Ga naar inhoud

Iemand ervaring met Drains verwijderen


denisje83

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Heeft er iemand toevallig ervaring met drains verwijderen?

Ikzelf word al misselijk bij de gedachte. 27 september geholpen, prothesewissel. Drains zouden de volgende dag eruit mogen. Maar had meer dan de 30 ml erbij in 24 uur. Gister tot vandaag 50ml erbij. Dus nog een dagje wachten.

Maar ik ben als de dood voor die dingen te laten verwijderen. Aan de borsten zelf heb ik weinig last. De drains zijn vervelender!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Denisje!

Ik heb zelf geen ervaring met een drain, maar ik heb een tijd in het ziekenhuis gewerkt en heb veel drains er uit moeten halen bij patienten. De reacties die ik kreeg toen ik de drain er uit had gehaald was ' oh was dat het' !? Het doet volgens mij niet zo veel pijn. Je voelt het wel iets natuurlijk maar het doet niet veel zeer. Het kan wel zijn dat de drain een beetje vast zit, en dat kan je een beetje voelen als hij er uit wordt gehaald.

Het belangrijkste is dat je gewoon rustig door blijft ademen en als je het vervelend vind moet je er niet naar kijken, en dan is het zo voorbij! Steld niet veel voor!

xxxSnoepje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 weken geleden mijn protheseswissel gehad, werd wakker met drains, had bij het naar huis gaan teveel vocht/bloed verlies dus moest met drains naar huis, uiteindelijk heb ik 4 1/2 dag met drains gelopen....er zat meer dan 300 ml in de flesjes/per fles...echt veel!! ben blij dat ik drains had dus.

Het was best lastig om steeds mee te zeulen en heb er niks van gevoeld toen het eruit gehaald werd, echt niet.

Ben nu 2 weken po, maar de plekjes waar de drains gezeten hebben doen nog wel zeer, is nog gevoelig...

Dus, geen zorgen maken, eruit halen doet totaal geen zeer!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Het uithalen van de drains voelde ik wel, maar was veeeeeeel minder erg dan dat ik me voorgesteld had. Ik moest tijdens het uithalen van de drains heel hard uitblazen en tegelijkertijd werd die drain eruit gehaald. Je denkt idd naderhand: was dat nou alles.... Maar je moet wel goed de instructies volgen die ze je geven!! Dus ontspannen en heel hard uitblazen! Niet gaan verkrampen omdat je angst voor evt. pijn hebt, want dan gaat het juist wel pijn doen.

Succes, maar komt goed!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het niet fijn.. Gek genoeg had ik me van te voren niet eens afgevraagd of het pijn zou doen (andere zorgen..), dus ik had totaal geen verwachting erover. Ik kreeg geen instructies over uitblazen of wat dan ook er werd alleen gezegd dat het even pijn kon doen. En dat deed het, maar het was vooral een heel erg raar en eng gevoel. Maar dat duurde maar even.. Het was bij mij heel erg vast was gaan zitten (na maar 2 dagen) want er moest echt heel hard aan getrokken worden. Voor m'n gevoel werd er een meter slang uit me getrokken, maar dat zal vast iets minder geweest zijn haha. Het zat er wel veel dieper in dan ik verwacht had. Nee fijn vond ik het niet, maar ach het was zo voorbij en daarna voelde ik me bevrijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt, die slang zit ongeveer 20 cm in je lijf, maar hij is maar heel dun!

Die gaatjes zitten aan je zijkant, net naast je borsten. Dus zeker niet aan de onderkant van je boobs, waar de littekens van je borsten zitten :)

Die gaatjes, die groeien redelijk snel dicht, al kunnen sommigen (waaronder ik ook) ze wel nog heel lang voelen. Maar uiteindelijk gaat ook dat weg :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heb je nu pijn gehad met verwijderen??

Ikzelf heb ik 4 dagen met drains gelopen en bij mij was het echt verschrikkelijk, dat verwijderen. De eerste zat muurvast. Jee, wat heb ik gegild.. :74::25:

De verpleegkundigen zeiden ook dat hij moeilijk te verwijderen was,Ik weet niet meer wat ze zeiden waarom het zo'n pijn deed, dat heb ik niet meer meegekregen. De andere kant ging heel snel en vrij pijnloos. wel een heel raar gevoel dat er uit halen.

Ik ben blij voor je dat het zo mee gevallen is, daarom had ik nog niet gereageerd.. :6:

Ik wens je een goed herstel verder.

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Heb van de linker ook eventjes gevloekt! Pffff kreeg hem er eerst niet uit. Liggen trekken en draaien en toen.... Floep. Toen de rechter. Die ging iets makkelijker. Maar vond t geen pretje nee. Ach ja. Heb nu wel een branderig gevoel in de borst waar de drain erin ging. Maar dat zal wel normaal zijn!

Herstel zal wel goed gaan,thanks, heb voor de rest gelukkig weinig last!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal!

Bij mij was het precies hetzelfde als bij lucky!

Bij mij zaten ze alle 2 muurvast! Ze hebben bij mij er niet eens zo lang in gezeten ik mocht 6 uur na de operatie weer naar huis toe en toen werden ze

verwijderd. Ik heb ook liggen gillen en liggen vloeken. Eerste zuster kreeg m er niet uit, toen een andere zuster erbij en hebben ze ze eruit gehaald. Er

zat ook bijna niets in die potjes aan die slangetjes. Wat een pijn zeg die drains! Vond ik echt het vervelendste van heel die dag hihi

Succes met je herstel!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik heb met mijn buikwandcorrectie 2 in de buik gehad (venusheuvel), en met de lift 2 aan de zijkant van de borsten, die bij de borsten mochten er ook de volgende dag al uit. De verpleegster legde het allemaal heel goed uit, dat ze er eerst t vacuum enzo eraf ging halen en toen moest ik zuchten en de verpleegsters trokken ieder tegelijk de drains eruit, dus was er in 1 keer vanaf :-) Deed ook niet pijn, maar gewoon een heel raar gevoel. Die van de bwc moesten nog blijven zitten omdat die te hard stroomden. Na een kleine week mochten die eruit, en dat heb ik toen door de huisarts laten doen. Die begon er gewoon aan te trekken :28: Ik moest dus zeggen dat hij eerst dat vacuum eraf moest halen! Toen dat gebeurd was deed t niet zo zeer (alleen aan het uiteinde omdat de hechtingen waaraan t vast zat wat geirriteerd was). Maar het is niet normaal dat je als patient zelf moet zeggen hoe het moet vind ik! Gelukkig dat die lieve verpleegsters het me goed hadden uitgelegd, in t vervolg doe ik het beter zelf haha.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.