Ga naar inhoud

Hellupp, stoppen met roken, nicotinepleisters?


Snne

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

7 augustus is de grote dag voor mij voor mijn bv :D:D !

Ik ben anderhalve week geleden gestopt met roken ( rookte 27 sigaretten per dag ).

Ook rook ik in de avond altijd een jointje.

Om van dat jointje af te komen vind ik niet moeilijk maar gisteren ben ik na anderhalve

week weer begonnen met roken.. Pffff al die spanningen enzo hihi!

Wil wel minder roken nu zoiezo. Ik heb vanochtend het ziekenhuis gebeld hoe het

zou zijn als ik anders overga tot de 6 sigaretten per dag.. De vrouw die ik aan de telefoon

had vroeg welke chirurg ik had en toen ik dat zei moest ze lachen en zei ze jaaaaa die is anti rook..

Ze adviseerde me om zoiezo 5 dagen voor de operatie helemaal clean te zijn van de sigaretten..

Oe wat verschrikkelijk moeilijk vind ik het zeg...

Nu was mijn vraag aan jullie verder ken ik niemand die mij er antwoord op kan geven..

Kunnen nicotineplijsters kwaad als hulpmiddel om te stoppen?

En ook in die 5 dagen voor de operatie? Of moet ik echt

100% clean zijn zowel ook van nicotinepleisters?

Pleasssse dames helpppppp

Liefs mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik heb echt geeeen idee..... Volgens mij gaat het juist over de nicotine die in je lijf zit en of dat nou door het roken is of door de pleisters. De nicotine zorgt voor een slechtere wondgenezing. Er zijn natuurlijk ook een hoop meiden waar het wel goed bij gaat en waar alles wel goed dichtgroeit, zonder complicaties, maar het gaat er denk ik vooral om wat je er zelf voor over hebt.

Ik heb zelf ook jaren gerookt en ben 3 jaar geleden gestopt. De WIL om te stoppen moet aanwezig zijn, anders lukt het niet :106: Ben ervoor al tig keer gestopt en toen lukte het niet.

Ben nu wel blij dat ik dus niet meer rookte voor mijn bv. Je hebt toch wat minder kans op complicaties dan.

Succes! :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou Snne,

Ik ben 4 dagen voor mijn bv gestopt met roken, en ben vandaag al ruim 3 weken gestopt :)

Ik heb geen nicotine pleisters of kauwgom en dat soort troep gekocht. Je moet het toch echt zelf willen :) het scheelt dat mijn vriend niet rook, dus zag ook weinig mensen die rookten in mijn herstelperiode :) dat was wel prettig :)

Ik deed vooral de eerste tijd als ik zin had in een sigaret een lolly pakken :) dan was ik bezig , en had ik iets in m'n handen :)

Ik zou absoluut niet je geld verspillen aan die nicotine dingen.. Zonde van je geld :)

Maar ik zou wel lekker nu al stoppen met roken :) doe het voor je bv :) want het is echt vele malen beter voor je wondgenezing dan wanneer je rook :)

Denk daar bijvoorbeeld aan :) en ik vind het nu heerlijk zo'n rookvrij leven :) mis het absoluut niet :)

Succes, je kan het!

Liefs Deborah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook al 2 jaar gestopt met roken. Daarvoor had ik ook al pogingen gedaan, maar dat was verloren moeite.

Pas toen ik echt WOU stoppen (zoals hierboven beschreven :D) lukte het ook echt. Ik heb toen een vol pakje weggegeven en heb geen meer aangeraakt.

Klinkt erg cliché, maar het is wel waar..hou je voor ogen WAAROM je wil stoppen (op internet vind je ook veel redenen, voor het geval je de moed eens verliest) en hou je eraan.

Veel succes!! Als je het écht graag wilt, dan lukt het zeker !! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal,

Als ik jullie verhalen zo zie ben ik niet de enige die er zo voor staat hihi.

Ik weet wel dat als ik geen bv zou krijgen dat ik ook niet gestopt had hoor..

Denk dat ik er dan toch maar aan moet gaan geloven ondanks dat ik t

heeeeel moeilijk vind.. Dan maar zonder pleisters idd en lollies proberen..

Nou ik heb nu nog 3 pakjes.. Gaan we daarna gewoon weer een poging wagen..

Of ik wacht tot volgende week.. Ik weet in ieder geval waar ik t voor doe

dus moet dat voor ogen houden :)

Moeilijkmoeilijkmoeilijk

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook gewoon een datun instellen voor je.

Bijv, 25 juli ga ik stoppen, en of het pakje nu vol of leeg is, jammer dan :) die dag stop ik:)

Zo heb ik het gedaan :) had nog 1 peuk over :) die ligt in de kast en kom er niet aan :)

Gewoon voor mn eigen trots hoor, dat die er lig:)

Succes, je kan het!

Liefs deborah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat roken toch :124:

Ik heb ook jaren gerookt. Op een zondag morgen werd ik wakker na een nacht stappen en besloot acuut te stoppen met roken. Ik was helemaal door gerookt en had een schrale mond en keel ervan. Ik was er helemaal klaar mee!

We waren net terug van vakantie uit Turkije en ik had dus nog 2 sloffen sigaretten liggen. Ik zei tegen mijn man dat ik per direct gestopt was. Ik ben even flink uitgelachen maar ik heb nooit meer een sigaret aangeraakt. De sloffen heb ik nog een half jaar laten liggen en toen besloten om weg te geven.

Als je wilt stoppen moet je naar mijn idee het meteen doen en ook echt willen!! Niet uitstellen en excuses bedenken, want dan gaat het echt niet lukken. Succes :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik ook. Zo lang je zegt 'na die sigaret', of 'na dit pakje' ben je niet écht overtuigd. Als je het echt wil stop je meteen.

Online vind je veel tips om mentaal die omschakeling te maken. Achteraf bekeken was ik verslaafd aan de gewoonte, niet aan de nicotine.

Soms mis ik het nog hoor (de gewoonte) ik denk dat iedereen dat heeft. Maar ik zou nooit nog herbeginnen.

Je kan het! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik ben nu 6 maanden (al bijna 7) gestopt met roken.

Ik ga niet zeggen dat het makkelijk is want dat is gewoon niet zo.

Maar ik ben wel heel blij DAT ik niet meer rook! Het voelt als een bevrijding, ik ben verlost van die verslaving van het moeten. Nog steeds zijn et soms moeilijke momenten maar de wil om niet meer te roken overwint het.

Wat mij enorm geholpen heeft is een forum om te stoppen. Stoppen samen met andere werkt toch beter. Je kunt dingen delen en je kunt elkaar door de moeilijke momenten heen slepen. Zonde dat je weer begonnen bent na 1,5 week! Je had her ergste al gehad qua lichamelijke ontwenning. De geestelijke verslaving is echter de meest hardnekkige. Dat vergt een hoop wilskracht en doorzettingsvermogen. Maar he, iedereen kan stoppen. Wij konden het en jij kan het ook meis, echt!! Het is het mooiste kado (naast nieuwe boobies , hihihi) dat je jezelf kunt geven!

Dat forum waar ik zat is:

http://www.ikstop.nl/forums/lijsten-clubs-en-dagboeken/maandclubs

Succes ermee!!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen!

Jullie hebben me allemaal echt weten te overtuigen k moet gewoon de knoop doorhakken.

Woensdag stop ik met roken. Ik heb een 5 daagse werkweek volgende week dus lekker

in het midden dan zit ik ook niet de hele dag thuis :)

Hahaha ik hou jullie wel op de hoogte! Met m'n nieuwe boobies en al dat geld wat ik

overhoud in gedachten :3:

Bedankt voor het advies van het forum Tazz ik ga het allemaal eens rustig bekijken!

xx

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gewoon zeker van m'n zaak en wil toch echt een mooi resultaat van m'n bv hebben hihi..

En van dat geld uitgeven klopt wel denk ik haha ik kan nu al niet wachten.. Elke keer als

ik de hunkemoller voorbij loop denk ik; nog evennnnnnn :3: :3:

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stoppen met roken is voor een heel groot deel de wilskracht. Het uitstellen van het stoppen is een bekend gegeven van een roker. Ik ben destijds noodgedwongen gestopt na een drietal klaplongen en een operatie. Tja, vaak moet er eerst wat ingrijpends gebeuren voor onze ogen opengaan...

Natuurlijk zijn er legio opa's tachtig geworden die kettingroker waren maar er liggen er meer op het kerkhof die net aan de 50 hebben gehaald en zijn overleden door het roken...

Ik kom nu wellicht over als een betweter en een anti-roker: nou ik ben nog steeds min of meer verslaafd, als ik op een gezellig avondje een paar wijntjes drink, ben ik nog steeds de zwakkeling die ik toen was en rook ik 'gezellig' mee.

De volgende dag heb ik het benauwd en heb ik spijt maar ja, berouw komt na de zonde...

Sterkte met stoppen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stoppen met roken is voor een heel groot deel de wilskracht. Het uitstellen van het stoppen is een bekend gegeven van een roker. Ik ben destijds noodgedwongen gestopt na een drietal klaplongen en een operatie. Tja, vaak moet er eerst wat ingrijpends gebeuren voor onze ogen opengaan...

Natuurlijk zijn er legio opa's tachtig geworden die kettingroker waren maar er liggen er meer op het kerkhof die net aan de 50 hebben gehaald en zijn overleden door het roken...

Ik kom nu wellicht over als een betweter en een anti-roker: nou ik ben nog steeds min of meer verslaafd, als ik op een gezellig avondje een paar wijntjes drink, ben ik nog steeds de zwakkeling die ik toen was en rook ik 'gezellig' mee.

De volgende dag heb ik het benauwd en heb ik spijt maar ja, berouw komt na de zonde...

Sterkte met stoppen!

Heeyy sailingcouple!

Jeetje is wel een heftig verhaal! Ik denk dat je in zulke situaties ook geen keuze hebt..

Morgen is mijn grote dag aan gebroken en ben ik gestopt met roken :7:

Ik weet waar ik het voor ga doen dus moet het maar laten zien :1:

Ik denk dat het ook is wat je al zegt de "gewoonte" en de "gezelligheid".. Dat ga je missen..

Ik denk nog niet eens zo zeer de nicotine.. Hoe dan ook; knap van je!

Nu ik nog hahaha :118:

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey dames!

Wilde jullie toch even laten weten dat het allemaal gelukt is! Is niet makkelijk voor me geweest maaaaarr,

ben van de sigaretten af! Dinsdag 7 augustus ( jaja aankomende dinsdag al!! ) is de grote dag dan krijg ik m'n bv.. Zo ontzettend spannend allemaal!

Bij het passen van de pasprotheses kwam ik uit op 375 cc wat ik persoonlijk zelf t mooiste vond :-)

Ben benieuwd hoe het gaat worden! Hebben jullie nog tips hoe ik me kan voorbereiden etc?

Liefs,

Sanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel me er ook een stuk beter bij. Heb ook een poosje last gehad van paniekaanvallen in winkels enzo en sinds ik met roken/blowen ben gestopt heb ik hier eigenlijk ook geen last meer van gehad.. En bovendien kan ik sparen voor allemaal leuke bh's :7: :7:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.