Ga naar inhoud

Wendy290 : 2 juli 2012 : DR. Beekman : Linschoten Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi Iedereen,

Vanaf 2009, was ik hier al snuffelende..maar ik heb een nieuw account aangemaakt.

Vandaag 5 dagen po. Lucky me..het ziet er fantastisch uit. 2x eerder vreselijke operaties mee moeten maken bij DR. Tondu van Linea Easthetica. Na eerste keer draaide prothese en na tweede keer kapsel contractie, baker 4. Hij had de rechterborst, de tweede keer boven de spier geplaatst ipv onder. Er ontstond een deuk onder mijn borst en de tepel was misvormd. Mijn droom viel in duigen! Het is een lang verhaal...maar ik ben van 245 naar 290 cc gegaan en het ziet er fantastisch uit.

Hopen dat het nu zo blijft. Dhr Tondu heeft mij verminkt en er gaat geen dag voorbij of ik denk er aan. Ik hoop hier wat steun te vinden om trots te kunnen worden op mijn borsten.

Gr. Wendy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wendy,

Jeez, wat moet dat vreselijk voor je zijn! Ik kan me voorstellen dat je er nog iedere dag aan denkt. Ik hoop en ik denk met mij, iedereen hier, dat je straks een paar prachtige borsten hebt.

Liefs,

Mona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie. Ik merk nu al een enorm verschil na 5 dagen po qua resultaat en pijn.Ik zal eens kijken waar ik hier mijn hele verslag kan plaatsen. Moet het nog uitvogelen.

Beste Wendy,

Jeez, wat moet dat vreselijk voor je zijn! Ik kan me voorstellen dat je er nog iedere dag aan denkt. Ik hoop en ik denk met mij, iedereen hier, dat je straks een paar prachtige borsten hebt.

Liefs,

Mona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wendy

Je mag hier in dit topic je hele verslag posten, titel pas ik dadelijk wel voor je aan als ik weet welke kliniek en de datum van operatie :)

Wat een verhaal zeg! Hoop voor jou echt dat het harstikke goed gaat komen deze keer: drie maal is scheepsrecht he!!

groetjes, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast (not so proud yet) Mary

Wat vreselijk dat je dit moest doormaken maar als je nu al 't verschil voelt met de vorige keren, is dat echt wel positief! Duim voor je ... grtz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve dames,

vandaag een week po. Ik heb 3 bv meegemaakt. Bij elk pijntje wat ik nu heb, word ik panisch!

Vraag mij telkens af bij elke armbeweging..of ze straks niet achter mijn oren schieten! ;-)

de voorzichtigheid komt voort uit het idee dat het nu perfect moet zijn.

Ik wil graag even naar buiten en wandelen maar dan ben ik bang dat het litteken open schiet. Gosh...ik was NOOIT zo!!!

Hebben enkele van jullie dit ook? Of ben ik echt weer een geval apart?

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Wendy

Zeker als het al je derde keer is, met van te voren veel problemen, kan ik me goed voorstellen dat je nu in de stress schiet, van alles wat je voelt.

Maar zolang je je rustig houdt en idd wat wandelt, dan kan er niks gebeuren met je litteken. Het moment dat er veel druk op je litteken komt is vooral als je je ellebogen hoger dan je schouders optilt of als je te zwaar tilt. Tevens is het handig om niet te veel te niesen, maarja, als je moet, dan moet je haha.

Stel je moet niesen: dan zou je altijd even je vingers tegen je littekens kunnen drukken, dan geef je tegendruk (las dit eergisteren ergens, dat een pc dit als advies gaf!)

Voor de rest, rustig aan, steken zijn idd normaal, vocht is normaal, doof gevoel.

Wanneer je aan de bel moet trekken: bij koorts, gloeien van een bepaalde plek in/op je borst, een vuurrode plek.

Ik kan me goed voorstellen dat je nu overal bang voor bent, maar deze keer MOET het goedkomen! :D

Probeer zo rustig mogelijk te blijven, je hebt toch geen invloed op wat er gebeurt ;)

Ik bedoel dit niet verkeerd he, maar wil je proberen wat gerust te stellen, weet niet of dat met bovenstaande woorden lukt :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is precies de reden waarom het hier zo fijn is! Dank voor je geruststellende woorden. Toch fijn.

Net toch even met mijn moeder op pad geweest. Kwam in een sieradenwinkeltje en wilde wat passen. "ehh..momentje, ben geopereerd" wilde ik zeggen toen ik liep te stuntelen met het afdoen van mijn sjaal (lees: de strijkplank-verberger ivm sportbh)

"owww en waar ben je aan geopereerd?" zegt de verkoopster. Even twijfelde ik om mijn beste smoes te vertellen maar ze zei zelf al..snap het al. Vervolgens zei ze dat ze ook geopereerd moet worden ivm complicaties..en jawel...daar gingen mijn stresspunten weer haha.

Stond net midden in een Etos en voelde een niesbui aankomen. Had je berichtje nog niet gelezen. Wat je dan krijgt is een combinatie van hoesten en niesen..gevolgt door een genante proest en een keiharde auw!!

Maar goed....buiten bovenstaande...ben ik wel wat rustiger nu ik voel nu voornamelijk het litteken trekken. Ach...zucht. Het hoort erbij!

Nogmaals bedankt! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oehh...khg...waarom moet je 18 september weer? Of kan ik dat ergens lezen? De mobile app van dit forum is wat onhandig vind ik...

Het is sowieso een raar idee dat we tijdelijk de controle moeten loslaten. Hetzij een week of twee weken.

Deze keer moet ik ook nog eens wennen aan de maat. Eerst 245 en nu 290 maar een heel andere prothese. Ben de volume aan de bovenkant kwijt en alleen onder. Mensen zeggen: oww ze zijn wel kleiner he? Deze mensen stop ik het liefst op een boot richting Somalie ofzo..maar goed.

Pijn+ wat andere zeggen en getrut van mijzelf = onzekerheid.

Ik moet het loslaten en gewoon de tijd uitzitten. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij begon mijn droom in 2009. Ik zou geopereerd worden in augustus 2009 bij Dr. Tondu, Linea Easthetica. Mijn vertrouwen hierin was minimaal. Ik had het idee dat het te maken had met de spanningen die er bij zo'n operatie zouden komen kijken. Mijn eerste consult zou in Utrecht zijn en de operatie in Belgie. Een smoezelige man deed mij een bh'tje aan. Directe conclusie was 345 cc. Ik had werkelijk geen idee. Ik weeg echter 43 en ik ben 163. Ik wilde geen nieuwe Lola worden.

Op de operatiedag zelf, besloot ik toch nog eens naar de maat te vragen daar ik er al eerder over opgebeld had en mijn twijfels had uitgesproken. De assistent die het geld telde, lachte onderwijl. Ik had alleen oog voor haar telmethode toen ze bij 3040euro stopte. Ze zei dat het belachelijk was dat er 345 cc in mijn ''lijfje'' zou gaan. Dat past niet eens opperde zij!

De chirurg kwam opnieuw langs en besloot 245 cc te gebruiken.

Na de operatie was ik gigantisch emotioneel. Ik kwam van een 65 A en ging -onbedoeld- naar een 70D. Geen probleem dacht ik later..want ik denk dus dat je snel aan je maat protheses gaat wennen en de verwachting uiteindelijk altijd tegen valt na de zwelling. Ik was er best blij mee. Maar als snel zag ik dat er iets niet klopte. Mijn rechterborst begon te draaien. Ik maakte een nieuwe afspraak in Brussel. Weer heen en weer! Hij vond dat er niets aan de hand was maar je zag toch echt dat de bovenkant van de druppel naar mijn oksel was geschoten. Hij vond juist dat mijn linkerborst verkeerd. Deze bleek niet ingedaald te zijn. Kun je het je voorstellen?

Mijn vermoeden: Belgie, goedkoop, voorgevoel werden bijna bevestigd. De ''oja, zie je wel'' mensen kwamen ook al voorbij.

Ik werd geopereerd in maart 2010. Alleen mijn rechterborst was de pineut. Vanaf toen zijn alle problemen ontstaan.

Na een half jaar, begon mijn borst in te deuken. Het was eerst licht te zien maar toen mijn tepel ook begon te misvormen en de pijn steeds heftiger werd, besloot ik hen aan te schrijven. Ik moest maar foto's mailen. Tja...en dan? Ik ben naar mijn huisarts gegaan. Ze schrok! Ik was via via aan Dr. Beekman van de Linschoten kliniek gekomen. Op verwijzing van mijn huisarts ben ik daar heen gegaan. Ik heb zelden zo'n aardige en begripvolle man meegemaakt. Ook hij schrok van mijn borsten waardoor ik nog meer schrok. Hij noemde de Belgische chirurg een slager. Ik was overdonderd over wat de pc had gezegd wat er uitgevoerd moest gaan worden. De linkerpocket moest groter, rechts moet inwendig gehecht worden en de pocket kleiner maken en wellicht een tweede operatie om de tepel te corrigeren. Well...excuse me? Wat had ik mjizelf aan gedaan. Kosten: 6500 euro! inclusief reconstructiekosten van 1000euro. Hoe kon ik mijzelf ooit weer mooi laten maken als ik daar geen geld voor heb?

De pc constateerde kapselcontractie, baker 4. mijn borst was er dusdanig door misvormd, dat hij een aanvraag deed bij de verzekering. En jawel..ik kreeg geen nieuwe vergoed maar wel de operatie.

Ik ben nog zo'n 3x terug gegaan naar Dr Beekman. We hebben goed gepraat over wat er aan de hand is en waarom hij het op die en die manier zal gaan uitvoeren. Ivm mijn baan, moest ik het uitstellen naar 2 juli 2012. Mijn D-day!

Ik ben bloednerveus terwijl we naar Hilversum rijden. Ik weet dat ik deze keer ook een nacht in Hilversum moet blijven. Daarnaast: het zou mijn derde keer worden. Wat doe ik mijzelf toch aan! Omdat de linker onder de spier was geplaatst en de rechter na de tweede keer boven de spier, verwachte ik op de een of andere manier veel pijn.

Maar goed...kon het nog erger?

EEn lieve verpleegster heeft mij geholpen om de voorbereidingen te treffen. Mocht gelukkig mijn charmantje sokjes aanhouden en mijn eigen ondergoed. Was eerder gewend om in een papieren string te paraderen richting de operatietafel.

Mijn angst was enorm. de eerste keer ben ik wakker geworden tijdens de operatie. Nog een fout en iets om bang van te worden. Terwijl ik naar de operatiekamer word gereden, begin ik te rillen van angst. De lieve mensen hebben er voor gezorgd dat ik mij uiteindelijk op mijn gemak voelde en in slaap viel..en dat ook bleef! ;-)

Ik werd wakker. Ow dear...daar gaan we weer! Auw...,kreun, zucht, steun. Ik had draden aan mijn arm. Ehh...drains! Wist ik veel. Zat bloed in. Onwetend..had het nooit eerder gehad. Voelde mij eigenlijk top! Het voelde anders dan mijn andere operaties. Ik kon weer lachen, zitten, liggen, lekker snauwen...

Vervolgens kwam de pc langs. Hij vroeg of ik het wilde zien en opende het klittenband gedeelte van het drukverband. ''Ow...ze lijken wel kleiner?'' Je kent toch wel van die geluidjes bij een awkward moment in een film? Hier had een krekelgeluid bij gekund..........

Er zit 50 cc meer in Wendy en je hebt een ander type prothese! Dat maakt het dat je die bolletjes aan de bovenkant kwijt bent en je nu een natuurlijke borst hebt.

Ik moest het maar zelf zien te accepteren. Ik moet ook eigenlijk niet zeuren aangezien ze er nu prachtig uitzien zonder deuken. Dat is toch het belangrijkste!

Ik ben nu 8 dagen po. Ik heb af en toe wat steekjes..maar meer ook niet. Ben gister voorzichtig met mijn moeder op pad geweest om even uit die 4 muren te zijn. Het ging goed!

Ik maak mij wel veel meer zorgen nu. Ben ontzettend panisch. ''Als dat maar goed gaat!'' maar dat hoort erbij denk ik.

Het enigste smetje op al het moois was, toen mijn schoonmoeder binnen kwam en zei: ''oww...ze zijn wel kleiner he? Tja, je mag het niet zeggen als schoonmoeder, maar dat vorige was echt afschuwelijk!''.

Ik heb het als een les gezien..mensen die niet eerlijk zijn als je er naar vraagt....dat doet pas pijn! ;-) Met onze boobies komt het wel goed!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjeesus, Wendy, wat een verhaal!!!! Ook erg goed geschreven trouwens!

Wat een enorme prutser is dat geweest zeg, die eerste 'chirurg'........... Wat een pech!

Ik hoop dat je jezelf niet verwijt dat je de eerste keer op deze manier je operatie aangegaan bent... Dat je kunt relativeren dat het toen gewoon zo was en dat je dacht dat het goed zat. Achteraf gezien is het altijd gemakkelijker om de vinger op de zere plek te leggen, maar gedaan is gedaan, het is gebeurd.

Nu ben je gelukkig wel goed geholpen! Heb je nu ronde prothesen? Omdat je spreekt van 'andere' prothesen?

Ik hoop dat je heel gelukkig wordt met je nieuwe boobs! Wat steekjes, wat vocht, wat pijntjes, het hoort er allemaal bij, dus probeer je niet te veel zorgen te maken. Of je je zorgen maakt of niet.... Het gaat toch zoals het gaat ;)

Fijn dat je je verhaal hier wilt delen! Het is niet niks dat je meegemaakt hebt, maar op deze manier zien anderen ook dat goed rondkijken voor je de beslissing maakt, bijna een MUST is...

Ik heb zelf ook te snel besloten, ondanks dat ik toen heeel veel had opgezocht en echt dacht te weten wat er ging gebeuren en waarom en dat het goed was. Had ik maar een tweede consult gepland!

Maar goed, bij mij was het lang niet zo heftig als bij jou! Maar wil daarmee maar aangeven, dat ook met meer research, je dit soort 'foute beslissingen' kunt nemen. Maar op dat moment gebeurd het, en het is gemakkelijk om achteraf te zeggen: ...... Had ik maar......

Een goed herstel gewenst!!

xx BB

ps: ik pas even je topictitel aan, zodat ie op de anderen lijkt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor m'n lipo aan binnenkant benen daar geholpen en ik heb 1plekje waar ik 2x voor terug ging, met de klacht: bobbel. De eerste keer werd ik pas anderhalf uur na afgesproken tijd in de spr.kmr geroepen en er werden foto's gemaakt, daarna zou mijn behandelend arts me terug bellen over hoe verder. Tot op heden wacht ik. 4jr geleden.

Tweede keer weer nieuwe afspr gemaakt. Na aanmelding mocht ik plaatst nemen. Heen en weer en in en uit zag ik mensen lopen incl. Mijn arts. Na 3uur wachten liep ik voor de tweede keer naar de balie en vroeg wanneer ik gezien werd. Tot m'n verbazing zei ze: de dokter is er niet. Ik had hem verdorie zelf gezien. Ze wist niet hoe ze zich moest gedragen. Ik wist ook wel dat dit onbezonnen zaak was en ben maar weggegaan.

In de wachtkamer zaten nog twee klachten dames, maar dan voor borsten, maar die werden wel gehoord.

Ik ben blij ik niet nog eens daar naar toe ging voor m'n medisch correcties. Nooit meer! En blij voor jou dat alle tieten nu op hun plek zitten. Het allerbeste meid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

ik schaam mij diep dat ik niet vaker heb gecheckt of er wat was bijgekomen. Ik zat alleen maar bij andere verhalen te kijken.

Jeetje wat een verhaal van je lipo joh! Zo maakte ik het dus ook mee. Bij een klachtensite ben ik ook al zulk soort verhalen over hem tegen gekomen.

Vandaag 4 weken po. Net kliniek opgebeld om te vragen wanneer ik mag smeren. Dat mocht al! Het ziet er netjes uit.

Wel problemen met werkgever erg vervelend. Heb nog last en kan gewoon nog niet tillen.

Het ziet er wel prachtig uit en ben meer dan tevreden nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi Wendy,

Tjee wat vreselijk wat je eerder hebt meegemaakt. en Wat fijn dat het nu zo anders is.

Hoe gaat het nu met tillen. Merkte zelf dat ik na 6 weken po pas prettig kon tillen. Dus dat is nu precies een week geleden.

Heb je al een beetje zicht op je nieuwe maat of heb je dat al ergers vermeld en heb ik er wellicht overheen gelezen.

Hoop dat je werkgever bijtrekt. Niets zo vervelend dat je tijdens je herstel ook nog stress krijgt.

Succes met alles.

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.