Ga naar inhoud

Zizou : 1 september 2009 : Dr. Bos : Velthuis Kliniek : Hilversum


Gast Zizou

Aanbevolen berichten

Hallo!

Hier is mijn verslag van de borstlift die ik gisteren heb ondergaan:

Om 06:30 stond mijn moeder voor de deur om mij naar de Velthuis Kliniek in Hilversum te brengen. Ik moest om 07:15 aanwezig zijn en zou om 08:00 geholpen worden.

Eenmaal in de kliniek werden er 3 foto's van mijn borsten gemaakt, daarna mocht ik mee naar een kamertje om mijn kleding uit te doen en een schort, slippertjes en muts aan te doen. Mijn lenzen deed ik ook maar uit, dat had ik nergens gelezen maar later bleek dat dat ook de bedoeling was.

Toen werd ik naar mijn bed gebracht, daar heb ik even lekker wat gelezen en de verpleegster bracht een soort kacheltje waardoor mijn bed heel lekker warm werd.

Er werden stickers op mijn rug en buik geplakt. Het infuus werd aangebracht, daar zag ik nog het meest tegenop van alles maar dat viel dus 100% mee! Het deed geen pijn gelukkig.

Toen kwam dokter Bos om mijn borsten af te tekenen. Hij gebruikte een mal en vroeg of ik er nog wat volume uit wilde hebben. Nee dus! Ik had cup F en na de lift zou het E worden en daar ben ik erg blij mee.

Later werd ik opgehaald door 2 mensen die mij naar de operatiekamer brachten. Ik moest op de operatietafel gaan liggen en mijn armen wijd neerleggen op de armsteunen. Om mijn benen werden massage dekens aangebracht, dat is tegen trombose, dat voelde echt heel lekker. Om mijn arm kreeg ik een bloeddrukmeter.

Toen kreeg ik de narcose, ik werd een beetje duizelig dus ik vroeg "Is dat wel goed?" de verpleegster zei "Wat? Dat je duizelig wordt? Dat is normaal, ga maar lekker slapen". Ik dacht slapen? Ik ga helemaal niet slapen, dat wilde ik ook zeggen maar ik kon niks meer zeggen. Toen dacht ik maar aan iets leuks en toen was ik weg.

Een paar uur later werd ik wakker, ik had echt lekker geslapen! Mijn borsten voelde een beetje raar, ik keek naar beneden en dacht "waar zijn ze gebleven?"! Het deed een beetje pijn dus kreeg ik pijnstillers via mijn infuus. Even later kreeg ik een kopje thee en beschuit. Ik was nog wel wat moe en duizelig maar opzich voelde ik me goed. Wel moest ik 2 keer plassen, heel fijn want ik kreeg zo'n po onder mijn billen geschoven. De verpleegster zei dat ze de po al héél lang niet meer uit de kast had gehaald, hahaha.

Na een paar uurtjes kwam dokter Bos kijken naar de drain (daar zat niks in) en haalde het verband eraf. Wat een raar gezicht is dat! Jarenlang was ik gewend aan grote hangborsten en nu stonden ze omhoog en waren ze superstevig! Ik schrok wel een beetje maar was ook blij.

Gelukkig mocht toen ook het infuus eruit en ging ik zitten op een stoel om even bij te komen. Na een kwartiertje kon ik me aankleden en naar huis.

Mijn vriend stond in de file dus moest ik ook nog een uur in de wachtkamer wachten wat niet zo fijn was, ik barstte in tranen uit want ik wilde naar huis.

Eenmaal thuis heb ik lekker op de bank gezeten/gelegen en bijna geen pijn gehad.

Normaal slaap ik op mijn zij maar dat kan dus niet, al met al heb ik 's nachts best goed geslapen op mijn rug.

Groetjes Zizou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zizou,

Allereerst Gefeliciteerd met je nieuwe prachtige stevige boobies! Lijkt mij inderdaad vreemd om ineens anders tegen jezelf aan te kijken, hahahha

Fijn ook voor je dat het je zo is meegevallen. Je zal wel heel blij zijn dat je het achter de rug hebt. Op naar het herstel!

Ik ben ook heel blij met je verslag.

Ik ben namelijk over twee weken aan de beurt in het Rotterdamse Velthuiskliniek dus nu weet ik wat ik ongeveer kan gaan verwachten. Tot nu toe sta ik ook om 08.00 uur gepland voor de operatie. Mijn vraag aan jou is hoelaat ze jou dan in de wachtkamer hebben neergezet. Hadden ze je nog niet even bij je bed kunnen laten tot je vriend er was? Kan me voorstellen dat dat niet echt een fijne ervaring was.

Hoe laat ging je naar huis? Moest je lang rijden? Ik woon ong een uur rijden van Rotterdam vandaan

Had je ook voor de operatie dat tabletje ingenomen? Ik heb de receptjes vandaag opgehaald en schrok van de bijsluiter. Deze tabletten worden voornamelijk voorgeschreven bij chemokuren........ :( Had je na het innemen van dat tabletje nergens last van?

Moet je nu ook Celebrex slikken?

Hopelijk kan je deze nacht ook lekker slapen!

Liefs,

Sigesh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sigesh!

Fijn dat jij er ook wat aan hebt.

Voor de operatie heb ik inderdaad 2 tabletjes genomen. Dat tabletje van die chemokuren is tegen de misselijkheid, ik dacht ook wel "jeetje wat een zwaar medicijn" maar ik had nergens last van hoor. Ook niet van de Celebrex, die slik ik nu nog steeds, plus 500 mg Paracetamol.

Voor het slapen gaan mag je 1000 mg Paracetamol en 1 Celebrex.

Mijn vriend werd optijd gebeld maar stond gigantisch in de file, dat wisten ze dus ook niet daar. Ze hebben me wel aangeboden om terug naar het bed te gaan hoor! Maar ik wilde zo graag naar huis. Misschien niet echt slim achteraf.

Ik vond de mensen bij de Velthuis Kliniek ontzettend aardig en meelevend, ze doen er alles aan om je goed op je gemak te voelen.

Jij alvast succes, 2 weken is zo voorbij en de operatie ook! Zet jij ook hier je verslag neer?

Liefs,

Amber

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zizou,

Ja ik ga zeker mijn verslag dan hier neerzetten.

Van die paracetamol is mij nog niet verteld. Maar goed dat ik het al weet dan kan ik ze alvast in huis halen.

Dus die Celebrex moet ik ook al voor de operatie innemen?

Ik weet dat het Velthuiskliniek goed aangeschreven staat en kon al niet begrijpen dat ze je zo een uur in de wachtkamer lieten wachten.

Moet je terug na 1 week?

Hoelaat was jij al fit genoeg dan zodat ze je vriend belden dat je naar huis mocht?

Hoe is het nu met je? Nog steeds zo goed? Ben je dan niet geneigd om te veel te gaan doen?

Liefs,

Sigesh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zizou,

Ja ik ga zeker mijn verslag dan hier neerzetten.

Van die paracetamol is mij nog niet verteld. Maar goed dat ik het al weet dan kan ik ze alvast in huis halen.

Dus die Celebrex moet ik ook al voor de operatie innemen?

Ik weet dat het Velthuiskliniek goed aangeschreven staat en kon al niet begrijpen dat ze je zo een uur in de wachtkamer lieten wachten.

Moet je terug na 1 week?

Hoelaat was jij al fit genoeg dan zodat ze je vriend belden dat je naar huis mocht?

Hoe is het nu met je? Nog steeds zo goed? Ben je dan niet geneigd om te veel te gaan doen?

Liefs,

Sigesh

Hey Sigesh,

Van die paracetamol hoorde ik ook pas na de ingreep hoor!

Vóór de operatie moest ik 1 Celebrex en 1 Kytril (tegen misselijkheid) innemen, 2 uur voor de ingreep. Staat dat nergens bij jou geschreven dan?

Volgende week dinsdag moet ik inderdaad terug om de hechtingen te laten verwijderen, daar zie ik wel tegenop eigenlijk.

Ik weet niet meer wanneer ik me fit genoeg voelde, de tijd ging totaal aan mij voorbij! Toen ik in de wachtkamer zat was het 16:30, dus ik denk een uur ervoor?

Het gaat nu nog steeds goed, ik heb bijna geen pijn! Lekker geslapen ook gelukkig.

Soms trekt het wat en het jeukt wel! Zonder bh (als ik de compressen verschoon) voelt zo raar! Heb ik inene 2 stevige borsten, hahaha, dat ben ik niet gewend. Gelukkig helpt mijn vriend mij goed met het verschonen, ik vind het soms een beetje eng, bang dat ze eraf vallen, ;-).

Wat heb jij nu voor cupmaat?

Liefs,

Amber

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update...

Vandaag ontdekte ik blaren onder de pleisters, het jeukte erg en zag er vreemd uit. Er kwam veel voht uit. Meteen heb ik de Velthuis Kliniek gebeld en het hele verhaal uitgelegd. Ik moest foto's maken en mailen, dat heb ik gedaan en gelukkig was het niks ernstigs. Wel heb ik een pleister allergie! Nooit last van gehad.

Ik moest onder de douche zelf al die kleine pleistertjes afpulken!!! Jeetje wat een gedoe, het deed geen pijn bij de hechtingen maar wel bij de blaren!

Na 3 kwartier was is pas klaar. Toen de laatste pleister eraf was werd ik niet lekker, duizelig enzo, gelukkig ging dat snel over.

Het gekke is dat onder de warme douche mijn borsten helemaal niet raar aanvoelden. Na het afdrogen heb ik ze ingesmeerd met arnicazalf, dat was wel lekker. Nu trekt de boel een beetje, maar niet echt erg.

Sowieso heb ik weinig pijn gelukkig, het valt me 100% mee. Die blaren zijn wel naar, heel rood enzo en best groot. Dat prikte ook gigantisch onder de douche.

Nou maar hopen dat ik lekker slaap vanavond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zizou,

Hoe is het nu met je?

Dat was ook wel even schrikken die blaren! Ik kan me voorstellen dat dat niet prechtig aanvoelt.

Ik heb de vorige keer van de pleisters enorme jeukbulten gekregen. Mijn decolleté zag er niet uit. Door jou verhaal realiseer ik mij dat ineens dus maar wel even melden voordat ik geopereerd word.

het verhaal van het er af peuteren en daarna liet lekker worden heb ik precies hetzelfde aan de hand gehad. Rond mijn tepels hadden ze allemaal steristrips geplakt en deze moesten ook eerst in de week voordat ze er voorzichtig afgetrokken konden worden. PPpfff als ik er nu aan denk voel ik het weer, zweten, misselijk worden............

Verder gaat het nog steeds zo goed met het herstel? Geen pijn?

Ik heb eens op mijn gemak alles doorgelezen uit de map die ik mee heb gekregen en daar staat in dat ik Kytril en Celebrex allebei met een half glaasje water 2 uur voor de operatie in moet nemen. Zelfs dat je ook paracetamol nadien mag slikken.

Bh's in huis...........ik ben er klaar voor!

Liefs,

Sigesh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sigesh!

Het gaat opzich heel goed! De pijn is echt miniem, soms voel ik het een beetje trekken maar eigenlijk heb ik geen pijnstillers meer nodig.

Vannacht had ik zelfs al op mijn zij geslapen, al was dat meer per ongeluk gegaan.

De blaren zitten er nog steeds. Nadat ik de pleister erag had, had ik er gaasjes op gedaan. Die bleven dus ook kleven en kreeg ik er de volgende dag niet meer af! Maar weer onder de douche gegaan dus, nu heb ik er gaasjes op met héél veel vaseline, op aanraden van de Velthuis Kliniek. Ik had ze zondag maar weer gebeld omdat ik die gaasjes dus niet los kreeg. Ze zijn echt zo aardig vind ik, goede tips en heel meelevend.

Heb je er al zin in? Als ik jou was zou ik inderdaad zeggen dat je pleisterallergie hebt, het zou erg zijn als je weer hetzelfde krijgt als wat je al eens gehad hebt.

Morgen moet ik op controle, ben benieuwd wat de dokter er van vindt. Ikzelf ben er erg blij mee, ze zijn nu nog geel en groen met her en der blauwe plekken maar de vorm is hartstikke mooi!

Groetjes Zizou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zizou,

Ik zag net pas dat je had gereageerd. Heb ook even antwoord gegeven(dit staat bij mijn topic) Ook dat ik nu ineens bloeduitstortingen krijg,5 weken po. Voor de rest gaat alles goed. Heb nu ook geen hangborsten meer :-) Eindelijk!!! En me cupmaat is bijna even groot uitgevallen.Sommige bh's kan ik zelfs nog aan. (maar die waren eerder te klein geworden :-)))

Groeten,Silka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zizou,

Je vraagt heb je er al zin in? PPppfffff wel in het resultaat maar niet in dinsdag, die sla ik liever over...........laat het maar alvast volgende week woensdag zijn!

Maar als ik zo de verhalen lees en iedereen over het algemeen toch erg blij is nadien dan moet ik zeggen dat ik er wel zin in heb.

Succes morgen bij dr Bos. Ik ben ook benieuwd hoe hij het resultaat van zijn eigen werk na een week vind.

Hopelijk drogen de open blaren snel op! Erg vervelend dat gepeuter iedere keer.

Ik lees het hier nergens maar ik lag de vorige keer zelfs al de 2e nacht min of meer per ongeluk op mijn zij gedraaid. En zo draaide ik in de loop van de weken steeds verder op mijn zij (ging vanzelf in mijn slaap)

Wat adviseren ze dan in het Velthuiskliniek hoe te slapen?

Liefs,

Sigesh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik ben weer terug van de controle!

Ik was bang dat de hechtingen eruit gehaald moesten worden, maar het zijn allemaal oplosbare hechtingen! Ik ben zo blij.

Verder was Dokter Bos erg blij met het resultaat, ik zag aan zijn gezicht dat hij het niet zo verwacht had. Ik zei "Als het zo mooi is mag ik vast wel in de folder" toen zei hij "Op de voorkant!". Het is zo'n aardige man vind ik.

Nu mag ik zelfs al zonder bh slapen i.v.m. de blaren maar dat doe ik liever niet, het geeft toch meer steun met die bh natuurlijk.

Ik doe nu steeds gaasjes met vaseline op de blaren, zo blijven ze niet meer plakken, doet het ook geen pijn meer.

@Silka: Ik zal zo in je topic het antwoord lezen, leuk dat je hier ook even reageerd! Die blauwe plekker komen waarschijnlijk van heel diep in je huid nu naar boven ofzo. Lekker he, stevige borsten!

@Sigesh: Dokter Bos zei dat je mag slapen hoe je wil en dat je lichaam er zelf meestal rekening mee houdt, onbewust dus. Sommige mensen krijgen daardoor meer blauwe plekken maar dat hoeft niet.

Misschien heb ik niet goed opgelet hoor, maar heb je al eens een borstlift laten doen? Omdat je zegt "de vorige keer"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zizou,

Wanneer worden de brochure´s uitgegeven? Ik wil ook het resultaat zien :6:

Maar wat fijn en weer een hele opluchting dat alles er zo goed uit ziet.

Als het zo goed met je gaat dan is het toch ook wel moeilijk om rustig aan te doen of valt het mee?

In de operatieverslagen borstvergroting heb ik gisteravond nog het één en ander uitgelegd betreft mijn vorige operatie´s

Oh ja je vroeg welke cupmaat ik nu heb. 75D, gewoon normaal niet te groot en niet te klein. Ik heb altijd de iets grotere borsten mooi gevonden. Nét ietsje meer................

Liefs, Sigesh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer even een update!

Omdat ik die blaren heb mag ik zonder bh slapen! Da's wel een hele verademing hoor. Ik heb het idee dat mijn borsten ook beter genezen zonder die sportbh-band tegen mijn littekens, het kan lekker even ademen enzo. Het gaat eigenlijk alleen maar goed.

Ik smeer nu ook met littekencrème van Biodermal en met die arnica-crème die ik kreeg via de kliniek.

@Sigesh, ik heb je verslag gelezen, het is helemaal helder hoor ;)

Ik hou ook van nét ietsje meer borsten, daarom heb ik geen verkleining laten doen maar alleen een lift. Nu heb ik als het goed is E70.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Zizou,

Héél prettig na 15 jaar eindelijk stevige borsten te hebben.Ik moet nu helemaal voorover buken willen ze op mijn buik komen ha ha . Ik weet niet hoe het komt,de arts dacht dat ik me gestoten had,maar ik heb daar nog nooit een blauwe plek gehad.Ik ben net afgelopen week geweest voor nacontrole (over 4maanden weer) maar wat hebben ze tegen jou verteld over de de litteken verzorging? Ik moet ze heel hard masseren ,ze had het voorgedaan en dat was behoorlijk pijnlijk.

@ Sigesh ik zag net wat over het slapen,ik ben de 2e nacht al op mijn zij gaan slapen,ik kon gewoon niet slapen op mijn rug. Voordeel is dat ik nu alleen een lift heb gehad.Maar bij mijn bv moest ik 6 weken op mijn rug (dit was vreselijk voor mij als buikslaper :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.