Ga naar inhoud

AnaarCcup : 25 juni 2012 : Dr. Maas : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Sinds een week of twee lees ik al vrijwel dagelijks al met jullie mee op het forum. Super forum. Bedankt dat jullie bestaan.

Eindelijk dan nu mijn verslagje. Op maandag 25 juni ben ik omstreek 8.15 uur geopereerd door dr Maas.

Sinds de lagere school heb ik al een complex. Bij vriendinnen begon alles te groeien en ik bleef zo ongeveer zo plat als een dubbeltje. Maar liefst een AA. Tjee wat heb ik met altijd rot gevoeld toen. Met laagjes en wijde bovenkleding camoufleerde ik mezelf dan. Wat een ellende was dat. Naarmate ik ouder werd kreeg ik een ware A cup omdat ik ook een kleine 10 kilo meer ben gaan wegen in de afgelopen ruim 30 jaar (ben nu 44). Gelukkig hebben ze prachtige push-up bh’s uitgevonden, maar zonder die dingen voelde ik me geen echte vrouw.

Mijn man vond mijn borsten mooi zo als ze waren, maar ik voelde me er nooit lekker bij. Ben al vanaf mijn 20e aan het dubben. Wel doen of niet. Mijn familie was en is faliekant tegen, maar goed het is niet hun leven en hun complex. Circa een maand geleden de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak voor een eerste consult gepland. Had al redelijk wat informatie verzameld via het net en meteen na het consult een afspraak gepland voor de operatie. Tjee dat ging ineens heel snel. Ik kon al na 2,5 weken geopereerd worden. Super midden in de vakantie van de kinderen het moment kon wat mij betreft niet beter.

Ben nu 16 dagen PO. Ik heb gekozen voor anatomische siliconen 290cc. Deze zijn dual-plane geplaatst. In tegen stelling tot wat ik bij een aantal gelezen heb, hoef ik geen band te dragen alleen een kliniek (sport) bh. Pijn heb ik vrijwel niet gehad, alleen spierpijn. Als ik slaap voel ik tegen de ochtend mijn rechterborst de laatste dagen vrij goed. Beetje pijnlijk. Alsof ik daar goed gekneusd ben. Weet niet of dat te maken heeft met het feit dat de jongste even vergeten was dat mama geopereerd was en ineens bovenop me sprong of dat het iets anders is. Ben wel bang voor inkapselen. Hoop dat daar geen sprake van zal zijn.

Het verschil tussen mijn opvang is van 13 cm naar 19 cm gegaan. Heb nu een 75c volgens de tabellen.

Groetjes Masha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi AnaarCcup

Gefeliciteerd nog!!! Fijn dat alles zo goed gegaan is!

Het inkapselen waar je het over hebt: ELK implantaat kapselt in. Dat moet ook wel, want anders zou het niet vast komen te zitten in je lichaam. Wat niet goed is, is kapselcontractie. Dit ontstaat als je je niet houdt aan de adviezen die gegeven worden en je door te veel beweging steeds scheurtjes krijgt in je kapsel dat zich aan het vormen is in de eerste 6 weken.

Die scheurtjes groeien wel weer dicht, maar er ontstaat een soort littekenweefsel op die plaats. Als je daar te veel van hebt en die littekens worden te 'dik' dan kunnen deze na verloop van tijd gaan samentrekken. Dit noemen ze kapselcontractie.

Na twee weken kun je hier nog geen last van hebben, zoals je zult begrijpen uit bovenstaand verhaal. ;)

Dat beurse gevoel in je borst kan te maken hebben met de knal van je zoontje (wat verder niet erg hoeft te zijn, behalve dat het niet lekker is :) ) maar het kan ook gewoon met de genezing te maken hebben.

Hopelijk wat gerust gesteld?

Rustig aan verder, en een goed herstel!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB.,

Dank je voor je super snelle reactie met heldere uitleg. Hele geruststelling. Ik probeer goed te letten op wat ik doe en wat wel/niet mag maar zal nog voorzichtiger zijn. Ongemerkt doe ik deze week toch weer iets meer.

X Masha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi BB,

Is jouw eerste bv alweer jaren geleden of vrij recent? Las ergens bij een van de topics als ik het goed onthouden heb dat ze te breden geplaatst hadden. Lijkt mij echt heel vervelend zeg.

Hoe gaat jouw herstel nu naar 4 weken?

Zelf heb ik met name 's nachts en in de vroege ochtend pijn in min rehterborst. Voelt enorm gekneusd zeg maar. Er is qua vorm en kleur niets te zien maar het voelt pijnlijk. Heb jij enig idee of dat normaal is? Het zijn natuurlijk 2 onafhankelijke operaties zal ik maar zeggen dus ik snap dat het herstel niet helemaal synchroon zal zijn. Zal ik weer moeten beginnen met het slikken van arnica?

xx M

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi AnaarCcup

Idd, mijn eerste prothesen waren te breed... Lang verhaal, check mijn oude topic haha. Als je zoekt op dr. Malfeyt, zul je het snel vinden. Het was 20 maart 2012 dat mijn operatie was in de Valkenhorstkliniek.

Door die te brede prothesen, kreeg ik van de binnenkant weefselschade en eivormige borsten.... Ach dat leed is geleden en ben nu idd op 11 juni opnieuw geopereerd, maar wel door een andere chirurg. Nu is alles heel goed en zit het perfect!. Het was nu een hoop extra werk, maar dat kun je lezen in mijn laatste topic ;) Dat van 11 juni 2012 bij dr. Demeyere.

Dat beurse gevoel in je rechterborst, zal in principe heel normaal zijn. Ikzelf slaap wat halfzittend, dan doen mijn borsten 's nachts minder pijn en 's ochtends bij het opstaan. Ik voel dan wel nog dat ze terug willen naar hun plaats (de zwaartekracht doet zn werk, zeg maar haha) en dat is even niet lekker, maar dat trekt dan gauw weg. Weet van de vorige keer dat ik dat tot 7 ofr 8 weken had en dat het toen weg was.

Slaap jij plat op je rug of ook wat halfzittend? en je draagt je kliniekbh ook nog 's nachts he?

En twee borsten herstellen idd nooit hetzelfde.... Er is er altijd wel een die een beetje dwars ligt haha. Is heel normaal, zolang de kleur en de temperatuur goed blijft.

Die arnica is tegen blauwe plekken, maar ik had blauwe plekken doorr het kleiner maken van mijn pocket bij mijn wissel en na 10 dagen waren ze weg. Wat was mijn medicijn: Heel rustig aan doen, Vitamine C extra, veeeel fruit, veeel groente en that's it. Die arnica heb je dus niet nodig :)

Met mij gaat het nu echt lekker! Borsten worden steeds zachter nu :D

Je zult nu iedere week verschil gaan merken! :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB,

Tjee dat zijn 2 operaties heel kort op elkaar zeg. Petje af hoor dat je ondanks dat het moest het ook gedurfd hebt.

Ik slaap volledig op mijn rug. In het begin ging ik halverwege de nacht over op een aantal kussens in de rug erbij, maar nu slaap ik circa 1,5 week volledig liggend. Wel met de sport BH aan 's nachts. Dit hoeft niet zeggen ze, maar ik voel me daar zelf veel lekkerder bij, dus blijf die voorlopig nog even ook 's nachts dragen.

Ik slik zelf de vitamine C1000 en tot begin van deze week nog paracetamol 2x daags als een soort van ontstekkingsremmer voor het geval dat. En verder idd ook veel rusten. Merk het ook meteen als ik iets meer heb gedaan. Dus dan ga ik meteen met de handrem erop.

Zal je topic eens opzoeken.

Fijn dat je zoveel voor iedereen hier op het forum betekent.

Groetjes

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.