Ga naar inhoud

Hoi! Voorstellen : Teddy


teddy

Aanbevolen berichten

Lieve dames,

Ik kijk al een tijdje mee naar vele van jullie verhalen en kijk heel geïnteresseerd naar de voor en na foto's want ook ik heb kleine borstjes en droom van een cupje meer!

Door jullie verhalen te lezen ben ik al beetje dichter gekomen bij die grote stap! :1:

Even iets meer over mezelf, ik ben bijna 34 jaar en heb 2 schatten van kindjes.

Waarom ik nog niet de stap heb durven zetten is vooral om de volgende reden: mijn mama kreeg borstkanker toen ze nog een dertiger was, ze is na een operatie en bestraling hier wel van genezen maar vorig jaar heb ik haar verloren in de strijd tegen slokdarmkanker, ze was een super-mama en ongelofelijk moedige dame! Ik mis haar elke dag, maar ben ook heel bank geworden van die ziekte. En ben bang dat met proteses misschien minder snel kwaadaardige gezwellen kunnen gevonden worden.

En dat houdt me allemaal heel erg bezig met denken, overwegen, en dan meestal belanden bij het 'ik ben gezond waarom dan die operatie doen' ...

Ik hoop dat jullie dit allemaal niet te saai vinden...

In ieder geval al bedankt omdat ik zoveel met jullie mocht meelezen, en daardoor al veel leerde!!

Groetjes

Teddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan op consult gaan, en daar met hem over praten

je bent niet de enige hoor, en die pc's zien zzoooooovee mensen, en daar zitten er ook bij met schrik van kanker

borstkanker zit ook in mijn familie, maar op jonge leeftijd is dat toch moeilijker op te sporen moest het er zijn, en die prothese staat niet in de weg :s

vragen aan de pc, vrijblijvend

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, wat erg van je moeder.

Ik snap dat je haar elke dag nog mist.

Wat betreft, of je meer kans heb op borstkanker met siliconen, weet ik niet.

Ik weet wel dat een heleboel vrouwen zich afvragen, moet ik laten snijden in een gezond lichaam.

Ik vind dat het moet kunnen, als je straks 80 bent, dan denk je misschien, waarom heb ik het nooit gedaan.

Je heb nog een heel leven voor de boeg, dus maak hem zo mooi mogelijk.

Succes meid.

Liefs Diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Teddy,

Ik kan het me voorstellen dat je er nu bang voor bent. Het is ook geen eenvoudige beslissing. Enerzijds ben ik het eens met Diesel. Mijn motto is 'live your life' en probeer de de 'had ik maar's ' te voorkomen. Anderzijds hebben we een gezond lichaam en daar wil je natuurlijk niet zomaar aan laten snijden. Ik zit met hetzelfde alleen heb ik andere beweegredenen.

Ik heb gelezen dat je beter geen mammografie kan laten doen als je implantaten hebt omdat dat de scheur kans vergroot (bij hydrogel implantaten) en bij gewone implantaten heeft het niet zoveel zin geloof ik, omdat ze niks zien. Dit heb ik uiteraard gewoon van het internet dus ik weet niet in hoeverre dit 100% waar is.

Ga inderdaad op consult en leg je vragen voor, beter 10x vragen dan achteraf spijt krijgen.

Succes!

Liefs,

Birdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi teddy

Nou, dat verhaal is zeker niet saai hoor! Het moet verschrikkelijk zijn om je moeder te verliezen en zeker in de strijd tegen zo een oneerlijke ziekte!

Goed dat je het met ons wilt delen en je je twijfels uit.

Het moet in jouw situatie nog veel moeilijker zijn om de keuze te maken tussen wél of níet in een gezond lichaam laten snijden voor een mooier totaalplaatje... De mensen die niet zo dichtbij met borstkanker te maken hebben gehad, vinden het vaak al moeilijk :)

Wat je wel of wat je niet moet doen, welke keuze je gaat maken, is natuurlijk helemaal aan jou. Laat je goed informeren over de voor- en nadelen door een plastisch chirurg en laat je ook goed informeren over hoeveel er te zien is, na een borstvergroting op een echo of een MRI-scan.

Op een mammografie is niet genoeg te zien. Als de prothese voor de spier geplaatst wordt, sowieso nog minder dan dat je prothese achter de spier geplaatst wordt (dacht ik gelezen te hebben)

Een echo en MRI kunnen veel meer laten zien.

Weet jij trouwens of je ook erfelijk belast bent?? Of was het geen erfelijke borstkanker die jouw moeder kreeg? In dat geval is het risico voor jou ook weer veel kleiner.

Is het een optie om dat bij jezelf eens te laten onderzoeken? Dat zou je keuze misschien wel een stuk gemakkelijker maken, lijkt mij.

Heel veel succes en sterkte met nadenken!

En veel lees- en forumplezier hier :viannen_01:

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties!!

Ik ga zeker eens op consult gaan en dan weten we terug meer hé, want ook ik had al gelezen dan je dan met een mammo niet alles meer kan zien. Ikzelf moet om het jaar een mammo laten nemen, ik ben inderdaad erfelijk belast maar je kan twee soorten borstcellen hebben, en daar heb ik een beetje geluk dat ik die soort cellen heb die net iets minder risico hebben, dat is toch ook al iets hé :6:

Ik hou jullie in ieder geval allemaal op de hoogte!!

Knuffel!

Ikke

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Teddy,

allereerst wat erg van je moeder! jee zeg.... dat is zwaar!

m.b.t. je vraag van het opsporen...

ook zonder siliconen kan het soms moeilijk zijn om een knobbeltje te zien... en wordt dan ook wel eens over het hoofd gezien. ik zelf ben van mening dat je ook zelf goed onderzoek kan verrichten. door regelmatig zelf onderzoek.

als je het niet vertrouwd, kan je je partner eens vragen of een echo aanvragen via je huisarts.

in ieder geval veel succes met je beslissing! EN welkom op 't forum ;)

knuffel

TP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.