Ga naar inhoud

Ongesteld en je bv


Anon17082012

Aanbevolen berichten

Ik zit me toch druk te maken.

Eigenlijk moest ik afgelopen weekend ongesteld worden maar helaas niet gekomen. Dus ben bang dat ik nu ongesteld ben terwijl ik mijn operatie heb.

Zou dit erg zijn?

Mijn onregelmatig ongesteld zijn komt door mijn spiraaltje met hormonen. Vorige keer zat er 6 weken tussen. Maar op een gegeven moment zou het weg moeten gaan.

Misschien dat het nu wel weg blijft,

Maar zul je net zien dat ik dan toch net ongesteld word.

Is dit iemand anders ook overkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nana1986,

Het lijkt mij dat het geen kwaad kan hoor als je menstrueert bent tijdens je operatie. Eerder ongemakkelijk voor jezelf :) Mocht je nou toch twijfelen, bel je kliniek eens op met de vraag.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar! Het "probleem" heeft zich vanzelf opgelost :D

Maar anders was er dus ook niets aan de hand geweest, behalve dat het voor jezelf misschien niet zo prettig had geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hier even iets mag aanvullen, voor diegenen die dit topic misschien tegenkomen in de toekomst.

Het is beter om ongesteld te zijn tijdens de operatie dan dat je iets zou slikken om het uit te stellen. Als je bijvoorbeeld Primolut zou slikken, dat de menstruatie uitstelt, dan heb je meer kans op trombose! Het wordt sterk afgeraden om dit soort medicatie te slikken voor een operatie.

Als je zelf aan de pil bent en deze wilt doorslikken in deze periode, dan is dat geen probleem, omdat je lichaam zich al aangepast heeft aan de hormonen die te maken hebben met de pil....

De pil geeft namelijk ook een verhoogde kans op trombose bij een operatie, als je hier vlak voor de operatie mee begint. (heb ik mij laten vertellen)

Vraag dus altijd even bij je kliniek na of je iets mag slikken om je menstruatie eventueel uit te stellen.

Echter, het is zo dat de chirurgen echt al veel gezien hebben hoor. Een tampon erin... is misschien niet zo heel handig, sommigen llukt het om hem er weer uit te krijgen daarna, anderen niet (ivm de spierpijn ;) )

Een maandverbandje is waarschijnlijk een betere oplossing hihi, maar verschilt per persoon!

Succes!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gelukkig een goede timing en was het niet. Maar ik heb er wel naar gevraagd. Voor n bvk maakte het ook niet uit.

Achteraf gezien was ik al blij dat ik zelf kon plassen na de operatie, moet er niet aan denken dat ik op dat moment tampons had moeten verwisselen. Een alwaysje was dan inderdaad makkelijker. Er zijn er hier die niet uit bed zijn gekomen... Dan moetdus iemand anders aan het touwtje trekken... Dan maar idd beter maandverband.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.