Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Beste allemaal

Ik ben op 5 juni geopereerd door Dr van Selms.

Ik heb nu een mooie E cup, zeer blij mee.

Nu vraag ik me alleen af, wat ik echt nog niet mag doen, nu zo'n 5 maanden PO.

Ik heb weinig last meer, maar bijv wel als mijn menstruatie eraan komt, zijn mn borsten erg opgezet, pas ik mn bhs amper en heb ik wel gevoelige borsten. Altijd wel gevoelige borsten gehad, maar nu let ik overal veel meer op.

Ook vraag ik me af of ik zonder sportbh kan slapen? Ik slaap nog bijna elke nacht met een sportbh.

Ik ben gewoon heel bang dat ik alsnog een complicatie krijg doordat ik iets doe wat nog niet mag of fout is, al doe ik erg nog steeds voorzichtig mee, ook met sporten.

Hoe voel je nou dat het niet goed gaat, of dat er iets met de prothese mis is?

Mn linkerborst heb ik namelijk af en toe nog wel steken of doet het een beetje zeer, rechts helemaal geen last van.

Weten jullie meer over het herstel wat dit betreft?

Groetjes Veer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meid

Ik kan antwoord geven in 1 zin (wat uitzonderlijk voor me is ;) )

Je mag alles weer!!!

Ik ben zelf ook vijf maanden po en doe alles weer. Ook slapen doe ik zonder sportbh. Heb er wel een tijdje aan moeten wennen, dat ik hem nog vaker aan trok, maar sinds een paar weken, slapen de mijne ook los in het hok :)

Complicaties kun je nu niet meer krijgen door iets wat je zou doen, dus lekker weer jezelf zijn :D

Die steken, die kun je een hele tijd af en toe hebben, hoort er toch bij. Je leest er niet zo veel over, omdat de meesten het misschien als normaal ervaren en dat is het dus ook :)

Wat je voelt als er iets mis is met de prothese? Nou, geen idee, maar ik denk dat je dat verschil echt wel zult merken. Als er echt iets aan je borsten zou zijn, dan heb je er continu last van, of in ieder geval een groot deel van de dag.

Je hoeft je geen zorgen te maken, denk ik, want wat je beschrijft, komt me allemaal heel bekend voor :)

xxx BB

Hm, was toch net iets meer dan 1 zin..... :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB

Bedankt voor je reactie!

Misschien ben ik gewoon een beetje te bang dat het fout gaat, let met alles op, slaap niet op mn buik, draag de sportbh bjna elke nacht.

Ik ben nu al 2 dagen ziek en helaas ook thuis van me werk, voor het eerst sinds jaren, en draag dus ook echt 24 uur de sportbh, omdat ik meteen bang ben dat het anders fout gaat.

Ik zal meer mezelf worden dan, en net als jij zegt gewoon alles doen:)

Mag je trouwens bijv in attracties in bijv de efteling waarbij de beugel over je borst loopt? Vroeg ik me ook al een tijdje af namelijk.

Nou ik ga me best doen om 'normaal' te doen hihi, bedankt vooor je reactie en je tijd:)

Groetjes Veer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schijnt zelfs van een flat van 20 hoog te mogen vallen met je boobs. Zelfs dan zouden ze gewoon nog heel moeten zijn :) (dat zou dan wel het enige aan je lijf zijn, maar je begrijpt wat ik bedoel ;) )

Echt meid. Probeer de zorgen van je af te zetten en kijk hoe het voelt. Steeds een stapje meer. Gewoon opbouwen! Niet alles ineens weer gaan doen, want als je lang niet veel gedaan hebt, dan is je spierkracht verminderd en zul je je spieren weer moeten opbouwen, ook je borstspieren. Dus ga niet opeens als een gek met vanalles slepen, maar bouw het op. Kijk gewoon of het goed voelt....

Maar alles mag, je mag dus ook weer naar de Efteling :D

Heel veel succes met de angst van je af zetten. Ik snap het wel hoor, het is je lichaam en je wilt het beste ervoor :) Maar stapje voor stapje, gewoon terug naar het normale leven :)

Succes :35:

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm ja dat is dan het enige nog dat heel is hihi, maar ik begrijp wat je bedoeld:)

Ja ik pak het op zich ook wel al een tijdje weer op, ik zwem sinds 2.5 maand elke weonsdag en ik doe wat andere sporten, maar bleef steeds een beetje bang. Maar ik ga me best doen om het weer normaal aan te pakken, en niet bang zijn dat er wat gebeurd:)

Thanks BB

x Veer

Link naar reactie
Delen op andere sites

die sportbh kan best uit hoor snachts,of je moet t zelf lekker vinden zitten,ik slaap zonder maar als ik ongesteld moet worden doe ik zon soft bhtje aan,omdat t net als bij jou dan zeer doet en,opgezwollen is(dan vind ik ze dan wel op zn mooist!).

Die steken heb ik dus 3 jaar lang gehad,nu zijn ze helemaal weg,kan dus jaren duren!!

gr Vlinder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Vlinder

Ja als ik ongesteld moet worden zijn ze echt groter, en pas ik bijna geen 1 bh, sportbh zit dan wel comfortabel.

Het liefst slaap ik af en toe zonder, maar was bang dat dat misschien kwaad zou kunnen, maar zoals BB zegt kan ik gewoon alles doen:)

De steken heb ik niet elke dag, en soms op een dag meerdere keren. Jij hebt het best lang gehad dan zeg!

Ben wel blij voor je dat ze nu helemaal weg zijn! :)

x Veer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben de uitzondering hier hoor haha,maar zeg t altyd gewoon eerlijk,sommigen zeggen nergens last van te hebben,wat is dus ook echt niet geloof dan,lol.

ja ik had ze ook niet constant,soms gewoon als ik tv zat te kijken,en riep dan echt AU he hihi,was dan ook meteen heftig,maar trok ook weer weg.

Allemaal zenuwen die moeten herstellen,en ja 3 jaar is wel lang he,pff.

Dacht dus dat t erbij hoorde,dat is ook wat de arts me vertelde,nee dat hoort r bij helaas,maar ja ,zijn maar mannen he whahaha.

weten hun veel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi ja precies, wat weten zij ervan;)

Bij mij ook niet constant idd, maar baarde me soms wel zorgen, zoalsik hierboven al schreef, ben ik af en toe best bang dat het alsnog fout gaat, en dat ik ineens iets raars krijg aan mn borst. Ben zo bli met het resultaat, en je leest best veel dat het bij andere meiden fout gaat, dan raak ik ook lichtelijk nerveus. Maar steken is dus normaal, tickets voor Disney kan ik gaan boeken want ik mag ook in attracties haha;)

Na zo een operatie toch af en toe nog vragen, blij dat er zo een goed forum is en dat we die ervaringen kunnen delen met elkaar.

Ja dat zijn natuurlijk zenuwen, sta er niet zo vaak meer bij stil dat die ook nog moeten helen.

3 jaar is zeker lang, maar gelukkig ben je daar nu vanaf en kun je lekker genieten zonder het geprik en gesteek ;)

x veer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi,

Hier nog iemand met dezelfde angsten. Ik ben nu ongeveer 9 weken po en heb ook nog af en toe last van mijn rechter borst... Na het lezen van jullie berichten was het ook voor mij een geruststelling... Het hoort bij het herstel...Wil graag complicaties voorkomen, in hoeverre dat dan gaat :D

Maar een vraag aan jullie. Als jullie gaan slapen krijgen jullie dan ook enorme rugpijn? Ik heb nu sinds een paar dagen last van mijn rug, alleen als ik lig!! en ik wordt er snachts ook wakker van :S Als ik eenmaal ben opgestaan dan trekt de pijn weer weg...

Liefs

Zehra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Zehra

Blij dat het jou ook een beetje gerust stelt:)

Nee ik heb daar geen last van, heb aan linker kant van me rug.bij mn ribben het twisted rib syndrom, dus daar chronische pijn, van een ongeluk niet door de boobs hoor hihi. Merk verder geen rugpijnklachten.

Misschien lig je onbewust steeds in een ongemakkelijke houding door je boobs?

X veer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou best eens kunnen, wat veer zegt! Omdat je je niet zo helemaal op je gemak voelt met je boobs, neem je misschien een bepaalde houding aan in bed die er voor zorgt dat je rugpijn krijgt......

Slaap je op je zij?

Heb je dan al eens geprobeerd een kussen voor je te leggen, zodat je niet bang hoeft te zijn om door te rollen en op je boob terecht komt? Kan me voorstellen dat je dat namelijk niet wilt (bij mij lukt het ook pas sinds een maandje om redelijk goed door te rollen, tot een houding tussen zij- en buikligging in. en gebruik wel nog steeds een kussen, waar ik dan zo half op lig.

Misschien een idee?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo slaap ik ook nog steeds vaak. Of het kussen voor me,zodat ik er tegenaan kan leunen en niet bang hoef te zijn om door te rollen, en ik doe hem ook wel eens achter me instoppen zeg maar, druk ik hem flink onder me rug en schouder, dan lig je dus comfortabel half op je rug en zij, ligt ook wel erg lekker:) Ik lig alleen in bed, dus ik heb alle mogelijkheden en kan alle kanten op. Plus alle kussens gebruiken haha! :45:

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi,

Het kan best zo zijn dat ik ongemakkelijk lig... De pijn is aan de rechter kant van mijn rug.. heel vreemd :S Het is al iets minder maar voel het nog wel.

Ik lig idd op mijn zij.. mss dat ik idd een kussen moet gebruiken. Ik ga t in ieder geval uitproberen :D

Thnx voor de tips

x Zehra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.