Ga naar inhoud

Plaatsing voor of achter spier (dual plane)


Aanbevolen berichten

Een vraagje over de plaatsing van deprothesen.

Ik hoor grote voor- en tegenstanders van beide manieren en weet wel dat enkel de pc juist kan inschatten wat het best bij je lichaam past maar ik wou toch eens even horen wat de voor- en nadelen zijn van beide methodes.

Wat ik hoor:

- plaatsing voor de spier zorgt ervoor dat de borsten mooi meebewegen maar het nadeel is dat ze na enkele jaren wel kunnen gaan doorhangen en dat je de rimpals van de prothese kan zien. Ook kan de bovenkant van de prothese zichtbaar zijn.

- plaatsing achter de spier is minder zichtbaar als je vertrekt van een aa cupje maar is pijnlijker qua operatie en de boobs zijn onnatuurlijker en harder en krijgen soms een vreemde vorm als je je spier aanspant.

Klopt dit zo'n beetje??

Als er ervaringsdeskundigen zijn die mij foto's kunnen tonen van hun bv zou ik daar heel blij mee zijn :101:

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg ze 6 december achter de spier, dat heeft mijn pc geadviseerd. Ook achter de spier kan het een natuurlijke uitstraling geven. Het is idd pijnlijker, maar dat is maar tijdelijk en met pijnstillers goed te beheersen.

In hoeverre de borsten 'vervormen' bij het aanspannen van de spieren weet ik niet, is denk ik ook afhankelijk van hoeveel spier je hebt. Bij een ' normale' spierdikte lijkt het mij niet dat het ernsig is, ben je bodybuildster dan zal het vast wat meer zijn. Nu vervormen/bewegen mijn borsten ook wat als ik mijn spieren aan span. Moet eerlijk zeggen dat ik liever iets vervorming heb bij het strak aanspannen van de spieren, dan dat de randen van de prothesen steeds zichtbaar zijn.

Als het echt lelijk zou zijn dan zou je er veel meer over lezen en zou het ook afgeraden worden. Mijn tip: luister naar het advies van je pc en laat hem/haar doen wat het beste in jouw situatie lijkt... Succes met de beslissing

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij komen ze dualplane. volgens mij gewoon omdat dr van onselen hier een voorstander van is. dit is een nieuwe manier en je hebt de voordelen van beide mogelijkheden. Echter het herstel schijnt wel heftiger te zijn. De fotos die ik hier zie van vóór de spier zijn geweldig mooi maar de mensen die ik ken die het hebben kunnen geen truitje zonder bh aan, ze hangen dan wel. dat is achter en bij dualplane echt stukken minder. verder zou ik het advies van de pc afgaan, want het ligt aan de huid hoe ze het plaatsen als je achter de spier krijgt. succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het dat als de prothesen dual plane geplaatst worden, dat je borsten dan wel harder aanvoelen?

x

Hmz.. ik weet niet hoe voooooor de spier aanvoelt dus ik kan geen eerlijke vergelijking maken.

Máár : de eerste maanden na mijn bv ( dual plane) waren ze hard, hard en nog eens hard.

'K vond er niks aan die rare harde ballen aan mijn lijf. Aanraken hoefde van mij niet zozeer want het voelde zo onwijs nep.

Maar geleidelijk aan, na een maand of 8 werden ze zachter en zachter en nu kan ik er Barbapapa's van kneden :62:

Dus ze zijn uiteindelijk zeer zacht, wiebelig en kneedbaar geworden :5:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmz.. ik weet niet hoe voooooor de spier aanvoelt dus ik kan geen eerlijke vergelijking maken.

Máár : de eerste maanden na mijn bv ( dual plane) waren ze hard, hard en nog eens hard.

'K vond er niks aan die rare harde ballen aan mijn lijf. Aanraken hoefde van mij niet zozeer want het voelde zo onwijs nep.

Maar geleidelijk aan, na een maand of 8 werden ze zachter en zachter en nu kan ik er Barbapapa's van kneden :62:

Dus ze zijn uiteindelijk zeer zacht, wiebelig en kneedbaar geworden :5:

Ik wil wel eens langs komen piepke, dan kunnen we vergelijken :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Piepke en BB,

Dat klinkt wel goed!

Ik hoor verschillende mensen die mij die dual plane afraden omdat het zo onnatuurlijk zou lijken maar mijn pc raadt het mij dus aan. Mijn vriendin heeft ze voor de spier en zei mij ook dat als ze erachter zitten dat je boobs helemaal niet meewiebelen als je loopt en recht omhoog blijven staan als je op je rug ligt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wel zo is, is dat je borsten minder mee wiebelen met hupsen en als je ligt, vallen ze minder opzij bij dual plane idd!! Maar dat heeft niets te maken met de zachtheid van je borsten! Dat heeft alles te maken met dat je spier de prothesen op hun plek houdt. Je borsten zullen veel minder snel hang krijgen.

Vóór de spier gaat in principe alleen als je genoeg eigen weefsel hebt, of genoeg huid! Anders ga je snel rimpels zien.... Dan is een anatomische prothese weer meer aan te raden, omdat je dan de bovenrand minder goed ziet, als je weinig eigen weefsel zou hebben, wat ik eigenlijk niet weet.....

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze ook dual plane en zijn mooi zacht .

De hang moet nog komen maarja dat moet wel groeien he zeker als je van een Atje af komt dan heb je dat extra vel ook nog niet .

Naja pijn gaat over en medicijnen doen wonderen.

Als ik een spijkerbroek aan doe spannen mn spieren om mn borsten en bewegen ze als bij een bodybuilder , vind niet gek en ze worden niet lelijk .

Vind juist mega grappig , kan het ook zomaar lol maar niet te vaak .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de spier was geen optie bij mij owv te weinig borstweefsel, heb nu duall plane. Het eerste wat mijn vriendinnen zeiden toen ze mijn nieuwe twins zagen was "ohhh dat ziet er exht zo natuurlijk uit"

Ben nu bijna 4 wkn post-op en ze beginnen langzaamaan zachter te worden (en wiebelen al lichtjes mee hahaha)

Als je nr een pc gaat en met hem vespreekt wat jij wenst kan hij normaal gezien wel zeggen wat de beste methode is

Groetjes

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ enibas: ik lees dat jij er niet tevreden over bent, klopt dit? Ik zag het bij je foto's...

@ Charke en missboobiemoon: zijn jullie tevreden? Kan ik van jullie ook foto's zien?

xx

Nee dat klopt, maar dat heeft niet zozeer met de dual plane plaatsting te maken. Dat kan bij mij echt niet anders omdat ik een hele dunne huid heb en nauwelijks eigen weefsel aan de bovenkant. Als ik dus voor de spier zou gaan, dan krijg je zeker randen te zien.

Ik ben vooral ontevreden omdat ik geen bolling aan de bovenkant heb. Dit komt waarschijnlijk omdat de prothese te laag onder de spier is geplaatst en misschien ook wel het verkeerde profiel. Binnenkort hoor ik de mening van een andere pc, genaamd dokter Koeijers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 2 opties voor de spier en dual-plane mijn arts dacht gemakkelijk voor de spier!!

Maar tijdens de operatie was zelfs een prothese van 260 cc rond te groot en nep om voor de spier te doen ;)

Nu heb ik 325 cc dual-plane en ze voelen echt heel erg zacht en bewegen ook mooi mee!

Toch als ik het voor de spier zou kunnen doen had ik het wel gedaan maar helaas was ik gezegent met een mini aa'tje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat klopt, maar dat heeft niet zozeer met de dual plane plaatsting te maken. Dat kan bij mij echt niet anders omdat ik een hele dunne huid heb en nauwelijks eigen weefsel aan de bovenkant. Als ik dus voor de spier zou gaan, dan krijg je zeker randen te zien.

Ik ben vooral ontevreden omdat ik geen bolling aan de bovenkant heb. Dit komt waarschijnlijk omdat de prothese te laag onder de spier is geplaatst en misschien ook wel het verkeerde profiel. Binnenkort hoor ik de mening van een andere pc, genaamd dokter Koeijers.

wat kl#te dat je niet te vreden ben!!

maar ben wel erg nieuwsgierig wat andere pc ervan zegt.

ik sta nu zelf voor de keus anatomische (voor spier) of rond achter spier

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hoi!

Geen idee of ik op het goede forum zit voor mijn vragen.. Zo niet excuus:)

Ik heb 2 dgn geleden een dual plane borstvergroting laten uitvoeren.

Ik had de keuze tussen dual plane en voor de spier.. Heb het bij de pc gelaten maar wel beetje gestuurd op dual plane.

Volgens pc kon het bij mij beide. Op dit moment ben ik een beetje down omdat ik erg twijfel of ik de juiste keuze heb gemaakt.

Ik vind dat ze vrij ver uit elkaar staan en of het niet stuk natuurlijker was geworden voor de borstspier:(

Zijn er mensen met ervaring met dual plane? Gaan ze nog wat meer tegen elkaar aanstaan ed?

Sorry voor de vele vragen hoop dat iemand me meer kan vertellen.

Gr.

M

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.