Ga naar inhoud

Herstelperiode


Aanbevolen berichten

Hoi dames,

ik ben alvast na aan het denken als mijn borstvergroting in januari plaats zal vinden hoelang ik vakantie moet nemen.

in totaal heb ik 3 weken maar zou graag in de zomer nog op vakantie gaan :67: hebben jullie genoeg gehad met een week herstel of toch eerder langer?

en heb een kantoorbaan dus hoef niks zwaars te tillen !!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nu ook een week po en op zich voel ik me prima en denk ik ook dat ik best zou kunnen werken, heb een kantoorbaan. Maar ga geen risico nemen en blijf gewoon nog zeker een week of misschien zelfs twee weken thuis. Ik merk dat ik me thuis prima kan verzetten, maar op het werk moet ik toch de telefoon opnemen en veelvuldig typen. Dus niet echt zwaar, maar misschien wel belastend na een week al. En je conditie is misschien ook niet helemaal top, ik kan 15 min wandelen en dan ben ik moe. Een hele dag werken zie ik nu dus ook echt niet zitten. Ik zou gaan voor drie weken en dan kan je altijd eerder terugkomen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Shirley3090,

Ik denk inderdaad dat 1 week te kort is :) Ik doe zelf ook administratief werk, en ben na 2 weken weer rustig aan de slag gegaan.

Ik heb mijn baas wel verteld dat ik voor een bv ging, waardoor ik 1 week ziekteverlof had en 1 week vakantiedagen.. :)

Bv is natuurlijk geen noodzakelijke operatie.. maar sommige werkgever geven je daarom 50/50.. Dus de ene week jou eigen tijd/geld, en de andere week zijn tijd/geld.. :)

Zo heb ik het in elk geval gekregen :)

Misschien toch een optie om het aan je baas te vertellen :) Ook hun hebben 'geheimhoudings plicht' en zullen niks doorvertellen aan collega's als je dat niet wil :)

Succes verder :)

Liefs Deborah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vd spier krijgt kan je misschien na 2 weken weer beginnen,ligt echt aan je lichaam hoe fit die is en hoe je hersteld.

Krijg je dual plane dan is t herstel wat trager,en zal je misschien langer nodig hebben,maar wat je al zegt scheelt ook:een kantoorbaan,dan ben je niet echt aan t tillen,dus denk dat je zelf wel ongeveer weet wat wel en niet zou kunnen,normaal is 6 wkn hersteltyd normaal,maar 6 wkn vrij heeft bijna niemand natuurlijk.

het belangrijkste is ,niets forceren,niet rekken en strekken.........

enne...over dat vertellen aan je baas,mn man moest het ook opgeven om verlof te krijgen ,maar binnen no time wisten het er al 3 het!

Wat niet de bedoeling was,maar ja,zo gaat het vaak wel...dus is en blijft een risico..en uiteindelijk was het verlof te laat,paar nachtsdiensten moesten toch gedraaid worden...:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het herstel is toch altijd wel bij iedereen beetje anders :) de een gaat wat sneller dan de ander.. :)

@ Vlinder; sorry dat ik het even grof zeg.. 'Wat een LUL van een baas is dat zeg!!'.. Een baas hoort net als andere beroepen hun mond te houden. Ik vind dat echt grofweg asociaal!!.. :( En je bent trouwens toch ook helemaal niet verplicht als je verlof opvraag, waarom je dat opvraag.. Ik heb dat nog nooit hoeven op te geven.. :) zo zie je maar dat het overal anders is..

Maar vind het nog steeds niet normaal dat de baas het heeft doorverteld..! :( Maar dat is mijn mening :)

Ik zou er toch serieus over na denken Shirley.. :) Helemaal als je ook nog op zomervakantie wilt volgend jaar :)

Nou succes :) Hoor graag wat het allemaal word :)

Liefs Deborah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meid,

Wat je kan doen is je laten opereren op vrijdag ochtend vroeg en dan de week

erna vrij vragen en die week daarna een halve week vrij vragen.

Dan heb je toch 13dagen vrij gehad om te herstellen en hoef je daarna maar

2 daagjes te werken en dan heb je alweer weekeinde.

En heb je nog 1.5week over voor de zomervakantie ;-)

Idee?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjulliewel voor de reacties!!! ik ga inderdaad maar eens binnenkort met mijn baas om de tafel zitten haha zal er toch aan moeten geloven, want uiteindelijk zullen ze het toch zien lijkt mij :106: en inderdaad wat een baas zeg, belachelijk hij hoort gewoon zijn mond daarover te houden!!!

en inderdaad Tijgertje, dat is misschien wel een hele goede optie! nog niet eens over nagedacht!

@ Deborah, ik hoop dat mijn baas ook zo schappelijk is om het zo te regelen, zou wel ideaal zijn :D, zal het binnenkort als ik mijn moed verzamelt heb eens vragen aan hem ;)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb t ook met moeite aan me directrice verteld en ze heeft super gereageerd!!

twijfelde eerst ook om t niet te doen maar dacht ook ze gaan t toch zien...

ik stelde voor 50/50 2 weken ziekte verlof 2 weken vakantie dagen maar ze peinsde er niet over.

ze had t over een bepaalde wet (vraag me niet wat ze bedoelde) en zei daar zijn we voor verzekerd.

dus er was geen discussie mogelijk en ik ga tegen die tijd gewoon de ziektewet in.

dus mijn tip probeer t toch aan je baas te vertellen wie weet maak je je ook druk om nix ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke.. ik was er ook al aan aant denken om 2 weekjes vakantie te nemen... want ziekmelden kan ik me hiervoor natuurlijk niet :S

xx

En waarom niet??

Ik heb eerst 2 weken verlof genomen (had nog dagen over van het jaar voordien, zodat ik niet van het nieuwe verlof moest nemen)

Dacht echt dat het na 2 weken al zou gaan, maar niet dus, ik moet wel heffen en tillen op het werk.

De huisarts heeft dan nog 3 weken ziekteverlof gegeven, ze deed daar helemaal niet moeilijk over.

Op het werk moet je tenslotte niet vertellen waarom je ziek bent, dat gaat niemand iets aan.

Mijn principe is eigenlijk:

In de 15 jaar dat ik werk ben ik ooit 1 maal es 1 week ziek geweest, dus echt niet overdreven dat ik nu es 3 weekjes ziekteverlof nam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dat begrijp ik inderdaad allemaal.. alleen het probleem is dat ik voorheen ergens anders heb gewerkt en pas 2 maandjes nu bij dit bedrijf.. en ik heb maar 2 vrouwelijke collega's en de rest mannelijk... nu heb ik het gisteren dus toch aan mijn directe vrouwelijke collega verteld.. dus ik denk niet dat ik me tegen die tijd ziek kan melden.. is geen noodzakelijke operatie he ;)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi shirley...

ik ben nu 6 dagen PO.. heb een dual plane bv gehad.

ik moet zeggen voel me echt prima... conditie is ietsje minder.. maar nog vrij aardig.

wat hier al wel geschreven is, is ieder persoon anders. bij de een geneest het sneller.. bij de ander wat langzamer.

ik ben vorige week vrijdag geholpen. en a.s. maandag ga ik toch maar weer wat aan het werk. WEL voor 1/2 dagen.

daar ik eigen baas ben, heb ik verder weinig tot geen verantwoording aan de anderen af te leggen.

gelukkig is het een "rustige" periode voor ons.

de administratie heb ik voor de operatie ver bijgewerkt, waardoor het e.e.a. makkelijker voor mij te regelen was.

nog een reden dat ik voor 1/2 dagen ga werken is omdat mijn jongste nog thuis is van school die week, zodat ik 's middags iets met haar kan ondernemen.

goed luisteren naar je lichaam.... je krijgt als je je lichaam goed kent op tijd een seintje van en nu moet e ff gaan rusten... dan moet je dat ook doen.

hoe beter je daar naar luistert die 1e week.... hoe beter het gaat.

heb je al eens gedacht aan de datum 21 december?

dat is vrijdag's voor kerst.. in die week van kerst heb je dus maar 3 dagen die je "mist"... en die week van oud en nieuw kan je misschien ook nog rustig aan doen?

je werkgever heeft idd de verzekering die in gaat, en jij hebt het gevoel dat je minder "mist" omdat een aantal dagen toch al vrije dagen waren.

nog een voordeeltje... rond kerst heb je allerlei kerstfilms op tv... lekker languit op de bank...

weer eens iets anders????

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi shirley.....

als je bazin je ziekmeld... gaat haar verzekering "uitkeren"...

mocht je verlof willen / moeten nemen, kosten die 2 wkn je uiteindelijk 8 dagen... (incl. die 21e).

mocht je bazin zeggen. we doen het 50/50.. kost de operatie je maar 4 dagen...

ik hoor veel verschillen m.b.t. de werkgevers... zelf ben ik er ook 1..

je moet wel het e.e.a. "opgeven" als ziekmelding als baas zijnde, mocht je een verzekering hebben afgesloten voor je personeel. Maar is bij iedereen weer verschillend.

je kan in je verlof.. je altijd ziekmelden... wordt ook regelmatig gedaan als mensen "slecht weer" hebben op vakantie... of ze worden natuurlijk echt ziek...

de werkgever moet dit dan weer aanmelden bij de verzekering en ga je voor de werkgever de "ziektewet" in... en blijven je verlof dagen staan.

ik weet niet of jij je werkgever wilt inlichten.... ze zijn verplicht om dit geheim te houden naar de rest van het personeel. jij kent je bazin het beste!

je bent echter niet verplicht om een reden op te geven...

kijk even goed de "regels" na binnen je bedrijf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik binnenkort mijn moed ga verzamelen en eens rond de tafel met hem ga zitten :107: .. ga gewoon eens vragen hoe hij erover denkt om het te regelen. en wat zijn voorstel is!

hoop dat ik geen 2 weken verlof hoef af te geven ervoor.. de ziektewet hoop ik eigenlijk op dan. of dat hij 50/50 doet. maar we zullen het zien!

rond de kerst heb ik denkelijk het geld nog niet bijelkaar.. net een nieuwe auto gekocht en je kent het wel.. dus misschien met een beetje pech toch wachten tot januari :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Baileysker

ben je toen het niet ging na 2 weken naar de huisarts gegaan? en je ziekgemeld op het werk? en hoe reageerde je werkgever erop?

x

Ja, gewoon naar de huisarts, ik had dit reeds voor de operatie al gevraagd wat ik moest doen als ik na mijn verlof niet aan het werk kon.

En ze zei dat dit geen probleem was, indien nodig kon ik zelfs meer dan 3 weken bijkrijgen, maar dat was niet nodig.

Ik werk nu 7 jaar in deze firma, en het was de eerste keer dat ik ziek was.

Moet wel zeggen, niemand op het werk weet van de operatie.

Ik werk wel in een vrij groot bedrijf, zal de werkgever misschien niet van wakker gelegen hebben dat ik ziek was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Baileysker

nee oke dat begrijp ik, vooral als je nooit ziek bent! en 7 jaar dat is nogal wat ja.. ik werk bij dit bedrijf pas een aantal maanden dus hoop niet dat het een probleem zou zijn.. denk dat ik voor de operatie ook maar even een afspraak maak bij de huisarts dan eens kijken of zij ook zo meewerkend zullen zijn :44:

en niemand op je werk heeft er naar gevraagd of is het opgevallen?

ben bang dat het bij mij nl wel zal gaan opvallen zijn hier echte limburgers en nieuwsgierige mensen haha ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Baileysker

nee oke dat begrijp ik, vooral als je nooit ziek bent! en 7 jaar dat is nogal wat ja.. ik werk bij dit bedrijf pas een aantal maanden dus hoop niet dat het een probleem zou zijn.. denk dat ik voor de operatie ook maar even een afspraak maak bij de huisarts dan eens kijken of zij ook zo meewerkend zullen zijn :44:

en niemand op je werk heeft er naar gevraagd of is het opgevallen?

ben bang dat het bij mij nl wel zal gaan opvallen zijn hier echte limburgers en nieuwsgierige mensen haha ;)

Als je natuurlijk pas enkele maanden ergens werkt ligt dat weer anders.

Neen, denk niet dat het echt opvalt, op het werk draag ik ook geen diepe decolletes.

Voor de bv droeg ik meestal maximizer bh's, en wou een C cup, wou eigenlijk geen grote borsten, want dan zou het inderdaad van ver opvallen.

Heb een topje dat ik van vorig jaar heb, maar eigenlijk amper droeg, omdat het iets te diep was en niks te zien.

Dit jaar heb ik het al vaak aangedaan, want er is wel veel te zien nu, het staat veel beter.

Met dit topje, hebben mensen wel al gezien dat er iets veranderd is. hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja gelukkig woon ik niet in een dorp, scheelt alweer een klein beetje haha ;)

maar inderdaad heb ook meestal een push up bhtje aan anders lijkt het of ik niks heb :102:

ik heb inderdaad ook nooit open topjes aan op het werk. denk dat als je met vrouwen werkt dat je makkelijker een jurkje ofzoiets aantrekt als alleen maar met mannen haha!!

ik hoop ook op een grote C kleine D uit te gaan komen..

dat zijn mijn droom boobies :55:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.