Ga naar inhoud

Boobie78 : november 2012 :


Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik volg stiekem alles hier, dus ik vond het hoogste tijd om eens wat te schrijven en een paar dingetjes te vragen.

Afgelopen woensdag ben ik geopereerd- prothesewissel na 13 jaar. Er was t vermoeden dat 1 prothese lek was en ik vond ze na de bevalling en borstvoeding toch niet mooi meer, dus hoogste tijd. 13 jaar terug had ik monobloc hydrogel 300 cc LP voor de spier, nu weer monobloc (gewoon dik tevreden en iedereen zegt dat ze prachtig en natuurlijk uitzien dus...) maar naar 440 cc HP voor de spier gegaan.

Mijn rechterpocket/ kapsel is van binnen wat omhoog gehecht, omdat het wat uitgezakt was, links gewoon t bestaande pocket gebruikt.

Ik ben nu 4 dgn PO en voel me goed- wel pijn, maar meer rechts waar het kapselreving plaats vond, links doet zowat geen pijn.

Nou heb ik dus een vraagje over hte reven van de kapsel- zijn er meerdere mensen die dat hebben gehad. Mijn borst hing eerst echt 3 cm lager en iets naar de oksel en dat is nu mooi gelift en naar binnen, maar voor mijn gevoel iets te veel want er zit nu halverweg mijn bost een soort deukje vanuit mijn oksel richting de tepel. Ik dek dat daar het meest gehecht is van binnen. Trekt de kapsel van binnen nog bij/ rekt het nog wat mee of blijft het zo?

Ik moet woensdag mijn hechtingen eruit laten halen en zal aan de pc vragen, maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen.

Verder durf ik mijn wond nog niet nat te maken, ik lees veel tegenstrijdige berichten. Mijn pc zei wel douchen maar in alle stress ben ik vergeten te vragen of dat inhoudt dat de wond ook nat mag worden of dat ik het moet afdekken...

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes, Boobie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi boobie

Officieel welkom dan nu ;)

En gefeliciteerd met je boobs! Je nieuwe :)

Over dat kapselreven en verhogen van je borstplooi. In het begin kan het zijn dat er dingen 'vervormd' zijn, maar normaal gesproken gaat dit zich allemaal nog zetten... Ik heb zelf hechtingen gehad in de zijkant van mijn pocket, om hem te verkleinen, en had daar flinke deuken van in mijn huid, naast mijn boobs. Deze trokken redelijk snel weg en na 10 dagen zag je ze bijna niet meer. Onder mijn borst had ik een deuk in mijn litteken, omdat daar de hechting zat die alles fixeerde, omdat mijn borstplooi verhoogd was. Die deuk is wat langer blijven zitten, maar nu, na 5 maanden is ook dat verdwenen :)

Echter, ben benieuwd wat je pc ervan zal zeggen!

Laat je het hier ook nog weten als je bij hem geweest bent?

Succes en een goed herstel verder!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx voor je reactie! Dat lucht wel op :)

Ik ben gewoon een beetje panisch denk ik, zeker omdat de eerste bv zo tegenviel qua resultaat. Met bh was t prima, maar zonder hing mijn rechterborst zo laag en opzij, was echt niet mooi... Pc heeft toen niet leuk gereageerd, vond alles prima uitzien, dus nu heb ik een goede pc gezocht die een aantal vriendinnen had "gedaan" en ik heb alle vertrouwen in zijn werk, dus toen ik die deuk zag schrok ik wel... Het eerste wat ik dacht was shit, weer alleen met bh aan mooie boobs :(

Wat denk je btw over t douchen, mag ik ze natmaken of liever wachten tot de hechtingen eruit zijn?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, sorry vergeten wat over te zeggen

Ik ben geen fan van douchen als je hechtingen nat kunnen worden. Als je echter van die pleisters over je hechtingen hebt, die geen water door laten, dan kan het wel...

Er zijn echter ook meiden die wel meteen mochten douchen, zonder deze pleisters... (heb echter in mijn opleiding als verpleegkundige altijd geleerd dat hechtingen niet nat mogen worden...)

Ach en het zijn nog maar drie dagen he ;)

Je kunt wel in de douche gaat staan en dan alleen douchen vanaf je middel naar beneden ;)

De rest aan de wasbak :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Boobie,

Ik mocht de dag erna wel douchen maar dan wel met van die pleisters die geen water doorlaten. Die heb ik er pas na 14 dagen afgehaald, toen we de hechtingen verwijderd hebben en nu douche ik me dagelijks, zonder pleisters, da's altijd een zalig moment vind ik, dat warme water op die gespannen borsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff net gedouched. Gelukkig hielp mijn mannetje want ik heb dus geen pleisters die de wind van water kunnen afsluiten en dus werd een ingewikkelde tafereel... Haren wassen was zowat niet te doen- zowel naar achteren als naar voren bukken ging moeizaam dus uiteindelijk werd het een soort zijnuiging half boven de wasbak...

Voel me wel heerlijk schoon :)

Nog 2 dagen en dan mogen de hechtingen uit. Can't wait!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahaha, dat haren wassen kan ik me ook nog herinneren van de eerste bv.... :45:

Wat een ramp he!

Ik zat op een tuinstoel met korte rugleuning in de douche, dikke badhanddoek achter me omgeslagen, kliniekbh aan, dan wat achterover hangen en hubby die mijn haren nat maakte en 'verkrachtte'. Hij is een schat, maar hoop van harte dat ie nooit meer mijn haar hoeft te wassen :45:

Maar gelukkig het is jullie gelukt ;)

Als die krengen van hechtingen eruit zijn, mag je weer lekker douchen. Wel voorzichtig dat je je armen dan niet te veel gaat optillen he.. :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ik ben nu 6 dgn po na een prothesewissel met kapselreving aan de rechterborst. Voor mijn gevoel verloopt dit herstel toch anders dan na een eerste bv. Zo is bv mijn linkerborst volledig pijnloos, geen spierpijn, niets. Hier is gewoon de oude kapsel en pocket gebruikt.

Maar bij de rechterborst voel ik toch wel nog flink wat. Zo doet het van binnen nog pijn, ik denk door de kapselreving en ook trekt mijn litteken enorm. Ik duft niet eens rechtop te lopen. Wanneer ik mijn verband verwissel, dan zie ik steeds 2 innieminnie kleine puntjes bloed, maar ik zie nergens opnhet litteken zelf iets raars.

Nou heb ik vanaf dag 1 al flink moeten hoesten, dus ondanks de tegendruk die ik gaf door mijn borsten vast te houden, ben ik bang dat ik iets heb beschadigd. Ik heb mijn pc gebeld en die zei dat hoesten echt niets kan aanrichten en alleen pijnlijk is voor mijzlef, maar ik vind het toch eng...

Morgen gaan de hechtingen eruit en ik ben echt benieuwd...

Bij mijn eerste bv ging nml het littekens ineens na 2 wkn open, dus toen moets demprothese voor een maand eruit :((( Ik ben nu dus extra bang, want ik heb geen zin om dit nogmaals mee te maken...

Wat zijn jullie ervaringen met toch flink trekkende littekens na een wissel? En het het herstel uberhaupt, is dat toch anders dan een eerste bv?

Alvast bedankt!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meid

Als er dingen 'extra' gedaan worden, zoals reving of extra hechten inwendig, dan is het herstel zeker anders! Ik weet er alles van haha.

Ben op tijd van 3 maanden ook twee keer geopereerd en heb twee totaal verschillende herstellen gehad!

Bij de eerste vooral veel vocht en heel weinig pijn, bij de tweede meer pijn (door inwendige hechtingen) en heel weinig vocht. Dus het lichaam doet iedere keer wat anders!

Hoesten kan inderdaad geen kwaad! En zeker niet als je je borsten tegendruk geeft!

Waarschijnlijk maak je je zorgen voor niets, maar ik kan me je zorgen wel voorstellen, zeker omdat het vorige keer opeens na 2 weken mis ging. Maar!!! Vergeet niet, iedere keer is het anders! Het komt vast helemaal goed :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx voor je geruststellende wooden, BB! Ik ga zometeen de hechtingen laten knippen en zal t navragen. Ik ben echt ongerust, het lijkt of er een zenuw vastzit rechts, flink brandende pijn en ik loop nog steeds krom. Links ben ik zo goed als genezen. Het gekke is dat de rechterborst ondanks de kapselreving weer is gaan hangen, is dus weer lager dan links. Ineens sinds 2 dagen... Terwijl de pijn richting mijn oksel niet minder wordt. Ik ben bang dat die weer open moet om nog meer omhoog te hechten... Pfff...

Ik kan niet wachten om straks de pc te horen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom net van de pc vandaan en ik ben echt opgelucht! De rechterborst hangt volgens hem doordat de zwelling (die dus links niet zat omdat daar niets is gereven) nu naar beneden zakt. Dat komt dus steaks goed. Hij zei veel van onder en rechts van mijn rechterborst te hebben mieten reven en vervolgens vast heeft gemaakt aan mijn ribben, vandaar de pijn. Zou zeker 1,5-2 mnd duren voordat de pijn weg is, maar daarna zouden beide borsten even hoog zijn!

Pfff, afzien dus nog even, mentaal voorbereiden op nog een tijdje pijn. Gelukkig komt het qua hoogteverschil goed zegt die, volgens hem kan na zoveel kapselreving onder je borst nooit meer op de oude lage plek komen te hangen! Ik hoop t!

Thnx iig voor jullie lieve berichtjes!!!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

FIjn dat je gerust gesteld bent! En de pijn... die blijft idd nog even, maar wordt wel echt steeds minder!!! Ik spreek uit ervaring :)

Gewoon rustig aan doen, dat is heel belangrijk, zodat alles lekker op zn plek blijft zitten :)

Soms duurt het allemaal wat lang, maar het enige dat je dan kunt doen is denken: ohja, ik moest geduld hebben ;)

Geduld is ondertussen mijn achternaam geworden haha

xxxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd ik ben ook mevrouwtje Geduld aan t worden ;)

Overigens nig een ander vraagje, je bent een pro ;) ik heb nog wat korstjes op mn litteken, de pc heeft dat ongetwijfeld gezien maar zei toch dat ik moest beginnen met smeren... Nu lees ik hier overal dat je pas moet smeren als de korsten weg zijn. Wat is wijsheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wijsheid is wachten met smeren tot de korstjes helemaal weg zijn! Laat maar alles lekker helen. Dat smeren komt daarna wel!

Ik ben pas met 5 weken po of zo begonnen met smeren en nu 5 maanden po, zijn ze nog maar heel licht roze. Het maakt geen ene zier uit of je pas na 6 weken of een half jaar begiint te smeren :)

Dus lekker even wachten....

Stel het litteken verweekt, en je krijgt een gaatje, waaar je een korstje hebt, dat vergeef je jezelf nooit toch?

xxxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeez, Haal vanochtend mijn droge pleister af, trek ik zo een vastgeplakt korstje mee! En wat zie ik eronder- een gaatje! Ik dacht dat ik gek werd, ik zag t weer helemaal voor me dat t opengaat net als de vorige keer! Pc gelijk gebeld, was aan t opereren, dus als een gek naar de huisarts. Die zei dat het zo klein is dat t vanzelf over een paar dagen dichtgaat, maar ik bleef aanhouden dat ik hechtpleisters wil, na alle ellende van de vorige keer. Kreeg dus hechtpleisters en zit nu op de bank, durf niet eens te bewegen, zo bang dat het opengaat :(

Pff, het kan nooit eens gewoon goed gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.