Ga naar inhoud

Droebeltje : 1 oktober 2012 : Dr van Drunen: Bergman kliniek : Den Haag


Aanbevolen berichten

Hallo! Na een aantal verhalen te hebben gelezen wilde ik mij even voorstellen en mijn verhaal vertellen.

Ik ben 25 jaar en heb eindelijk de stap gezet om mijn borsten te laten verkleinen.

Ik ben in de afgelopen ca. 6 jaar 21 kilo afgevallen (en ben nog bezig met de laatste paar kilo’s).

Voor het afvallen gaf de weegschaal 88,5 kilo aan en dat is nu 67,5. Ik ben 175 cm lang.

Ik heb naar mijn gevoel alle BH maten gehad, van 80D naar 90E en nu heb ik 75F. Die 80D had ik al op mijn 14e en volgens mij had ik op mijn 12e al een cup C.

Nu wil ik dus weer terug naar die cup C! J

Ik ben nooit tevreden geweest met mijn borsten (ze hangen al sinds de pubertijd) en de laatste tijd worden de schouder- en nekklachten steeds erger. Zelfs straalt de pijn in mijn schouders door naar mijn arm tijdens het sporten.

Eerst wist ik niet dat een borstverkleining vergoed kon worden, dus dacht ik: ik ga sparen!

Toen ik hoorde van een vriendin dat het dus wel vergoed werd, ben ik me erin gaan verdiepen.

Dit was ongeveer een maand geleden.

Ik had een aanvraag formulier op de site van Bergman kliniek ingevuld en 2 dagen later werd ik gebeld om een afspraak te maken voor een consult. 2 weken later (24 juli) kon ik terecht.

Ik zou op 24 juli terugkomen van vakantie, dus de afspraak was ’s avonds.

Vlak voor de vakantie kwam ik erachter dat je toch een verwijsbrief van je huisarts nodig hebt. (had ergens gelezen dat het niet hoefde) Dus ik de huisarts bellen en ik kon dus pas de 24e ’s middags terecht!

Ik ben dus op 1 dag naar de huisarts geweest voor een verwijsbrief en naar de plastisch chirurg voor een consult.

Gelukkig gaf de huisarts mij groot gelijk en heeft hij maar 3 seconden naar mijn borsten gekeken en zei: ‘Ja, ik heb het gezien.’

Hij zei omdat ik zoveel was afgevallen dat de kans heel groot is dat de zorgverzekering de operatie zou vergoeden (naast de nek- en schouderklachten).

Dus ik ging opgelucht met een verwijsbrief naar huis!

’s Avonds stond dus de Bergman kliniek op het schema. Ik vond het er allemaal heel chique uit zien en voelde me er in het begin niet heel erg op mijn gemak. Ik ben nou eenmaal een gewone meid met mijn teenslippers in die hitte ;-)

Maar toen ik Dr. Van Drunen ontmoette viel dat allemaal weg. Hij was echt heel aardig en maakte zelfs nog wat grapjes. Hij wist al mijn vragen goed te beantwoorden en stelde me gerust en op mijn gemak.

Hij vertelde mij dat mijn borsten geschikt waren voor de sleutelgat methode en daar was ik stiekem wel blij om.

Daarna had ik een gesprek met de beautycoach. Ook zij was heel aardig en legde alles rustig uit en was heel duidelijk. Ze zou gelijk de aanvraag naar de zorgverzekeraar sturen en ze gaf me haar kaartje met haar telefoonnummer. Hierop kon ik haar altijd bereiken. Ook een heel fijn gevoel.

Ik ging daar heel relaxed weg. De enige spanning was de uitslag van de zorgverzekering. Die kwam al binnen 3 dagen! De beautycoach belde mij op met het goede nieuws en ik kon gelijk een datum prikken voor de operatie: 1 oktober!

Gelukkig kon ik het allemaal regelen op mijn werk en nu is het dus aftellen!

Het is wel een heel verhaal geworden, maar ja :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi droebeltje,

Fijn dat je de stap hebt gezet. Ik heb er wat langer over moeten denken maar heb 8 weken geleden een verkleining gehad ook bij bergman. Er valt hier zat te lezen en te vragen en je kan ook foto's bekijken. Veel plezier.

Groetjes anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey droebeltje,

Ik was 22/23 toen ik de knoop doorhakte dus ik snap je helemaal...wat fijn dat alles zo snel geregeld is en dat je er al op 1 oktober terecht kan voor alles.

Nu kan je heerlijk aftellen...nog 2 maandjes ongeveer :101:

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.