Ga naar inhoud

appelboom : 30 november 2012 : Dr. Lichtenegger : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

ik mag 30 november onder het mes bij de Bergmankliniek. Eindelijk!

Ik heb nu cup AA, ben 1,74, en 53 kilo.

Dokter Ulrich Lichtenegger gaat de operatie uitvoeren. Ik heb een heel goed gevoel bij haar. Ik wil echt niet zo groot. Een B cupje leek me top omdat ik heel tenger ben. Maar ik twijfelde heel erg tussen een b en een c omdat ik heel veel lees op dit forum dat mensen het achteraf te klein vinden. Dus ik heb mijn moeder nog een keertje meegenomen om te passen maar toen toch gegaan voor de grotere gegaan. 280 cc. ook op aanraden van de arts. Ik krijg dual plane met anatomisch gevormde implantaten.

Ik heb een week vrij genomen van mn werk. Gewoon bureauwerk. Is dat genoeg?

Ik maak me nog wel ongerust over de medicatie. Ik moet het doen op paracetamol en 1 keer per dag meloxicam. Ik hoor van iedereen dat de eerste dag/nacht vreselijk is, en dat t daarna minder wordt. Kregen jullieook niets extra? Geen slaappilletje of iets? ;)

En hoe zit het met die band die je om je sportbh moet dragen? krijg je die bij de kliniek?

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi appelboom

Welkom op het forum!! En wat leuk dat je binnenkort al je boobs krijgt!!

Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt, om de grotere prothesen uit te kiezen, want zoals je al zegt: de meesten valt het resultaat naderhand wat tegen....

Over de medicatie: zorg dat je 1000mg paracetamol per keer neemt en strikt elke 6 uur! Zet 's nachts ook je wekker voor je paracetamol!! Heel belangrijk dat je een spiegel in je bloed opbouwt namelijk!

Meloxicam kun je dan het best nemen voor je naar bed gaat, maar niet tegelijk met de paracetamol. Liefst zeker een uur ervoor of erna :)

Er zijn meiden die ook na een week weer aan het werk gaan, maar het zou ook wel eens tegen kunnen vallen! Niet alleen om de pijn, maar ook omdat je na een narcose nog een tijd wat moe kunt zijn. Verder is het lastig, en verzekeringstechnisch niet verantwoord om dan al auto te rijden, mocht je met de auto naar je werk moeten...

Slaappillen worden zelden voorgeschreven... helaas, want slapen zal vooral de eerste nachten moeilijk zijn! Probeer je ruggesteun wat hoger te zetten, zodat je niet helemaal plat op je rug ligt, want meestal ligt dat niet zo lekker... Of anders een fort bouwen met kussens :)

Tevens een kussentje onder je knieeen, zodat je niet zo gauw naar beneden zakt en dat ontlast je rug ook wat.

Over de band weet ik niets helaas, maar misschien anderen. Anders moet je daarover maandag nog even naar de kliniek bellen, dan weet je het helemaal zeker :)

Heel veel succes!!

Ik zal je titel even aanpassen zodat je er helemaal bij hoort :35: en je verplaatst naar de operatieverslagen, zodat mocht je een operatieverslag willen schrijven na de operatie, je dat in dit topic kunt doen :) Staat alles bij elkaar, wel zo overzichtelijk ;)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi appelboom

Gefeliciteerd met je datum, dat is al erg snel zeg!

Ik heb het ook alleen met paracetamol gedaan, zoals BB zegt elke keer 2 tegelijk, elke 6 uur. Daar ben ik ongeveer na 2 weken mee gestopt(zoiets, wel al ietsje eerder weer afgebouwd) toen ging het prima zonder paracetamol. Ik had eerste 3 dagen wel een extra pijnstiller, 1 per dag, maar ik zou niet meer weten welke dat is geweest.

Ik ben op dinsdag geopereerd, en op maandag weer aan het werk gegaan. Ik doe ook bureauwerk, ik vond het heel erg goed te doen.

Eerste 2 weken idd niet autorijden,mijn moeder heeft me de eerste week gebracht.

Mijn ervaring is dat het qua werk erg goed te doen is, en dat de pijn meevalt. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring geweest. (Ik had voor de spier, geen dual plane)

Nou heel veel succes in ieder geval, en he, volgende week om deze tijd heb je ze al een hele dag! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB en Vera. Thanks voor jullie reacties!

Goed om te weten van het opbouwen van die spiegel. Ga ik zeker doen! Maar ga denk ik toch nog eventjes mn huisarts mailen. Hij is heel relaxed en kan in iedergeval even meedenken. Misschien kan ik er toch nog een slaappilletje uitpersen ;)

Ik hoef gelukkig verder helemaal niets. Heb honderd series gedownload en mn vriend zal goed voor me zorgen (hoop ik) ;) En als ik weer moet werken kan ik zo met de tram van deur tot deur. Dus dat is prima.

Ik hoop vooral dat het er natuurlijk uit komt te zien!

Zal zeker een after operatieverslagje schrijven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi appelboom!

gefeliciteerd met je datum, ik lees je topic even mee aangezien het heel herkenbaar is wat je schrijft. Tenger, zo natuurlijk mogelijk en niet al te groot willen... ben erg benieuwd naar je ervaringen, want ik weet zelf nog niet of ik de stap wil zetten.

Heel veel succes aankomende week!!!

Groetjes logsta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Appelboom,

Whoeiii, nog 3 nachtjes slapen! Spannend:)

Heerlijk dat je lekker veel series hebt gedownload, altijd lekker om alles achter elkaar te kijken:)

Nou zorg maar wel dat je stevig zit in de tram zodra je weer kan, ik ga bijna nooit met de tram, ga ik laatst 1x ipv met de scooter naar de stad met de tram, maakt hij een noodstop bij het zebrapad haha, nou ik bleef op mn voeten gelukkig, maar stond wel een paar meter verder om een paal heen gevouwen hahaha, niet erg charming :45:

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het zit er op!

Wat een pijn zeg! Toen ik aankwam in de kliniek mocht ik meteen mee omdat ze met degene voor mij heel snel klaar waren. Dus ik kwam meteen in een stroomversnelling. Kleding uit, optekenen, en ik mocht mee. Zenuwachtig!

Toen ik wakker werd verging ik van de pijn. Toen kreeg ik meteen extra morfine maar ik merkte daar niets van. Kon ook niet meer in slaap komen maar mn ogen waren zo zwaar dat ze de hele tijd dicht vielen. Uiteindelijk mocht ik naar mn kamer waar mn vriend was. Dat was wel heel fijn. En het zag er toen ook meteen al heel mooi uit, dus dat was een opluchting.

Daar werd de pijn ook niet echt beter. Kreeg ik paracetamol. Toen de bh aan. De eerste paste niet. Dat heb ik nog nooit meegemaakt! Altijd was elke bh te groot en nu paste de bh niet! Dus dat was wel grappig.

toen ik naar huis mocht en dus op ging staan om mijn kleding aan te doen moest ik heel erg kokhalzen. Voelde alsof mijn borsten eraf zouden vallen.

Thuis aangekomen heb ik er maar snel tramadol en diclofenac bij in gegooid wat ik extra van mijn huisarts had gekregen. Dat werkte gelukkig wel. Heel fijn. Slaappilletje er in, en toen kon ik wel aardig slapen. heel vaak naar het toilet, maar dat voelde verder niet heel naar.

Hele dag ging het ook wel met de medicatie, dus toen heb ik net eventjes de bh en band afgedaan om te kijken. En het staat allemaal super strak. heel erg gezwollen en wat blauw. zelfs mn tepel staat zo strak als een hoedje.

Hoe lang blijft de huid zo gespannen? En wanneer kan ik weer een rondje buiten gaan wandelen?

ik ga nu lekker slapen, hopelijk is het morgen weer wat beter.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis

Allereerst gefeliciteerd! Het zit erop;) Nu aansterken en beter worden!

Ik ben de eerste week binnen gebleven, omdat ik ook die mogelijkheid had. Ik ben na 6 dagen weer naar buiten gegaan,en dus ook meteen aan het werk.

De huid is bij mij ik denk ongeveer een week of 3 wel gespannen geweest, na de eerste week werd het wel al beter, maar ik heb best lang vocht daar gehouden, en voordat het echt 'losser' begon te zitten, was ik echt wel een week of 3 zeker verder.

Heel veel beterschap en succes!

x veer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteeeeeerd!!!

Ik heb zelf geen last gehad van een gespannen huid dus daar kan ik niks over zeggen.

Buiten een rondje wandelen voel je zelf het beste aan. Als jij denkt dat het kan kun je best naar buiten. Het is goed zelfs om wat in beweging te blijven!

Nog een goed herstel verder!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Appelboom

Gefeliciteerd met je boobs!!!

Je huid kan best een tijdje strak blijven staan, dat is bij iedereen verschillend.. Ligt er ook aan hoeveel vocht er steeds weer in je borst aangemaakt wordt :)

Meestal neemt het inderdaad, zoals Vera al zegt, na een week of 3 sowieso af :)

Wandelen voel je zelf het beste, wanneer het weer kan. Let er wel op dat je niet te ver gaat, want het zou kunnen dat je na 5 minuten kapotmoe bent :) Nawerking van de narcose :106: Gaat vanzelf steeds een beetje beter :D

Wel grappig om mee te maken dat er opeens een bh te klein is he haha!!

Een goed herstel gewenst!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.