Ga naar inhoud

Heeft jouw arts / chirurg ooit een medische fout gemaakt?


Piepke

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Tijdens mijn zoektocht op internet kwam ik op een site terecht, waarvan ik toch wel een aantal namen van plastisch chirurgen voorbij zag komen, die ik ook hier op het forum voorbij zie komen.

De site heet : Sin-nl.org en de link hierna is : http://www.sin-nl.org/

Zo is er een 'zwarte lijst' (zie menubalk bovenaan op de site) en zijn er 'doofpotdosiers' (naar beneden scrollen, rechts in het midden ongeveer op de site) .

En hun doel :

SIN-NL staat voor Slachtoffers Iatrogene Nalatigheid-Nederland. Het woord "iatrogeen" betekent letterlijk: "veroorzaakt door medisch handelen". SIN-NL richt zich op het verbeteren van de situatie van slachtoffers van medische fouten, oa veroorzaakt door onjuiste diagnostiek en onjuiste behandeling en het verminderen van het aantal medische fouten.

Soms wil je dingen vantevoren niet weten, en soms zou je willen dat je ze wel had geweten.....

Wie weet heeft iemand er wat aan!

Ik vind het een zinvolle site in ieder geval, ook al ben ik me ervan bewust dat er overal fouten gemaakt kunnen worden!

Bovenstaande site treed wat verder in detail zodat je het verschil tussen een fout en een fout zelf kunt beoordelen.

Groetjes Piepke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neee daar wordt je zeker niet vrolijk van :(

Jammer dat de site geen zoekfunctie heeft, dan zou je een stuk gerichter kunnen zoeken :35:

Nu lukt het ook om een naam via Google in te geven, gecombineerd met de site-naam...maar dat is toch wat omslachtiger :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt alles is te vinden op internet he, en dat is maar goed ook soms. Thanx voor de link. En medische fouten bij mij? Ik weet het niet... Er is geen schaartje in blijven zitten ofzo, maar na 3 kapelcontracties, twee verzakkingen en een draaiing zou je bijna zeggen van wel, mijn (zeer kundige, dat zeker) arts vindt het wel net zo erg als ik en ik weet zeker dat hij alles heeft gedaan wat hij wist en kon, al was het wel voor de volle centjes iedere keer. Misschien nu toch een keertje naar een ander... Ik ga voor poging 6, want eruit is geen optie. Ik heb er al jaren ellende mee, maar nooit een seconde spijt van gehad! Hoop dat er mensen iets hebben aan de link, goed bezig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neee daar wordt je zeker niet vrolijk van :(

Jammer dat de site geen zoekfunctie heeft, dan zou je een stuk gerichter kunnen zoeken :35:

Nu lukt het ook om een naam via Google in te geven, gecombineerd met de site-naam...maar dat is toch wat omslachtiger :(

je kunt wel zoeken op deze pagina Piepke...

als je op deze site bent en je drukt CONTL F in (zoekfunctie) kun je deze site doorzoeken met bijv. de naam van je PC)

bij een apple pc/laptop klik je op het appeltje (CMD) + F toets....

heb ik net ff getest!!!

vind het fijn dat je deze site ff opgehaald hebt!!!!

THANKS!

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar na 3 kapelcontracties, twee verzakkingen en een draaiing zou je bijna zeggen van wel, mijn (zeer kundige, dat zeker) arts vindt het wel net zo erg als ik en ik weet zeker dat hij alles heeft gedaan wat hij wist en kon, al was het wel voor de volle centjes iedere keer.

Hoi hoi Rubia,

Ik snap je punt, de kapsels en de draaiing zijn helaas dingen die kunnen gebeuren. Neemt niet weg dat dit onder garantie valt mijn inziens ?? Zowiezo wordt erge kapselconcentratie vaak vergoed door de verzekering, althans... je hersteloperatie.

Dit is iets... waar je nu achteraf ook nog wat mee kan hè. Ik zou dit alsnog indienen bij de verzekeraar, samen met een verklaring van de chirurg over de mate van kapselconcentratie.

De verzakking vind ik wel een punt wat in te schatten is door de chirurg, en wat ook door hem hersteld zou moeten worden. Maarja.. wat ik vind is niet belangrijk hè.

Wel weet ik, dat hoe kundig je chirurg ook is...hij heeft je onterecht veel te vaak alles af laten rekenen. Dat vind ik moreel gezien zeker niet netjes!

je kunt wel zoeken op deze pagina Piepke...

als je op deze site bent en je drukt CONTL F in (zoekfunctie) kun je deze site doorzoeken met bijv. de naam van je PC)

bij een apple pc/laptop klik je op het appeltje (CMD) + F toets....

heb ik net ff getest!!!

vind het fijn dat je deze site ff opgehaald hebt!!!!

THANKS!

Whoeiiii thanks :43: Dat werkt een stuk handiger!!!

Ik wilde inderdaad ook even de ctrl F vermelden :D gelukkig staat mijn pc er niet tussen :-)

:35:

Idd.. gelukkig maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.