Ga naar inhoud

Verschillende type protheses?


Aanbevolen berichten

Hoi dames,

Tijdens mijn consult bij dr. Beekman, heb ik aangegeven dat ik meer cc wilde dan mijn huidige implantaten hebben. (toen: 245 cc)

Ik ben 163 cm en ik weeg 43 kg. Hij vond het niet verantwoord om er meer dan 290 cc in te doen. Dr. Beekman noemde de andere chirurg uit Belgie een slager en zei mij dat hij de verkeerde type protheses aan mij had gegeven. Deze zouden te breed zijn.

Al een paar dagen was ik op zoek naar een dergelijk, begrijpelijk Jip en Janneke schema waarin middels een tabel wordt aangegeven waar de MX, MM, LM etc voor staan. Ik was de site hier ergens tegen gekomen via een link maar was deze kwijt.

Van mijn oude protheses had ik het certificaatje niet bij de hand maar ik wist nog: 245 MM van Allergan. De nieuwe protheses die ik sinds 2 weken heb zijn: 410MX 290 cc van Allergan.

Ik kwam na lang zoeken bij een Spaanse site terecht. Ik kwam er toen achter dat de breedte en hoogte precies hetzelfde zijn alleen is de projectie van de MX 1,3 cm groter. Wat moet ik hier nu mee? Hij zei tenslotte dat de protheses die ik hiervoor had, te breed waren voor mijn taille van 65 cm.

De chirurg wilde mijn oude protheses uit Belgie gebruiken maar ik wilde perse nieuwe. Wilde niets meer van doen hebben met deze slager die mijn lichaam had verminkt. Daarna besloot hij dus -zoals ik al zei- dat de prothese te breed waren voor mijn lichaam. Ik besloot dus naast de vergoeding van de verzekering, 1400euro erbij te leggen voor nieuwe protheses. Nu vraag ik mij dus echt af: was dit de moeite wel? Bovendien lijken ze op de een of andere manier ook kleiner. (mensen zeggen dit ook...Haat hen ;-) ) Toch staat de MX voor full projection..

Kan iemand mij misschien hierbij helpen? Ik snap er niets meer van en heb het gevoel dat ik onnodig 1400euro heb uitgegeven. Wat is nu 1.3 cm als ik er expliciet bij heb gezegd groter te willen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmz... een wissel ondergaan voor 45cc is inderdaad zinloos. Had je hier zelf veel verschil van verwacht? (vragende toon, geen cynisch toon ;) ;) )

In jou geval is het niet zinloos geweest zoals ik lees (andere topic), er is veel herstelwerk nodig geweest om ze weer mooi van vorm te maken dus je wissel is zeker wel waardevol geweest.

Volgens de arts was je oude prothese te breed, en je wens was om nog groter te gaan. Dubio voor een chirurg lijkt me.

Enigste optie die er is, is om een prothese te zoeken met meer cc's waarvan de hoeveelheid niet in de breedte gaat zitten maar in de hoogte (full projection)

Dan heeft hij een prothese gevonden die meer cc's heeft, en kwa diameter toch hetzelfde is als wat je nu ook hebt, dus niet nog breder. Meer cc's met een smallere diameter die zijn er niet geweest, althans, niet bij Dr Beekman. Wellicht dat een ander merk prothesen uitkomst had geboden, maar daar zal hij niet mee werken en ook geen ervaring mee hebben.

Je oude prothesen waren technisch gezien te breed, maar lichamelijk leek het geen probleem op te leveren aangezien dit niet de oorzaak was van je klachten.

Dan is een vooruitgang van 1,3cm in projectie best aardig,gezien zijn eerdere uitspraak dat je oude protheses al te groot waren. Deze vooruitgang moet nog meer zichtbaar worden tijdens je herstel.

Ik denk dat de chirurg the best of both worlds heeft gekozen in dit geval : toch wat meer cc's zoals gewenst, en de meest max breedte die je kon hebben.

Het is zeker wel teleurstellend dat ze nu niet zoveel groter ogen als je had gehoopt. En het zou fijn zijn geweest als je duidelijk geïnformeerd zou zijn dat dit ook niet ging gebeuren, dan had je vooral kunnen beslissen en je gedachten af kunnen stemmen op het idee van "ok, de vorm wordt weer mooi gemaakt, and that's it"

Heeel veel succes met je herstel !!! :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Wendy

Ik denk dat ik voor een gedeelte wel een antwoord kan geven op je vragen.

De vraag waarom jouw nieuwe pc zegt dat de oude prothesen te breed waren voor jouw lijf en toch de oude prothesen wilde gebruiken, kan ik niet voor je beantwoorden, helaas. (Die zal hij zelf ook niet kunnen beantwoorden, lijkt me....)

Het volgende is aan de hand. Omdat jouw vorige pc/slager al een pocket/ruimte gecreeerd had in jouw borsten voor het plaatsen van de prothesen, bestond de ruimte nu al. Het feit dat die ruimte al bestond en geen problemen gaf, gaf jouw huidige chirurg de kans, om deze ruimte volledig te benutten. Als hij smallere prothesen had moeten gebruiken, had hij ook de ruimte kleiner moeten maken anders zouden je prothesen kunnen verschuiven tijdens het inkapselingsproces, met alle gevolgen van dien, of zelfs kunnen gaan draaien (met ook alle mogelijke gevolgen van dien)

Het kleiner maken van pockets is niet het meest voor de hand liggend als de ruimte die gecreeerd is, geen problemen geeft. (erg pijnlijke aangelegenheid ook trouwens, neem dat maar van me aan ;) been there, done that :) )

Je had: 245MM Allergan 410: 11,5 cm breed, 10,6 cm hoog en 4,2 cm projectie

Je hebt: 290MX Allergan 410: 11,5 cm breed, 10,6 cm hoog en 5,5 cm projectie

Een prothese met dezelfde breedte en hoogte, met meer projectie bestaat niet! Hij heeft dus echt het maximaal haalbare eruit gehaald :) Hij heeft dezelfde breedte genomen, dezelfde hoogte maar wel de maximale projectie, dat heeft ie dus prima gedaan! (niet om jouw pc schouderklopjes te geven hoor, maar hij heeft erg goed uit zijn doppen gekeken :) )

Het is inderdaad maar een verschil van 45 cc, maar je ziet dat deze 45 cc wel zorgt voor 1,3 cm meer projectie, wat een groot verschil moet gaan maken, als jouw spier verder los gekomen is.

(ik zie nu dat Piepke ondertussen dat ik dit zit te schrijven ook gereageerd heeft, en wat zij schrijft ben ik aan het onderbouwen zie ik haha)

Je borsten staan nu nog hard, en geven niet mee. Dat zal in de loop van de tijd gaan veranderen en je zult zien dat ze groter worden. Ik hoop dat je het verschil na verloop van tijd gaat zien, echt!

Ik kan begrijpen dat je je nu onzeker voelt, zeker na wat er allemaal gebeurt is de laatste jaren. En dat je het vertrouwen kwijt ben in pc's, heel begrijpelijk!!!

Ik hoop met wat ik hierboven heb geschetst een beetje begrijpt dat dit is wat er uit te halen viel. Je hebt het grootst mogelijke gekregen!

Laat je niet gek maken door die grote aantallen cc's hier op het forum. Ik heb 450 cc met een rond implantaat. Mijne geven een projectie van 5,2 cm, de jouwe geven 5,5 cm projectie! Zo zie je dat cc's niet alles zeggen hihi

Ter vergelijk... Bij mij moeten ook cc's zitten in de breedte. En de mijne zijn rond evenbreed. Jouwe zijn in de breedte 11,5 (mijne 12,7)

Jouwe zijn in de hoogte 10,6 (mijne 12,7)

Jij hoeft alleen projectie te hebben onderin de prothese, bij mij moet de projectie in het midden van de prothese zitten, dus meer vulling nodig, dus meer cc.

Vandaar dat jij, met minder cc, toch meer projectie kunt hebben.......

Ps. de maten die je dus op internet gevonden had, kloppen! Je moet ze dus alleen iets anders in verhouding zien ;)

Hopelijk heb je iets aan dit antwoord en begrijp je wat er gedaan is door jouw pc. :)

liefs, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een fijne antwoorden zeg! Hier heb ik wat aan! Dankje! Vandaag naar pc geweest voor controle. Heb ook de vraag gesteld over het achter de spier en het loskomen, groter verhaal. Hij zegt dat het niet kan. Maar het klinkt zo logisch!

Ook mag ik van hem na 6 weken weer push up aan trouwens...

Vandaag nog even extra gevraagd wat er nu precies gedaan is: o.a. Pocket van linker groter gemaakt en van de rechter kleiner. Bij de rechter had de slager al zoveel weefsel weggehaald, dat er wel een kleine schade zit. Maar minimaal.

Vroeg blozend welke maat ik nu heb. Hij zei: volle B, kleine C. Kreeg een brok in mijn keel. Hiervoor droeg ik een 70D bh. Thuis snel mn bikini gepast haha. Die leek te klein? Mn bh's komen van mijn borsten af. Misschien omdat de onderkant nog niet zo mee werkt.

Iig gaat het verder de goede kant op. Ik moet het maar afwachten. Mijn vriend word gek van mijn gezeur erover haha. (mien complex)

Wat een fijne antwoorden zeg! Hier heb ik wat aan! Dankje! Vandaag naar pc geweest voor controle. Heb ook de vraag gesteld over het achter de spier en het loskomen, groter verhaal. Hij zegt dat het niet kan. Maar het klinkt zo logisch!

Ook mag ik van hem na 6 weken weer push up aan trouwens...

Vandaag nog even extra gevraagd wat er nu precies gedaan is: o.a. Pocket van linker groter gemaakt en van de rechter kleiner. Bij de rechter had de slager al zoveel weefsel weggehaald, dat er wel een kleine schade zit. Maar minimaal.

Vroeg blozend welke maat ik nu heb. Hij zei: volle B, kleine C. Kreeg een brok in mijn keel. Hiervoor droeg ik een 70D bh. Thuis snel mn bikini gepast haha. Die leek te klein? Mn bh's komen van mijn borsten af. Misschien omdat de onderkant nog niet zo mee werkt.

Iig gaat het verder de goede kant op. Ik moet het maar afwachten. Mijn vriend word gek van mijn gezeur erover haha. (mien complex)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me ook niet voorstellen dat je een B hebt.....

Met een projectie van 5,5 cm.... Ga jij echt wel groter hoor, die D gaat weer passen, of is straks idd te klein....

Wat krijg jij tegenstrijdige antwoorden van jouw pc, ten opzichte van anderen???? :huh: Maarja, maak jezelf niet gek, er kan nog heel veel veranderen!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen zeg dat je oude bh's nu nog te groot lijken te zijn :(

Heb je je certificaten meegekregen van je nieuwe prothesen? Staat daar de hoeveelheid cc's op en het typenummer enzo?

En je chirurg zegt dat het niet kan van het 'loslaten van de spier' ?

Ergggggg vreemd inderdaad, want ik herken mijn eigen borsten (vooral zijaanzicht) niet eens meer terug van toen ik net geopereerd was en nu! Zóveeeeel meer naar voren gekomen en ronder geworden dan in de eerste weken!

En die mannen hebben wat te verduren hè, met ons vrouwen ;) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.