Ga naar inhoud

hoe ziet een ontsteking eruit?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb twee weken geleden een borstverkleining gehad. Bij mij zijn nou de beide drielandenpunten nog open. Ze zijn ongeveer een bij een cm met een soort gele weke laagjes erover. Daarnaast merk ik dat de littekens een klein beetje rood worden. Ik heb verder geen pijn en geen koorts. Kan het zijn dat de oplosbare hechtingen wat irriteren? Ik ben vooral erg bang voor een ontsteking. Kan iemand mij vertellen hoe zo'n ontsteking er dan uit zou zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Zenuwslopend is die onzekerheid hè :(

Maar als je vragen hebt die je echt dwars zitten, maak er foto's van en mail deze naar je kliniek (of langsgaan als deze dichtbij zit).

Het drielandenpunt is een bekend kwetsbaar punt bij verkleiningen en borstliften. Vaak gaat dit open, en heeft het echt even de tijd nodig om weer dicht te kunnen groeien (kan soms weken duren).

Probeer het schoon en droog te houden door dagelijks een schoon (vet) gaasje erop te doen. Een vettig gaasje zorgt ervoor dat deze niet blijft plakken aan het laagje wat ontstaan is. Anders zou je het zelf iedere keer weer onnodig openhalen.

Je littekens gaan een proces door, van huidskleurig naar wat rood... daarna weer naar wat 'wittig' en zo verkleuren ze wat af.

Het is logisch dat ze wat roder zijn, zolang ze niet té rood worden.

Een onsteking voel je zelf meestal wel aan, je voelt je niet fit, inderdaad wat koorts en de borsten worden heet/warmer.

Het zou kunnen dat de oplosbare hechtingen irriteren, aangezien ze er nu 2 weken inzitten zou je eventueel de kliniek (of je eigen huisarts) kunnen contacteren of ze de knoopjes willen verwijderen.

Oplosbare hechtingen zijn handig, maar nog veel handiger als je ze een handje helpt ;)

Vaak lossen ze vanzelf op, maar ook zeer regelmatig werkt het lichaam ze er na een tijdje uit door kleine 'ontstekingen'. Je krijgt een rood plekje... daarna een beetje vuil erin, en als dit opengaat komt er een miniscuul propje vuil uit. Dit is het vergane hechtdraadje. Dit kan tot máánden na de operatie gebeuren.

Ik persoonlijk vind het effectiever als de hechtingen alsnog na 2 weken even nagelopen worden, en dat er weggehaald wordt, wat weg kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.