Ga naar inhoud

Litteken 2 jaar PO, meningen graag!:D


Aanbevolen berichten

Lieve Dames,

Ik begin maar gelijk.. 2 jaar geleden heb ik mijn borstvergroting laten opereren, en om in details te treden heb ik 430CC Dual plane mooie D.

Met het eindresultaat ben ik zeer tevreden, maar ik maak me druk om mijn litteken. Mijn litteken zit niet in mijn plooi ( ik heb ook niet echt een duidelijke plooi moet ik zeggen) maar op mijn borst, ook is hij groot van stuk en dik , in vergelijking met meiden om mij heen met een borstvergroting.

Zowel wanneer ik lig of zit zijn ze duidelijk zichtbaar...(zelfs staande vanaf de zijkant). Ik voelde me dan ook niet prettig bij het topless zonnen op vakantie.. Zelfs als ik (half) zittend op het bedje zat kon je ze duidelijk zien! Heb het dan ook niet meer gedaan... Zo zonde, terwijl ik het juist nu meer zou moeten durven...

Graag wil ik meningen van jullie... Stel ik mij nu gewoon verschrikkelijk aan?? Is dit normaal?? Of vinden jullie hem ook erg groot en dik?? Zijn jullie het met het laatste eens... Valt er nog iets aan de corrigeren denken jullie?? Ik heb een foto bijgevoegdt!

Ik hoop dat ik wat reacties krijg!!

Veel Liefsss

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje onduidelijk hoe de verhoudingen liggen, maar voor het idee :

Dit is een foto van de buitenkant van je rechterborst denk ik hè?

Ik vind je litteken inderdaad dik ,dit is wel te corrigeren. Heb je het litteken zelf ooit ingesmeerd of gemasseerd?

Erg vervelend want het litteken zit inderdaad behoorlijk ik het zicht :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem er ook erg dik uitzien. Mijn littekens zijn ook niet zo heel goed geplaatst, als in op mijn lichaam, dus als ik sta zie je hem van voren ook gewoon zitten. maar die van mij is wel heel klein/dun en hoop dat het zo blijft, als de kleur wegtrekt denk ik niet dat je hem ziet zitten ook al is ie niet zo mooi geplaatst. Ben wel pas 5 weken po, dus misschien dat het normaal is dat hij zo verdikt dat weet ik dan weer niet. Je hebt littekencorrectie dmv laser, dat is nieuw heb ik begrepen. weet er het fijne niet vanaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje onduidelijk hoe de verhoudingen liggen, maar voor het idee :

Dit is een foto van de buitenkant van je rechterborst denk ik hè?

Ik vind je litteken inderdaad dik ,dit is wel te corrigeren. Heb je het litteken zelf ooit ingesmeerd of gemasseerd?

Erg vervelend want het litteken zit inderdaad behoorlijk ik het zicht :(

Hoi Piepkee!!

Bedankt voor je antwoord!!! Het is inderdaad mijn rechterborst iets schuin genomen met mijn rug ietsjes naar achter gebogen, zodat je het litteken in zijn geheel kon zien. Ik ben blij dat jij eerlijk antwoord geeft, dat jij hem ook te dik vindt ( de linker idem trouwens). Als ik het vraag aan mijn omgeving valt het namelijk reuze mee. Hij zit inderdaad behoorlijk in het zicht!!

Smeren en masseren heb ik structureel iedere dag tweemaal daags gedaan vanaf het begin, ervan overtuigt dat het na een jaar prachtig zou zijn... Na een jaar minder gaan smeren en sinds kort ben ik weer begonnen met sillicone gel, maar tevergeefs... echt verbetering zie ik niet...

Wat raad jij mij aan te doen?? Ik heb wel een afspraak staan voor de 21e bij mijn behandelend chirurg; Dr van Onselen..

Thankssss!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem er ook erg dik uitzien. Mijn littekens zijn ook niet zo heel goed geplaatst, als in op mijn lichaam, dus als ik sta zie je hem van voren ook gewoon zitten. maar die van mij is wel heel klein/dun en hoop dat het zo blijft, als de kleur wegtrekt denk ik niet dat je hem ziet zitten ook al is ie niet zo mooi geplaatst. Ben wel pas 5 weken po, dus misschien dat het normaal is dat hij zo verdikt dat weet ik dan weer niet. Je hebt littekencorrectie dmv laser, dat is nieuw heb ik begrepen. weet er het fijne niet vanaf

Thanks Liesje, voor je eerlijke antwoord...

Mijn littekens waren al vanaf de operatie zeer opvallend en groot.. (open wondjes nog na een paar weken, wel heeel klein, ook waren ze schots en scheef).

Dus ik ga er vanuit dat hij bij jou na een jaar prachtig is genezen en (bijna) niet opvalt!! Zijn jou littekens te hoog of te laag geplaatst?? Heb wel al iets gelezen over de laser correctie, ga er gelijk even dieper op in, even googlen:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smeren en masseren heb ik structureel iedere dag tweemaal daags gedaan vanaf het begin, ervan overtuigt dat het na een jaar prachtig zou zijn... Na een jaar minder gaan smeren en sinds kort ben ik weer begonnen met sillicone gel, maar tevergeefs... echt verbetering zie ik niet...

Wat raad jij mij aan te doen?? Ik heb wel een afspraak staan voor de 21e bij mijn behandelend chirurg; Dr van Onselen..

Thankssss!!

Dat is heel jammer dat het smeren de situatie niet heeft verbeterd :(

Dan heb je mijn inziens, alles gedaan wat je kon doen om het netjes te laten herstellen.

Je afspraak de 21e... is dat enkel voor het litteken?

Ik neem aan dat Dr v Onselen zelf met een voorstel komt.

Het litteken kan niet meer kleiner worden helaas, en vaak is het zo dat dikkere littekens een vorm van aanleg zijn. Heb je elders nog littekens die wat dikker zijn?

Massage zou enigzins kunnen helpen, maar aangezien je zelf trouw je zalfjes hebt gesmeerd (en daardoor ook je littekens hebt gemasseerd) blijkt dat dit niet voldoende is.

Dr v Onsselen zou eventueel je litteken iets kunnen verbeteren door het met hormonen in te spuiten.

Bovenstaande zou ik dus voorstellen :35:

Succes de 21e!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Dat inspuiten met kenicort injecties (of cortisone) maakt je littekens niet minder breed, alleen wat minder dik zegmaar. Lasertherapie zou ook kunnen helpen. Of het litteken eruit snijden en de huid terug opnieuw hechten (er is kans dat het terug hetzelfde probleem vormt). Ik heb je foto bekeken, en ik vind t niet echt superbreed, maar nog wel wat verkleurd, paarsig. Meestal is het litteken na een jaar uitgerijpt, maar er kan echt tot 2 jaar nog verbetering optreden. Ik zou dus ook ff langsgaan bij de pc kijken wat die ervan zegt.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Dat inspuiten met kenicort injecties (of cortisone) maakt je littekens niet minder breed, alleen wat minder dik zegmaar.

Ik heb je foto bekeken, en ik vind t niet echt superbreed,

Het gaat er ook om dat ze dik zijn, en niet te breed :45:

Goedemorgennnnn Ingridjeeee :46:;) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Haha, je hebt gelijk. Al vind ik t best nog wel meevallen eigenlijk, maar ze zijn inderdaad niet helemaal vlak. Mermaid, hoe genezen andere littekentjes bij jou? Van die cortisone injecties wordt t in beginsel wel heel erg rood (ik heb ze ook gehad in mijn hypertrofische litteken aan de arm), voor dat rood/paarsige wegtrok duurde wel een paar maanden. Nu is het wat vlakker geworden, maar ook wel wat breder (wat eerst meer in de hoogte stond is nu dus naar beneden gezakt zeg maar en dus breder geworden). Laser heb ik geen ervaring in verders (is volgens mij best een dure aangelegenheid, mijn vriendin doet t voor haar gezicht en kost haar 250 euro). Over een week of 2 heb je je consult he? Ik ben benieuwd wat de pc ervan gaat zeggen.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de 21ste een afspraak hebt zou ik dat even afwachten en het dan aankaarten. Binnen nu en twee weken kan je toch niets doen. Wel heel jammer dat het idd niet een mooi dun streepje is geworden. Ze zijn misschien nep, maar dat hoeft de rest niet te weten dmv je littekens! Misschien dat hij wat meer info kan geven over de mogelijkheden. Zou namelijk zonde zijn als je er iets aan laat doen en het op dezelfde manier geneest (want dan mag je weer niet in de zon en zit je met rode littekens).

Die van mij is idd aan 1 kant te laag geplaatst en daardoor dus zichtbaar. Maar dit litteken is wel heel klein (denk iets van drie cm) en hij is ook al best licht. Wel zie je heel veel rode vlekjes eromheen, denk van de korstjes. Mijn andere litteken die dus mooi verborgen in de plooi zit is groter en roder en daardoor weer zichtbaar, dus zo zie je maar dat het op voorhand niet te zeggen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is heel jammer dat het smeren de situatie niet heeft verbeterd :(

Dan heb je mijn inziens, alles gedaan wat je kon doen om het netjes te laten herstellen.

Je afspraak de 21e... is dat enkel voor het litteken?

Ik neem aan dat Dr v Onselen zelf met een voorstel komt.

Het litteken kan niet meer kleiner worden helaas, en vaak is het zo dat dikkere littekens een vorm van aanleg zijn. Heb je elders nog littekens die wat dikker zijn?

Massage zou enigzins kunnen helpen, maar aangezien je zelf trouw je zalfjes hebt gesmeerd (en daardoor ook je littekens hebt gemasseerd) blijkt dat dit niet voldoende is.

Dr v Onsselen zou eventueel je litteken iets kunnen verbeteren door het met hormonen in te spuiten.

Bovenstaande zou ik dus voorstellen :35:

Succes de 21e!!

Dankjewel Piepke!!!

Ik heb zelf nog een litteken in mijn gezicht, dat is een mooi littekentje die je bijna niet meer ziet... Ik denk ook dat er tijdens het genezen veel te veel spanning op heeft gestaan, aangezien hij op de borst zit...

Bedankt voor je advies!! Ik wacht de controle afspraak af de 21e :D :D

Ik ben in ieder geval blij dat ik jullie meningen heb gekregen!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Haha, je hebt gelijk. Al vind ik t best nog wel meevallen eigenlijk, maar ze zijn inderdaad niet helemaal vlak. Mermaid, hoe genezen andere littekentjes bij jou? Van die cortisone injecties wordt t in beginsel wel heel erg rood (ik heb ze ook gehad in mijn hypertrofische litteken aan de arm), voor dat rood/paarsige wegtrok duurde wel een paar maanden. Nu is het wat vlakker geworden, maar ook wel wat breder (wat eerst meer in de hoogte stond is nu dus naar beneden gezakt zeg maar en dus breder geworden). Laser heb ik geen ervaring in verders (is volgens mij best een dure aangelegenheid, mijn vriendin doet t voor haar gezicht en kost haar 250 euro). Over een week of 2 heb je je consult he? Ik ben benieuwd wat de pc ervan gaat zeggen.

Groetjes van Ingrid.

Hoi Ingriddd,

Dankjewel!!!

Als ze precies in de plooi hadden gevallen, dan had het mij denk ik ook niet zo heel veel uitgemaakt, het is alleen zoo jammer dat ze bijna in elke houding opvallen.. Andere littekens genezen prima, ik heb een litteken in mijn gezicht wat mooi is gezen tot heel flinterdun lijntje.. Misschien dat er veel te veel spanning op stond tijdens het genezen , aangezien er ook heel kleine gaatjes in sprongen de eerste paar weken.. Ik ben ook heel erg benieuwd wat Dr van Onselen zal zeggen, en wat hij mij zal adviseren.. Dan ga ik hem ook vragen over de mogelijkheden bij mijn litteken van cortisone injecties. :D :D

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt net een foto van mijn eigen litteken!

Zo heb ik ze ook aan beide kanten plus nog eens stipjes van de drain!!

Net als jou heb ik veel littekens die wel mooi worden dus beetje gek he!

Zoooo zondeee :( :( :( Heb jij een afspraak gehad naar aanleiding van je littekens??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Mermaid,

Helaas kan ik er over mee praten. :(

In oktober ben ik 2 jaar geleden geopereerd. Mijn litteken is nog dik en rood. Er zitten wel een aantal witte stukjes in, maar het grootste deel is nog steeds rood.

Ik ben afgelopen februari op gesprek geweest bij mijn pc..

Hij gaf aan dat iedere huid anders hersteld. Mijn litteken is wel aan het herstellen is doordat er witte stukjes in komen. Hij raadde mij aan om het nog een jaar aan het kijken. Eventueel zou hij een nieuw litteken kunnen maken door middel van een operatie. Maar met zo'n operatie heb ik nog steeds geen zekerheid of mijn litteken dan wel goed hersteld.

Hij gaf ook aan dat het nu geen nut meer heeft om met littekencreme's te smeren. Wel dagelijk insmeren met bodylotion om uitdrogen te voorkomen.

Ik heb trouwens van alles geprobeerd. Verschillende soorten merken littekencreme's, slakkengel, masseren etc. Helaas niet geholpen.

Ik ben erg benieuwd hoe jij consult verloopt. Ik ga je topic in de gaten houden. :)

Groetjes,

Samantha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Mermaid, als je hier nog leest: hoe is het afgelopen met je littekens? Ik weet dat van Onselen (ACCZ) een fractional laser heeft. Ik ga binnenlort even bij hem aan de bel trekken in verband met mijn eigen litteken. Het nadeel van laser is dan wel weer dat je na de behandeling 3 maanden uit de zon moet blijven. Als het voordeel van laser is dat het litteken er voldoende van opknapt nou ja vooruit dan maar.. Heb echter geen idee in hoeverre littekens ervan opknappen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vivienne,

ik heb in september of oktober in 2012 een consult gehad voor mijn litteken. Dhr van Onselen heeft toen aangegeven dat ik even een half jaar later moest bellen om te vragen of de laserbehandelingen al uitgevoerd zouden worden. Dat heb ik gedaan en er werd nog aan gewerkt de behandelingen werden nog niet uitgevoerd. Een paar maanden later heb ik nog een keer gebeld, idem. Nu ik jou bericht lees ga ik meteen morgen even bellen, mijn littekens zijn nog precies hetzelfde en onrustig. Bedankt, voor je reminder ik ga er ook meteen achter aan! Hoe zijn de littekens bij jou???

Heb een heeeele fijne avond!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.