Ga naar inhoud

Rimpeling


BlueBird

Aanbevolen berichten

Dag Meiden,

Ik ben nu 3 maanden PO, ben maand geleden bij mijn pc geweest en die zei dat de borsten mooi geworden zijn, maar nu maak ik me al enkele dagen zorgen omwille het feit dat mijn borste bovenaan nog redelijk hard voelen en soms nog wat steken.

Nu heb ik opgemerkt dat ik meer rimpeling vertoon dan voordien, voordien voelde ik het als ik me voorover bukte maar nu voel ik het zelfs als ik gewoon de onderkant aanraak en de zijkanten, zo kleine deukjes en begin meer een meer geobsedeerd mijn borsten te controleren en ik merk precies dat ene borst wat lager hangt en iets breder is.

Nu vroeg ik me af of ik me onnodig zorgen maak of dat ze misschien nog altijd aan het indalen zijn?

Kan het ook misschien te maken hebben met het feit dat ik veel zwaar werk uitoefen? of was het misschien geen goed idee om na 6 weken al gewone bh's te dragen?

Please, iemand ervaring mee, want maak mijn eigen gek :s

Lieve groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steken is heel normaal nog dat kan heel erg lang duren,zeker wel een jaar,ik had er zelfs meer dan 2 jaar last van,

wat je rimpeling betreft,zou me pas zorgen maken als het er echt niet meer uitziet.

Iedereen heeft wel wat last van rimpeling op den duur,meestal bij het bukken zie je het .

Mocht het echt niet mooi zijn ,dat je het echt ziet aan de bovenkant bijvoorbeeld dan moet je wel terug gaan ja.

Zowiezo zou ik een consult plannen als ik me zorgen maakte,je bent vaak gewoon welkom in je kliniek als je iets hebt of ergens mee zit.

Indalen na 3 maande lijkt me sterk dus daar zal het niet aan liggen.

En je bhs mag je gewoon aan na die 6 weken ja,dat is geen probleem.

ps als je even rimpeling intypt bij zoeken rechts bovenin ,vind je zat info erover.

gr Vlinder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bluebird

Ik wil best even mee-filosoferen, maar om echt zekerheid te krijgen, moet je gewoon even je pc bellen/mailen en een afspraak maken. Het is niet fijn om met die onzekerheid rond te blijven lopen en dan kun je maar beter kijken of je wat meer zekerheid bij je pc kunt krijgen, toch?

Wat ik denk?

Jouw prothesen zijn onder de spier geplaatst en je doet zwaar werk, dus heb je een goed ontwikkelde borstspier. Dit kan al verklaren waarom je borsten bovenop wat harder aanvoelen (dat is je spier, denk ik) en de steken, die zijn nog van het proces dat genezing heet, zoals Vlinder al zegt. Echter.... Als je borsten eerst zachter waren en nu pas harder worden, dan kan het natuurlijk ook kapsel zijn dat iets overmatig geproduceerd wordt. Maar daarom is het beter om Plovier eens te bellen voor een afspraak, zodat hij nog eens kan voelen...

De rimpeling waar je het over hebt:

Dat kan voorkomen, want aan de onderkant en zijkant zit je prothese niet onder de spier. Als jouw huid redelijk dun is, dan kun je dit voelen. Zolang je het niet ziet, is er niets aan de hand, al is het vervelend dat je het zelf kunt voelen natuurlijk.... Ik voel zelf ook op een klein stukje aan de onderkant mijn prothese, en nou heb ik al een redelijk dikke huid. Bij mij voelt het trouwens anders als ik sta ten opzichte van als ik lig....

Die rimpeling in de prothese ontstaat heel vaak, dat komt door de vulling van de prothese en door de gel die zachter wordt. Om geen rimpeling te krijgen moet een prothese al bijna overvuld zijn en dan lever je weer zachtheid in... Het is een keuze tussen twee he....

Over het hoogteverschil kan ik geen zinnig woord zeggen..... Ik zie wel op je voor-foto's dat je toen ook al ietsje hoogteverschil van de borstplooi had... Je rechterborst (links op de foto) begint iets lager dan je ander borst... Het kan zijn dat er ongemerkt een verschil zat voor je bv, tussen beide borsten en dat dat nu uitvergroot lijkt? Misschien dat je nog eens een foto kunt plaatsen, want kan het bij je vorige foto's niet echt zien...

Bij Plovier mag je meestal na 4 weken al zonder kliniekbh, en ik denk dus dat het niet uitmaakt dat je na 6 weken gewone bh's bent gaan dragen! In principe is alles dan goed genoeg hersteld daarvoor.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, maar ook voor mij is het gissen he... Ik baseer wat ik schrijf op je oude foto's en op wat ik hier op het forum vaker lees. Echte zekerheid krijg je waarschijnlijk alleen bij je pc :)

Succes meid!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik denk ook dat het verstandig is even een consult aan te vragen.

Wat betreft die hardheid kan ik je ook niet echte een antwoord geven.

Heb zelf helaas wel te maken (gehad) met rimpels. Deze onstonden bij mij ook na ongeveer 2,5 maand. Na 6 weken had ik al een soort putje en dit werd steeds ietsjes erger, ging geleidelijk aan. Maar ik heb ook een hele dunne huid en ben best tenger.

Ik had gehoopt dat het weg zou trekken, maar helaas: het werd erger. Na ruim een jaar ben ik uiteindelijk terug gegaan.

Ik ben afgelopen vrijdag een wissel ondergaan, waarbij 100% gevulde prothese zijn gebruikt, die dit probleem hopelijk in de toekomst voorkomen.

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties,

Ik zal zeker eens bellen naar de kliniek, maar omdat ik me soms onnodig zorgen maakte ik wi niet om de 5 min bellen en dan als het blijkt dat er niets aan de hand is.

Ah dus dat je een beetje prothese voelt aan de onderkant is dus niet zo abnormaal, vond het raar omdat ik maand geleden dit niet had, nu moet ik wel zeggen dat ik ong 3 kilo ben afgevallen door de drukte op het werk en had op forum gelezen dat dit na een bv niet echt aan te raden is

Dus nu heb ik een goed excuus om wat vettiger te gaan eten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah dus dat je een beetje prothese voelt aan de onderkant is dus niet zo abnormaal, vond het raar omdat ik maand geleden dit niet had, nu moet ik wel zeggen dat ik ong 3 kilo ben afgevallen door de drukte op het werk en had op forum gelezen dat dit na een bv niet echt aan te raden is

Dus nu heb ik een goed excuus om wat vettiger te gaan eten :P

Voila, daar heb je je antwoord al :35:

De combinatie van het net iets verder ingedaald zijn, en het verliezen van wat vetweefsel op je borsten kan heeeel goed een verklaring zijn om nét wat meer de protheses te kunnen voelen :D

Op zich heel gebruikelijk zoals hierboven ook gezegd wordt. Ik voel het zelf minimaal, maar als ik bijv in bad zit, en ze 'drijven' dan is het net of ik een plastic zak in mn handen heb :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn zeg een bv is ook niet alles eh, gedaan met dieeten, gelukkig was ik op mijn streefgewicht toen ik mijn bv heb laten doen, maar nu ik wil bijkomen lukt dat niet,vrouw zijn is niet simpel ze :P het is ook nooit goed genoeg,haha ;)

@Piepke, Haha in bad met 2 plastieken zakken, kan handig zijn, verdrinken zal je niet doen met zo 2 boeien :P

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.