Ga naar inhoud

Dual-plane of achter de spier: welke pijnstillers?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik ben vandaag precies 1 week PO. Ik heb vorige week 385CC anatomische implantaten Dualplane gekregen. Ik kreeg Celebrex mee. Dit is een pijnstiller van 1000 mg. met ontstekingsremmer. Verder mocht ik elke 6 uur 2 paracetemol per dag innemen. De eerste 2 dagen na de operatie heb ik dit ook gedaan. Daarna merkte ik dat ik de paracetemol wel kon afbouwen. Sinds 2 dagen slik ik eigenlijk helemaal geen medicatie meer (Celebrex en paracetemol). Mij is de pijn echt 100% mee gevallen. Ik ben eigenlijk al wel twee dagen pijnvrij. Ik heb wel pijnscheut(jes)en bij het opstaan maar niet zo erg dat ik pijnstilling voor moet nemen. Ik heb meer een gevoel alsof ik heel intensief gesport heb. Dit gevoel is af en toe wel wat zeurend maar niet als pijn te noemen. Nu heeft iedereen een andere pijngrens en een ander herstel. Dit kun je van tevoren niet weten natuurijk. ik ben daarom gewoon begonnen me de maximale dosis pijnstilling en toen ik merkte dat ik me beter voelde ben ik gaan afbouwen. Dit is bij mij erg snel gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag precies 1 week PO. Ik heb vorige week 385CC anatomische implantaten Dualplane gekregen. Ik kreeg Celebrex mee. Dit is een pijnstiller van 1000 mg. met ontstekingsremmer. Verder mocht ik elke 6 uur 2 paracetemol per dag innemen. De eerste 2 dagen na de operatie heb ik dit ook gedaan. Daarna merkte ik dat ik de paracetemol wel kon afbouwen. Sinds 2 dagen slik ik eigenlijk helemaal geen medicatie meer (Celebrex en paracetemol). Mij is de pijn echt 100% mee gevallen. Ik ben eigenlijk al wel twee dagen pijnvrij. Ik heb wel pijnscheut(jes)en bij het opstaan maar niet zo erg dat ik pijnstilling voor moet nemen. Ik heb meer een gevoel alsof ik heel intensief gesport heb. Dit gevoel is af en toe wel wat zeurend maar niet als pijn te noemen. Nu heeft iedereen een andere pijngrens en een ander herstel. Dit kun je van tevoren niet weten natuurijk. ik ben daarom gewoon begonnen me de maximale dosis pijnstilling en toen ik merkte dat ik me beter voelde ben ik gaan afbouwen. Dit is bij mij erg snel gegaan.

De celebrex is 100 of 200 mg. Nóóit 1000 ;) Dus dat zal een nulletje te veel zijn? :45: Anders mag je blij zijn dat je nog leeft hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

NM Je krijgt meestal een recept mee van de arts. Daarnaast mag je iedere 6 uur idd 1000mg paracetamol nemen. Ga niet zelf dokteren met pillen, want sommige pillen verlengen de bloedingstijd, waardoor je een na-bloeding zou kunnen triggeren!!

Houd je dus aan de medicatie die je van de arts mag slikken.

Eventueel mag wel tramadol genomen worden als extra, of codeine. Dat zijn de twee die je extra mag nemen, maar heb je wel recept voor nodig, maar kan via huisarts

Als je een schema wil, afgestemd op jouw pillen, dan mag je me altijd pb'en als je weet welke pillen je krijgt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx BB! Door mijn werk ken ik de meeste pijnstillers wel en ken de bijwerkingen en contra-indicaties. Ik was gewoon benieuwd wat jullie voor pijnmedicatie hebben meegekregen/geslikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx BB! Door mijn werk ken ik de meeste pijnstillers wel en ken de bijwerkingen en contra-indicaties. Ik was gewoon benieuwd wat jullie voor pijnmedicatie hebben meegekregen/geslikt.

Oh ja... haha, even vergeten wat jouw achtergrond was haha....

Dan ook even mijn rijtje:

Eerste operatie:

4xdaags 2 paracetamol, om de 6 uur (ook 'snachts)

2xdaags (dacht ik) meloxicam

codeine z.n. (maar niet nodig gehad)

Tweede operatie:

4xdaags 2 paracetamol, om de 6 uur (ook 's nachts)

2xdaags celebrex (elke 12 uur dus)

Tramadol z.n die ik dus ook regelmatig gebruikt heb, al ben ik geen fan van te veel medicatie.

xx ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet echt niet meer wat ik allemaal moest innemen toen,celebrex dacht ik ,en ik had voor ik wegging iets ingespoten gekregen tegen ontsteking ...was zo slap als een garnaal dus half nog onder narcose,lopen ging amper,je wil niet weten hoe ik naar de auto gestrompeld ben hahaha.

(dat was vanwege de pijn,dus voor mijn idee had ik NIX gekregen)

verder hielpen paracetamol niet,was me al bekend,ik mocht dus overgaan op ibruprofen,want had geen last van bloedingen ofzo,al weet ik dat t een verdunner is,maar goed.

Nar mijn idee heb ik te weinig pijnstillers gehad maar ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja BB 100 mg inderdaad! hahahaha

@newmama81: Ik snap best dat je bang bent voor de napijn. Mijn ervaring is wel dat het met de Celebrex en de paracetemol voldoende onder controle te houden is. Aan je nickname te lezen ben je mama? Ik ben zelf ook moeder en ervaarde de pijn/druk als die van na de bevalling. Ik had een soort van erge stuwing in de borsten. Ik dacht de eerste dagen nog: Wat was het na de bevalling fijn dat je wat tegen die stuwing kon doen (kindje aanleggen, druk eraf halen)! Nu kan dat na de BV natuurlijk niet hihi. De stuwingsdruk blijft dus. Nu ben ik vandaag 8 dagen PO en ik heb nog een lichte stuwing. Het is absoluut niet pijnlijk te noemen. Ik neem er geen pijnmedicatie meer voor maar de druk is er wel.

xxx Valentijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, ik heb een kindje 22valentijn22, de stuwing kan ik me nog goed herinneren. Mijn pc zei ook dat het te vergelijken is met stuwing, maar voor al het nieuws, waarvan je weet dat het pinnlijk kan zijn, zie je op. Natuurlijk ga ik het overleven (mag hopen van wel!). Nog 15 dagen, dan is het zo ver! Spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...
NM Je krijgt meestal een recept mee van de arts. Daarnaast mag je iedere 6 uur idd 1000mg paracetamol nemen. Ga niet zelf dokteren met pillen, want sommige pillen verlengen de bloedingstijd, waardoor je een na-bloeding zou kunnen triggeren!!

Houd je dus aan de medicatie die je van de arts mag slikken.

Eventueel mag wel tramadol genomen worden als extra, of codeine. Dat zijn de twee die je extra mag nemen, maar heb je wel recept voor nodig, maar kan via huisarts

Als je een schema wil, afgestemd op jouw pillen, dan mag je me altijd pb'en als je weet welke pillen je krijgt :)[/quote

Wat kan je t beste nemen voor je herstel?? Of voor je operatie voor je lichaam

Link naar reactie
Delen op andere sites

NM Je krijgt meestal een recept mee van de arts. Daarnaast mag je iedere 6 uur idd 1000mg paracetamol nemen. Ga niet zelf dokteren met pillen, want sommige pillen verlengen de bloedingstijd, waardoor je een na-bloeding zou kunnen triggeren!!

Houd je dus aan de medicatie die je van de arts mag slikken.

Eventueel mag wel tramadol genomen worden als extra, of codeine. Dat zijn de twee die je extra mag nemen, maar heb je wel recept voor nodig, maar kan via huisarts

Als je een schema wil, afgestemd op jouw pillen, dan mag je me altijd pb'en als je weet welke pillen je krijgt :)[/quote

Wat kan je t beste nemen voor je herstel?? Of voor je operatie voor je lichaam

hoe bedoel je?

Pijnmedicatie? Of iets van vitamines?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor beter herstel , sneller heb ergens gelezen dat iemand voor de operatie paar weken iets heeft genomen voor n sneller herstel maar kan t nergens meer vinden

Enige wat het herstel (mijns inziens) kan bevorderen, is vitamine C forte, maar dit kun je een week van te voren nemen en bijvoorbeeld twee weken po.

Verder is het belangrijk om genoeg eiwitten te eten, dit zorgt voor een goede wondgenezing.

Genoeg groenten en fruit.

En sommigen nemen arnica tegen zwelling, maar arnica is bewezen niet-effectief.. Ook al zijn er nog steeds mensen die beweren dat dat wel zo is ;)

Of heb je het idee dat het iets anders was?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 12 jan een intake gehad en kreeg formulieren van dkt nio mee.

* pijnstilling: diclofenac 50 mg ( 3x pd 1 tablet)

* spierverslappers: z.n diazepam ( 2x pd 2 mg)  u krijgt deze alleen wanneer de prothese onder de borstspier is geplaatst 

en in mijn geval..

* antibiotica: wanneer u al protheses had en u heeft nieuwe protheses gekregen, dan kan het zijn dat u nog een antibiotica kuur op recept mee krijgt. Dit hoort u na de ingreep, deze kuur moet u dan afmaken.

en standaard 4 x per dag 1000mg paracetamol

 

ik heb voor mezelf wel deze dingen gehaald..
* Arnica , hier ga ik mee beginnen 2 weken voor de ingreep.
* vitamine c + forte kauwtabletten ( van de kruidvat trouwens want dat scheelde echt heel veel)
* en supradyn forte bruistabletten ( 1x per dag) 
Tja baad het niet >>>>

en verder moet mannetje lekker voor het eten zorgen.. hihi
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.