Ga naar inhoud

Beetje ongerust normaal of niet?


boopke

Aanbevolen berichten

Hoi

ik ben nu maandag 5 weken po en men boobs worden niet zachter integendeel ze worden harder ze staan echt gespannen net of ze gaan ontploffen :( en dat is best pijnlijk zo strak ze glimmen zelfs zo gespannen!ook zijn beide littekens dikker nu. Nu ben ik bang dat er iets mis is omdat ze nog niks zachter zijn wel zitten ze niet hoog meer dus dat is niet het probleem.maandag ga ik naar huisarts en 27aug naar dr verdonck hoop echt dat het normaal is hoor en dat er niks mis is :( liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Boopke

Ik herken ook niet wat je verteld, maar heb je er eens een foto van gemaakt.. Beoordeelt iets makkelijker... :)

Zijn ze voor je gevoel nu meer gespannen als na je operatie? Heb je veel zwaardere arbeid gedaan, want het kan ook vocht zijn!!!! Als je lichaam die inspanning nog niet aan kan, dan produceert het vocht! En dat had ik ook, bij mijn eerste bv! En dat veroorzaakt idd een heel gespannen gevoel. Heb dat tot wel 7 of 8 weken po gehad toen!

Ik denk dat het dat is, nu ik evover nadenk. Het is nergens blauw aan het worden he?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat blauw al geel is, dan is het nog blauw van de operatie en hoef je je daar geen zorgen over te maken! :35:

Dat trekt dan vanzelf weg!!

Dat je vocht produceert, dat komt idd door die zware job en de warmte zal ook een rol spelen in combinatie daarmee. Het kan niet echt kwaad, maar het zou beter zijn als je nog even wat rustiger aan zou kunnen doen idd :)

Het is niks ernstigs, maar luister wel naar je lichaam ;)

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet zo lang wachten om terug te gaan naar de clinic......Bij twijfel ....niet wachten.... :106:

Ik was vandaag op controle om de hechtingen eruit te laten halen...en er werd voor de zoveelste keer eigenlijk weer gezegd...als er wat is of als je vragen hebt kom langs of bel......

Ik werd nog wel extra gewaarschuwd dat ik op moest blijven letten met tillen...dus als ik lees dat je zwaar werk heb...denk ik in die richting...dus ben ik bang dat je toch al teveel hooi op je vork heb genomen....ondanks dat je al 5 weken po ben.....Ik ben nu 2 weken po en ik weet nog dat wat jij omschrijft ik dat in de eerste week had.....maar nu voelen ze al zoveel zachter aan en kan ik er Zachtjes in knijpen....

dus ik vind nogmaals zelf 27 augustus nog een heel eind weg........luister naar je gevoel en handel....

Succes en sterkte ermee....

Groetjes Cajo :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boopke,

wat ik al eerder in je forum had gelezen... heb je best een zware job... misschien is het toch beter om je ziek te melden.

als ik zo tussen de regels door lees, denk ik dat je jezelf aan het overbelasten bent!

misschien een rare vergelijking, maar als je je enkel kneust, of je banden verrekt, wordt het ook dikker en meer gespannen als je te veel erop steunt of te veel doet.

dat is denk ik (herken het verhaal niet) bij jouw borsten ook aan de hand.

Vergeet niet, dat het echt de tijd nodig heeft om te herstellen.

Daar ik iemand ben die makkelijk te hard van stapel kan lopen heb ik vandaag net als Cajo te horen gekregen dat ik echt nog 4 weken rustig aan moet doen. Niet werken in de tuin, maar ook geen emmers met sop tillen, niet gaan schrobben en dweilen, niet stofzuigen. het lijkt allemaal "normaal" werk, maar stiekem hebben je borstspieren best wel wat te verduren bij dit soort werkzaamheden.

Jouw cheffin, wilt het blijkbaar niet inzien door je ander werk te geven. Maar meisje... je borsten geven nu aan dat het werk te zwaar is en dat ze nog niet zover hersteld zijn dat je dit werk kan doen.

luister goed naar je lichaam, en BEL je kliniek voor advies.

Al denk ik wel, dat ze je zullen gaan zeggen dat je het toch rustiger aan moet gaan doen!

succes en hoop dat je snel vooruitgang gaat boeken!

kxs

TP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat glimmen en die spanning dat herken ik.. In mijn geval betekende het weinig goeds.. De oorzaak was vocht. Ik heb net als jij niet al teveel huid. Bij mij was het niet aan beide kanten maar aan één kant en ook bij mij zag het er onder het litteken/tape erg onrustig uit. Mijn advies is zo snel mogelijk je chirurg ernaar te laten kijken. Liever vandaag dan morgen. Een bezoek aan de huisarts zou ik persoonlijk overslaan.

Mijn chirurg was destijds op vakantie en helaas was ik er te laat bij. Het litteken is open gesprongen en ik heb mega veel vocht verloren. Een vervangend chirurg heeft er toen 2 dagen later naar gekeken, maar toen was het al te laat. Ik ben nu ruim een jaar verder en zit nog steeds met vette ellende. Ik wil je absoluut niet ongeruster maken maar bij de woorden glimmen en spanning gaan er bij mij alarmbellen rinkelen. Jij bent mij niet, kan bij jou iets heel anders zijn, maar een bezoek aan je chirurg lijkt me helemaal niet overbodig. Misschien kan/moet er bij jou een drain gemaakt worden (geen idee of dat uberhaupt nog kan in dit stadium) of kan het vocht op andere wijze afgevoerd worden. Mocht dat helemaal niet nodig zijn dan ben je in ieder geval wss gerust gesteld en dus toch niet voor niks naar je chirurg gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil ik wel nog iets toevoegen....

Het vocht produceert in twee gevallen vocht. Bij een ontsteking, zoals bij jou Vivienne en bij overbelasting, zoals waarschijnlijk bij Boopke.

In het geval van de ontsteking en het onrustig uitzien van de huid (dus naast het glimmen en gespannen gevoel) kan het litteken open gaan. Boopke is echter al vijf weken po, lijkt me stug dat het dan nog open kan gaan, maar het zou altijd kunnen uiteraard..... zeg nooit nooit!

In het geval van overbelasting wordt er wondvocht aangemaakt, dat via de lymfeklieren afgevoerd kan worden.... Maar het moet niet te lang in je borsten blijven zitten, dus rust is echt aanbevolen!!

Boopke, neem idd even contact op met je chirurg, en vertel je verhaal. Hoe is het eigenlijk nu met de pijn?

Ben benieuwd wat Verdonck zal zeggen....

En wat Pietje zegt.... Die 6 weken staan er niet voor niks. Sommige chirurgen gaan hier wat ruimer mee om, maar bij mijn beide bv's heb ik gemerkt dat het toch heel belangrijk is....

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh sorry :blush: omdat je zei dat het onrustig uit zag? Ik zal jouw verhaal nog eens lezen dan. Ik bedoel er niets verkeerds mee he, niet boos worden :(

.......................... Heb ondertussen even bijgelezen......... Vivienne...

Is bij jou ook idd een heel lang verhaal geworden en het gaat nog steeds door. Had niet meteen in de gaten wie je was, lees te veel hier ;) xx

Boopke, plaats er eens een foto van anders, dat we mee kunnen kijken... De laatste foto's zijn van drie weken po he, je had toen ook nog echt last van vocht... Met die zware arbeid zal het niet beter worden... pfff lastig is dit he.

liefs, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ik ben helemaal niet boos hoor :) Jij schreef dat vocht kan ontstaan door een ontsteking of door overbelasting, maar bij mij was er geen ontsteking en het was ook niet overbelast. Het is me nog altijd een raadsel wat het dan wel was, maar mijn chirurg heeft altijd gezegd dat er absoluut geen ontsteking was. Vandaar ook dat hij toen hij de prothese verwijderde besloot om gelijk een nieuwe terug te plaatsen (wat binnen een paar weken dus ook weer mis ging maar toen was er niet teveel vocht, wel veel spanning, dus te weinig huid).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, er is dus een derde reden.... Dat bedenk ik me nu, na het herlezen van jou verhaal.... Afstoting door het lichaam, omdat je lichaam de grootte niet aan kan. En dat is bij jou waarschijnlijk het probleem geweest. Ook nu nog, staat jouw huid te strak. Ik weet niet na hoeveel weken je na je eerste bv een open wond kreeg? Of heb ik niet alles gelezen?

Boopke is ondertussen 5 weken po. Was het bij jou ook zo laat dat het vocht er nog via je wond uitwilde? Even om me een beetje een beeld te vormen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het me goed herinner ging de wond open op de 11e dag po, maar van al m'n gegoogle toen naar soortgelijke gevallen weet ik dat het later ook kan gebeuren. Nogmaals ik wil boopke niet ongeruster maken, maar als je jezelf afvraagt of iets wel 'normaal' is dan kun je volgens mij gewoon het beste naar je chirurg gaan in plaats van je zorgen te blijven maken. Op een forum wordt je misschien onterecht gerust gesteld of onterecht ongerust gemaakt, maar de enige die het echt kan zeggen (en lang niet altijd met zekerheid weet ik inmiddels) is je chirurg.

Ik heb trouwens zooo vaak te horen gekregen dat iets 'normaal' was terwijl het achteraf helemaal niet normaal bleek te zijn dat ik echt nooit meer vraag of iets normaal is haha. Ik kan de zin 'dat is normaal' ook echt niet meer horen haha :P Daar moeten ze echt niet meer mee aankomen bij mij! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ja BB het vocht wilde er via m'n wond uit (had die vraag over het hoofd gezien). Het gebeurde na het douchen. Ik had me net afgedroogd en ik bukte om iets te pakken en zag dat m'n hele lichaam onder de smurrie zat. Het stroomde gewoon door de strip heen zo over m'n buik en langs m'n benen naar beneden de vloer op. Binnen no time zat heel m'n badkamervloer onder. Ik heb toen maar een handdoek gepakt om het vocht mee op te vangen maar het was gewoon teveel. De handdoek was doordrenkt. God mag weten waar al dat vocht vandaan kwam.. Ik heb zo een tijdje in de badkamer gestaan niet wetende wat ik moest doen en toen het eindelijk iets minderde ben ik met een droge handdoek onder m'n borst naar de telefoon gelopen (was alleen thuis) en heb ik lichtelijk in paniek m'n kliniek gebeld. Dat was niet bepaald een succes.. U wordt binnen een kwartier teruggebeld.. Niet dus! Daar stond ik dan, lekkend en stressend en wachtend tot de telefoon over zou gaan die maar niet overging. Na een half uur of drie kwartier ben ik zelf maar weer gaan bellen, nog steeds lekkend, maar men kon mij niks zinnigs vertellen en ik moest maar 'even' afwachten tot mn controle afspraak twee dagen later want eerder kon ik toch niet terecht.. Ik had het idee dat er gedacht werd 'het zal allemaal wel meevallen'. De wond is de rest van de dag blijven lekken en is eigenlijk nooit meer helemaal gestopt met lekken.. Toen tijdens de controle de strip verwijderd werd en het vocht zo m'n oksel in liep bleek dat er een gat in het litteken zat.. Daar mocht ik toen nog een paar weken fijn mee blijven doorlopen (en tobben met irritante-vast-blijvende-plakkende gaasjes en natte plekken in m'n kleding terwijl het gat alsmaar groter werd) omdat mijn eigen chirurg op vakantie was.. Ik stond op met vocht en ging slapen met vocht.. Nou BB je wilde beeldvorming en je krijgt beeldvorming hahaha :)

Wat heb ik van dit alles geleerd?

Kies nooit een chirurg die afwezig is tijdens je herstel

Zorg altijd dat je een telefoonnummer hebt van iemand die WEL verstand van zaken heeft, bij voorkeur je chirurg

Kies bij voorkeur een kliniek bij je in de buurt en nog liever een ziekenhuis

Laat je nooit wijsmaken dat iets normaal is (lol)

Als je ook maar enigszins zelf het gevoel hebt dat iets niet 'normaal' is ga meteen naar je chirurg

Plastische chirurgie kan best eng zijn :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp jouw reactie op boopke nu veel beter :)

Ik wil verder ook niemand onterecht gerust stellen, ik probeer alleen altijd alles te beredeneren met de info die ik heb of waar ik op door vraag. Daarmee is het vaak toch wel mogelijk om een redelijk goede inschatting te maken, maar ik kan nooit 100% zeker zijn natuurlijk :) Niemand kan dat, zeker niet als je het niet gezien hebt. Daarom vraag ik ook vaak nog om een foto (en moet natuurlijk een goede foto zijn haha)

Maar goed, dat was het weer voor nu :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de kliniek gebeld en komt vast door men zware arbeid ze raadde me aan om na het werk niks meer te doen en te rusten dat doe ik dan ook maar en volgende week ga ik een week op ziekte en de week erna heb ik verlof dus 2 weken niks doen en ik kan wel in men borst duwen nu ook al glimmen ze ! En pijn heb ik af en toe steken en de meeste pijn s morgens bij het opstaan ik masseer de litekens nu met olie en dat verzacht toch vind ik dus tja ik doe dus teveel hé zal van het weekend nog is fotos plaatsen men vriend zegt dat ze veranderd zijn niet meer zo hoog zitten dus zal wel de goeie richting uit gaan zeker?morgen werk ik nog 6 uurtjes en dan is het echt wel rust voor mij :) en bij afstoot heb je koorts en gaat er één borst abnormaal groot uitzien maar bij mij zijn ze nog gelijk.dank voor de raad en jullie horen me nog xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

vind je foto's er goed uitzien hoor!!

ik ma terug aan het werk, ze hebben me beloofd dat ik niet ging moeten tillen enzo maar als ze er geen rekening mee houden ga ook ik terug naar dokter hoor.

vind het iets te belangrijk!

ook al moet ik dan mss voor de eerste keer tegen mn baas ingaan :(

maar hoop dat ze er rekening mee houden.

Rust zoveel mogelijke he!! :)

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja cecilia dat hadden ze tegen mij ook gezegd en de eerste dag hielden ze hun woord en daarna niks meer en moest ik gewoon men werk doen :(

ja bb ik doe zeker rustig aan gewoon luieren en genieten :D

genieten jullie ook van het goede weer hoor ;) xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.