Ga naar inhoud

Oplosbare hechtingen,kunnen jullie mij advies geven dames?


Aanbevolen berichten

Dag dames, ik heb mijn borstvergroting 28 juni gehad. Mijn pc heeft oplosbare hechtingen gebruikt. Nu gaf mijn pc en de verpleegster aan dat alles volledig 'oplost'. Maar ik heb hier veelal gelezen dat dames die ook oplosbare hechtingen hebben gekregen wel de knoopjes moesten laten afknippen. Mij is daar niks van gezegd. Kan ik nu het beste morgen maar contact opnemen met mijn pc? Ik ben nu namelijk bang dat ik straks bijv een heel lelijk litteken krijg als er niks aan gedaan wordt.

Ik hoop dat jullie lieve dames mij kunnen adviseren.....

Liefs Jeanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeanne,

Hahah ik heb hetzelfde als jij...

Ik had daar ook niks overgehoord tot ik mijn PC gewoon heb gebeld en je moet idd alleen de knoopjes door laten knippen..

De rest lost van zelf op..

De mijn worden woensdag verwijderd en ik ben 26 juni geholpen...

Succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeanne,

Hahah ik heb hetzelfde als jij...

Ik had daar ook niks overgehoord tot ik mijn PC gewoon heb gebeld en je moet idd alleen de knoopjes door laten knippen..

De rest lost van zelf op..

De mijn worden woensdag verwijderd en ik ben 26 juni geholpen...

Succes!!!

Hey Kimmetje,

thnx voor het zo snel antwoorden. Nou dan ga ik mijn PC ook maar even bellen. Wat raar dat er dan niks over werd gezegd bij ons. Wat zei jouw PC erop toen je hierover vroeg? Ik vindt dat wel raar hoor!

Xx Jeanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik weet dat ik mocht kiezen van mijn PC of ik oplosbare wilde hebben of niet.

Ik zei meteen doe maar..

Verder hebben ze er niks overgezegd..

Het is dat mijn zus jaar geleden een borstvergroting heeft gehad en zij vertelde mij dat de knoopjes er nog wel uit moeten en zij had ook oplosbare.. Dus vandaar dat ik maar even heb gebeld.. Nu kan ik dit bij mijn eigen huisarts laten doen anders moet ik er 2 uur voor rijden.. Niet veel zin in dus...

Ben benieuwd wat jou pc zegt maar ik denk dat de knoopjes doorgeknipt moeten worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik wel weet is dat het heel lang kan duren voordat ze oplossen.

heb zelf oplosbare hechtingen gehad (niet door een BV) deze zaten onderhuids en duurde gewoon 6 weken en kwamen door me huid naar buiten :s

ik zou de knoopjes dus los laten knippen als ik jou was dan gaat het vast sneller.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeanne,

het klopt wat kimmetje zegt, al zijn er ook pc's die de knoopjes niet knippen. Het is namelijk zo dat als aan de binnenkant de hechtingen opgelost zijn, de knoopjes er van zelf af vallen.

Mijn voorkeur gaat echter uit, naar wel de knoopjes laten knippen, omdat die knoopjes anders misschien wel 4 weken blijven zitten en dat kan de huid gaan irriteren als de bh erop drukt.

Dus inderdaad morgen even je pc bellen, voor zijn mening. Als hij erg ver weg zijn praktijk heeft, kun je ook altijd naar je eigen huisarts, die kunnen ook de knoopjes voor je knippen.

Groetjes, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik weet dat ik mocht kiezen van mijn PC of ik oplosbare wilde hebben of niet.

Ik zei meteen doe maar..

Verder hebben ze er niks overgezegd..

Het is dat mijn zus jaar geleden een borstvergroting heeft gehad en zij vertelde mij dat de knoopjes er nog wel uit moeten en zij had ook oplosbare.. Dus vandaar dat ik maar even heb gebeld.. Nu kan ik dit bij mijn eigen huisarts laten doen anders moet ik er 2 uur voor rijden.. Niet veel zin in dus...

Ben benieuwd wat jou pc zegt maar ik denk dat de knoopjes doorgeknipt moeten worden..

Wat fijn dat jij het wist vanuit de ervaring van je zus. Ik had geen keuze, qua hechtingen. Ja ik ben nu ook erg benieuwd. Ga morgen gelijk bellen, zal daarna wel gelijk laten weten wat er dan is gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik wel weet is dat het heel lang kan duren voordat ze oplossen.

heb zelf oplosbare hechtingen gehad (niet door een BV) deze zaten onderhuids en duurde gewoon 6 weken en kwamen door me huid naar buiten :s

ik zou de knoopjes dus los laten knippen als ik jou was dan gaat het vast sneller.

succes

Hey Tjikkie,

Ja, ik had idd gelezen bij dames die het niet lieten afknippen dat het zo lang duurde. Dat vindt ik te lang, en ben ook bang dat het gaat irriteren of zoiets. Wil zo graag dat mijn herstel voorspoedig verloopt.....

Bij jou kwamen ze door jouw huid naar buiten, hoe is dat verder verlopen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeanne,

het klopt wat kimmetje zegt, al zijn er ook pc's die de knoopjes niet knippen. Het is namelijk zo dat als aan de binnenkant de hechtingen opgelost zijn, de knoopjes er van zelf af vallen.

Mijn voorkeur gaat echter uit, naar wel de knoopjes laten knippen, omdat die knoopjes anders misschien wel 4 weken blijven zitten en dat kan de huid gaan irriteren als de bh erop drukt.

Dus inderdaad morgen even je pc bellen, voor zijn mening. Als hij erg ver weg zijn praktijk heeft, kun je ook altijd naar je eigen huisarts, die kunnen ook de knoopjes voor je knippen.

Groetjes, BB

Hey BB,

Ja, ik gaf ook aan in mn antwoord naar Tjikkie dat ik dat te lang vindt duren. Dat die knoopjes daar zitten. En ben idd ook bang voor irritaties. Maar je geeft aan dat ze er ook af kunnen vallen.....hoe moet ik mij dat voorstellen? Sorry, maybe stomme vraag hoor......

Want ik heb net even naar mijn hechtingen gekeken, en de hechting opzich is al grotendeels 'opgelost'. En die knoopjes zitten heel strak op het litteken. Ben bang dat het te strak zit om eraf te laten knippen......

Xx Jeanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Tjikkie,

Ja, ik had idd gelezen bij dames die het niet lieten afknippen dat het zo lang duurde. Dat vindt ik te lang, en ben ook bang dat het gaat irriteren of zoiets. Wil zo graag dat mijn herstel voorspoedig verloopt.....

Bij jou kwamen ze door jouw huid naar buiten, hoe is dat verder verlopen dan?

dat was geen prettig gevoel en ging flink irriteren...

ben zelf gaan peuteren met een pincet en toen gingen ze gauw los,mede doordat ze al lang zaten en deels opgelost waren.

toen ze weg waren ging mijn herstel heel snel.

zou hechtingen die buiten zitten dus nooit zo lang laten zitten maar aan onderhuids doe je niet veel :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je geeft aan dat ze er ook af kunnen vallen.....hoe moet ik mij dat voorstellen? Sorry, maybe stomme vraag hoor......

Ik heet dan geen bb, maar ik snap wel wat bb bedoelt ;)

de knoopjes zitten aan de buitenkant van je lichaam, als de hechtingn inwendig opgelost zijn... dan kan het knoopje niets anders doen dan er uiteindelijk afvallen, snappie?

Ik heb een lift gehad, en ronddom het tepelhof oplosbare hechtingen gekregen. Heb deze ook lang laten zitten, en uiteindelijk.. na 4 weken ofzo... toch degene die er nog zichtbaar waren losgeknipt, aantal waren er al ingegroeid, en net als bij Tjikkie kwamen deze weken/maanden later weer naar buiten door middel van kleine ontstekingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeanne

Even kijken hoe ik dat het beste uitleg....

De draadjes die oplossen zitten in je huid. Dat lost allemaal op. Als dat opgelost is, dan hebben de gedeelten die buiten het lichaam/ buiten je borsplooi-litteken zitten, geen houvast meer, dus dan vallen ze eraf....

Snap je wat ik bedoel?

Die knoopjes zitten trouwens altijd erg strak, maar ze trekken er een beetje aan met een pincet, wat je niet of nauwelijks voelt, doet in ieder geval geen pijn. Ze worden daarna zo kort mogelijk aan de huid afgeknipt.

xxx

oh ik zie dat ik iets te laat reageerde, piepke was me voor haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook oplosbare ,maar werden er wel na een week afgeknipt(knoopjes) gewoon omdat die verpleger zei dat dat t beste was,(ik was t niet eens verplicht) omdat het anders wel eens kon gaan irriteren en ontsteken,en dan kon ik ook meteen lkkr beginnen met smeren.r

Nou ik was idd blij dat ze weg werden geknipt,scheelde een heel strak gevoel minder!

Soms kan het ook nog erg lang duren eer alles opgelost is,wat kriebelen veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na borstlift ook oplosbare hechtingen gehad. Ook bij mij hebben ze de knoopjes zo veel mogelijk weggeknipt, ongeveer anderhalve week na OK.

1 knoopje kreeg de verpleegkundige niet goed te pakken en deed ook zeer. Heb aan haar gevraagd deze te laten zitten. Door de afplaktape die erop zat is dit knoopje een beetje in mijn huid gedrukt. Heb het een week later zelf alsnog verwijderd. De huid ''veert'' nu langzaam weer terug. Maar heeft even tijd nodig. Verder mag ik absoluut niet klagen, is mooi en fijn gehecht. Kortom: als het kan zou ik de knoopjes gewoon laten weghalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 years later...
Op 8-7-2012 om 19:45 zei Jeanne M:

Dag dames, ik heb mijn borstvergroting 28 juni gehad. Mijn pc heeft oplosbare hechtingen gebruikt. Nu gaf mijn pc en de verpleegster aan dat alles volledig 'oplost'. Maar ik heb hier veelal gelezen dat dames die ook oplosbare hechtingen hebben gekregen wel de knoopjes moesten laten afknippen. Mij is daar niks van gezegd. Kan ik nu het beste morgen maar contact opnemen met mijn pc? Ik ben nu namelijk bang dat ik straks bijv een heel lelijk litteken krijg als er niks aan gedaan wordt.

Ik hoop dat jullie lieve dames mij kunnen adviseren.....

Liefs Jeanne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik ben Woe 29 Augustus geopereerd en tegen mij hebben ze gezegd dat ik mijn draadjes kon laten los knippen bij de huisarts!! Het is nu bena 3 weken geleden en ze zitten er nog steeds in!! Heb het voor de zekerheid laten afplakken..en dames gebruik als de wond genezen is Bio-Oli... Grtjs Nancy 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.