Ga naar inhoud

Herstel periode


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik krijg eind volgende maand eindelijk mijn BV en liposculptuur Love Handels!!

Ben echt super enthousiast, en ben ook helemaal niet bang voor de operatie..

Waar ik me wel een beetje zorgen over maak in mijn herstel periode,

ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen hiermee..

Hoelang duurde het bijv voordat jullie weer konden autorijden ( met stuurbekrachtiging )

En hoe dat je dat met kleding wassen..

En wat draag je z'n periode aangezien je geen truitjes aan kan..

en boodschappen in kleine beetjes?

Wat een hoop vragen he :wink: maar ik woon alleen en ik krijg gerust wel veel hulp, maar das vaak de eerste en tweede week daarna word je vervelend hihihi...

veel liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

maakt niet uit al die vragen want daarom is er dus een forum ;)

Het ligt er een beetje aan of je ze voor of achter de spier geplaatst krijgt want bij plaatsing achter de spier heb je toch wel meer pijn en duurt het herstel wat langer als dat ze voor de borstspier zitten.

Ik kon na ca. 2 weken wel weer voorzichtig autorijden (met stuurbekrachtiging) maar de achteruitversnelling bleef nog pijnlijk....

De wasmachine dichtduwen bleek ook een behoorlijke krachtsinspanning en dat heeft wel een poos geduurd voor me dat weer lukt (ja, de raarste dingen kosten ineens zoveel kracht van de borstspier dat dat je gewoon niet zo snel lukt....)

Ik heb zelf de eerste paar weken alleen vestjes en bloesjes gedragen want de armen omhoog doen voor de mouwen ging echt niet lukken.

En de boodschappen, ja, daar zal je de eerste tijd ook echt wel hulp voor nodig hebben, in ieder geval voor de zware dingen.

Maar ik heb echt wel 6 weken in acht genomen en moeten houden omdat heel veel ook echt gewoon zeer deed en je moet dat dan ook absoluut niet forceren want dan sta je je eigen herstel in de weg en riskeer je complicaties en dat moet je niet doen.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Ik krijg eind volgende maand eindelijk mijn BV en liposculptuur Love Handels!!

Ben echt super enthousiast, en ben ook helemaal niet bang voor de operatie..

Waar ik me wel een beetje zorgen over maak in mijn herstel periode,

ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen hiermee..

Hoelang duurde het bijv voordat jullie weer konden autorijden ( met stuurbekrachtiging )

En hoe dat je dat met kleding wassen..

En wat draag je z'n periode aangezien je geen truitjes aan kan..

en boodschappen in kleine beetjes?

Wat een hoop vragen he :wink: maar ik woon alleen en ik krijg gerust wel veel hulp, maar das vaak de eerste en tweede week daarna word je vervelend hihihi...

veel liefs!

Hoihoi,

Leuk dat je zo enthousiast bent, dat was ik ook en ik was ook helemaal niet bang. Mensen zeiden, dan valt het meestal tegen maar dat was bij mij helemaal niet het geval dus gewoon lekker enthousiast zijn!! :101: Autorijden mocht ik volgens de brief pas weer na 4 tot 6 weken maar nu was ik er dinsdag om de hechtingen eruit te laten halen en toen zeiden ze dat je de 1ste 2 weken sowieso niet mag autorijden en dat je dan die tijd wel kleine stukjes mag proberen maar dat voel je zelf snel genoeg. Ik ben nu 3 weken po maar ik vond het nog best zwaar dus ik doe het nog maar even niet.

Kleding wassen, een wasje in het machine heb ik van het begin af aan gewoon gedaan, alleen het strijken wordt natuurlijk wel lastig. Ik had ook een paar vestjes gekocht maar daar was het veel te warm voor en van die hempjes kun je gewoon van onder aantrekken, dat je erin stapt en dan je armen erin doet, das ook wel te doen. Een boodschappen, inderdaad kleine beetjes of iemand anders laten doen. Heb je iemand die een beetje voor je kan zorgen? Heb je de eerste 2 weken wel nodig hoor!

Groetjes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

o ja, en zorg ervoor dat alles een beetje laag staat.....kopjes en zo in de keuken bijv en dat de doppen niet te strak dicht zitten hahahaha

ik kon echt de eerste 3, 4 weken mn hand niet hoger krijgen dan mn schouder en dat was lastig met dingen pakken maar ook je haar afdrogen als je gedoucht had of fohnen........ging ook bijna niet, ja fohnen wel maar niet met je andere hand de borstel (dan ga je toch hoog met je armen...)

Echt, je zal zien dat er vreselijk veel dingen zijn die je niet zomaar vanzelfsprekend kunt doen en waar je hulp bij nodig hebt of je moet improviseren hahahaha maar we hebben het er allemaal graag voor over en je bent dat ook zo snel allemaal weer vergeten en dan heb je alleen nog maar je nieuwe borsten om trots mee rond te lopen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie reacties!

Nou ga me de week voor mijn BV maar goed voorbereiden!

Alle kopjes en borden even verplaatsen.. hihihi had ik eigelijk niet eens aangedacht..

\en inderdaad nog maar even wat vesjes inslaan... zal dus echt even 6 weken moeten doorbijten.. hihi maar komt goed!

Wil mooi wil zijn moet er natuurlijk wat voor over hebben!

Stomme vraag maar hebben jullie toevallig ook kunstnagels? Bij mij moeten ze eraf :mellow: voor de operatie in iedergeval eentje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stomme vraag maar hebben jullie toevallig ook kunstnagels? Bij mij moeten ze eraf :mellow: voor de operatie in iedergeval eentje...

Je hoort het idd wel vaker, dat ze eraf moeten... maar jij zegt ' eentje' ?? hihi mogen de andere 9 blijven zitten dan :38:

En spulletjes 'lager' zetten is idd handig!! Ook in de badkamer bijv!! Ik had mn wastafelkast helemaal vol staan met alles wat normaal hoog in de spiegelkast staat haha!!

:116: Trici

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast miranda1983

haha ik heb dus al een hele To do list gemaakt en daar staat dus ook servies lager zetten op.

Ben me nu steeds meer bewust bij dingen van oja dat kan ik dus straks niet.

groetjes miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi!

Spannend.. een maandje!

Ik zat na een week in de auto, wel maar 1x gereden hoor, maar met het sturen had ik geen problemen, het schakelen was juist zwaar, raar he? :unsure:

Kleding wassen ging makkelijk.. want je pakt gewoon kleine beetjes en doet het in de trommel.. dus niet teveel tillen enzo, wanneer het klaar is zou ik gewoon een paar dingen pakken en centrifugeren en niet gelijk een heleboel natte (zware) kleren.

Verder train ik altijd veel maar een dopje van een nieuwe colafles afdraaien kreeg ik niet voor elkaar de eerste 3 dagen haha :D dussem... daar moet je wel rekening mee houden. Ik zat na een week 2 weken alleen thuis en toen ging het wel aardig, maar ik zou zeker voor de eerste 3 dagen wel hulp in huis hebben (of desnoods bij iemand logeren) want je moet op je rug slapen en ik kwam echt zonder hulp het bed niet uit :D Ik ben wel een aantal keren wakker geworden van rugpijn

De eerste week heb ik niets in het huishouden hoeven doen, maar de week daarna heb ik ook de boodschappen in kleine beetjes op de fiets gedaan. de tassen heb ik aan het stuur gehangen want een tas met 1 hand achterop de bagagedrager trok wel in mijn borstspier.

Je moet gewoon zo zien, zodra je een arm omhoog wil gooien gaat dat al lastig, dus idd wat iemand al zei, kopjes uit een hoog aanrechtkastje pakken voel je al wel en truitjes aan doen, oksels scheren ;) Je voelt het wel! De eerste dagen heb ik een trainingspakje aan gehad. Daarna gewone kleren :) Je kan heus wel truitjes aan hoor! Ik had gewoon van die strakke spagettiband shirtjes/hempjes aan van de HEMA, zwarte, en die kan je dan gewoon onder een shirtje doen, want ik heb een sportbh met band, en dan zat de band nog net onder het shirtje :lol: Maar het is gewoon net alsof je hele erge spierpijn hebt, je kunt het wel, maar alles gaat heeel voorzichtig. Je kan bijv. wel je sportbh uit doen, maar het gaat allemaal langzamer. Haren wassen, haren kammen... dat gaat ook maar wel langzamer want je voelt alles

Ik vond het zelf allemaal erg meevallen, je moet gewoon niet teveel doen de eerste dagen... en daarna kan het allemaal wel, zo lang je denk ik maar gewoon voorzichtig aan doet.

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heel spannend!! Maar kijk er zo naar uit!

Maar ik heb natuurlijk ook nog die liposculptuur, al heb je daar zoals me verteld is alleen een soort spierpijn van.

Gelukkig ben ik altijd wel zelfstandig, en ik koop gewoon een laag krukje kan ik gewoon overal bij ;)

Hahaha en daar moest ik vanmorgen ook aan denken oksels scheren.. en benen puff ik ben altijd heel erg verzorgd op mezelf en doe dit ook bijna dagelijks..

Zat er al aan te denken om het daarvoor lekker te laten harsen.

Maar zoals ik mezelf ken, zal ik ook gerust proberen om normale kleding aan te trekken al weet ik niet hoe alles zit met die broek die krijg voor mijn lipo , en heel handig ik heb nog een reis strijkboutje die weegt echt helemaal niks.. dus dat moet gaan lukken!

Ja belen van me nagels, geluk bij ongeluk er zit onder een nagel een schimmel, dus dit is misschien ook wel even gied, en mischien haal ik ze der gewoon even allemaal af...

Maar heel fijn om te horen hoe het bij ander is geweest, nu ga ik beginnen met aftellen..

En me langzamerhand voorbereiden, minder roken nu nog heeeeeel veel sporten.. en dan mag het mij betreft gebeuren hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ik heb dus al een hele To do list gemaakt en daar staat dus ook servies lager zetten op.

Ben me nu steeds meer bewust bij dingen van oja dat kan ik dus straks niet.

groetjes miranda

Hoi,

Wat spannend, dus voor jou is het nu echt aftellen!! Spannend!

Waar ga je naartoe?

En welke welke inplantaten krijg je?

O ben heel benieuwd hoe het gaat!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.