Ga naar inhoud

Pijn bestrijding na de bv.


Aanbevolen berichten

Hallo lieve forummers,

ik lees steeds dat er bij een consult al bepaalde medicijnen worden voorgeschreven, en ook dat er

voor na de operatie al bepaalde pijnstillers geadviseerd worden.

nu heb ik 2 keer een consult gehad in het Jan van Gooijen Kliniek en niemand heeft mij daar iets over verteld.

en ik heb er ook niet naar gevraagd ( niet aan gedacht)

ik weet iig dat ik geen ibuprofen kan slikken ivm medijnen die ik dagelijks slik.

weet iemand of je standaard pijn stillers mee naar huis krijgt?

of moet ik gewoon paracetamol in huis hebben?

alvast bedankt voor de info.

gr, PIP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Normaalgesproken krijg je een recept mee van de kliniek waarmee je de medicatie af kan halen bij de apotheek, dit gebeurd als er een datum is vastgelegd.

Ibuprofen zit vaak in het pakket, maar ook paracetamol, tramadol of Diclofenac.

Omdat ibuprofen naast pijnstillend ook ontstekingsremmend en koortsverlagend werkt, zou je een vervangend mediijn kunnen vragen aan de apotheek, zij weten precies welk medicijn bij je huidige medicijngebruik past. Mag je wel Aspirine bijvoorbeeld?!

Je zou kwa pijn, het ook puur bij de paracetamol kunnen houden, maar een ontstekingsremmer erbij gebruiken, is denk ik heel verstandig na de operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Pip

Je moet sowieso paracetamol in huis halen. Die moet je namelijk 4 x per dag 1000mg van nemen. Dus om de 6 uur (ook 's nachts)

GEEN ASPIRINE!!! Deze is namelijk bloedverdunnend en dat moet je dan niet hebben.

Als je geen ibuprofen kunt nemen, ivm je andere medicatie, dan is het belangrijk dat je dit bij de anesthesist aangeeft. Er zijn ook nog andere pillen die je zou kunnen krijgen op recept van je kliniek namelijk. (ik zou evt wel eens kunnen kijken, als je me de medicijnnamen geeft, of ik kan vinden wat je wel zou mogen hebben, ff via pb graag) Je zou dat uiteraard ook kunnen navragen bij de apotheek, zoals piepke al zegt :)

Dat zijn idd ontstekingsremmers en het is handig om ze te combineren met de paracetamol (zoals je weet, schema op aanvraag bij mij via pb ;) )

De een heeft veel pijn en neemt zowel paracetamol, als de ontstekingsremmer als de tramadol, en de ander heeft minder of weinig pijn (bij een wissel valt het vaak REUZE mee) en neemt niks of in het begin alleen de paracetamol.

Hopelijk heb je hier iets aan?

Groetjes, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook enkele vraagjes.

Ik heb nu 5 dagen PO relatief weinig pijn. Ik neem nog 1 of 2 paracetemols per dag. Is dat een probleem dat ik daar geen vast schema voor heb en dat gewoon neem als ik me wat pijn voel? De ontstekingsremmer neem ik elke avond voor het slapen.

Verder moet ik een extra band bovenop het verband dragen om de prothesen naar beneden te drukken, ik krijg daar alleen ongelofelijke steken van. Ik weet wel dat steken normaal zijn, maar zonder die band heb ik daar geen last van. Wat veroorzaakt die 'normale' steken eigenlijk?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die normale steken worden volgens mij veroorzaakt door het 'vastgroeien' van de prothesen. Verder zou ik het niet weten :)

5 dagen po, nou dan mag je ook stoppen met die ontstekingsremmer hoor, als je geen pijn meer hebt. Je hoeft de paracetamol niet volgens een vast schema in te nemen als je geen pijn hebt, dus doe het dan lekker op jouw manier Sann ;) Als de paracetamol die je neemt op het moment dat je hem nodig hebt, genoeg voor jou werkt, is dat prima he! Paracetamol is enkel 'symptoombestrijding', dus helpt niet bij het herstel :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ok, bedankt! Veel lezen geeft soms veel informatie, maar soms ook verwarring :)

Dan zal ik die steken maar koesteren! Die doen eigenlijk meer pijn dan alle pijn van de voorbije dagen samen.

Op mijn voorschrift stond dat ik die zetpillen volledig moest nemen, maar 'k zou wel blij zijn als ik dat avondritueel zo kan late ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm... :155: Ik ga me natuurlijk niet bemoeien met voorschriften van de kliniek he ;)

Als mensen geen voorschriften mee krijgen, dan kan na 5 dagen die ontstekingsremmer, en vaak kan het nog eerder, als er geen sprake meer is van pijn, sowieso gestopt worden, maar ik weet niet wat de kliniek jou tijdens de operatie gegeven heeft en wat hun ideeen erachter zijn om 12 dagen ontstekingsremmers voor te schrijven.... :44: Dus, houdt je aub aan hun regels, mijn adviezen zijn er alleen voor mensen die geen regels mee gekregen hebben :106:

Ik kan je dus helaas niet van je voorlopige 'avondritueel' afhelpen... :(

Hm en die nieuwsgierigheid, ja ik zou ook echt wel willen weten hoe het eruit ziet, maar ook hiervoor zal een reden bestaan he ;)

Des te groter de suprise, als ze uitgepakt mogen worden :D

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achja ik mag niet klagen, bijna geen pijn, 8 uur per nacht slapen, hopelijk blijf ik zo gelukkig. Mijn enige vrees is dat zakken van die prothesen, omdat de dokter het ook al een moeilijke zaak bleek te vinden.

Het verrast me wel, je weet op voorhand dat je niet veel gaat kunnen doen en toch valt de realiteit tegen :) Achja, we'll survive!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.