Ga naar inhoud

(oor) piercing in of uit tijdens operatie


Zenna

Aanbevolen berichten

Hoi Ladies

Even een vraagje.

Ik weet dat je alle piercings uit moet doen en ik heb er wel een paar en die vervang ik met een plastic staafje

Alleen nu heb ik een Tragus piercing in mijn oor. ik heb daar dan een staafje zitten maar krijg deze er met geen mogelijkheid uit.

Zou ik deze wel in mogen houden en eventueel afplakken? of blijft dat gevaarlijk??

Liefs Zenna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt alles moet uit..

Ik had een monroe piercing aan mn lip, een plastice ingestoken op aanraden van meiden op het forum.

Maar toen de assistent kwam, zei ze dat echt alles uit moest, en ik stond dat whaatt heelp, want binnen 1 minuut zou Plovier me halen.

Ik kreeg deze er niet uit, heb daar zitten wenen, gelukkig was hij later, na tot bloedens toe hebben getrokken, was deze uit, maar ook wel kapot.

=/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb iets gevonden:

Piercings moeten eveneens verwijderd worden. Het is namelijk mogelijk dat een oorbel of een navelpiercing achter blijft haken waardoor een kwetsuur optreedt. Piercings in de buurt van mond en neus MOETEN zeker verwijderd worden. Zij kunnen immers hinderlijk zijn bij het plaatsen van een buisje voor de ademhaling. Omdat het vrijwaren van de luchtweg levensnoodzakelijk is, zijn alle piercings die hiermee kunnen interfereren uit den boze. De anesthesist kan bijgevolg weigeren een (plaatselijke en algemene) narcose toe te dienen wanneer een piercing aanwezig is in de neus, aan de lip, in de wang of in de tong.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnxs Raibabe19

toch ook even ziekenhuis gebeld.. idd piercings moeten echt uit! tong die doe ik uit navel plastic staafje en afplakken en ook plastic staafje

maar mijn oor mag ik in houden omdat het een oorbel is en als ik m af plak kan het geen problemen veroorzaken.,

En anders moeten ze m op de operatie tafel er maar uit trekken,als ik onder narcose lig voel ik toch niks :75:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las laatst dat iemand een tweede haarnetje nodig zou hebben, dus dan zal dit ook geen probleem zijn ;)

hahaahah OMG!!

Nee, het gaat uiteraard om de hygiene, maar die neus-mond piercings zijn echt een belemmering tijdens de beademing.

Zal de details besparen, maar die piercings zitten dan nou eenmaal in de weg ;)

Gelukkig heb je reactie van het ziekenhuis gehad, en ben je gerustgesteld :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een dermal anchor in mijn pols..

Nu 2 toen met de bvk 1.

Ik heb er gewoon een pleister overheen geplakt en dat was geen probleem.

In mond of gezicht zal het wel voor de hygiene zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor het buisje van de intubatie en voor als er iets zou gebeuren tijdens de operatie en er zou snel ingegrepen moeten worden :)

Dan zijn piercings in het mond/neus gebied zéér gevaarlijk!!!!

Ook op de buik of in tepels is het gevaarlijk, want stel je voor dat ze de 'peddels' moeten gebruiken.... wat niet te hopen is natuurlijk, maar voorzorgsmaatregelen zijn er niet voor niks :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

gadver BB moet dat nouw!!

haha, sorry, maar het verklaart wel waarom die dingen gewoon uit moeten in dat gebied :106:

Daarmee heb ik niet gezegd dat er ook daadwerkelijk iets gebeurt.

Als iemand gaat motorrijden, moet hij ook beschermende kleding aan voor het geval hij/zij valt en niet omdat ie eens lekker flink op zn bek wil gaan ;) Toch?

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.