Ga naar inhoud

Valt de 'ideale' maat qua opmeting het mooist?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik vraag me even iets af. Veel pc's meten je borsten op. Er rolt dan, obv een maattabel, een bepaalde maat prothese uit. Bij mij werd bijvoorbeeld gezegd 'dit is de maat die het meest ideaal is qua opmeting'.

Wat wil de opgemeten maat nu precies zeggen? Hoeveel er minimaal in past? En staat de opgemeten maat dan het mooiste (volgens bv-norm of in algemeen)? Velen nemen toch groter / hebben andere wensen dan de opgemeten maat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Moeke,

Je borsten worden opgemeten en aan de hand van de breedte komt er dan een maat prothese uit. Ik zal even een paar voorbeelden geven van het merk Natrelle.

Daar heb je van de inspira lijn (ronde geruwde prothese) 4 verschillende profielen. Low, moderate, full en xtra full projection. Dan neem ik van alle vier de zelfde breedte.

Low : 12,5 cm = 230 cc met een projectie van 2,5 cm

moderate : 12,5 cm = 345 cc met een projectie van 4,2 cm

Full : 12,5 cm = 385 cc met een projectie van 5,1 cm

xtra full : 12,5 cm = 470 cc met een projectie van 6,2 cm

Je ziet dus dat als je dezelfde breedte aanhoud, dat het aantal cc toeneemt en de projectie ook.

Een (goede) pc gaat dan kijken naar je wens. Wil je een mooi volle borst of wil je een mooie natuurlijke hangende borst.

Ik hoop dat ik het zo goed en duidelijk heb uitgelegd.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie. Dat je met eenzelfde breedte zoveel verschil in cc kunt hebben, wist ik niet, Dacht dat dat minder was. Maar misschien geldt dat bij anatomische.

De afstand tussen tepel en 'plooi' wordt ook gemeten. Is dat dan om de 'ideale' projectie vast te stellen?

En waarom de afstand meten tussen tepel en midden van sleutelbenen (als ik me goed herinner)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie. Dat je met eenzelfde breedte zoveel verschil in cc kunt hebben, wist ik niet, Dacht dat dat minder was. Maar misschien geldt dat bij anatomische.

De afstand tussen tepel en 'plooi' wordt ook gemeten. Is dat dan om de 'ideale' projectie vast te stellen?

En waarom de afstand meten tussen tepel en midden van sleutelbenen (als ik me goed herinner)?

Bij anatomisch heb je net nog meer verschillende cc's ;) Omdat er niet alleen in de breedte verschil kan zitten, maar ook nog in de hoogte en dat maal de verschillende profielen! Tel uit je winst ;)

En Enibas :35:

;)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afstand tussen tepel en 'plooi' wordt ook gemeten. Is dat dan om de 'ideale' projectie vast te stellen?

En waarom de afstand meten tussen tepel en midden van sleutelbenen (als ik me goed herinner)?

Er is een soort van "algemeen gemiddelde" dat de afstand tussen sleutelbeen en tepel 20-22 cm is. Zo kan een chirurg ook perfect meten of er verschil in tepelhoogte zit.

De afstand tussen tepel en borstplooi laat ook zien of dat een tepel hoger of lager zit, maar in dit geval zit zit dan de borstplooi hoger of lager.

Stel dat de afstand vanaf het sleutelbeen naar beide tepels precies 21 cm is, en de afstand van borstplooi naar tepel bij de ene borst 12 cm is, en bij de andere 13 cm...

Dan heeft de borst met 13 cm verschil waarschijnlijk een lagere borstplooi, óf meer volume. Dit volume valt eventueel weer aan te passen door met 2 verschillende maten prothesen te werken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een soort van "algemeen gemiddelde" dat de afstand tussen sleutelbeen en tepel 20-22 cm is. Zo kan een chirurg ook perfect meten of er verschil in tepelhoogte zit.

De afstand tussen tepel en borstplooi laat ook zien of dat een tepel hoger of lager zit, maar in dit geval zit zit dan de borstplooi hoger of lager.

Stel dat de afstand vanaf het sleutelbeen naar beide tepels precies 21 cm is, en de afstand van borstplooi naar tepel bij de ene borst 12 cm is, en bij de andere 13 cm...

Dan heeft de borst met 13 cm verschil waarschijnlijk een lagere borstplooi, óf meer volume. Dit volume valt eventueel weer aan te passen door met 2 verschillende maten prothesen te werken :D

Oh helemaal waar!! :49:

Link naar reactie
Delen op andere sites

20-22 cm? Hmmm, hier slechts 15 cm. Zitten ze hoog of ben ik zo klein ; ).

De uitleg over de metingen maakt veel duidelijk.

Wel ben ik nog benieuwd of het zo is dat de opgemeten maat meestal het mooiste valt? Terwijl ik het opschrijf, besef ik me dat je dit misschien niet zo kunt zeggen omdat smaken verschillen. Maar misschien 'technisch' gezien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.