijke borsten!). Waarschijnlijk zal ik nog wel veranderen voor 4 maart, hoor regelmatig dat vrouwen toch spijt hadden, geen maat groter te nemen. Implantaten komen op de spier.

Geweldig dat dit forum er is, hopelijk krijg ik meer inzicht in de behandeling, wat ik kan verwachten en waar ik rekening mee moet houden. En hopelijk

ga ik 4 maart vol vertrouwen de operatie in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

welkom op het forum! 200CC lijkt me idd wel niet zoveel. Ik heb nu 350CC, was eerst gezegd dat hij maar 250CC ging plaatsen, maar nu ben ik zeer blij dat het uiteindelijk 350 geworden is.

Dus denk er nog maar eens over na, zou jammer zijn moest je ze daarna te klein vinden.

Ik kom wel van een AA cup naar nu een D. Had 11jr geleden mijn eerste BV en toen kwam er 140CC bij, ging toen ook niet meer in wegens te spannend vel. Toen had ik een B cup en nu dus een D. Ben zeer blij met de maat

grts,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum en wat goed dat je toch de knoop doorhakt. Nu is misschien wel de juiste tijd he ;)

Je hebt het over het aantal cc dat je in je borsten laat plaatsen. Je hebt nu al een C cup he, dus dat is niet te vergelijken met iemand anders die 200 cc zou krijgen met een B cup... Daarbij is het nog zo dat de breedte en projectie meer zeggen over de uiteindelijke maat, dan het aantal cc. Welke maat welk implantaat heeft, ligt aan het merk en aan het profiel. Dus het kan best zijn, dat iemand met 200 cc een grotere borst krijgt na de bv, dan iemand anders met 350 cc (om maar een voorbeeld te noemen) Als diegene met 350 cc een medium profile krijgt en diegene met die 200 cc een extra high profile, dan heeft die met dat extra high profile meer projectie dan diegene met die medium en 350 cc. En de projectie, die geeft het volume naar voren.. (als je begrijpt wat ik bedoel)

Dus als je nog eens zou gaan passen, dan kun je dit misschien vragen aan je pc, hoe het zit met de profielen van de prothese die je zou krijgen :) Als je dat wilt...

Misschien handig om een foto mee te nemen van borsten die je graag zou willen, qua grootte... Dat is vaak duidelijker dan aangeven welke cupmaat je wilt :)

Verder het je het goed gedaan, je hebt je post goed geplaatst om je voor te stellen. Echter ga ik je nu verhuizen naar de operatieverslagen, en pas ik je titel aan, omdat je al een operatiedatum hebt ;)

Je hoort er dan meteen helemaal bij :D

Heel veel lees- en forumplezier!

En bij vragen: shoot! :35:

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuuntje en BB, dank jullie wel voor jullie reactie. Ik merk nu dat ik er goed aan heb gedaan even te googlen afgelopen weekend en zodoende op dit forum terecht ben gekomen! Het gesprek dat ik afgelopen vrijdag heb gehad was erg goed maar ik merk nu dat ik (en mijn man ook) veel vergeten ben van de informatie. Weet wel dat ik geen anatomische implantaten krijg, maar de ronde. Onder de spier was voor mij geen optie. Dr. van Drunen kwam zelf als eerste met de 300 cc implantaat aan maar toen ik mezelf in de spiegel zag, vond ik die 'too much'. Nou moet ik achteraf zeggen dat de 250cc op zich niet zo heel veel verschil maakte, het went idd wel heel snel! :68: Het advies een foto mee te nemen is top, ga ik zeker doen.

Ik heb nog een aantal vragen voor jullie. Ik heb besloten het mijn omgeving niet te vertellen, ook mijn 3 meiden (16, 18 en 21) niet. Ik vraag me alleen af of dit haalbaar is. We (mijn man en ik) zouden sowieso de nacht na de operatie in een hotel in Den Haag overnachten en dan de dag daarna naar huis. Hoe beroerd ben je na de ingreep en hoe lang gaat dit duren? Ik bedoel dan zo beroerd dat je echt op bed moet bliijven? Denken jullie dat de dag na de ingreep het thuis te verbergen is dat ik een BV heb ondergaan?

17 dagen na de BV hebben we een diner in een restaurant waar we ruim een jaar geleden voor hebben moeten reserveren. Afzeggen doen we liever niet maar denken jullie dat ik een paar uur aan tafel kan zitten? En hoe zit het met alcoholgebruik na die 17 dagen? Zijn daar dan nog beperkingen aan?

xx Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anne,

Poeh, ik denk niet dat je het voor je 3 meiden verborgen kunt houden hoor! Lijken me iets te oud daarvoor. Mijn dochter is 4 jaar en die roept al regelmatig dat mama hele grote borstjes heeft en we hebben haar niks verteld.

Die eerste nacht in een hotel heb ik wel wat vaker gehoord hier. Voor mij zou het VRESELIJK zijn geweest want ik was echt dood en doodziek geworden van de narcose enzo. Maar ja, dat isvoor iedereen verschillend natuurlijk!

Ik heb qua pijn echt een droomherstel gehad maar liep toch echt wel als een krom vrouwtje in het begin en je armbewegingen zijn ook heeeeeel erg beperkt. Je zou dan dus echt een goede smoes moeten verzinnen waarom je zo beweegt enzo.

Het diner na 17 dagen zou wel moeten lukken in principe. In ieder geval zo denk ik erover maar er zullen hier denk ik ook wel meiden zijn die er niet aan zouden moeten denken om na 17 dagen uitgebreid te gaan dineren.

Uhm.....erg veel heb je dus niet aan mijn advies,haha! Het is ook zo verschillend hoe iedereen zich voelt na een bv!

Oh ja, wat betreft alcohol zou ik niet weten na 17 dagen. Misschien maar even voor de zekerheid aan je pc vragen. Mij lijkt een wijntje geen kwaad kunnen maar zou persoonlijk geen compleet wijnarrangement bij je eten nemen.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Stones,

Hmmm... tja.... daar was ik al bang voor. Nu woont de oudste niet meer thuis en de andere twee zitten wel hele dagen op school maar zal idd moeilijk worden. Als ik hoor dat jouw dochtertje het verschil al ziet!! :141: Ik vind het alleen naar die meiden toe moeilijk uit te leggen, wij roepen constant dat ze niet zo met hun uiterlijk bezig moeten zijn en dan laat ik dit doen! Onze oudste dochter vindt het al gezeur wanneer ik zeg dat ik mezelf iets te zwaar vind (en wat eigenlijk helemaal niet zo is, maar ja...). Ik heb ook geen zin dat straks het hele dorp ervan af weet, en ik weet nu al dat die meiden het aan hun beste vriendinnen gaan zeggen met de toevoeging: "maar niet doorvertellen, he!" :125: Bovendien woon ik in een vrij conservatief dorp waar je al snel opvalt wanneer je je wat met je uiterlijk bezig houdt. Dusss....... moeilijk! En over dat hotel: daar heb ik nog helemaal niet bij stil gestaan, kan natuurlijk ook zo zijn dat ik hondsberoerd ben, ja. Misschien is het dan toch verstandiger de meiden in te lichten maar moet nog wel even goed gaan nadenken hoe ik dat ga aanpakken.

Dank je wel voor het meedenken, iig. Ook over het diner. Zou wel jammer zijn van het wijnarrangement maar misschien heb ik tegen die tijd helemaal geen behoefte aan glazen wijn en zijn 1 of 2 wijntjes al meer dan genoeg!

Nogmaals dank!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat had en heb ik ook nog steeds hoor! Hoe ga ik haar later goed over zichzelf laten voelen terwijl mama naar een pc is geweest.... Je wil toch dat ze vol zelfvertrouwen zitten wat betreft hun uiterlijk. Moeilijk...maar voor mij nog een zorg voor wat later.

Oh god ja, het "niet doorvertellen he" gaat zeker niet goed komen! Echt lastig ja voor je...

Nou, om je een beetje gerust te stellen; ik heb hier al heeeeeeel veel operatieverslagen gelezen en het is op 1 hand te tellen hoor van degene die zo ziek zijn geworden als ik.

Ja, zonde van het wijnarrangement! Ik neem aan dat je naar een (misschien wel 2 of 3) sterrenrestaurant gaat? Omdat je zo lang van te voren moest reserveren. Maar misschien dat jouw pc wel zegt dat het helemaal geen probleem is?

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik kan me echt volledig aansluiten bij wat Stones zegt. Heb daar niets anders over te zeggen.

De enige toevoeging die ik wil doen is: Ga gerust voor het wijnarrangement! Na 17 dagen is er geen probleem bij wijn! De eerste week is het allerbelangrijkste, zonder alcohol. Zelf ben ik daarna ook begonnen met ongeveer een glaasje wijn per dag (bij mijn wissel..... bij mijn eerste bv heb ik twee weken gewacht)

Met 17 dagen, mag jij gerust gewoon deelnemen aan het wijnarrangement. Het etentje zou eigenlijk ook geen problemen moeten geven als je je prothesen voor de spier krijgt (zoals ik begrijp uit je verhaal) Wat misschien wat lastig zou zijn, is als je nogal moe bent van de narcose. Daar kun je wel wat weken last van hebben.

Ik ben zelf verpleegkundige, dus tover dit niet uit een hoge hoed (over die alcohol ;) )

Succes! En nog veel leesplezier hier! Veel leuke info te vinden hier :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, hoi.. wat een opluchting! Dus toch lekker genieten van een wijnarrangement! Fijn dat je als verpleegkundige mij info hebt kunnen geven, BB! En ja, Stones, we gaan naar Sergio Herman, zou heel vervelend zijn te moeten afzeggen. Duimen maar dat ik niet halverwege de middag zit in te kakken door vermoeidheid in combinatie met alcohol. Zou beetje raar overkomen!

En Stones, je hebt idd nog een tijdje voordat je dochter je vragen zal gaan stellen over je BV. Misschien reageert ze tegen die tijd wel volkomen begrijpend en is ze een heel zelfverzekerde jonge vrouw! Jij bent van een AA naar E gegaan? Wat moet je je geweldig voelen!

BB, ik begrijp dat je met je 'wissel' bedoelt dat je een tweede BV hebt gehad? En wat is 'medium' en 'high'?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

Ik zou er een fles water bij drinken ;) om 'inkakken' te voorkomen ;)

Over je vraag, er zijn verschillende soorten profielen bij protheses... Je hebt low, medium, high en extra high profile. Hoe dit ongeveer in elkaar zit, staat een beetje beschreven in het volgende topic:

Even dit topic lezen en dan ben je al een stukje verder in wat het inhoudt :)

En ik heb idd een wissel gehad, omdat mijn eerste pc een verkeerde (te brede) prothese geplaatst had bij mij... Dat was niet mooi, en ik had er veel last van, dus vandaar dat ik op zoek ging naar een andere chirurg die dat wilde herstellen (had geen vertrouwen in mijn eigen pc meer, omdat hij zijn fout niet toegaf )

Dus binnen 3 maanden lag ik weer op tafel, maar nu is alles goed en ben ik supertevreden :D

Dr. Demeyere heeft bij mij HEEL goed werk geleverd :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooohhhh...Sergio Herman! Jaloersssss.....hihi

Ja, bij mijn dochter duurt het inderdaad nog even! Hoop dat ze de genen van papa's kant heeft wat betreft de borstontwikkeling!

En inderdaad van een AA naar E!! Kan het zelf eerlijk gezegd nog steeds niet geloven hoor? In kleding ziet het eruit als een C trouwens (helaas). Iedereen staat er ook versteld van als ze vragen welke maat ik nu heb.

Voel me er helemaal geweldig bij! Kan niet wachten tot het zomer is en leuke hemdjes aan!

Aan de ene kant "spijt" dat ik het niet jaren eerder heb gedaan maar nu is mijn jongste 17 maanden en komen er geen kindjes meer dus blijven m'n borsten ook mooi in model ivm een zwangerschap!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Shit, nog een week en dan ben ik aan de beurt en kan op dit moment alleen maar denken:"waar begin ik in hemelsnaam aan?!!" 't Is niet dat mijn borsten te klein zijn, enkel wat hangend een leeg en ik kijk best uit naar het moment dat ik weer een mooi decollete zal hebben, maar om te laten snijden in gezond vlees... Brrrr... gaat toch wel erg tegen mijn gevoel in opeens. Ben ook erg nerveus voor de narcose, ik lees hier regelmatig dat het gevoel van de controle uit handen geven niet meevalt en ik zit met hetzelfde probleem. Ook denk ik constant:"ik hoef eigenlijk niet geopereerd te worden, het is puur cosmetisch, stel je voor dat ik niet wakker word uit de narcose?" Herkenbaar, anyone? :93: Is het sowieso handig een kalmeringstabletje te vragen voor de ingreep? Helpt dat een beetje je wat rustiger te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds half 6 thuis en nu lekker op de bank met een pot brandnetel-thee en 24Kitchen op tv. :) tjongejonge, wat is alles mij enorm meegevallen, zeg! Van narcose ("waar wil je naartoe op reis? Thailand? Wijntje erbij in het vliegtuig? We gaan opstijgen, fijne vlucht!") :) :), tot pijn. Links 260cc, rechts 200cc, nu mooie, gelijke borsten en lipo buik en flanken. Totaal 1 kg vet weg, heerlijk! Heb echt 0 pijn, beetje zeurend gevoel in m'n rug maar dat is 't. Even afkloppen dat het zo blijft maar ik ben blij!!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd!!

Wacht niet met nemen van pijnstillers tot je pijn krijgt.... Want dan is het moeilijker onder controle te krijgen.. Slik sowieso even iedere 6 uur 1000mg paracetamol! (dus ook 's nachts je wekker ervoor zetten) Voorkomen is beter dan genezen ;)

Een goed herstel!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig dat het je mee gevallen is.. zijn ze bij jou voor of achter of tussen de spier geplaatst? ik zou ze achter krijgen maar dit kon toch niet, dus heb ze nu voor de spier, ik heb wel pijn maar vooral bij mn ribben en buik etc... die bh irriteerd me nog niet en de band ook niet.. ben zo nieuwschierig hoe ze eruit zien haha, had ze een beetje gezien maar met bh aan lijker ze veel kleiner dan zonder die bh aan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

BB, neem keurig de paracetamol zoals je al had aangeraden, ook deze nacht mijn liefhebbende echtgenoot wakker gepord voor een glas water en twee tabletjes. Gaat prima zo! :) Nog steeds weinig pijn, het is meer mijn die zeurt door de lipo. Toch totaal zo'n 7 uur goed geslapen vannacht, heerlijk!

Dana, ik heb ook voor de spier, scheelt sowieso al een hoop vwb pijn. En ik vind mijn borsten er in de bh ook niet echt veel groter uitzien.... hoop dat dit straks allemaal nog goed komt! Net wel even de voorkant losgemaakt om te kijken maar was eerlijk gezegd beetje teleurgesteld! vind ze ook nog niet echt mooi maar mijn man zegt dat alles waarschijnlijk nog moet bijtrekken. Dat hoop ik dan maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is minder zeg dat je teleurgesteld bent maar zoals ik ook lees op deze site veranderd er nog veel! dus hopelijk komt het goed. hoeveel cc had je ook alweer etc? ik heb veel pijn aan mn buik en ribben,, mn borsten voelen wel strak maar niet heel pijnlijk.. ben wel hondsberoerd en al 2 x overgegeven, net weer een broodje gegeten, hopelijk komt die er niet uit.. wil me zo even douchen, hou die bh gewoon aan en douche gewoon de onderkant etc, voel ik me toch wat frisser.. wil mn bh eingelijk ook ff los maken maar durf het niet zo goed..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 260 en 200 maar had van mezelf al grote C. Wilde puur wat vollere borsten. Had de beroemde ' theezakjes' na zwangerschappen! :) Ik denk dat de sportbh de boel nu vervormd en dat t daardoor beetje tegenvalt. Wat vervelend dat je zo beroerd bent! :( Drink je genoeg water en thee om de resten van de narcose weg te spoelen? Helpt echt hoor! en neem beschuitje met suiker om wat op kracht te komen. rug en buik zijn bij mij ook gevoelig maar denk dat t bij mij door liposuctie komt.. Als je gaat douchen, zorg dan dat je kunt zitten en niet te heet douchen! anders kun je naar worden! Misschien voel je je wat lekkerder wanneer je even opgefrist bent. Sterkte, meis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, ik was in het begin ook een beetje bang dat ik ze te klein vond, maar nu ik vandaag voor het eerst mijn BH heb uitgedaan was ik toch wel heel tevreden. Tja ze staan nog erg hoog, en zijn nog erg hard. Dit veranderd nog heel veel, maar qua grootte ben ik tot nu toe best tevreden. Even afwachten hoe ze over een paar weken zijn. Ik probeer iedere paar dagen ook foto's te maken om het verschil goed te kunnen zien. Ik heb ook niet zoveel pijn. Gelukkig ook voor de spier geplaatst. Als je sommige verhalen leest, wat een pijn die meiden hebben. Veel succes met je herstel. Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.