Ga naar inhoud

Hondenweer??


sailingcouple

Aanbevolen berichten

Het is al zowat de hele dag aan het gieten hier! Maar ja, het hondenkind moet er tóch uit he...

Dus samen een straatje om, Jody not-amused! Eenmaal thuis even foto geschoten van haar. En zie daar een verwijtende blik!!

:154:

Nu weer lekker drooggeföhnd.

Greetzzzz,

vanuit een regenachtig Lelystad. Gelukkig morgen weer naar Spanje voor tien dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou die van mij willen echt niet!!!

en ze moeten echt :o

Nou Jody deed alles ook in sneltrein tempo hoor! En normaliter als we zeggen: "Ga je mee naar het bos-bos?" gaat ze helemaal door het lint. En nu? Stond een beetje schaapachtig te kijken van: "Ja doei! Het komt met bakken uit de lucht!"

Morgen kan ze weer lekker in de zon, twee uurtjes vliegen en klaar!

Greetzzz,

Mona

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het giet hier ook erg. en 2 van de 3 honden willen dan niet naar buiten.

zeg gaan jullie vaker naar spanje op en neer?

Hoi PIPohno,

Wij gaan iedere maand op en neer naar Spanje omdat wij daar deels wonen.

Jody gaat mee als 'handbagage' aangezien zij inclusief flightcase voldoet aan de eisen (hond + bench samen 10 kg).

Ze vind die twee uurtjes geen punt en ligt gewoon te slapen. Mede reizigers geloven soms niet eens dat we een hond bij ons hebben!

Groetjes,

Mona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi PIPohno,

Wij gaan iedere maand op en neer naar Spanje omdat wij daar deels wonen.

Jody gaat mee als 'handbagage' aangezien zij inclusief flightcase voldoet aan de eisen (hond + bench samen 10 kg).

Ze vind die twee uurtjes geen punt en ligt gewoon te slapen. Mede reizigers geloven soms niet eens dat we een hond bij ons hebben!

Groetjes,

Mona

oh wat lekker dat je daar deels woont,

heb je wel eens overwogen om een hond uit Spanje voor een stichting mee naar Nederland te laten vliegen?

gr, pip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi PIP,

Ik wil als ik straks meer definitief naar Spanje ga, als ik de zaak omkeer, dus vaker in Spanje dan in NL, regelen dat Jody in Spanje kan blijven bij mijn zoon die daar ook al woont.

Dan wil ik iedere keer wel een Spaanse hond mee laten vliegen. Ook overweeg ik opvanggezin te worden in Spanje.

Greetzzzz,

Mona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Pip,

Ja de Galgo is een superhond! Denk dat ik in de toekomst wel tijdens de opvang eentje ga aanhouden... misschien wel meer want ons huis heeft 2000m2 grond wat volledig omheind is.

Mijn mannetje is nog steeds niet enthousiast. Maar had hem wel ff tuk vandaag! Hij is een groot zonaanbidder en ja, dat laat zijn sporen na, door wat rimpelvorming. Toen zei hij: "Nou als ik me er erg aan ga storen, laat ik me wel glad trekken!" waarop ik zeg met een grijns: "Nee, dat gaat niet gebeuren hoor. Ga maar beter onzeker rond lopen". Tja, toen stond hij even met een mond vol drop.

Groetjes,

Mona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, daar had je hem zeker even mee op zijn plek gezet ;)

misschien gaat hij zich nu wel realiseren dat het je eigen keuze moet zijn. :)

oh met zo,n grote omheinde tuin heb je zeker wel plaats voor zo'n lieve Galgo (of 2)

deze honden werken wel verslavend vind ik :)

we hebben er zelf ook 1 geadopteerd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi mijne weigeren echt om een stap buiten te zetten..

Moet ze slepen bij de deur vandaan zodat ze wel terug moeten lopen en snel een plasje doen!

Leuk zeg, wij hebben ook een hondenopvang gehad in Spanje een aantal jaar geleden.

We hebben een paar buren die met honden lopen die wij overgebracht hebben.

Galgo's zijn ook zoooo leuk.... Vreselijk hoe (sommige) Spanjaarden met honden omgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Clarisa,

Wat voor honden heb jij?

Het lijkt wel of de meeste honden een hekel hebben aan regen hihi.

Gelukkig is er een wetswijziging in Spanje, dat de Guardia Civil nu ingrijpt op dit soort misstanden.

Groetjes,

Mona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mona,

Nou wij hebben 15 jaar lang een dobermann gered uit Spanje gehad, maar nu hebben we 2 chihuahua's..

Het valt me in ieder geval wel op dat er een stuk minder straathonden zijn in Spanje, gelukkig.

Groetjes,

Clarisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Clarisa,

In de omgeving waar ik woon, gelukkig niet veel zwervertjes! Wél veel hondenliefhebbers. Bijna al mijn Spaanse buurtjes hebben wel één of meerdere honden.

Twee Chihuahua's hihi, een grote hond in een kleine verpakking!

Greetzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hond ging nadat ik de riem om was gedaan, gelijk weer terug in zijn mand en kwam er niet meer uit....sta je dan met je jas aan bij de deur. Hond in zijn mand met zijn riem om.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hond ging nadat ik de riem om was gedaan, gelijk weer terug in zijn mand en kwam er niet meer uit....sta je dan met je jas aan bij de deur. Hond in zijn mand met zijn riem om.....

Hihi, ja hoe bedoel je een eigen wil! En dan zeggen ze nog dat honden niet slim zijn... nou ik weet niet over wat voor honden ze het hebben maar Jody wil normaal altijd lekker aan de wandel en nu maakt ze geen aanstalten omdat ze het hoort regenen.

Ze vond het daarstraks al vreselijk hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pip,

Ja hij was even uit zijn evenwicht vandaan! :lol:

Heeft jouw Galgo of Galga een wreed verleden?

ja, ze heeft een rot verleden. gebruikt voor de jacht en daarna gedumpt.

ze is nog steeds heel schuchter, maar is wel heel erg vooruit gegaan sinds ze bij ons is gelukkig.

aan het einde van de jachtseizoenen is het echt heel erg hoe veel er gedumpt en mishandeld worden.

de asiels kunnen het vaak niet aan zo veel er binnen komen en gevonden worden.

in Spanje wordt er nog steeds maar weinig tegen gedaan helaas....

daarom worden er altijd opvang gezinnen gezocht voor die dieren.

wij zamelen ook spullen en voer in voor Spaanse asiels.

mijn da doneert ook vaak spullen en voer.

edit: ik denk dat het in de grote toeristische steden vast zal meevallen met de straathonden, maar de rest van Spanje zijn ze niet aan te slepen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben sinds afgelopen maandag weer in Spanje voor tien dagen. Had ff pech met mijn internetaansluiting vandaar dat ik even niet op het forum was.

Als het goed is ga ik na het weekend naar de SAT een asiel hier in de buurt. Neem uiteraard wat te knabbelen mee voor de honden daar. Het is maar te hopen dat er spoedig een einde komt aan alle wreedheden t.a.v. dieren in ieder land.

Groetjes,

Mona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.