Ga naar inhoud

Sonia : 19 September 2012 : Dr. Kruppa : OLVG Amsterdam


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik wil me graag voorstellen om mijn ervaring met de BVK met jullie te delen en zo in contact met jullie te komen. En misschien hebben jullie nog tips voor me :)

Mijn naam is Sonia, 42 jaar, 1,68 cm, 68 kg en cup D/E, afhankelijk van het merk. Na jaren rond te hebben gelopen met de gedachte van een BVK heb ik de knoop uiteindelijk doorgehakt: vier dagen geleden onderging ik een bortsverkleiningsoperatie in Amsterdam. De anker techniek is bij me toegepast en van beide borsten is 230 g. weggehaald. De PC zegt dat mijn cup een volle C is geworden, wat ik in principe goed vind!

De operatie duurde 2 uur en het is opzicht goed verlopen. Ik ging de OK om 7.30 uur in en rond 11.30 uur werd ik wakker en teruggebracht naar de kamer waar ik onder toezicht zou gaan overnachten. Ik had een strakke band rondom mijn borsten en taille en het zag er wat kleiner uit ;) Ik voelde geen pijn, ik was erg moe maar ik kon wel wat drinken en magere yogurt eten. Aan het eind van de middag begon mijn lichaam te protesteren over de narcose: vreselijke hoofdpijn en misselijkheid. Mijn maag tolereerde niks (alles ging eruit) en de hoofdpijn bleef doorgaan. Die eerste nacht heb ik nauwelijks geslapen.

Toen de PC de ochtend daarop rond 9 uur langs kwam, had ik nog hoofdpijn en was uitgeput. Toen besloot de PC gelukkig dat ik nog een nacht in het ziekenhuis mocht verblijven om aan te sterken. De PC heeft ook de wonden gecontroleerd en was zeer tevreden: er was geen lekkage! De verbanden werden vervangen en de strakke band ging weer dicht. Maar toen zag ik voor het eerst mijn borsten! Ze zijn kleiner en een beetje opgezwollen en de wonden zien er een beetje eng uit! :(

De dag na de operatie was ik nog aan het infuus omdat ik geen orale vloeistof kon nemen. Ik kreeg in de ochtend een zetpil en rond 14.00 uur was eindelijk de hoofdpijn weg en daarmee ook het infuus. Ik moest wel veel water drinken en opstaan om naar de toilet te gaan. Dat was moeilijk maar wel goed om tromboses te voorkomen. Die tweede dag na de operatie heb ik wel voorzichtig kunnen eten, voldoende vloeistof kunnen drinken en redelijk goed kunnen slapen. Pijn was er niet maar af en toe kreeg ik kleine steken in de borsten die snel weer weg gingen.

De derde dag rondom 9 uur s'ochtends kwam weer de PC langs. Mijn borsten werden weer gecontroleerd en hij was steeds tevreden met het proces. Verbanden waren niet meer nodig onder de strake band. Ik mocht die ochtend naar huis gaan! Over een week wordt ik door de PC verwacht voor een controle.

Ik zit nu drie dagen thuis en mijn vriend vertroettelt me ;) Ik heb medicatie om de pijn te bestrijden ook wanneer ik geen pijn voel. Ik beweeg niet zoveel en als ik loop doe ik het heel rustig aan en houd mijn borsten vast met mijn handen. Ik zal de komende 2 weken thuis zitten en niet werken. Vandaag heb ik de wonden gecontroleerd en ik vind ze erg... Maar met geduld hoop ik dat ze snel genezen (ben ook citroen thee aan het drinken). Ik overweeg die strakke band die ik draag te vervangen door een goede sport-BH zonder beugel (dat mag van de PC). Hebben jullie misschien tips hierover voor me? merken, winkels. Ik durf nog niet naar een winkel BH's te gaan passen. De wonden zijn nog te kwetsbaar en ik wil geen risico's lopen.

Het is een lang verhaal geworden maar ik hoop dat iemand aan deze informatie iets heeft. Heb je vragen of een tip voor me? Schrijf maar! Ik zou het erg leuk vinden ;)

Hartelijke groeten

Sonia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Leuk dat je je verslag met ons wilt delen!! En welkom op het forum :viannen_01:

Ik kan je zelf niets vertellen over een bvk en alles eromheen, maar er zijn enkele mensen die hier wel ervaring mee hebben. (heb namelijk zelf een bv gehad :) )

Ondertussen heb ik jouw topictitel wat aangepast en je 'test'topic weggehaald. Ik hoop dat het klopt dat je in het olvg geholpen bent in Amsterdam.. Dat was wat ik via google vond :)

Anders hoor ik het wel.

Veel lees en forumplezier en een goed herstel gewenst!!!

Goed je pijnmedicatie slikken en je vooral laten vertroetelen ;)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sonia!

Wat fijn dat je tevreden bent over je nieuwe 'boobs'!

Helaas erg vervelend dat je zo beroerd van de narcose bent geworden! Was je al weleens eerder onder narcose geweest?

Ik ben nog nooit onder narcose geweest en je verwacht niet teveel problemen maar als ik nu je verhaal lees begin je daar toch over na te denken!

Ik ben ook erg bang dat ik de wonden erg eng vind maar gelukkig wil mijn vriend me er mee helpen!

Ik kan je helaas niet helpen met een goede sportbh maar ik heb hier op het forum weleens lovende woorden gehoord over die van de Hema.

Veel succes met je herstel!

X Em

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sonia,

Gefeliciteerd met je nieuwe borsten!

Je zou eens op www.emdaplast.nl kunnen kijken, daar verkopen ze bh's speciaal voor na operaties. Zelf heb ik de Bella gedragen en die vond ik wel fijn. En als je vandaag besteld en meteen geld overmaakt, heb je m overmorgen in huis.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Leuk dat je je verslag met ons wilt delen!! En welkom op het forum :viannen_01:

Ik kan je zelf niets vertellen over een bvk en alles eromheen, maar er zijn enkele mensen die hier wel ervaring mee hebben. (heb namelijk zelf een bv gehad :) )

Ondertussen heb ik jouw topictitel wat aangepast en je 'test'topic weggehaald. Ik hoop dat het klopt dat je in het olvg geholpen bent in Amsterdam.. Dat was wat ik via google vond :)

Anders hoor ik het wel.

Veel lees en forumplezier en een goed herstel gewenst!!!

Goed je pijnmedicatie slikken en je vooral laten vertroetelen ;)

xx BB

Dank BB!

x Sonia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sonia,

Gefeliciteerd met je nieuwe borsten!

Je zou eens op www.emdaplast.nl kunnen kijken, daar verkopen ze bh's speciaal voor na operaties. Zelf heb ik de Bella gedragen en die vond ik wel fijn. En als je vandaag besteld en meteen geld overmaakt, heb je m overmorgen in huis.

Succes!

Hoi Kir,

Bedankt voor je mail en je tip. Heb meteen ernaar gekeken en besteld! :) Even afwachten wanneer ik de bestelling thuis krijg! Ik ben heel erg blij mee ;)

Hartelijke groet,

Sonia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sonia!

Wat fijn dat je tevreden bent over je nieuwe 'boobs'!

Helaas erg vervelend dat je zo beroerd van de narcose bent geworden! Was je al weleens eerder onder narcose geweest?

Ik ben nog nooit onder narcose geweest en je verwacht niet teveel problemen maar als ik nu je verhaal lees begin je daar toch over na te denken!

Ik ben ook erg bang dat ik de wonden erg eng vind maar gelukkig wil mijn vriend me er mee helpen!

Ik kan je helaas niet helpen met een goede sportbh maar ik heb hier op het forum weleens lovende woorden gehoord over die van de Hema.

Veel succes met je herstel!

X Em

Hoi Em!

Leuk dat je reageert op mijn bericht. Dan kunnen we elkaar steunen ;)

Ik was 18 jaar geleden onder narcose geweest maar toen ging het helemaal goed (ik was ook jonger ;)), nu was het ietstje anders. Maar je hoeft hier geen zorgen over te maken, alle lichamen reageren anders, en wie weet je lichaam zal niet zo heftig reageren. Anders, krijg je gewoon hulp van de verzorgsters en de pc, hoor. En over de wonden, ik schrik er wel een beetje maar het komt ook omdat ik daaraan moet wennen. Het was een gezond stuk van mijn lichaam die nu gesneden is... en het is geen kleine ingreep, vind ik. Wel is het zo dat ik al merk hoe veel lichter het voelt, en dat is al belangrijk genoeg.

Als ik goed begrijp ben je nog niet geopereerd. Heb je al een datum of ben je nog niet aan toe? Het is heel fijn dat je vriend jou wil helpen, want hulp en liefde vooral de eerste dagen is nodig. Ik merk dat het liggen rust heeft en elke dag gaat het beter met mijn herstel.

Kir heeft me een goed advies gegeven over BH's, en ik heb meteen eentje besteld ;) Als je een kijkje wil nemen, ga naar: www.workmet.nl. Daar kun je online BH' s kopen, en laten bezorgen of zelf ophalen (als je in de buurt woont). Ik heb de Amoena Eva Compressiebh aangeschaft. Ben benieuwd ;)

Goede dag Em en ik vind het leuk als we in contact blijven!

Hartelijke groetjes,

Sonia

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi sonia,

Ik lees je verhaal net pas, lig een paar topics achter hihi. Ik ben bijna vier maanden geleden geholpen van n g naar n d. De wonden vielen mij tegen maar ik moet zeggen dat t me nu reuze meevalt. Een plekje was niet goed dicht en heeft zeker 2 1/2 maand geduurd maar ook dat is best aardig geworden. Ik ben er steeds blijer mee, past beter bij mijn lengte en figuur. Ik ben nu gewoon normaal en niet meer anma met de grote borsten.

Ik had n kliniekbh, die heb ik nog wel eens aan omdat die de boel mooi plat maakt en dat is soms bij een getailleerd bloesje wel handig.

Hou vol op de bank en neem je rust!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie in mijn ticker dat t 3 maanden en 27 dagen is ... Nou ja ... Bijna 4 toch!

Hoi Anma!

Wat leuk dat je reageert op mijn bericht! Fijn te horen dat je wonden nu mee vallen en dat je steeds blijer ermee bent. Ik wou dat ik zoveer was als jij ;) Maar ik moet mezelf tijd gunnen en geduld verzamelen ;).

Inmiddels heb ik al een aantal klinische bh's online besteld en ik gebruik ze 24 uur (behalve als ik in bad ben). Omdat ze strak moeten zitten, is de huid onder mijn borsten geïrriteerd en ik heb vaak last van rugpijn. Als de bh wat losser zit merk ik dat ik vakker pijn voel in de borsten en dat ze van vorm veranderen. Herken jij iets hiervan? Zo ja, heb je wat tips voor me? ;)

Bovendien ben ik ook benieuwd naar de middelen die je gebruikt om de littekens te behandelen. Volgens mijn PC hoeft ik alleen een speciale silicone pleister te gebruiken gedurende een aantal weken. Ik ga uiteraard vanaf morgen dat doen, maar ik wil ook graag andere goede ervaringen horen ;)

Hopelijk hoor ik nog van je!

Groetjes,

Sonia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sonia,

De eerste weken had ik steeds de kliniekbh aan. Ik werd er ook wel kriegel van met name idd onder mijn borst waar een rib zit. Ik heb toen een extragaasje eronder gedaan. En na een tijdje rekte die bh ook wat meer uit. Pijn in mijn rug heb ik er niet van gekregen. Wel bobbels metvocht onder mijn oksels. Maar ook dat ging weg. Volgens mij moet je de bh inderdaad aanhouden om ze een beetje rond te vormen. Bij mij is eentje niet echt rond maar ja, ik doe het er maar mee.

Ik ben een withuidige met sproetjes dus mijn littekens zijn nog aardig rood. Ikwas gewaarschuwd dat het minder snel zou gaan vanwege mijn lichte huid. Ik smeer met spul van debergmann kliniek, een of amder serum, plus littekencreme van biodermal en ook nog met dermatix. Die laatste naam kreeg ik van angel die ook hier op t forum zit. Ik smeer soms met het een en soms met het ander.

Dermatix is er ook in pleisters, is silliconengel. Wel duur iets van 42 euro maar op vakantie in frankrijk betaalde ik maar 36,50.

Of t werkt weet ik niet, maar die littekens vallen aan de onderkant waar je ze niet ziet.

En je raakt er aan gewend ook nog.

Komt allemaal goed hoor! :)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anma!

Wat fijn dat je jouw ervaringen met mij deelt. Dat geeft mij rust en vertrouwen dat mijn herstel ook goed gaat aflopen ;) ik heb trouwens jouw verhaal gelezen en wat jammer dat de genezing van je wonden lastig was en veel tijd in beslag heeft genomen. Maar nu heb je dat achter de rug en je bent tevreden :)

Ik ga die bh toch geduldig blijven gebruiken, maar het is idd lastig. Verder denk ik dat de middelen die je noemt, goed kunnen helpen bij de littekens. Ik ga eerst de komende 8 weken de silicone pleisters van de PC gebruiken. Daarbij mag ik geen gels of crèmes gebruiken. Als dat onvoldoende blijkt te zijn, ga ik dan die gel die je adviseert aanschaffen.

Sport jij? Zo ja, wanneer ben je begonnen na de operatie? Ik mis het erg, en ik denk dat ik aan het aankomen ben zonder veel beweging :(

Fijne avond Anma!

xx Sonia

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi sonia,

Niet sporten went ook. Je kan wel al wandelen. Als je dat elke dag doet heb je toch beweging. Ik ben weer gaan sporten ik denk na zes weken. En poging tot tennis een paar weken later maar dat was niet fijn.

Als ik concreet kijk doe ik nu nog niet alles mee op de aerobics, van die gewichtjes tillen naar voren waarbij je je borstspier traint skip ik nog. Wel ben ik op enig moment gaan fitnessen en deed ik de beenoefeningen/apparaten.

Je merkt vanzelf of het gaat ja of nee.

Welke sport doe jij?

Gaat t goed met je herstel?

Xx anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anma,

Het gaat goed met mijn herstel, thanks! Ik zit op mijn vijfde week na de operatie en voel steeds minder pijn hoewel ik nog steeds op mijn rug slaap. De wonden zijn dicht maar wel een beetje rood. Het komt goed ;)

Ik probeer meer te bewegen door wandelingen te doen en sinds deze week gebruik ik voorzichtig de fiets om naar mijn werk te gaan. Volgende week heb ik een afspraak met mijn PC en ik ben benieuwd naar zijn commentaar.

Ik ben een liefhebber van hardlopen en zwemmen en ik voel nog niet dat ik klaar ervoor ben. Ik ben van plan om vanaf januari terug naar de sportzaal te gaan. Dan zalik verder in mijn herstelproces zijn en kan meer gerichte oefeningen doen ;)

Hoe gaat het met jou? Ben je tevreden met je littekens?

Alvast een fijn weekend!

Sonia

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey Sonia,

gefeliciteerd met je boods. het is allemaal maar wennen de nieuwe cup maat. in het begin vond ik het er ook echt eng/ erg uitzien, de korsten enzo... het maakte het er niet leuker van. denk dat je het nu wel beter vind?

ik zal goed luisteren na wat je lichaam zegt niet iets doen wat niet gaat. alles heeft natuurlijk tijd nodig. het herstel van een BVK is één jaar.

ik ben zelf vorig jaar april geopereerd aan een bvk.. alles ging redelijk goed helaas wel 2 weken geleden weer geopereerd aan me borsten. maar gelukkig gaat het nu allemaal wel.

Liefs Silvia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.